مهاجرت به کشور آرژانتین

راهنمای ویزا و سفارت آرژانتین

راهنمای ویزا و سفارت آرژانتین

مبحث راهنمای ویزا و سفارت آرژانتین موضوعی فراگیر می باشد که باید در خصوص اخذ اقامت این کشور پر جمعیت مورد نظر قرار گیرد. آرژانتین هشتمین کشور پر جمعیت در جهان بشمار می ­رود که دارای اقتصادی قدرتمند است و مردم این کشور از استانداردهای بالای زندگی برخودار هستند. بیشترین جمعیت کشور آرژانتین را اسپانیای های و ایتالیایی تبارهایی تشکیل می ­دهند که با شنیدن خبر شایعه کوه های نقره در آرژانتین به این کشور مهاجرت نمودند و پس از آن در همین کشور مستقر گردیدند. آرژانتین از جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار زیادی برخوردار است و هر ساله میزبان گردشگران زیادی از کشورهای مختلف می ­باشد. بوینس آیرس پایتخت این کشور است که از فرهنگ و قدمتی کهن برخوردار است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب همواره در تلاشند تا گزینه های مناسب مهاجرتی را به متقاضیان مهاجرت به دیگر کشورها معرفی نمایند.

با راهنمای ویزا و سفارت آرژانتین متقاضیان مهاجرت می­ توانند از مکان این اداره آگاهی یافته و نسبت به اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند. زبان رسمی مردم آرژانتین اسپانیایی است و واحد پول این کشور پزو می­باشد. هزینه­ زندگی در این کشور بسیار پایین و مناسب است و از نرخ بیکاری 10% برخوردار می­ باشد. افراد با توجه به اهداف خود می­توانند یکی از ویزاهای این کشور از جمله ویزای تحصیلی، تجاری، کار در آرژانتین و یا ویزای توریستی این کشور را اخذ نمایند. امکان اخذ اقامت دائم آرژانتین از طریق مهاجرت کاری و تحصیلی و سایر امکانپذیر است.

بررسی راهنمای ویزا و سفارت آرژانتین

بطور کلی ویزای آرژانتین به 2 صورت سینگل و مولتی صادر می­گردد. ویزای سینگل آرژانتین قابلیت یکبار ورود را داشته، اما افراد با اخذ ویزای مولتی آرژانتین امکان چند بار ورود به این کشور را خواهند داشت. مدارک عمومی برای اخذ ویزای آرژانتین عبارتند از:

  • اصل پاسپورت متقاضی
  • ارائه 2 قطعه عکس
  • گواهی اشتغال به کار
  • گواهی تمکن مالی
  • تکمیل فرم درخواست ویزا با توجه به اهداف سفر متقاضیان

لازم بذکر است جهت اخذ ویزای توریستی آرژانتین متقاضیان نیازی به مصاحبه با آفیسر سفارت این کشور را ندارند و برای دریافت دیگر ویزاها از جمله ویزای کاری و یا سرمایه گذاری در آرژانتین مصاحبه با آفیسر در زمان مقرر الزامی است.

راهنمای ویزا توریستی و سفارت آرژانتین

گردشگران و افرادی که قصد بازدید و مهاجرت به آرژانتین را دارند، ملزم به اخذ ویزای توریستی این کشور هستند. البته این ویزا از نوع ویزاهای کوتاه مدت آرژانتین است و افرادی که با اهداف تجاری، شرکت در کنفرانس ها، نمایشگاه های بین المللی و یا رویدادهای ورزشی را دارند با اخذ این ویزا به آرژانتین سفر می­نمایند. این ویزا دارای اعتباری 3 ماهه است و افراد در طی این مدت می­توانند از مناطق گردشگری این کشور همچون پارک ملی لاس گیلشرز، ایگواسو و سایر دیدن نمایند. افراد با اخذ راهنمای ویزا و سفارت آرژانتین و ارائه مدارک زیر امکان دریافت ویزای توریستی این کشور را خواهند داشت:

  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار لازم
  • عکس
  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت ملی)
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی متقاضیان را جهت تأمین هزینه های زندگی وی طی مدت زمان اقامت وی بیان می­نماید.
  • بلیط رفت و برگشت
  • بیمه نامه مسافرتی
  • ارائه دعوتنامه در صورت لزوم

از دیگر ویزاهای کوتاه مدت آرژانتین ویزای ترانزیت این کشور است و برای افرادی که قصد سفر به دیگر کشورها را داشته و مجبور به تعویض هواپیمای خود در فردوگاه این کشور می­ باشند. هزینه این ویزا در جدول زیر نشان داده شده است:

نوع ویزاهزینه ویزا به دلارمدت اقامتزمان تحویل
ویزای توریستی$13090 روزپس از 21 روز کاری

راهنمای ویزا تحصیلی و سفارت آرژانتین

نظام آموزشی کشور آرژانتین به گونه ای است که کودکان از سن 5 سالگی شروع به تحصیل می­ نمایند و تا تا پایان دوره متوسطه تحصیلات بصورت اجباری و رایگان می ­باشد. پس از پایان تحصیلات متوسطه دانش­ آموزان می ­توانند جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های آرژانتین اقدام نمایند. برخی از دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی در میان کشورهای جهان برخوردار هستند. زبان تحصیل در این کشور اسپانیایی است، البته برخی از دانشگاه ها بصورت دو زبانه هستند و تدریس به زبان های انگلیسی و اسپانیایی ارائه داده می­شود. تحصیل در دانشگاه های دولتی آرژانتین همانند مدارس بصورت رایگان است.

اما تحصیل در دانشگاه های خصوصی با پرداخت شهریه امکان پذیر است و دانشجویان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود شهریه هایی را پرداخت می­نمایند. متوسط هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور 5000$ الی 15000$ (دلار) در سال تخمین زده شده است. دانشجویان بین المللی که تحصیل در آرژانتین را انتخاب نموده اند، با اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین می­توانند به این کشور سفر نمایند. اعتبار این ویزا با توجه به طول دوره­ی تحصیلی دانشجویان می­ باشد و دانشجویانی که طول دوره­ تحصیلی کمتر از 3 ماه است می­توانند با اخذ ویزای توریستی آرژانتین به این کشور مراجعت نمایند.

راهنمای ویزا تحصیلی و سفارت آرژانتین

راهنمای ویزای کاری و سفارت آرژانتین

فرآیند درخواست ویزای کار برای آرژانتین پیچیده است و دارای چندین مرحله است. مطمئن شوید که زمان کافی برای تکمیل این فرآیند که ممکن است حدود 3 ماه طول بکشد، بگذارید. ابتدا باید توسط کارفرمایی که در ثبت ملی حامیان مهاجرت ثبت شده است حمایت مالی شوید و آنها باید مجوز ورود را برای شما دریافت کنند. این برای درخواست ویزای شما مورد نیاز است. همچنین باید گواهی تولد، گواهی ازدواج (در صورت لزوم)، گواهی پلیس که نشان می دهد سابقه کیفری ندارید، ثبت نام شرکت یا اسناد مالیاتی، قرارداد کار و گذرنامه معتبر خود را ارائه دهید. تمام مدارک باید به اسپانیایی ترجمه شده و آپوستیل شوند.

همچنین باید مدرک اقامت در آرژانتین را داشته باشید و هم هزینه مهاجرت و هم هزینه کنسولی را بپردازید. از شما خواسته می شود که در یک مصاحبه در کنسولگری شرکت کنید و سوگندنامه ای را در مورد درستی مدارک خود امضا کنید. برای یافتن کار می توانید رزومه خود را به موسسات کاریابی در آرژانتین بفرستید. رزومه شما باید به زبان اسپانیایی خوب نوشته شده باشد و از فرمت معمولی پیروی کند و بدون اغراق بر تاثیرگذاری تمرکز کند. هر فهرست زمانی (مانند تحصیلات، تجربه کاری) را به ترتیب معکوس قرار دهید و از جدیدترین ها شروع کنید، نام ها و تاریخ ها را ذکر کنید. CV شما باید شامل موارد زیر باشد:

موارد مربوط به CV برای سفارت آرژانتین

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین

متقاضیان تحصیل در آرژانتین با توجه به راهنمای ویزا و سفارت آرژانتین ملزم به ارائه مدرک زیر به سفارت این کشور می­ باشند:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • ارائه موافقت نامه تحصیلی از سوی دانشگاه های آرژانتین
  • تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین
  • مدارک هویتی
  • ارائه مدرک زبان اسپانیایی و یا انگلیسی

از معتبرترین دانشگاه های این کشور دانشگاه بوئنوس آیرس، آسترال، کاتولی، بلگرانو و پالرمو هستند که از اعتبار و رنکینگ های بالایی برخوردار می ­باشند. از دیگر طرق مهاجرت به آرژانتین کار و سرمایه گذاری در آرژانتین است. بطور کلی افراد برای سفر به کانادا نیازمند اخذ ویزای این کشور هستند که با راهنمای ویزا و سفارت آرژانتین این امر امکان پذیر است.

آدرس سفارت و یا کنسولگری آرژانتین در ایران

ما در این مقاله با ارائه راهنمای ویزا و سفارت آرژانتین سعی بر راهنمائی عزیزان خواهیم داشت. اطلاعات لازم در این زمینه به قرار زیر می­باشد:

  • آدرس: تهران، بلوار شهرزاد، خیابان یارمحمدی، کوچه قو، پلاک 6
  • سایت سفارت آرژانتین: cancilleria.gov.ar
  • ایمیل: eiran@cancilleria.gob.ar
  • تلفن: 22577433-021– 22577932-021
  • فکس:22577432-021
  • ساعات کاری: یکشنبه تا پنج شنبه 9 صبح الی 14

دوستان و متقاضیان عزیز می­توانند در زمینه مهاجرت با این کشور با مشاورین و کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و پاسخ سوالات خود را از این مجموعه جویا گردند.

سوالات متدوال در باب راهنمای ویزا و و سفارت آرژانتین

در این بخش مفتخریم تا سوالات پرتکرار و متدوال در باب راهنمای ویزا و سفارت آرژانتین را پاسخ گوییم:

  • مدارک عمومی برای اخذ ویزای آرژانتین چیست؟ پاسپورت-عکس-گواهی اشتغال به کار-گواهی تمکن مالی.
  • آیا برای ویزای توریستی به مصاحبه با آفیسر سفارت نیاز است؟ جهت اخذ ویزای توریستی متقاضیان نیازی به مصاحبه با آفیسر سفارت این کشور را ندارند.
  • برای کدام ویزاها مصاحبه با آفیسر سفارت الزامی است؟ ویزای کاری و یا سرمایه گذاری در آرژانتین مصاحبه با آفیسر در زمان مقرر الزامی است.
  • آیا برای گردشگری در آرژانتین نیاز به ویزا است؟ افرادی که قصد سفر و بازدید از کشور آرژانتین را دارند، ملزم به اخذ ویزای توریستی این کشور هستند.
  • ویزای توریستی آرژانتین چند ماه اعتبار دارد؟ این ویزا دارای اعتباری 3 ماهه است.
  • آیا اخذ ویزای کاری آرژانتین ساده است؟ خیر. فرآیند درخواست ویزای کار برای آرژانتین پیچیده است و دارای چندین مرحله است.
  • مدت زمان بررسی و صدور ویزای کاری آرژانتین چند ماه طول می کشد؟ حدودا 3 ماه ممکن است به طول بیانجامد.
  • برای مصاحبه و ویزای کاری آرژانتین چه کاری باید انجام دهیم؟ از شما خواسته می شود که در یک مصاحبه در کنسولگری شرکت کنید و سوگندنامه ای را در مورد درستی مدارک خود امضا کنید.
  • سفارتخانه کشور آرژانتین در کجاست؟ تهران-بلوار شهرزاد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *