مهاجرت به کشور هلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند

کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند شامل کشورهای بسیاری در سطح جهان است که به افرادی که دارای پاسپورت هلند هستند اجازه ورود می دهند. پادشاهی هلند از 12 استان تشکیل شده است. در اتحادیه اروپا با کشورهای همسایه آلمان، بلژیک و دریای شمال واقع شده است. مهم ترین استان ها هلند جنوبی، هلند شمالی و برابانت شمالی هستند. مساحت هلند 41865 کیلومتر مربع است. بنابراین یکی از کشورهای کوچک تر در اتحادیه اروپا است. آب و هوای آن معتدل با زمستان های معتدل و تابستان های خنک است. این زمین با مناطق پست ساحلی و برخی تپه ها در جنوب شرقی مشخص می شود. جمعیت کلی بیش از 17.4 میلیون نفر است. پایتخت این کشور آمستردام است که همچنین با بیش از 862000 نفر سکنه پرجمعیت ترین شهر است.

دیگر شهرهای مهم روتردام و لاهه هستند. بزرگترین فرودگاه فرودگاه آمستردام اسکیپول (AMS) با 71 میلیون مسافر در سال است. این باعث می شود دوازدهمین فرودگاه پر رفت و آمد در جهان باشد. فرودگاه آمستردام با هر قاره پرواز دارد. فرهنگ هلندی تحت تأثیر اکتشافات تجاری و استعماری پادشاهی قرار دارد. دین مسیحیت بیشترین آیین است. زبان های رسمی این کشور هلندی و فرایسلان است. این کشور دارای یک اقتصاد باز است. تولید ناخالص داخلی تقریبا 1 تریلیون $ (دلار) که این کشور را به نهمین اقتصاد بزرگ اروپا تبدیل می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ اقامت و یا پاسپورت کشور هلند به شما یاری خواهد رساند.

مشخصات پاسپورت هلند

گذرنامه هلندی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه راهنما در مکان 6 قرار دارد. دسترسی بدون ویزا به 191 کشور را فراهم می کند. این امر باعث می شود تا یکی از مطلوب ترین گذرنامه های جهان با امتیاز تحرک بسیار بالا باشد. دارندگان گذرنامه هلندی در بدو ورود به کشورهایی مانند برزیل و ژاپن و انگلستان بدون ویزا می باشند. تقریبا سفرهای فوری به سراسر جهان را امکان پذیر می کنند. دارندگان گذرنامه هلندی برای ورود به حدود 38 مقصد در جهان مانند چین و روسیه نیاز به ویزا دارند. دارندگان گذرنامه هلند می توانند در مجموع 191 مقصد را وارد کنند یا بدون ویزا، از طریق ویزا هنگام ورود یا از طریق eTA در نتیجه، پاسپورت هلند در جهان رتبه 6 را دارد.

رتبه بندی گذرنامه هلند نسبت به سایر گذرنامه های جهانی با جمع کردن تعداد کشورهایی که به دارندگان گذرنامه هلند اجازه می دهد بدون ویزا وارد شوند (یعنی کشورهای بدون ویزا) و کشورهایی که به دارندگان گذرنامه هلند اجازه می دهند با گرفتن ویزا در بدو ورود اجازه ورود محاسبه کنند (یعنی کشورهای ویزا هنگام ورود) یا مجوز سفر الکترونیکی (ETA). در حال حاضر در مجموع 144 کشور بدون ویزا گذرنامه هلند، 36 کشور ورود ویزا هلند و 11 مقصد ETA وجود دارد. جدا از این کشورهای بدون ویزا هلند و کشورهای هنگام ورود ویزا، 38 مقصد اضافی وجود دارد که دارندگان گذرنامه هلند برای ورود به آن یا ویزای فیزیکی یا ویزای eVisa (یعنی کشورهای مورد نیاز ویزا) نیاز به ویزای فیزیکی دارند.

در نمودار زیر شاهد 3 دسته از کشورهایی که در دسته های ذکر شده فوق می گنجد می باشید:

 کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند

شرایط اخذ پاسپورت هلند

شرایط ویزا برای اتباع هلند محدودیت های ورودی اداری است. این محدودیت ها توسط مقامات سایر ایالات در سراسر جهان برای دارندگان گذرنامه هلندی اعمال می شود. گذرنامه هلندی بر اساس شاخص گذرنامه Henley در حال حاضر از نظر آزادی سفر در بین کشورهای جهان در رتبه 5 قرار دارد. شهروندان هلندی می توانند به بیش از 140 کشور و سرزمین بدون ویزا و یا گرفتن ویزا هنگام ورود سفر کنند. لزوم صدور روادید برای شهروندان هلند در مقصد بستگی دارد. چندین کشور بدون ویزا ممکن است از اتباع هلند بخواهند قبل از عزیمت از هلند، برای دریافت مجوز الکترونیکی سفر، از قبل درخواست آنلاین را ثبت کنند.

برای پیش نمایش هرگونه خطرات بهداشتی یا امنیتی قبل از رسیدن بازدیدكنندگان معاف از مقصد مورد نیاز است. مدت اقامت مجاز برای شهروندان هلندی در یک کشور بدون ویزا می توانید از 14 روز تا 8 ماه باشد. بسیاری از کشورها به مسافران هلندی اجازه می دهند که در صورت داشتن کارت شناسایی اقامت نامحدود داشته باشند. شهروندان هلند که می خواهند به کشورهای دیگر سفر کنند، برای این کار نیاز به ویزا دارند. با ارائه یک درخواست آنلاین برای ویزای الکترونیکی، بازدید از یک دفتر دیپلماتیک دولتی در مقصد خود برای درخواست ویزای سفارت یا با صف برای ویزا هنگام ورود به یک ایست بازرسی ورودی مرز انجام شود.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند

مسافرانی که مایل به بازدید از هر کشور یا سرزمینی هستند که در لیست معاف از ویزا نیستند برای این کار باید ویزا بگیرند. در حال حاضر حدود 130 کشور و سرزمین وجود دارد که دارندگان گذرنامه هلندی برای دریافت ویزای سفر از طریق یک برنامه الکترونیکی برای دریافت ویزای آنلاین، شخصاً از دفتر سفارت یا کنسولگری یا از طریق ویزای هنگام ورود به دارندگان گذرنامه هلندی نیاز دارند. دریافت نوع صحیح ویزا برای اتباع هلند با توجه به مدت و هدف اقامت برنامه ریزی شده خواهد بود. اعم از ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای دانشجویی، ویزای کار یا ویزای ترانزیت مهم است. بیش از 20 کشور به شهروندان هلندی اجازه می دهند هنگام ورود به مرز کنترل برای گرفتن ویزا صف بگیرند. اگرچه این اغلب منتظر ماندن در صف های طولانی مهاجرت برای ارائه درخواست است.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند

قوانین هلند آن چیزی هستند که تمام این موارد و نحوه و جزئیات آن را اعلام و نظارت می کند و این قوانین زیر نظر قوه مقننه کشور هلند تدوین شده است. در این بخش کشورهای دسته اول یعنی کشورهایی که نیاز به ویزا ندارید را ذکر می کنیم:

آلبانی، آندورا، آنگویلا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، ارمنستان، آروبا، اتریش، باهاما، بلیز، برمودا، بولیوی، بونیر، سنت اوستاتیوس و صبا، بوتسوانا، برزیل، جزایر ویرجین انگلیس، برونئی، بلغارستان، کیپ ورد، جزایر کیمن، شیلی، کلمبیا، جزایر کوک، کاستاریکا، السالوادور، استونی، اسواتینی، جزایر فالکلند، جزایر فارو، فنلاند، فرانسه، گویان فرانسه، پلینزی فرانسه، هند غربی فرانسه، گامبیا، گرجستان، آلمان، جبل الطارق، یونان، گرینلند، گرنادا، گواتمالا، گویان، ایرلند، اسرائيل، ایتالیا، جامائیکا، ژاپن، قزاقستان، کیریباتی، کوزوو، قرقیزستان، لتونی، لسوتو، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، ماکائو و مالزی.

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت هلند

در جدول زیر در ادامه کشورهایی که در بالا ذکر کردیم شاهد کشورهای دسته دوم و سوم در خصوص پاسپورت هلند می باشید:

پارامترشرح
ویزا هنگام ورودبحرین، بنگلادش، بورکینافاسو، کامبوج، کیپ ورد، کومور،مصر، اتیوپی، گینه بیسائو، ایران، عراق، اردن، کنیا، کویت، لائوس، لبنان، ماداگاسکار، مالاوی، مالدیو، جزایر مارشال، موریتانی، موزامبیک، میانمار، نپال، عمان، پالائو، پاپوآ گینه نو، پاراگوئه
ETAساموآ آمریکایی، استرالیا، کانادا، گوام، نیوزلند، جزیره نورفولک، جزایر ماریانای شمالی، پورتوریکو، سریلانکا، ایالات متحده آمریکا، جزایر ویرجین ایالات متحده

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به هلند و یا اخذ ویزای کاری و مواردی از این قبیل مشاور و راهنمای شما خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *