مهاجرت تحصیلی برزیل

مدارس ایرانی برزیل

مدارس ایرانی برزیل

مدارس ایرانی برزیل فرصت مناسبی را برای ایرانیانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند فراهم کرده است که در این مقاله بررسی می شود. برزیل کشوری است که گزینه های زیادی برای ارائه دارد. و ستاره های آموزشی در حال رشدی دارد. در واقع 5 دانشگاه برتر در QS آمریکای جنوبی، همگی در برزیل هستند. و دانشگاه سائوپائولو طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی سال 2023 در صدر رده بندی قرار دارد. برزیل مکانی پر جنب و جوش، پر از فرهنگ، غذا، نوشیدنی و ماجرا جویی است. برزیل کشوری عظیم است. در واقع پنجمین کشور جهان محسوب می شود. تقریبا نیمی از کل قاره آمریکای جنوبی را برزیل تشکیل داده است. ما در تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمام سعی و تلاش خود را بر آن داشته ایم. تا کشور برزیل را به خوبی برای شما به نمایش در بیاوریم. در ابتدا به تصویر برزیل در یک نگاه می پردازیم:

درباره برزیلدر این بخش از مقاله به سیستم آموزشی برزیل خواهیم پرداخت.

سیستم آموزشی برزیل

سیستم آموزشی برزیل به 2 سطح اجباری و غیر اجباری تقسیم می شود. ما در اینجا جنبه های اصلی هر سطح را بیان خواهیم کرد.

  • پیش دبستانی (Educação Infantil): برای کودکان بین 2 تا5 سال که شامل مهد کودک و پیش دبستانی است، در نظر گرفته شده است.
  • Ensino Fundamental : این سطح از آموزش برای کودکان و نوجوانان بین 6 تا 14 سال اجباری است.
  • Ensino Médio یا دبیرستان: برای نوجوانان بین 15 تا 17 سال، که توسط دولت از سال 2019 اجباری در نظر گرفته شده است.
  • Ensino Superior یا آموزش عالی: این مرحله دیگر اجباری نیست. برای بزرگسالان 18 سال به بالا در نظر گرفته شده است.

در ادامه مقاله مدارس برزیل را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم.

انواع مدارس در برزیل

مانند بسیاری از کشور ها. برزیل دارای انواع مختلفی از مدارس است. از جمله آنها می توان به گزینه های دولتی، خصوصی و بین المللی اشاره کرد. مدارس دولتی رایگان هستند، اما اکثر مهاجران ترجیح می دهند. فرزندان خود را در مدارس خصوصی یا بین المللی ثبت نام کنند. تا آموزش با کیفیت بالاتری داشته باشند. مدارس بین المللی شکل دیگری از مدارس خصوصی هستند. اما از اعتبار بیشتری برخوردارند. زیرا آموزش های خارجی مانند، برنامه های درسی انگلیسی، یا آمریکایی را ارائه می دهند. در این بخش از مقاله به هزینه های زندگی در برزیل خواهیم پرداخت، تا شما انتخاب بهتری را برای ادامه تحصیل داشته باشید.

هزینه زندگی در مدارس ایرانی برزیل

قیمت های مناسب کشور برزیل. به همراه سر زندگی شهرهای بزرگ آن، برزیل را به کشوری تبدیل می کند که در آن می توانید با بودجه نسبتا کم. از سبک زندگی شهری لذت ببرید. در این قسمت به خلاصه هزینه های زندگی در برزیل می پردازیم.

هزینه زندگی در مدارس ایرانی برزیل

هزینه حمل و نقل در برزیل

برزیل از قیمت های بالای حمل و نقل عمومی و بنزین برخوردار است. اگر موفق به خرید خودرویی شدید که هزینه بالایی دارد. باید هزینه های دیگر را نیز بپردازید. با استفاده از حمل و نقل عمومی که به خوبی سازمان دهی شده است. می توان پول زیادی را پس انداز کرد.

هزینه خدمات شهری در برزیل

با توجه به اینکه میانگین حقوق، کمتر از هزینه زندگی است. و پرداختن به همه هزینه ها دشوار است. قیمت آب و برق بر اساس استاندارد زندگی است. و نسبت به اکثر کشور ها بسیار پایین تر است. برای تمام خدمات اولیه تقریبا به 100$ (دلار) نیاز دارید. در ادامه مقاله به تفکیک و میانگین هزینه ها در برزیل خواهیم پرداخت. و بر روی نمودار به صورت کامل به آن ها می پردازیم.

تفکیک و میانگین هزینه ها در مدارس ایرانی برزیل

هزینه های ماهانه و نحوه پوشش آنها بسیار متفاوت است. و به سبک زندگی، منطقه زندگی و اینکه آیا مکانی برای زندگی دارید بستگی دارد. به طور کلی می توان گفت که بیشترین پول برای غذا، اقامت و حمل و نقل در برزیل داده می شود. در این بخش می خواهیم به میانگین هزینه ها بر روی نمودار بپردازیم.

میانگین هزینه ها در برزیلبعد از بررسی میزان هزینه ها در برزیل، در این قسمت می خواهیم میانگین حقوق و دستمزد در برزیل بپردازیم.

میانگین حقوق و دستمزد در برزیل

میانگین کلی حقوق این کشور حدود 460$ (دلار) است. تفاوت زیادی بین حداقل دستمزد برزیل و متوسط حقوق وجود دارد. زیرا حداقل آن از 288$ (دلار) تجاوز نمی کند. اگر قرار است در برزیل حقوق دریافت کنید، خوب است بدانید که درآمد ها در همه بخش ها برابر نیست. و در منطق جنوبی کشور کمی بالاتر است. و در تصویر زیر هزینه ماهانه خانواده ها به صورت کلی بررسی شده است:

هزینه ماهانه خانواده ها به صورت کلی در برزیلو در این بخش به شهر های پر هزینه برزیل خواهیم پرداخت. که هزینه زندگی در این شهر ها نسبت به شهر های دیگر برزیل مقداری بالاتر است.

باروبلو هوریزونتهبوآویستاکمپیناس
فلوریانوپلیسسائوپائولوکوریتیباچاپکو
نوو هامبورگواوساسکوپلوتاسپیراسیکابا
پورتو آلگرهویتوریاسالوادورسانتوس

بعد از هزینه های زندگی در برزیل در این بخش به هزینه های تحصیل در این کشور می پردازیم.

هزینه تحصیل در برزیل

شهرت آموزش عالی برزیل در حال افزایش است. و در عین حال شهریه و گزینه های بورسیه برای دانشجویان بین المللی را افزایش می دهد. دانشگاه های برزیل می توانند هزینه تحصیل خود را برای هر برنامه ای که ارائه می دهند را تعیین کنند. معمولا هزینه تحصیل در هر سال 2000$ (دلار) تا 10000$ (دلار) است. علاوه بر این دانشگاه های فدرال و دانشگاه های ایالتی برزیل، فارغ از هر برنامه ای که درخواست می کنند. هیچ شهریه ای دریافت نمی کنند. دانشجویان بین المللی فقط هزینه ثبت نام می پردازند. که مبلغ آن به نوع برنامه ای که در آن ثبت نام می کنند بستگی دارد. از سوی دیگر، برای موسسات خصوصی، هزینه تحصیل به دانشگاه و موضوعی که مطالعه می کنید بستگی دارد. معمولا برنامه های کارشناسی بین 2000$ (دلار) تا 8000$ (دلار) در سال برای یک دوره 3 تا 6 سال تکمیل می شود.

بعد از بررسی هزینه های تحصیلی در برزیل. در این بخش به شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه های برزیل می پردازیم.

شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه های برزیل

برای پذیرش در دانشگاه های برزیل شرایطی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

دوره کارشناسی

  • گواهینامه دبیرستان
  • فرم درخواست آنلاین امضا شده
  • گذرنامه بین المللی یا سند مسافرتی
  • گزارش سلامت
  • نتایج دبیرستان

دوره کارشناسی ارشد

  • مدرک لیسانس
  • ریز نمرات دانشگاهی از یک برنامه کارشناسی
  • گذرنامه بین المللی و سند مسافرتی
  • گزارش سلامت

دوره دکتری

  • مدرک کارشناسی ارشد
  • گواهی لیسانس
  • ریز نمرات از یک برنامه کارشناسی ارشد
  • ریز نمرات از یک برنامه کارشناسی
  • گذرنامه بین المللی یا سند مسافرتی
  • رزومه
  • ارزیابی مصاحبه، بیشتر توسط کمیته پذیرش و بخش دانشگاه

در بخش های پایانی مقاله به ویزای دانشجویی برزیل می پردازیم.

ویزای دانشجویی برزیل

ویزای اقامت موقت، اجازه تحصیل 1 ساله را می دهد. که می تواند متناسب با نیاز شما تمدید شود. روند درخواست تا 3 ماه طول می کشد، بنابر این زمان را تلف نکنید و درخواست خود را زودتر شروع کنید. و برای دریافت ویزا به موارد زیر نیاز دارید.

مدارک ویزای برزیلدر قسمت پایانی مقاله، به مدرسه ایرانی جمهوری اسلامی ایران در برزیل خواهیم پرداخت

مدارس ایرانی برزیل

کشور برزیل دارای 1 مدرسه ایرانی می باشد. مدرسه مختلط جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا پایتخت برزیل. از جمله مدارس دولتی و بین المللی این کشور بوده. که در محدوده اروپا و آمریکا برازیلیا قرار دارد. این مدرسه که در لیست مدارس دولتی بین المللی قرار دارد. دارای امکانات علمی و آموزشی متنوعی برای دانش آموزان دبستان می باشد. و آماده پاسخگویی به سوالات اولیاء گرامی می باشد. اگر تصمیم نهایی خود را برای ادامه تحصیل در برزیل را گرفته اید. می توانید برای انتخاب بهتر و دقیق تر با مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *