مهاجرت تحصیلی فنلاند

تحصیل پزشکی در فنلاند

تحصیل پزشکی در فنلاند

هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه و نظام آموزشی سطح بالا توانسته گزینه تحصیل پزشکی در فنلاند را در سال 2023 مورد توجه افراد زیادی قرار دهد. تحصیل در این کشور به خصوص در سال 2023 بسیار ارزشمند است و از سوی ایرانیان نیز با استقبال گرمی برخوردار است. با تحصیل در این کشور می توان به کار رسید و برای اقامت دائم نیز اقدام کرد.

پس می توان گفت که از ممکن ترین راه کسب اقامت فنلاند، ورود به این کشور از طریق تحصیل است. لذا بر آن شدیم ذیل مقاله تدوین شده توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به توضیحاتی در باب تحصیل و شرایط آن در کشور فنلاند بپردازیم که مطالعه آن برای علاقه مندان خالی از لطف نیست.

اینفوگرافی تحصیل پزشکی در فنلاند

شرایط تحصیل پزشکی در فنلاند در سال 2023

تحصیل پزشکی در فنلاند شرایط و ضوابط خاصی را دارا است. شرایطی که می ‌تواند وجه تمایز بین حوزه اسکاندیناوی و فنلاند گردد. هر دانشجویی بایستی اطلاعات لازم در خصوص تحصیل در رشته ‌های پزشکی در این کشور را داشته باشد. اطلاعاتی از قبیل ظرفیت دانشگاه در پذیرش دانشجویان رشته ‌های تحصیلی پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی. چه بسا بسیاری از دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در فنلاند، بدون آگاهی از جزئیات بیشتر اقدام به مهاجرت می ‌نمایند. بدین ترتیب علاوه بر این که هزینه‌ های زیادی را متحمل می ‌شوند، زمان را هم از دست می ‌دهند. در نهایت برای اخذ ویزای فنلاند و ادامه تحصیل در این رشته هم موفق نمی ‌شوند و دچار شکست می ‌شوند.

برای تحصیل پزشکی در کشور فنلاند یا سایر زیر گروه های این رشته نیاز است که ابتدا یک دوره کالج پیش پزشکی به زبان رسمی این کشور (یا در برخی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی) گذرانده شود. در پایان بایستی آزمونی در همین باب شرکت کرده و قبولی حاصل شود. یکی دیگر از شرایط مهمی که باید برای پزشکان بیان کرد، الزام یادگیری زبان رسمی کشور فنلاند (فنلاندی یا سوئدی) است. زیرا این افراد مستقیما با مردم در ارتباط هستند. پس برای این که بتوانند پس از تحصیل در کشور فنلاند به کار برسند باید به زبان رسمی آن کشور تسلط کافی داشته باشند. درآمد رشته های پزشکی در فنلاند بسیار چشمگیر است.

اخذ پذیرش برای تحصیل پزشکی در فنلاند

بررسی شرایط جزئی برای اخذ پذیرش تحصیلی در فنلاند به دانشجویان کمک شایانی می کند. چرا که علاوه بر شرایط کلی که بیان شد، یکسری از خصوصیات نیز به صورت جزئی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های فنلاند برای رشته پزشکی است الزامی است. آمادگی برای این شرایط می تواند برای متقاضیان سرنوشت ساز باشد:

  • ارائه مدرک زبان B1 فنلاندی یا آیلتس 6.5
  • داشتن سن مناسب تحصیل بین 16 تا 22 سال
  • پرداخت شهریه
  • شرکت در دوره های پیش پزشکی
  • قبولی در آزمون
  • ارائه نامه تمکن مالی
  • ارائه مدارک معتبر اخذ شده پیشین
  • و سایر

دانشگاه‌ های معتبر تحصیل پزشکی در فنلاند

لیست برخی از دانشگاه‌ های معتبر این کشور جهت تحصیل پزشکی در فنلاند ذیلا معرفی می ‌گردد که عبارتند از:

دانشگاه های معتبر پزشکی فنلاندرتبه جهانی QS
هلسینکی107
آلتو134
تامپره395
اوولو374
تورکو287
دانشگاه فنلاند شرقی498
دانشگاه LUT491
دانشگاه Jyväskylä346
دانشگاه Åbo Akademi541

یکی دیگر از دانشگاه های مورد توجه جهت تحصیل در این کشور مقاله دانشگاه Hamk Hame فنلاند را مطالعه بفرمائید.

دانشگاه هلسینکی فنلاند

هلسینکی یکی از دانشگاه های معروف فنلاند است. دانشگاه هلسینکی فنلاند دارای 11 دانشکده می باشد. امکان تحصیل پزشکی در این دانشگاه برای دانشجویان فراهم است. شهریه تحصیل در این دانشگاه در مقاطع مختلف متغیر و بدین شرح است:

  • مقطع کارشناسی: 20500€ (یورو)
  • مقطع کارشناسی ارشد: 9500€ (یورو)

دانشجویانی که تمایل به تحصیل پزشکی در دانشگاه را دارند بایستی مدارک زیر را در خصوص اخذ پذیرش ارائه دهند:

  • ارائه مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • ارائه رزومه
  • ارائه پاسپورت و تصویر آن
  • عکس پاسپورتی
  • ارائه مدرک زبان

مزایای تحصیل پزشکی در فنلاند

از مزایا و ویژگی‌ های تحصیل پزشکی در فنلاند، ارتباط با بیماران توسط دانشجو است. بدین صورت که دانشجو می ‌تواند در همان آغاز دوره تحصیلی‌ خود با بیماران ارتباط برقرار نماید و دوره‌ های عملی را طی کند. همچنین برای گذراندن دوره ‌های تحصیلی بالینی در رشته خود، مجاز به کار در مراکز بهداشتی و درمانی و یا بیمارستان هستند. از این طریق موفق به کسب مهارت ‌ها و توانایی ‌های بیشتری در زمینه پزشکی و زیر شاخه ‌های آن می ‌گردند. از دیگر مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول دوره تحصیلی 6 الی 7 سال
  • قبولی در آزمون ورودی
  • اشتغال به کار با نظارت سایر پزشکان

شرایط تحصیل پزشکی در فنلاند در سال 2023 بدین شرح است که بایستی حین تحصیل، حداقل 2 سال از دوره تحصیلی گذشته باشد در این صورت اگر واحدهای پاس شده در این 2 سال با نظام تحصیلی پزشکی در کشور مقصد مطابقت داشته باشد، می‌ تواند درخواست ترانسفری نماید. شرط دوم این که نمرات کسب شده در واحدهای پاس شده توسط دانشجو بایستی بسیار بالا باشد تا کشور مقصد او را بپذیرد.

زبان تحصیل پزشکی در فنلاند

یکی از چالش های اساسی اتباع خارجی که به دنبال تحصیل پزشکی در فنلاند هستند، زبان تحصیل پزشکی در این کشور است. این چالش اساسی باعث شده تا بسیاری از دانشجویان حین درخواست تحصیل پزشکی در فنلاند از تصمیم خود پشیمان شوند. زیرا اغلب دانشگاه های پزشکی فنلاند در درجله اول، برنامه درسی پزشکی را به زبان فنلاندی به دانشجویان بین المللی آموزش می دهند. البته لازم به ذکر است که دانشگاه هلسینکی فنلاند، تنها دانشگاه پزشکی این کشور است که علاوه بر زبان فنلاندی به زبان سوئدی نیز به دانشجویان بین المللی دروس پزشکی را ارائه می دهد. بنابراین متقاضیان تحصیل پزشکی در فنلاند، برای تحصیل پزشکی در این کشور باید به زبان فنلاندی یا سوئدی مهارت لازم را داشته باشند. زیرا یادگیری زبان فنلاندی به ویژه در طول دوره آموزشی بیماریستان شما در این کشور، بسیار کاربردی خواهد. علاوه بر این زبان فنلاندی ارتباط شما را در زندگی روزمره ارتقا می بخشد.

الزامات اساسی برای تحصیل پزشکی در فنلاند

اتباع خارجی که به دنبال تحصیل پزشکی در فنلاند هستند، باید یک سری الزامات اساسی برای تحصیل پزشکی در این کشور را رعایت کنند. بدون رعایت این الزامات متقاضیان اجازه تحصیل پزشکی در فنلاند را نخواهند داشت. یکی از اصلی ترین این الزامات، ویزای تحصیلی فنلاند است. به طور کلی دانشجویان غیر اتحادیه اروپا یا اتباع کشورهای ثالث که به دنبال تحصیل پزشکی در فنلاند هستند، باید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. متقاضیان کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای درخواست ویزای تحصیلی خود باید به سفارت فنلاند مراجعه کنند.

در جدول زیر می توانید دیگر الزامات اساسی برای تحصیل پزشکی در فنلاند را به صورت مفصل مورد بررسی قرار دهید:

الزامات اساسی تحصیل پزشکی در فنلاندتوضیحات
معاینات پزشکی و نتایج آنبه طور کلی نتایج پزشکی کتقاضیان برای فرآیند ویزا و همچنین برای سایر درخواست ها برای ورود به فنلاند مورد نیاز است.
امتحاناتمتقاضیان تحصیل پزشکی در فنلاند باید دارای تحصیلات دوازدهم استاندارد باشند. همچنین باید در فیزیک، شیمی و زیست شناسی نمره داشته باشند.
معیارهای سنیمتقاضیان برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی فنلاند باید حداقل 17 سال سن داشته باشند. همچنین نباید بیش از 25 سال نیز داشته باشند.
مهارت قوی در زبان فنلاندی یا سوئدیهمانطور که اشاره کردیم اغلب دانشگاه های پزشکی فنلاند، برنامه های درسی خود را به زبان فنلاندی یا سوئدی ارائه می دهند. بنابراین متقاضیان برای تحصیل پزشکی در فنلاند باید به زبان فنلاندی یا سوئدی تسلط کافی داشته باشند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه آلتو فنلاند

سلامت و تندرستی یکی از 7 حوزه کلیدی دانشگاه آلتو برای تحقیق است. تحصیل پزشکی در دانشگاه آلتو فنلاند در حوزه های زیر تمرکز دارد:

  • مهندسی پزشکی
  • علوم اعصاب
  • بیومواد
  • سلامت دیجیتال
  • مدیریت و طراحی سلامت

بخش بزرگی از تحقیقات سلامت و تندرستی با همکاری نزدیک با دانشگاه هلسینکی و بیمارستان دانشگاه هلسینکی انجام می شود. تخصص آنها در علوم پزشکی و تحقیقات بالینی رویکرد عمدتاً مبتنی بر فناوری ما را تکمیل می کند. سلامت و تندرستی حوزه ای است که در آن تعداد زیادی از نوآوری ها مورد نیاز است. در دانشگاه آلتو، نتایج تحقیقات پایه به نوآوری ‌ها، برنامه ‌ها و خدمات برای کاربران نهایی تبدیل می ‌شود. به این ترتیب پژوهش به نیازهای جامعه پاسخ می دهد.

دانشگاه آلتو فنلاند

ویژگی های تحصیل پزشکی در فنلاند

تحصیل پزشکی در فنلاند برای متقاضیان دارای ویژگی های مثبت و منفی می باشد. از این رو بایستی ویژگی های مختلف تحصیل در این کشور مورد بررسی قرار بگیرند. ویژگی های مهم و بررسی آن ها به متقاضیان امکان آگاهی از مهاجرت را می دهد. برخی از ویژگی های تحصیل پزشکی در فنلاند عبارتند از:

  • عدم الزام تحصیل به زبان فنلاندی
  • اخذ مدرک معتبر تحصیلی
  • احتمال بالای کار پس از تحصیل به پشتوانه سطح تحصیلی و تجربی

آزمون ورودی پزشکی فنلاند در 2023

یکی از اصلی ترین پارارمترهایی که بایستی در نظر داشته باشید، قبولی در آزمون ورودی این کشور می باشد. همانطور که می دانید رشته پزشکی با جان انسان ها سرکار دارد و همین موضوع باعث ایجاد قوانین سخت گیرانه ای در خصوص تحصیل پزشکی برای متقاضیان خارجی شده است. یکی از اصلی ترین مواردی که در این راه متقاضیان به آن بر می خورند، زبان تحصیل پزشکی در این کشور می باشد که به زبان فنلاندی است.

شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌ های فنلاند

در این بخش قصد داریم به ‌بررسی مخارج تحصیلی برای دانشجویان بین‌ المللی (دانشجویانی خارج از اتحادیه اروپا) در برترین دانشگاه‌ ها بپردازیم. میانگین هزینه ‌های تحصیل در دانشگاه‌ های کشور فنلاند به صورت ذیل است:

دانشگاه های پزشکیمیانگین هزینه تحصیل سالانه به یورو
دانشگاه هلسینکی€13000
دانشگاه آلتو15000
دانشگاه اوولو12000
 دانشگاه تامر10000

همان‌ طور که مشاهده شد، تحصیل پزشکی در فنلاند هزینه‌ هایی را در برمی گیرد. به طور کلی این هزینه‌ ها به سطح تحصیلی متقاضی، ملیت و برنامه ‌های مدنظر او بستگی دارد. هزینه تحصیلی در بعضی دانشگاه ‌های فنلاند به صورت سالیانه از مبلغ 2500€ الی 15000€ (یورو) است. فنلاند به عنوان یکی از مراکز مالی قاره اروپا تلقی می‌گردد. شرح این هزینه ‌ها به صورت جزئی در مقاطع مختلف به قرار زیر است:

  • در مقطع کارشناسی ارشد، کمترین هزینه پرداختی از سوی متقاضی مبلغ 1500€ (یورو) در سال
  • تحصیل رشته زبان‌ انگلیسی به انگلیسی مبلغی بین 10000€ تا 16000€ (یورو) در سال
  • بیشترین هزینه تحصیل در دانشگاه هلسینکی بین 10000€ تا 25000€ (یورو) در سال
  • کمترین هزینه پرداخت از سوی متقاضی در دانشگاه لاپینرانتا به طور میانگین مبلغ 10000€ (یورو) در سال

شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه‌ های فنلاند

نحوه اخذ تخصص و فوق ‌تخصص در فنلاند

اگر متقاضی تحصیل پزشکی در فنلاند هستید، روش بهتری را جهت اخذ تخصص و فوق‌ تخصص به شما پیشنهاد می ‌نماییم. توصیه ما این است که ابتدا در یک کشور دیگر اخذ ویزا نموده و ادامه تحصیل دهید. پس از گذراندن دوره‌ های عمومی در رشته پزشکی، درخواست پذیرش پزشکی جهت اخذ تخصص و فوق تخصص به فلاند ارائه نمایید. به طور مثال می‌ توانید در ابتدا تحصیل خود را در کشور جمهوری چک آغاز نمایید. اخذ ویزای چک نموده و دوره‌ های عمومی را در چک بگذراند. پس از آن جهت تکمیل تحصیلات و گرفتن تخصص و فوق‌ تخصص، نسبت به اخذ پذیرش در فنلاند اقدام نمایید. بدین ترتیب شانس شما که مدرک قبلی خود را از اتحادیه اروپا اخذ نموده‌ اید، بیشتر خواهد بود.

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل پزشکی در فنلاند

یکی از مهمترین الزامات تحصیل پزشکی در فنلاند، اخذ ویزای تصحیلی این کشور است. متقاضیان بدون اخذ ویزا نمی توانند در این کشور اقامت داشته باشند و به تحصیل بپردازند. لذا آگاهی از روند اخذ آن برای متقاضیان حائز اهمیت خواهد بود. اخذ ویزای تحصیلی پس از اخذ پذیرش از دانشگاه صورت می پذیرد. طی پروسه اخذ ویزا، متقاضیان بایستی تمامی مدارک مورد نیاز آن را آماده سازی نمایند. پروسه اخذ ویزای تحصیلی فنلاند ذیلا مورد بررسی قرار گرفته است.

پروسه اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

بورسیه پزشکی در فنلاند

در صورتی که دانشجویان بین ‌المللی عملکرد تحصیلی در سطح عالی داشته باشند، ملزم به پرداخت هزینه ‌ها نیستند. به دانشجویان مقطع کارشناسی در این دانشگاه ‌ها بورسیه تعلق نمی‌ گیرد. بورسیه اعطایی به دانشجو از سوی دولت فنلاند ارائه می‌ گردد. در برخی از این بورسیه‌ های اعطایی، مبالغ مربوط به مخارج زندگی هم وجود دارد که دانشجو می‌تواند از آن بهره ببرد.

بورسیه مختص دانشجویان آمریکایی، از سوی برنامه بین‌ المللی بورسیه تحصیلی فنلاند بنیامین A گیلمن می‌ باشد. بورسیه ایی که به دانشجویان ارائه می ‌گردد، به 4500€ (یورو) در سال هم می ‌رسد. اکنون در ذیل، فهرستی از دانشگاه‌ هایی را که بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارائه می ‌نمایند به شما عزیزان معرفی می‌ گردد:

  • دانشگاه آلتو (Aalto University)
  • دانشگاه تورکو (University of Turku)
  • دانشگاه اولو (University of Oulu)
  • دانشگاه فنلاند شرقی University of Eastern Finland)
  • دانشگاه ییواسکیلا (University of JYVASKYLA)
  • دانشگاه تامپر (University of Tampere)
  • دانشگاه فنی تامپر (Tampere University of Technology)

شرایط کار در کشور فنلاند پس از اتمام دوره تحصیلی مساله ای است که ذهن متقاضیان را به خود مشغول ساخته است.

میانگین درآمد پزشکان در فنلاند

در این بخش به میانگین حقوق ماهیانه در فنلاند برای  پزشکان اشاره خواهیم کرد:

  • حداقل درآمد: 1470€ (یورو)
  • میانگین درآمد: 7000€ (یورو)
  • حداکثر درآمد: 20900€ (یورو)

میزان نرخ بیکاری در این کشور بدین قرار است:

نمودار نرخ بیکاری در فنلاند

حقوق و درآمد پزشکان در فنلاند

به طور متوسط میانگین حقوق و درآمد پزشکان در فنلاند با توجه به گرایش های مختلف و سابقه کاری پزشک متغیر است. در این بخش به حقوق و درآمد پزشکان در این کشور می پردازیم:

میزان درآمد به یوروعنوان شغلی
8580€متخصص آلرژی
5190€متخصص سلامت رفتار
14200€روانشناسی بالینی
8430€متخصص درمان اصلاحی
14200€مشاوره روانشاس
14200€متخصص پوست
8550€متخصص تغدیه
10500€پزشک بخش اورژانس
12400€پزشک قانونی
9200€پزشک عمومی
13600€متخصص داخلی
18200€متخصص قلب
13500€متخصص مغز و اعصاب
12400€متخصص زنان و زایمان
9310€چشم پزشک
10700€متخصص اطفال
11600€روانپزشک
13000€رادیولوژیست

 

معایب تحصیل پزشکی در فنلاند

از آنجایی که فنلاند مزایای زیادی دارد، معایب خاص خود را نیز دارد و در اینجا به برخی از معایب تحصیل پزشکی در فنلاند اشاره شده است:

معایب تحصیل پزشکی در فنلاندشرح
مانع زباناگر زبان فنلاندی را نمی ‌دانید، ممکن است تحصیل دشوار باشد، زیرا اکثر برنامه ‌های آموزشی (شامل پزشکی) در فنلاند به زبان فنلاندی تدریس می‌شوند.
هوای سردهوای فنلاند بسیار سرد است. در زمستان، شما می توانید دمای کمتر از 35 درجه سانتیگراد و تاریکی بیشتر را تجربه کنید. طلوع آفتاب در صبح و اوایل بعد از ظهر است.
رشد شرکت های خارجی دشوار استدر فنلاند شرکت های خارجی با رشد دست و پنجه نرم می کنند زیرا رقابت در بازار محلی بین بازار اصلی و بازیگران تقسیم می شود.
افسردگیفنلاند، به ویژه در فصل سرد، افسرده ترین کشور جهان محسوب می شود. هر روز سرد، مرطوب و بارانی است.

تحصیل پزشکی در کشور فنلاند

در اینجا چندین نکته درباره تحصیل پزشکی در کشور فنلاند آمده است که بهتر است درباره آن بدانید:

  • شهریه برای دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است و بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در دسترس است.
  • دسترسی به ویزای تحصیلی برای تحصیل در فنلاند بسیار آسان است.
  • تحصیل پزشکی در کشور فنلاند به طور متوسط ​​6 سال طول می کشد.
  • دانشجویان بین المللی برای تحصیل پزشکی در فنلاند باید زبان فنلاندی را بدانند.
  • پس از تکمیل پزشکی در فنلاند، دانشجویان بهترین موقعیت را کسب خواهند کرد.

در خاتمه، با توجه به اطلاعات فوق، تحصیل پزشکی در فنلاند به غیر از مانع زبانی، نباید دشوار باشد. در عمل، دانشجویان بین المللی معمولا قبل از شروع تحصیل در رشته پزشکی ابتدا یک دوره زبان را می گذرانند. لطفاً در صورت داشتن هر گونه سؤال در بخش دیدگاه آن را درج کنید.

بهترین دانشگاه های پزشکی فنلاندمیزان درآمد در این کشور ارتباط مستقیمی با سوابق شغلی دارد. در جدول زیر به سوابق شغلی و تاثیر آن بر درآمد پرداخته می شود:

سوابق شغلیدرصد
2 الی 5 سال26%
5 الی 10 سال32%+
10 الی 15 سال18%+
15 الی 20 سال11%+

تحصیل پزشکی در فنلاند و برنامه های درسی این رشته

در سال های اخیر تحصیل پزشکی در فنلاند با برنامه های درسی متنوع در این رشته، مورد توجه اغلب دانشجویان بین المللی از سراسر جهان قرار گرفته است. به طور کلی برای تحصیل پزشکی در فنلاند، باید برای یک برنامه 5 تا 6 ساله برای مدرک کارشناسی آماده شوید. البته لازم به ذکر است که این مدرک کارشناسی منجر به مدرک کارشناسی پزشکی در این کشور می شود. علاوه بر این، افرادی که حداقل 2 سال تحصیلات خود را در دانشگاه های پزشکی فنلاند گذرانده اند، می توانند از نام کارشناسی پزشکی استفاده کنند. از سوی دیگر، 3 سال اول برنامه درسی پزشکی در فنلاند، مبانی علمی پزشکی و تحقیقاتی را در بر می گیرد. سایر دوره های تحصیل پزشکی در فنلاند جنبه های پیشگیری از بیماری و ارتقای سلامت را پوشش می دهد.

به طور کلی برنامه های درسی رشته پزشکی در فنلاند موضوعات دقیق و جامعی را در علم پزشکی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. به این نکته نیز توجه فرمایید که 3 سال اول در تحصیل پزشکی در فنلاند شامل موضوعات زیر می شود:

دروس و برنامه های تحصیل پزشکی در فنلاند

از سوی دیگر، آموزش بالینی تحصیل پزشکی در فنلاند، از سال چهارم تا ششم اجرا می شود. در این دوره دانشجویان در مراکز بهداشتی و بیمارستانی در فنلاند آموزش می بینند. همچنین دانشجویان پزشکی در مراقبت از بیمار نیز شرکت می کنند. در این دوره دانشجویان می توانند مهارت های تعامل خود را نیز بهبود ببخشند. علاوه بر این، آموزش پزشکی در فنلاند که از طریق رسانه های سنتی با تعاملی ارائه می شود، اغلب با آزمون های ارزیابی دنبال می شوند. در نهایت اینکه یکی از روش هایی که در تحصیل پزشکی در فنلاند باید ارائه دهند، پایان نامه است. که می تواند شامل کار تحقیقاتی و کار سمینار باشد.

فرآیند پزشک شدن پس از تحصیل پزشکی در فنلاند

اغلب دانشجویان بین المللی با هدف پزشک شدن در این کشور، تحصیل پزشکی در فنلاند را انتخاب می کنند. دانشجویان بین المللی پس از تحصیل پزشکی در فنلاند مجاز به کار به عنوان پزشک موقت زیر نظر پزشک دارای مجوز هستند. البته این مجوز به افرادی اعطا می شود که حداقل 5 سال تحصیل را رد این کشور به پایان رسانده باشند. البته دانشجویانی که 4 سال تحصیل پزشکی را نیز به پایان رسانده اند نیز می توانند به عنوان پزشک موقت در بخش مرکز بهداشت مشغول به کار شوند. البته این دانشجویان نیز باید تحت نظر پزشک دارای مجوز باشند. با این حال دانشجویان برای دریافت مجوز کامل پزشکی یا مجوز تمرین باید یک دوره کارآموزی را در فنلاند طی کنند. همچنین باید یک امتحان 3 قسمتی را پشت سر بگذارند. با موفقیت در این امتحان متقاضیان می توانند در هر یک از 50 رشته پزشکی تخصص داشته باشند.

هزینه زندگی در فنلاند

میزان هزینه زندگی در فنلاند به شرح زیر است:

  • خانواده 4 نفره ماهیانه: 4086€ (یورو)
  • هزینه های زندگی در فنلاند 61% گران تر از کشورهای غرب اروپا

با شرایطی که در این مقاله به شرح آن پرداختیم، می ‌توانید جهت ادامه تحصیل پزشکی در فنلاند تصمیم نهایی اتخاذ نمایید. پیشنهاد می ‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت و روش ‌های مهاجرت، به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید. مشاوران این موسسه با ارائه بهترین و مناسب ‌ترین گزینه تحصیلی و مهاجرت راهنمای شما خواهند بود. از طریق تماس تلفنی رایگان یا مشاوره‌ حضوری با این موسسه و وکلای متخصص ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول در باب تحصیل پزشکی در فنلاند

سوالات متداول در خصوص تحصیل پزشکی در کشور فنلاند عبارتند از:

  • زبان تحصیل پزشکی در فنلاند چیست؟ برای ورود به رشته پزشکی در ابتدا فرد باید دوره پیش پزشکی (به زبان فنلاندی یا سوئدی) را با موفقیت پشت سر بگذارد. پس می توان گفت ارائه مدرک B1 فنلاندی یا ایلتس 6.5 الزامی است زیرا دوره های محدودی رشته های پزشکی گاهی به زبان انگلیسی هم تدریس می گردد.
  • از شرایط تحصیل پزشکی در فنلاند به چه مواردی می توان اشاره کرد؟ ارائه مدرک زبان، داشتن سن مناسب تحصیل تا 22 سال، پرداخت شهریه سالیانه، شرکت در دوره پیش پزشکی و قبولی در آزمون انتهایی آن، ارائه نامه تمکن مالی جهت پوشش دادن هزینه های جاری زندگی و همچنین ارائه مدارک معتبر تحصیلی آخرین مقطع تحصیلی به همراه ترجمه و ریز نمرات
  • کدام دانشگاه های فنلاند برای تحصیل پزشکی مناسب هستند؟ دانشگاه های فنلاند از برترین رتبه ها در رنکینگ جهانی برخوردارند اما از بهترین آن ها می توان به دانشگاه هلسینکی، آلتو، تامپره، اولو، تورکو، فنلاند شرقی و سایر اشاره کرد.
  • هزینه تحصیل پزشکی در فنلاند چقدر است؟ هزینه تحصیل در رشته پزشکی نسبت به هر دانشگاه و زبان انتخابی تحصیل متفاوت است لذا حداقل هزینه سالیانه تحصیل پزشکی در فنلاند 10000€ (یورو) و حداکثر آن 25000€ (یورو) خواهد بود.
4.7/5 - (35 امتیاز)

6 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در فنلاند

  1. بنیامین گفت:

    سلام چقدر شرایط خوبی داره این کشور. واقعا تحصیل پزشکی در فنلاند یه امتیازه خوبه. چرا این کشور رو کسی برای پزشکی معرفی نمیکنه؟ هنوز خوب جا نیوفتاده یا اینکه از ایرانی ها پذیرش نمیگیره؟ من درباره دانشگاه هایی که شما گفته بودید چک کردم دیدم درست بود همگی رتبه های خوبی دارن و معتبرن. اگر اونطوری که شما گفتید باشه میشه تو این کشور خیلی خوب کار کرد.

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. وهب محبی گفت:

    سلام مرسی از مقاله خوبتون من می خوام بدونم برای تحصیل پزشکی در فنلاند بورسیه تحصیلی برای توابع ایرانی هم وجود داره و اگه نداره هزینه تحصیل پزشکی در فنلاند چقدره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام امکان اخذ بورسیه برای تحصیل پزشکی در فنلاند در صورت داشتن استاد راهنما امکان پذیر است. در خصوص مشاره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. رها گفت:

    سلام من 22 سالمه میخوام برای تحصیل پزشکی در فنلاند اقدام کنم و اینکه میخواستم بدونم که میشه برای تحصیل پزشکی در فنلاند همزمان همراه برد یا نه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام امکان اخذ اقامت همراه به صورت همزمان وجود ندارد. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *