مهاجرت تحصیلی مالزی

بورسیه تحصیلی مالزی

بورسیه تحصیلی مالزی

متقاضیان تحصیل در مالزی با دریافت بورسیه تحصیلی مالزی می توانند شرایط تحصیل آسان در این کشور زیبا و پهناور را برای خود فراهم نمایند. چنانچه شما هم علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در مورد کشور مالزی هستید با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یه اطلاعات جامعی دست یابید. همچنان محبوبیت مالزی به عنوان یک مركز آموزش عالی به طور پیوسته رو به گسترش می باشد. زیرا این كشور در حال حاضر انواع مختلفی از دوره های كیفیت بالا را در دانشگاه ها و کالج ها ارائه می دهد. کشور مالزی آماده ارائه طیف متنوعی از گزینه های تحصیلی برای انواع تخصص ها می باشد.

البته با تمام این تفاضی نباید این تصور غلط رایج شود که بورسیه تحصیلی فقط برای باهوش ترین دانشجویان که نمرات بالایی را در یک آزمون خاص یا در مقاطع مختلف تحصیلی دارند، در دسترس است، زیرا این کاملاً هم درست نیست. لذا می توان گفت که اکثر بورسیه ها به خصوص در کشور مالزی براساس ترکیبی از نیاز و لیاقت اعطا می شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا ذیل مقاله پیش رو به بررسی شرایط اخذ بورسیه تحصیلی بپردازد که مطالعه آن برای علاقه مندان خالی از لطف نمی باشد.

انواع و شرایط بورسیه تحصیلی در مالزی

در مالزی بورسیه های تحصیلی عمدتا توسط آژانس های دولتی، موسسات آموزش عالی خصوصی و سازمان های مختلف ارائه می شود. برای دسته دوم می توان گفت سایر بورسیه ها توسط شرکت ها در زمینه های مختلف و همچنین بنیادهای غیرانتفاعی به دانشجویان تعلق می گیرد. علاوه بر این، بورس های تحصیلی هم وجود دارد که توسط سازمان هایی که در مالزی نیستند، ارائه می شود.

گرچه بسیاری از بورسیه های تحصیلی به نمرات خوب یک داوطلب احتیاج دارند، اما به هیچ وجه تنها لیاقت مورد توجه نیست. بورسیه های ورزشی، بورس های تحصیلی جامعه (برای ایجاد فرصت هایی برای افراد در جوامع محروم) و بورسیه های تحصیلی خلاق (برای ارتقا استعداد در هنر، رقص، موسیقی و سایر) نیز وجود دارد.

شرایط و درخواست بورسیه تحصیلی در مالزی

یک روش مشخص برای درخواست بورسیه تحصیلی وجود ندارد. هر برنامه بورسیه تحصیلی فرآیندها و الزامات خاص خود را دارد. اما نکات زیر برای دریافت بورسیه های تحصیلی مالزی بسیار مفید خواهد بود:

نکات مهم بورسیهتوضیحات
تحقیق و بررسی درباره انواع بورسیهسالانه بسیاری از بورسیه ها تکرار می شوند که هر کدام زمانبندی خاص خود را دارند که باید از افراد با تجربه زمان آن را سوال کرد. در این صورت برای بورسیه ها به ویژه برای آن ها که با دوره درخواست کوتاه تر از بقیه هستند آمادگی بیشتری وجود دارد.
رعایت مهلت هایادداشت مهلت ثبت نام بورسیه ها بسیار هوشمندانه است. اکثر سازمان ها درخواست های بی شماری برای اخذ بورسیه دریافت می کنند و در مورد بی توجهی به برنامه های دیرهنگام سخت گیری می کنند.
بررسی صلاحیت اخذ بورسیههوشیار باشید و برای همه بورس های تحصیلی موجود درخواست دهید، اما به شرطی که از واجد شرایط بودن برای آن برای خود اطمینان حاصل کنید.
سازماندهی بورسیه های ثبت نامیاز هر بورسیه تحصیلی که برای آن اقدام می کنید، پرونده ای را نگه دارید این پرونده ها علاوه بر این که به شما یادآوری می کند که برای کدام بورسیه تحصیلی اقدام کرده اید، 1 نسخه از درخواست شما برای تماس با شما برای مصاحبه ارزشمند است و اگر امکان پیگیری وجود دارد، این کار را انجام دهید.
حصول اطمینان از صحیح بودن اطلاعات وارد شدهقبل از اینکه درخواست خود را ارسال کنید، مطمئن شوید که برنامه شما کامل است و تمام اطلاعات مورد نیاز را پر کرده اید و تمام مدارک مورد نیاز را برای پشتیبانی از درخواست خود ضمیمه کرده اید.

بورسیه همکاری فنی مالزی

برنامه همکاری فنی مالزی در سال 1980 به عنوان تعهد مالزی به همکاری جنوب-جنوب از طریق به اشتراک گذاشتن تجربیات و تخصص توسعه مالزی با سایر کشورهای در حال توسعه تأسیس شد. اهداف MTCP عبارتند از: به اشتراک گذاشتن تجربه با سایر کشورهای در حال توسعه؛ و تقویت روابط دوجانبه با کشورهای در حال توسعه و تشویق و ترویج همکاری جنوب-جنوب و و تشویق و ترویج همکاری های فنی در کشورهای در حال توسعه.MTCP بر این اصل استوار است که توسعه یک کشور به کیفیت سرمایه انسانی و منابع آن بستگی دارد. MTCP بر توسعه منابع انسانی عمدتا از طریق دوره های آموزشی و ظرفیت سازی از جمله دوره های کوتاه مدت در مؤسسات آموزشی دولتی و خصوصی مالزی و دوره های بلند مدت در دانشگاه های دولتی مالزی تأکید دارد.

سالانه، MTCP پرچمدار مالزی بیش از 60 برنامه آموزشی فنی و ظرفیت سازی را در زمینه های توسعه گسترده به کشورهای در حال توسعه با همکاری موسسات آموزشی محلی و شرکای توسعه بین المللی ارائه می دهد. تا به امروز، بیش از 34500 شرکت کننده از 144 کشور در حال توسعه از برنامه های مختلف ارائه شده تحت MTCP بهره مند شده اند. بورسیه MTCP توسط دولت مالزی حمایت می شود و به دانشجویان بین المللی از کشورهای در حال توسعه اختصاص داده شده است تا تحصیلات تکمیلی خود را در مالزی دنبال کنند و در عین حال دانش و مهارت های لازم را کسب کنند که می تواند به توسعه کشور خود کمک کند. مدت زمان این جایزه برای برنامه کارشناسی ارشد بین 12 تا 24 ماه است.

در نمودار زیر شاهد اختصاص بورسیه به دانشجویان با ملیت های مختلف در مالزی می باشید:

بورسیه های تحصیلی در مالزی

نحوه درخواست پاسپورت دانشجویی مالزی

دریافت پاسپورت دانشجویی از مهم ترین مراحل ممکن برای اخذ بورسیه تحصیلی مالزی می باشد. متقاضیان بورسیه تحصیلی این کشور برای دریافت پاسپرت خود ملزم به تایید نمودن درخواست دانشجویی خود از اداره مهاجرت مالزی خواهند بود. این کار از 7 الی 14 روز طول می کشد. در صورتی که همه اسناد کامل و دارای شرایط باشند.

سپس اداره گذرنامه این کشور به بررسی نمودن وضعیت گذرنامه این اشخاص خواهد پرداخت (تایید شده یا رد شده) با دریافت نامه مورد تایید از اداره گذرنامه این کشور می توانند برای سفر خود به مالزی آماده شوند. لازم به ذکر می باشد که کلیه دانش آموزانی که موسسات آموزشی خود را از محل سفارت مالزی در مورد درخواست ویزا مطلع می سازند. ملزم به هزینه درخواست ویزا به میزان (رینگیت) RMB8000 می باشند البته این مبلغ قابل تغییر است.

آشنایی بیشتر با بورسیه تحصیلی مالزی

بورسیه تحصیلی یک راه عالی برای کمک به پرداخت هزینه تحصیل و زندگی متقاضیان تحصیل در مالزی است. همچنین برنامه بورسیه تحصیلی یکی از استراتژی های دولت برای بین المللی کردن آموزش عالی در مالزی است. یکی از مراکز آموزش عالی بین المللی در این کشور باشد. از این رو وزارت آموزش و پرورش کشور مالزی اقدام به ارائه 3 برنامه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی این کشور کرده تا بتوانند تحصیلات پیشرفته تحصیلی خود را در مالزی دنبال کنند. لازم به ذکر می باشد که همه برنامه ها برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی مالزی در سطح تحصیلات تکمیلی ارائه می شود.

آشنایی بیشتر با بورسیه تحصیلی مالزی

فرآیند تبدیل شدن به یک دانشجوی بین المللی در مالزی

کلید موفقیت یک مطالعه موفق در خارج از کشور، درک فرآیند از ابتدا است. پس دانشجو ملزم به آشنایی با فرآیند تحصیل در مالزی می باشد. بیان این نکته حائز اهمیت می باشد که روند درخواست برای ورود به مالزی به عنوان دانشجوی بین المللی ساده است. چرا که در گذشته به میزان بیش از 122000 دانشجوی بین المللی از 160 کشور دنیا برای تحصیل در این کشور اقدام نموده اند. متقاضیان باید بدانند که در چه شرایطی برای شروع تحصیل در این کشور شروع به کار می کنند. از آنجا که این کشور دارای یک سیستم مرکزی برای درخواست دانشجویان بین المللی نمی باشد. این اشخاص باید مستقیما به موسسات آموزش عالی که مورد نظر هست را درخواست دهند.

الزامات متقاضیان بورسیه تحصیلی مالزی

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی این کشور بدین شرح می باشد:

  • داشتن انگیزه کافی و شناسایی دلایل خود ای اشخاص برای تحصیل در خارج از کشور
  • اقدام به شناسایی موسسه و دوره مناسب مورد نظر این اشخاص
  •  پیدا کردن وب سایت دارای ارتباط با بورسیه تحصیلی این کشور
  • اقدام به درخواست نمودن برای مطالعه فرم ها، اسناد مربوطه
  • هزینه درخواست به طور مستقیم که بتوانند به موسسات انتخاب شده ارسال کنند.

موسسه خود را برای آشنایی با شرایط لازم و برای استفاده از گذرنامه و ورود دانشجویان را جست و جو نمایند. همچنین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت آموزش و پرورش Malaysia Global Services (EMGS) وارد شوند. اقدام به درخواست نمودن گذراندن ویزای دانشجویی مالزی و موسسه آموزشی، همچنین متقاضیان می توانند درخواست دانشجویی خود را از طریق EMGS آنلاین اعمال کنند. تمام اسناد لازم مانند گذرنامه معتبر را به همراه داشته باشند.

اسناد مورد نیاز برای پذیرش دانشجویان موسسات آموزشی مالزی

متقاضیان بورسیه تحصیلی مالزی نیاز به ارائه اسناد زیر به اداره مهاجرت در کوالالامپور مالزی می باشند:

  • ارائه یک نامه پیشنهاد یا نامه پذیرش از موسسه آموزشی به دانشجو
  • ارائه یک فرم درخواست دانشجویی به انضمام کپی
  • ارائه 2 قطعه عکسی از اسناد گذرنامه و یا اسناد دانشجویی
  • ارائه یک فتوکپی پرونده پزشکی دانشجویی
  • معرفی شاهد برای اثبات توانایی دانش آموز برای تامین هزینه تحصیلات خود در مالزی
  • ارائه یک اوراق قرضه شخصی برای موسسه آموزش و پرورش

با توجه به اتمام مقاله بورسیه تحصیلی مالزی در صورتی که شما هم علاقه مند به مهاجرت نمودن به این کشور از روش تحصیلی شدید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با کشور مالزی دارید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به مقالاتی از سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر هزینه تحصیل و زندگی در مالزی به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *