مهاجرت تحصیلی هلند

اقامت بعد از تحصیل در هلند

اقامت بعد از تحصیل در هلند

مبحث اقامت بعد از تحصیل در هلند موضوعی می باشد که ذهن دانشجویان زیادی را در خصوص ورود به بازار کار جهانی در این کشور به خود اختصاص داده است. هلند کشوری در قاره­ اروپا می­ باشد. این کشور دارای 16 میلیون جمعیت است. افراد زیادی سالانه برای ادامه تحصیل به این کشور مراجعت می نمایند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاور دانشجویان عزیز در زمینه اقامت بعد از تحصیل در هلند می­ باشند. تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی رایگان نمی ­باشد. دانشجویان باید شهریه های متفاوتی بسته به رشته و نوع دانشگاه خود در این کشور بپردازند.

دولت این کشور به دانشجویان بین المللی اجازه انجام کار در ضمن تحصیل را داده است. اگرچه میزان ساعات کاری در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور متفاوت است. اما حقوق و دستمزد دانشجویان €8 الی 10€ (یورو) به ازای هر ساعت کاری می باشد. افراد از راه های مختلفی می ­توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. یکی از راه های اخذ اقامت، اقامت پس از تحصیل در این کشور می­ باشد. البته دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور نمی­ توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. بلکه دانشجویان با تبدیل ویزای تحصیلی خود به دیگر ویزاهای این کشور از جمله ویزای کاری و یا سرمایه گذاری و برخی دیگر راه ها می­ توانند اقامت دائم را اخذ نمایند.

فرآیند اقامت بعد از تحصیل در هلند

افرادی که تحصیلات خود را در این کشور به اتمام می­ رسانند برای انجام کار پس از تحصیل و یا ایجاد کسب و کار در این کشور نیاز به اقامت پس از تحصیل دارند. اگر چه در سال های اخیر کشور هلند با رکود اقتصادی مواجه گردیده است. اما هم اکنون فرصت های مناسب شغلی در زمینه های مختلف برای دانشجویان وجود دارد. اقامت دانشجویان 12 ماه پس از اتمام تحصیلات در کشور هلند معتبر است. دانشجویان می­ توانند از این فرصت برای یافتن کار در این کشور استفاده نماید. البته دولت امکان 12 ماه اقامت پس از تحصیل را تنها برای دانشجویان بین المللی به وجود آورده است.

وضعیت اقتصادی در هلند

این کشور از شرایط اقتصادی بسیار مناسبی در جهان برخوردار است. به طوری که این کشور رتبه شانزدهم را در زمینه اقتصادی به خود اختصاص داده است. این کشور بزرگترین مرکز حمل و نقل و تجارت در اتحادیه اروپا به شمار می­ رود. اقتصاد در این کشور روند رو به رشدی داشته است. این کشور جزء 10 کشور برتر در حوزه صادرات می­ باشد.

در نمودار زیر رشد اقتصادی در این کشور بدین شرح می باشد:

از مهمترین شرکای تجاری هلند آلمان، فرانسه، هلند و انگلستان را می­ توان نام برد. شرایط سرمایه گذاری در این کشور بسیار مناسب است. سرمایه گذاران بسیاری از طریق سرمایه گذاری در این کشور توانسته اند به زودترین زمان ممکن اقامت دائم این کشور را برای خود و خانواده خود اخذ نمایند. یکی از راه هایی که افراد می ­توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. انجام کار پس از اتمام تحصیلات در این کشور می ­باشد. دانشجویان عزیز جهت آگاهی های بیشتر در زمینه اقامت بعد از تحصیل در این کشور می­ توانند از تجربه های کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایند.

بررسی اقامت بعد از تحصیل در هلند

همانطور که بیان نمودیم افراد از راه های مختلفی می­ توانند اقامت این کشور را اخذ نمایند. دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات خود می ­توانند اقامت بعد از تحصیل در این کشور را در صورت یافتن کار و یا کارآفرینی در هلند به دست آورند. دولت این کشور به دانشجویان این امکان را داده است تا بتوانند پس از تحصیلات خود به انجام کار مرتبط با رشته خود در این کشور بپردازند. کمبود نیروی بازارهای کار خود را از طریق دانشجویان بین المللی جبران می ­نماید. جهت تکمیل اطلاعات خود مطالعه مقاله اقامت هلند پیشنهاد داده می شود.

جستجوی کار در اقامت بعد از تحصیل در هلند

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات به جستجوی شغل مورد نظر خود می ­پردازند. پس از یافتن شغل مناسب خود می ­توانند اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند. سیستم آموزشی در مراکز تحصیلی این کشور به گونه ای است که دانشجویان را برای انجام کارهای تخصصی در بازارهای کاری هلند آماده می ­سازند. به همین دلیل اکثر دانشجویان بین المللی براحتی می ­توانند پس از اتمام تحصیلات شغل مورد نظر خود را در این کشور بیابند.برای اقامت کاری این کشور اقدام نمایند. دانشجویان بسته به اینکه کدام مقطع تحصیلی را در این کشور گذارنده اند. مدت زمان های متفاوتی را برای جستجوی کار اجازه دارند.

طول دوره اقامت پس از تحصیل در این کشور برای دانشجویان خارجی به مدت 1 سال می باشد. دانشجویان با مراجعه به سازمان ها و آژانس های کاریابی موجود در این کشور می ­توانند به جستجوی کار مورد نظر خود بپردازند. دانشجویانی که در حین تحصیل به انجام کار می­ پردازند. شرایط بهتری برای یافتن شغل مورد نظر خود دارند. زیرا این دسته از افراد از سابقه کاری در این مدت بهره مند گردیده اند. علاوه بر این فرد به زبان هلندی نیز تسلط کافی را به دست خواهد آورد.

جستجوی کار در اقامت بعد از تحصیل در هلند

شرایط اخذ ویزا در هلند

دانشجویانی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانیده اند. از این رو به 2 روش می­ توانند بدون اخذ مجوز کار در این کشور به انجام کار بپردازند. جستجوی کار در سال اول دانشجویانی که تحصیلات در کشور هلند رو به پایان است. همچنین می­ توانند در اواخر ترم تحصیلی خود و پس از پایان تحصیلات به مدت 1 سال به جستجوی کار در این کشور بپردازند. دانشجویان برای استفاده از برنامه جستجوی کار بایستی مبلغ 600€ (یورو) به این دولت پرداخت نمایند. مقاله ویزای کاری هلند را می توانيد جهت کسب اطلاعات دقیق مطالعه بفرمائید. طول این مدت دانشجویان در صورتیکه شغل مورد نظر خود را بیابند بایستی مجوز کار به کارفرما خود ارائه دهند.

تحصیل در هلند

دانشجویانی که خارج از اتحادیه در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می­ نمایند. پس از اتمام تحصیلات خود می­ توانند برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری اقامت گزینند. همچنان این دانشجویان می­ توانند به عنوان دانشجو تحصیل کرده و ماهر برای انجام کار در این کشور اقامت دریافت نمایند. افراد زیر 30 سال در صورتی می­ توانند اقامت کاری این کشور را اخذ نمایند که شغل مورد نظر آنها دارای حقوقی برابر با 38141€ (یورو) در سال باشد. همچنین افرادی که برای ویزای مهاجر بسیار ماهر پذیرفته شده اند، باید دارای حقوقی برابر با 52010€ (یورو) در سال باشند.

کاریابی در هلند

افراد برای یافتن شغل مورد نظر خود می ­توانند از راه های گوناگونی اقدام نمایند. برخی از این راه ها عبارتند از:

  • مراجعه به آژانس ها و موسسات کاریابی در هلند
  • جستجو از طریق اینترنت و به صورت آنلاین
  • استفاده از دوره های کارآموزی و ایجاد فرصت های شغلی برای دانشجو پس از اتمام دوره

همچنین دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور می ­توانند با ایجاد کسب و کاری مرتبط با رشته خود به انجام کار بپردازند. افراد پس از اتمام تحصیلات خود در صورت ایجاد کسب و کار در این کشور نیازی به اخذ مجوز کار ندارند. دانشجویان با سوالات متعددی در زمینه اقامت بعد از تحصیل روبرو خواهند شد. از جمله:

  • آیا دانشجویان پس از تحصیلات خود با انجام کار در این کشور از حقوق شهروندی این کشور برخوردار خواهند گردید؟
  • دانشجویان پس از تحصیلات خود می ­توانند برای خود و اعضاء خانواده خویش اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند؟
  • دوره های کارآموزی در کشور هلند چگونه است؟

کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواه در خدمت شما عزیزان هستند تا به پاسخ سوالات مهاجرتی شما بپردازند تا شما عزیزان با آرامش در مسیر مهاجرت به هلند قدم بردارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *