مهاجرت تحصیلی برزیل

اعزام دانشجو به برزیل

اعزام دانشجو به برزیل

تحصیل و اعزام دانشجو به برزیل یکی از متداول ترین روش های مهاجرت برای متقاضیان بین المللی می باشد، زیرا مزیت تحصیل در دانشگاه های عالی رتبه را به همراه دارد. کشور برزیل در آمریکای جنوبی واقع شده است. از پر جمعیت ترین و همچنین بزرگترین کشورهای دنیا به شمار می رود. اکثر مردم کشور برزیل به 2 زبان انگلیسی و پرتغالی مسلط می باشند. لازم به ذکر است که بیش از 80% ساکنین این سرزمین پیرو دین مسیحیت هستند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی به شما خواهند بود.

در مورد کشور برزیل

قهوه و فوتبال از مهم ترین عوامل شهرت کشور برزیل می باشند. اکثر مردم این کشور به ورزش فوتبال علاقه بسیار زیادی دارند. در کشور برزیل منابع طبیعی، جنگل و معدن های زیادی وجود دارد. به همین دلیل این کشور به دنبال نیروی کار داخلی و خارجی برای مشغول به کار شدن در زمینه های مختلف می باشد. اعزام دانشجو به برزیل باید با کمک موسسه های حقوقی معتبر انجام شود. زیرا به دلیل بالا بودن تعداد درخواست های اعزام دانشجو به برزیل، کلاه برداری های زیادی در این راستا انجام شده است.

کشور برزیل یکی از بهترین کشورهای جهان برای مشغول به کار شدن، تحصیل و یا سرمایه گذاری در زمینه های مختلف می باشد. هر ساله متقاضیان زیادی با اهداف مختلف به کشور برزیل مهاجرت می کنند. در این نوشتار می توانید درباره اعزام دانشجو به برزیل به صورت کامل آگاه و مطلع شوید.

شرایط اعزام دانشجو به برزیل

تحصیل در برزیل یکی از راه هایی می باشد که متقاضیان با انتخاب آن می توانند رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنند و به اهداف خود برسند. جهت تحصیل در کشور برزیل، دانشجویان بایستی به 2 زبان پرتغالی و انگلیسی مسلط باشند تا در دوره های مختلف بتوانند مشغول به تحصیل شوند. در کشور برزیل بیش از 80 دانشگاه وجود دارد که به عنوان برترین دانشگاه ها و مراکز تحصیلی در جهان شناخته شده اند. این مراکز تحصیلی و دانشگاه های با بکار گیری جدید ترین متدهای تدریس، مطالی درسی را به دانشجویان ارائه می دهند. به یاد داشته باشید که دانشجویانی که دوره های تحصیلی خود را در دانشگاه های کشور برزیل به اتمام می رسانند، می توانند با دریافت مجوز کاری مشغول به کار شوند. سپس اقامت و تابعیت این کشور را به دست بیاورند.

دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا در صورتی که شرایط لازم برای کسب بورسیه را داشته باشند، می توانند با دریافت کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی، هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجویی خود را به حداقل برسانند. همچنین به راحتی در کشور برزیل مشغول به تحصیل شوند. کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی تنها به دانشجویان دانشگاه های دولتی ارائه می شود. جهت کسب ویزای کار در برزیل می توانید از طریق مطالعه مقاله مذکوراطلاعات مورد نیاز را کسب کنید.

نظام آموزشی در برزیل

به دلیل رشد اقتصادی کشور برزیل، نظام آموزشی این کشور نیز در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. دانشجویان زیادی برای تحصیل اقدام به مهاجرت به برزیل کرده اند. همانطور که می دانید، دانشگاه های کشور برزیل نیز مانند دانشگاه های سایر کشور های جهان، به 2 بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند.

اما به طور کلی مراکز تحصیلی کشور برزیل به صورت زیر می باشند:

  • دانشگاه هایی که دارای تیم علمی با درجه دکترا هستند. این دانشگاه ها تحقیقات مختلف علمی انجام می دهند.
  • دانشگاه هایی که تحقیقات علمی ندارند و تنها دوره های تحصیلی ارائه می دهند.
  • کالج یا دانشکده هایی که بسیار کوچکتر از دانشگاه هستند. متقاضیان برای تحصیل در این مراکز باید توان مالی کافی برای پرداخت مخارج مربوطه را داشته باشند.

دوره های تحصیلی جهت اعزام دانشجو به برزیل

در کشور برزیل، دوره های تحصیلی در دانشگاه های مختلف، به 3 بخش تقسیم می شوند:

  • دوره کارشناسی
  • دوره کارشناسی ارشد
  • دوره دکترا

تحصیل در دوره کارشناسی نیاز به داشتن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی همراه با نمرات بالا دارد. افرادی که می خواهند مدرک کارشناسی دریافت کنند باید به مدت 4 سال در دانشگاه مربوطه مشغول به تحصیل شوند. تحصیل در دوره کارشناسی ارشد با داشتن مدرک کارشناسی همراه با نمرات بالا امکان پذیر خواهد بود. افرادی که می خواهند مدرک کارشناسی ارشد دریافت کنند، باید به مدت 2 سال در دانشگاه مربوطه مشغول به تحصیل شوند. هزینه تحصیل دانشجویان در این دوره بسیار ناچیز می باشد. متقاضیان می توانند در این دوره برخی از دروس خود را به زبان انگلیسی سپری کنند.

تحصیل در دوره دکترا در صورت اخذ مدرک کارشناسی ارشد و همچنین پروژه های تحقیقاتی دارد. افرادی که می خواهند مدرک دکترا دریافت کنند باید به مدت 3 الی 5 سال در دانشگاه مربوطه مشغول به تحصیل شوند. دانشجویان دوره های دکترا و کارشناسی ارشد می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز اقدام به کسب بورسیه کنند. بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته شده برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد حدود 7000$ (دلار) در سال می باشد. برای دانشجویان دوره دکترا 11000$ (دلار) در سال می باشد. اعزام دانشجو به برزیل شرایط خاصی دارد.

دوره های تحصیلی جهت اعزام دانشجو به برزیل

بررسی دانشگاه های معتبر کشور برزیل

کشور برزیل دارای 2 نوع دانشگاه می باشد:

  1. دانشگاه های خصوصی.
  2. دانشگاه های دولتی.

برای تحصیل در دانشگاه های دولتی، دانشجویان باید در امتحان ورودی دانشگاه نمرات بالا کسب کنند. لازم به ذکر است که دانشجویان دانشگاه های دولتی می توانند در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به دریافت کمک هزینه های تحصیلی کنند. برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی، مهم ترین فاکتور داشتن توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی می باشد. زیرا دانشجویان این دانشگاه از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی برخوردار نمی شوند. برای ورود به دانشگاه های کشور برزیل و اعزام دانشجو شما عزیزان نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی و مدرک زبان پرتغالی خواهید داشت. همچنین بایستی جهت تحصیل در این کشور می توانید ابتدا مقاله تحصیل پزشکی در برزیل را دریافت نمایید.

دریافت روادید و پذیرش تحصیلی برزیل

برای دریافت روادید و پذیرش تحصیلی متقاضیان و دانشجویان عزیز باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • مدارک شناسایی به طور کامل
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نداشتن سابقه جرم
  • ارائه پرونده سابقه های تحصیلی و کاری
  • توصیه نامه
  • داشتن سوپروایزر
  • گواهی نامه رانندگی
  • 2 الی 6 عدد عکس (پاسپورت)
  • داشتن توان مالی کافی برای مهاجرت به برزیل
  • کسب قبولی در دانشگاه مورد نظر در برزیل
  • ارائه بلیط پرواز
  • پاسپورت معتبر

لازم به ذکر است که تمامی مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به برزیل و یا ورود به دانشگاه های این کشور باید به زبان انگلیسی و پرتغالی به صورت رسمی ترجمه شوند. دانشجویان می توانند در کنار تحصیل مشغول به کار شوند و با درآمد کسب شده، بخشی از هزینه ها و مخارج تحصیلی و اقامت خود را پرداخت کنند.

بررسی هزینه های سکونت در برزیل

هزینه های سکونت و زندگی در هر کشوری به عواملی چون محل سکونت، شهر، خانه، عادات، تغذیه و پوشاک و سایر موارد بستگی دارد. در این بخش به برخی از هزینه های زندگی در کشور برزیل که دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید در نظر داشته باشند، اشاره خواهیم کرد:

هزینه به دلارمورد
13$ الی 20$غذا در یک رستوران با قیمت پایین
7$وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت
12$ الی 60$غذا برای 2 نفر در یک رستوران متوسط
2$ الی 3$بلیط یک طرفه برای حمل و نقل محلی
100$ الی 170$حمل و نقل عمومی ماهانه
120$ الی 160$امکانات عمومی برای متوسط ​​مصرف در هر ماه
500$ الی 2000$اجاره آپارتمان مبله در هر ماه

بورسیه های تحصیلی و اعزام دانشجو به کشور برزیل

بیش از 90% بورسیه های تحصیلی در کشورهای مختلف و همچنین کشور برزیل به دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. دانشجویان دوره کارشناسی ارشد می توانند با هماهنگی و تایید سفارت این کشور و سازمان های دولتی مربوطه می توانند بورسیه مستر جوینت را دریافت کنند. همچنین دانشجویان دوره دکترا در دانشگاه های کشور برزیل نیز می توانند با هماهنگی و تایید سفارت این کشور و سازمان های دولتی مربوطه می توانند بورسیه پی اچ دی جوینت را دریافت کنند.

بورسیه ها و کمک هزینه های زندگی به دانشجویان دانشگاه های دولتی ارائه می شود. دانشجویان دانشگاه های خصوصی باید توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل خود را داشته باشند. به طور کلی، متقاضیان برای اعزام دانشجو به برزیل و یا مهاجرت به این کشور آمریکایی، باید از شرایط مهاجرت به برزیل به صورت کامل مطلع باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه اطلاعات و خدمات در راستای امور مهاجرتی و حقوقی به متقاضیان و هموطنان عزیز می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *