مهاجرت سرمایه گذاری در هلند

اقامت از طریق کارآفرینی در هلند

اقامت از طریق کارآفرینی در هلند

افرادی که دارای خلاقیت و ایده های جدید هستند، می توانند با کسب اقامت از طریق کارآفرینی در هلند نسبت به مهاجرت اقدام نموده. در ادامه با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با شرایط، الزامات و قوانین کارآفرینی و کسب اقامت هلند آشنا شوید.

درباره اقامت از طریق کارآفرینی در هلند

برخی افراد ترجیح می دهند رئیس خود باشند. افرادی که قصد دارند کسب و کار خود را راه اندازی کنند، می توانند از فرصت های مختلف کارآفرینی که دراین کشور وجود دارد بهره مند شوند. چندین راهکار اداری وجود دارد که باید برای راه اندازی یک شرکت و کسب اقامت از طریق کارآفرینی در هلند متقاضیان و کارآفرینان بین المللی باید در نظر داشته باشند. انتخاب ساختار تجاری، چگونگی ثبت شرکت و کارآفرینی در اتاق بازرگانی، شرایط پرداخت مالیات مشاغل و تجارت و همچنین گزینه های کارآفرینی از مهمترین موضوع های اقامت از طریق کارآفرینی در این کشور می باشند. مشاغل جدید می توانند از مزایای متعددی بهره مند شوند كه می تواند میزان مالیات کارآفرینان در سال های اول را به طور قابل ملاحظه ای كاهش دهد.

با کسب اقامت از طریق کارآفرینی دراین کشور، متقاضیان می توانند به تمام نقاط اروپا دسترسی داشته باشند. از تجارت بین المللی بهره مند شوند. علاوه بر این، اعضاء خانواده کارآفرینانی که موفق به کسب اقامت از طریق کارآفرینی در این کشور شده اند. همچنین می توانند اقامت این کشور را کسب کنند. بدین ترتیب مشغول به تحصیل، کار و سایر امور در این کشور شوند. اما قبل از مهاجرت به این کشور، توصیه می شود متقاضیان موارد زیر را در نظر داشته باشند:

  • شرایط کسب مجوز اقامت
  • شرایط کسب ویزا برای کارآفرینی
  • تهیه برنامه تجاری خوب و ایده های خلاقانه
  • کسب اطلاعات کافی درباره هزینه زندگی و اقامت
  • شرایط مهاجرت به هلند به همراه اعضاء خانواده

شرایط اقامت از طریق کارآفرینی در هلند

برای کارآفرینی و شروع تجارت در این کشور، متقاضیان ابتدا باید مطمئن شوند که می توانند در این کشور بمانند. طبق قانون اتحادیه اروپا، اتباع اتحادیه اروپا، اتباع منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس مجاز به زندگی و کارذهستند. اگر متقاضیان شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا اتباع منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشند، باید اقدام به کسب اجازه اقامت موقت MVV. در بعضی موارد مجوز کار (TWV) کنند.

در ژانویه سال 2015، دولت با معرفی ویزای استارت آپ هلندی موجب جذب کارآفرینان خارجی زیادی شد. فرقی نمی کند که متقاضیان اهل کجا باشند، هر کسی می تواند اقدام به کسب ویزای استارت آپ کند. اما همانطور که می دانید، برای کسب ویزای استارت آپ هلندی و کسب اقامت از طریق کارآفرینی راه سختی پیش رو خواهید داشت. ویزای استارتاپ که رسماً اجازه اقامت کارآفرینان مبتدی نامیده می شود، برای مدت 1 سال معتبر است. به متقاضیان بین المللی با خلاقیت و دانش کافی این فرصت را می دهد تا تجارت خلاقانه خود را در یکی از رقابتی ترین اقتصادهای جهان شروع کنند.

برای به دست آوردن این ویزا، قبل از ارسال درخواست خود به IND، متقاضیان باید شرایط عمومی و خاص را رعایت کنند. پس از دریافت اجازه اقامت می توانند به این کشور بروند. بدین ترتیب شروع به توسعه تجارت خود کنند. جهت اخذ اقامت این کشور مقاله اقامت هلند را مطالعه بفرمائید.

علت انتخاب  کشور هلند برای کارآفرینی

هلند در بسیاری از شاخص های جهانی مرتباً رتبه های بالایی دارد. از سریعترین سرعت اینترنت گرفته تا کیفیت زندگی بی نظیر، ایمنی و تعادل کار و زندگی، این کشور یک مقصد عالی برای کارآفرینی به شمار می رود. صرف نظر از اینکه هلند برای زندگی مکانی دلپذیر است. اما چند عامل وجود دارد که به طور خاص استارتاپ ها و شرکت های بین المللی را جذب می کنند. این کشور دارای یک جامعه آزاد با نیروی کار تحصیل کرده و متنوع است. از خلاقیت و نوآوری حمایت می کند. وجود برنامه های ویزا مختلف، مشوق های مالیاتی، زیرساخت ها و اتصالات عالی، اقتصادی قوی، وضعیت سیاسی پایدار و موقعیت مکانی مطلوب تنها بخش از دلایلی می باشند که موجب افزایش متقاضیان اخذ اقامت از طریق کارآفرینی دراین کشور شده اند. همچنین 90% از ساکنان هلند به زبان انگلیسی صحبت می کنند. بسیاری از آنها چند زبانه هستند.

علاوه بر موارد ذکر شده، کشور هلند شاهد رشد اقتصادی بسیار خوبی در طول تاریخ بوده است. در نمودار زیر به میزان تولید ناخالص ملی هلند در دهه اخیر اشاره شده است:

شرایط کسب ویزای استارت آپ هلند

شهروندان هر کشوری مجاز به درخواست ویزای استارت آپ هلند هستند. تا زمانی که تمام شرایط را برآورده سازند. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و اتباع سوئیس برای زندگی و کار در این کشور نیاز به این ویزا ندارند. زیرا طبق قانون اتحادیه اروپا مجاز به انجام این کار در تمامی کشورهای منطقه هستند. برای درخواست ویزای استارت آپ، متقاضیان باید شرایط اجازه اقامت عمومی و همچنین مجموعه ای از شرایط خاص کارآفرینی را رعایت کنند. همچنین جهت کار در این کشور می توانید مقاله ویزای کاری هلند را مطالعه بفرمائید.

شرایط کسب این ویزا در جدول زیر ذکر شده است:

شرایط عمومی کسب ویزای استارت آپ هلندشرایط کارآفرینی کسب ویزای استارت آپ هلند
داشتن گذرنامه معتبرارائه محصول یا خدمات نوآورانه
متقاضی تهدیدی برای نظم عمومی یا امنیت ملی نباشدارائه برنامه تجاری خوبی
انجام آزمایش سل را هنگام ورود به هلندثبت تجارت در اتاق بازرگانی هلند
داشتن بیمه هنگام ورود به هلندداشتن توان مالی کافی برای زندگی در هلند

شرایط ویزای اقامت از طریق کارآفرینی در هلند

شرایط ویزای اقامت از طریق کارآفرینی در هلند

برای واجد شرایط بودن ویزای استارت آپ، متقاضیان باید با رعایت یکی از 3 شرط زیر، محصول یا خدمات خود را در این کشور ابتکاری و نوآورانه نشان دهند:

  • خدمات یا محصول در هلند جدید باشد.
  • تجارت شامل یک فناوری جدید برای تولید، توزیع یا بازاریابی باشد.
  • تجارت شامل یک رویکرد جدید سازمانی یا رویه ای باشد.

جنبه های دیگری که می تواند تجارت مربوطه را به عنوان یک تجارت نوآورانه تعریف کند عبارتند از فناوری جدید، مسئولیت اجتماعی، یک رویکرد اصلی برای حفظ انرژی، نوآوری اجتماعی و سازگاری هوشمند برای برنامه های کاربردی بخش. علاوه بر اثبات داشتن تجارت نوآورانه، متقاضیان باید برنامه کاری خوبی داشته باشند. برنامه کاری چه مواردی را باید پوشش دهد؟ برای کسب اطمینان از اینکه ایده کارآفرینی متقاضیان به اندازه کافی قدرتمند است. جهت سرمایه گذاری در این کشور مقاله سرمایه گذاری در هلند را مطالعه بفرمائید.

افراد می توانند یک برنامه مفصل را تهیه کنند که شامل موارد زیر باشد:

  • نمای کلی از سازمان یا تجارت راه اندازی مربوطه شامل ساختار سازمان، نام ها، نقش ها و مسئولیت های کلیه افراد درگیر، ساختار تجارت (شکل قانونی) و هدف اصلی شرکت ارائه شود. (نمای کلی سازمان همچنین باید نشان دهد که کارآفرین نقش فعالی را در اقتصاد هلند ایفا خواهد کرد)
  • توضیحی از ایده محصول یا خدمات و توضیحی درباره دلیل نوآورانه بودن آن
  • ارائه طرحی از فعالیت های پیش بینی شده برای سال اول شامل یک مرحله به مرحله برای راه اندازی مشاغل

در صورت تمایل می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و از شرایط مهاجرت به کشورهای مختلف آگاه شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *