مهاجرت تحصیلی فنلاند

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در فنلاند

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در فنلاند

دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند، در ابتدا بایستی نسبت به جمع آوری مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در فنلاند اقدام نمایند. پروسه مهاجرت تحصیلی شامل 2 بخش اخذ پذیرش و اخذ ویزا می باشد که در این نوشتار به بررسی شرایطی که در ابتدا برای امر پذیرش در سال 2023 به آن نیاز دارید پرداخته ایم. دانشگاه های فنلاند در ترم های خاصی دانشجوی خارجی می پذیرند. زمان بندی ثبت نام در هر ترم معمولا حداقل 6 ماه قبل از شروع آن ترم خواهد بود.

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در فنلاند برای دانشجویان خارجی چیست؟ هزینه های زندگی در فنلاند برای دانشجویان به چه صورت می باشد؟ مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های دولتی فنلاند به چه صورت است؟ این ها گوشه ایی از سوالاتی است که ذهن متقاضیان مهاجرت تحصیلی را به خود مشغول می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا در باب شرایط تحصیل اطلاعاتی را در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

هزینه های زندگی در فنلاند

فنلاند کشوری است در شمالی ترین نقطه اروپا. آب و هوای قسمت های شمالی کشور فنلاند بسیار سرد می باشد، و زندگی در شمال این کشور بسیار سخت می باشد. به همین دلیل بیشتر مردم فنلاند در بخش های جنوبی این کشور زندگی می کنند. زبان رسمی مردم ساکن در این کشور، فنلاندی و سوئدی است. کشور فنلاند دارای اقتصاد بسیاری خوبی است. و شغل های زیادی در این کشور برای مردم وجود دارد. پس سطح زندگی مردم فنلاند در شرایط مناسبی می باشد.

هزینه های ماهیانه زندگی به طور تقریبی 900€ (یورو) می باشد. این مبلغ شامل این هزینه ها است:

هزینه های ماهیانه زندگی در فنلاند

دانشجویان می توانند در طول تحصیل از تخفیفاتی برای برخی از هزینه ها برخوردار شوند. این تخفیفات شامل هزینه حمل و نقل شهری و هزینه های رستوران یا کافی شاپ ها است. همچنین دانشجویان می توانند برای کمتر شدن هزینه اجاره مسکن از خوابگاه های دانشجویی استفاده کنند.

تحصیل در فنلاند

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند معمولا بنا به شرایط درخواستی هر دانشگاه می تواند متفاوت باشد، معمولا برخی پارامترهای کلی را بایستی برای این موضوع در نظر داشت که یکسان می باشد. مثل مدرک زبان که در اکثر دانشگاه ها برای مقطع کارشناسی ارشد نیاز به آیلتس آکادمیک سطح 6.5 می باشد. در ادامه درباره فنلاند توضیحاتی را خدمت شما ارائه می دهیم.

شرایط تحصیل در فنلاند برای اتباع خارجی که در این کشور هستند بدین گونه است که کودکان از سن 7 سالگی وارد مدرسه می شوند. دوره دبستان 6 ساله و دوره دبیرستان 3 ساله می باشد. بعد از گذشت 9 سال، افراد می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه ثبت نام کنند. برای دوره کارشناسی متقاضیان می توانند به 2 صورت ثبت نام کنند. فرد می تواند به صورت حضور به دانشگاه مراجعه کند و کارهای لازم برای ثبت نام را انجام دهد. فرد می تواند با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر در رشته مورد نظر ثبت نام کند. نامه پذیرش یا عدم پذیرش در دانشگاه برای فرد ایمیل خواهد شد. شرایط اعزام دانشجو به فنلاند به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

هزینه های تحصیل در فنلاند

موسسات آموزش عالی این کشور از دانشجویانی که از خارج از اتحادیه اروپا و EEA وارد می شوند، شهریه دریافت می کنند. در درخواست خود، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد بودجه لازم برای پرداخت شهریه خود را دارید.

هزینه تحصیل در فنلاند در جدول زیر نشان داده شده است:

پارامترشهریه در سال به یورو
حداقل شهریه برای مقاطع تحصیلی انگلیسی1500€
متوسط هزینه تحصیل برای مقاطع تحصیلی انگلیسیبین 4000€ الی 18000€
مدارک تحصیلی فنلاندی یا سوئدیبرای همه دانشجویان رایگان است.

برای کار در حین تحصیل در این کشور اگر کار به رشته تحصیلی شما مربوط باشد، اجازه کار خواهید داشت. اجازه اقامت برای تحصیل به شما این امکان را می دهد که بدون محدودیت کار کنید اگر کار شما با مدرک تحصیلی شما مرتبط باشد. این یعنی آموزش عملی و کار پایان نامه.

شما همچنین حق دارید مشاغل دیگری داشته باشید اما محدودیت های زیر اعمال می شود:

  • در طول دوره تحصیلی فقط می توانید به طور متوسط 25 ساعت در هفته کار کنید.
  • تعداد ساعات کار در سطح هفتگی محدود نمی شود. این بدان معناست که شما می توانید ساعات کار هفتگی خود را در طول ترم تحصیلی تنظیم کنید، به شرطی که به طور متوسط 25 ساعت در هفته کار کنید.
  • در مواقعی که موسسه آموزشی شما هیچ آموزشی ارائه نمی دهد، می توانید بدون محدودیت کار کنید.

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش دانشگاه در فنلاند

سیستم آموزشی کشور فنلاند بسیار با کیفیت می باشد. و امکانات رفاهی در این کشور بسیار مناسب است به همین دلیل هر ساله دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در کشور فنلاند می باشند. مدارک تحصیلی دانشجویان دانشگاه های علمی کاربردی و پیام نور نیز پذیرفته می شود. ولی با توجه به دانشگاه حداقل معدل برای دانشجویان در نظر گرفته شده است. برخی از دروس در بعضی از دانشگاه های فنلاند به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بنا به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است. مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در فنلاند (دانشگاه های فنلاند) به صورت زیر می باشد:

  • ارائه زیر نمرات مقاطع تحصیلی و ترجمه آن
  • کپی از تمامی مدارک تحصیلی و ترجمه آن
  • در صورت تحصیل در دانشگاه، خلاصه ای از مدارک باید ارائه شود.
  • عکس 4*3
  • کپی تمام صفحات پاسپورت ( پاسپورت باید حداقل 2 سال اعتبار داشته باشد.)
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • اصل شناسنامه

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش کارشناسی در فنلاند

تحصیل در مقطع کارشناسی 4 ساله می باشد. دانشجویان باید قبل از ورود به دانشگاه در آزمون مشخصی شرکت کنند. افرادی که به زبان سوئدی و فنلاندی تسلط دارند، به صورت رایگان به تحصیل می پردازند. دانشگاه های وزارت علوم و فناوری اطلاعات فنلاند در جهان رتبه بسیار خوبی دارد. افراد برای ثبت نام در دانشگاه های فنلاند باید قبل از ماه های شهریور و دی اقدام کنند. زیرا زمان شروع ترم ها در دانشگاه های فنلاند در ماه های شهریور و دی می باشد. در مورد هزینه تحصیل در فنلاند نیز می توانید به این لینک مشخص شده مراجعه نمائید.

بیمه های درمانی برای دانشجویان در دوره تحصیل آنها به صورت رایگان می باشد. در صورت درخواست دانشجو، برای دانشجویان خوابگاه درنظر گرفته می شود. در دوره های کارشناسی بورسیه برای دانشجویان درنظر گرفته نمی شود. دانشجویان می توانند در طول دوره تحصیلی هفته ای 10 ساعت کار کنند. مبلغی که برای کار در هر ساعت دریافت می کنند بین 8€ الی 10€ (یورو) می باشد.

مدارک و شرایط لازم پذیرش در فنلاند برای کارشناسی ارشد

مدارک و شرایط لازم پذیرش در فنلاند برای کارشناسی ارشد

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی بدین گونه است:

  • دوره کارشناسی ارشد در کشور فنلاند 2 ساله می باشد
  • دانشجویان باید برای ورود به دانشگاه در آزمون در نظر گرفته شرکت کنند
  • در زمان تحصیل، بیمه رایگان برای فرد در نظر گرفته می شود
  • در صورت درخواست دانشجو برای اقامت در خوابگاه، به دانشجو خوابگاه تعلق می گیرد
  • دستمزد دریافتی برای هر ساعت کار مبلغی بین 8€ الی 10€ (یورو) می باشد

استفاده از خوابگاه بدون هزینه نبوده اما به مراتب ارزانتر از خانه شخصی می باشد.

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در فنلاند برای دکترا

زمان ورود دانشجویان دکترا به دانشگاه، ماه های شهریور و دی می باشد. برای دانشجویان در مقطع دکترا هم مثل بقیه مقاطع تحصیلی خوابگاه درنظر گرفته شده است. در مقطع دکترا دانشجویان بورسیه می شوند. حداقل معدل برای دانشجویان مقطع دکترا 16 می باشد. دانشجویان مقطع دکترا می توانند در طول تحصیل به صورت پاره وقت به مدت 30 ساعت در هفته کار کنند. حداقل حقوق پرداختی برای کارهای پاره وقت، برای هر ساعت بین 8€ تا 10€ (یورو) است.

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در فنلاند در مقطع دکترا به شرح زیر می باشد:

  • موافقت استاد در رابطه با سابقه تحصیلی دانشجو
  • دانشجو باید برای تحقیقات در دانشگاه مورد نظر مکانی که برای دانشجویی در نظر گرفته نشده پیدا کند.
  • دانشجو باید اثبات کند که تمکن مالی دارد.
  • دانشجویان مقطع دکترا برای انجمن های دانشجویی مبلغی را پرداخت نمی کنند.
  • از مزایای دانشجویی و تخفیفات در نظر گرفته برای دانشجویان برخوردار نمی شوند.
  • مدت تحصیل در مقطع دکترا 3 ساله می باشد.
  • در مدت تحصیل دانشجو در مقطع دکترا، نیاز نیست مبلغی برای هزینه های بیمه پرداخت شود.

با تشکر از مطالعه شما، اگر بعد از مطالعه مقاله نیاز به مشاوره های بیشتر در رابطه با تحصیل در فنلاند دارید، می توانید با دریافت مشاوره از متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. بهتر است قبل از تصمیم برای مهاجرت، از قوانین کشور مورد نظر آگاه باشید. با آگاهی بیشتری مهاجرت کنید تا با مشکلات احتمالی مواجه نشوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *