اروپا

تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا و دانشگاه های اروپایی به دلیل ارائه با کیفیت ترین سیستم آموزشی مورد توجه بسیاری از متقاضیان اروپایی و خارجی قرار گرفته اند. دانشگاه های اروپا رشته های بسیار متنوعی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می­ نمایند. همچنین تحصیل به زبان انگلیسی از دیگر جذابیت های تحصیل می­ باشد که موجب جذب هزاران دانشجو از سایر نقاط جهان به قاره­ اروپا شده است. انتخاب بهترین دانشگاه در اتحادیه موضوعی است که اکثر دانشجویان به آن می ­اندیشند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه اطلاعات لازم دانشجویان عزیز را در انتخابی مناسب یاری و راهنمائی می ­نمایند.

اکثر دانشگاه ها در تمامی نقاط جهان به رسمیت شناخته شده اند و مدرکی که توسط دانشگاه های قاره­ سبز صادر می­ گردد از اعتبار بالایی در جهان برخوردار هستند. از همین رو دانشجویان با اخذ مدرک تحصیلی دانشگاه های اتحادیه براحتی می­ توانند در تمامی نقاط جهان شغل مورد نظر خود را براحتی یافته و به انجام کار بپردازند. اگر چه تحصیل در برخی از دانشگاه های اروپایی با هزینه هایی همراه است، اما دانشجویان امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی را خواهند داشت و این موجب می­ گردد تا دانشجویان بتوانند در دانشگاهی با کیفیت و مورد علاقه خود ادامه تحصیل نمایند.

شرایط تحصیل در اروپا

اکثر دانشگاه ها در زمینه های تحصیل از قدمتی طولانی برخوردار هستند و از قدیمی ترین دانشگاه های جهان محسوب می ­شوند. تحصیل در برخی از دانشگاه های اروپایی به صورت چند زبانه است. اما در اکثر دانشگاه ها تدریس به زبان انگلیسی با هدف جذب دانشجویان بین المللی ارائه داده می ­شود. پذیرش در دانشگاه های اروپایی با توجه به کشورهای مختلف دارای شرایط مختلفی می­ باشد. بگونه ای که دانشجویان جهت پذیرش در برخی از دانشگاه ها ملزم به شرکت در آزمون های ورودی هستند و در برخی دیگر اینگونه نیست. اما دانشجویان جهت تحصیل به زبان های انگلیسی و آلمانی و یا … ملزم به ارائه مدرک زبان هستند. در اروپا دانشگاه ها به دو صورت خصوصی و دولتی فعالیت می­نمایند.

دانشگاه های دولتی اروپا تحت حمایت های دولت بوده و هزینه های دولت اداره می ­گردد. از همین رو هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها نسبتاً کمتر از دانشگاه های خصوصی است. لازم به ذکر است پذیرش در دانشگاه های دولتی دشوار است، زیرا اولویت پذیرش در این دانشگاه ها با دانشجویان محلی همان کشور خواهد بود. نا گفته نماند دانشجویان با تحصیل در آلمان و یا برخی از دیگر کشورها همچون اتریش می ­توانند تنها با پرداخت هزینه های ثبت نام به تحصیل رایگان بپردازند. همچنین دانشجویان با توجه به مقاطع تحصیلی امکان انجام کار ضمن تحصیل در کشورهای اروپایی را دارند و از این طریق می توانند برخی از هزینه های تحصیلی و زندگی را پوشش دهند.

چرا آموزش در کشورهای اروپایی

اروپا سرشار از نوآوری است و برخی از بزرگترین و شناخته شده ترین شرکت ها در زمینه فناوری، طراحی، مهندسی، هنری، تولید و غیره در اروپا هستند. دانشگاه های اروپا برنامه های متنوعی ارائه می دهند که در سراسر جهان شناخته شده اند. یکی از بهترین دلایل تحصیل در کشورهای اروپایی این است که برخی کشورها در این قاره آموزش رایگان ارائه می دهند و به طور کلی کشورهای مانند آلمان، نروژ ، سوئد ، دانمارک و فنلاند ارائه دهنده برنامه های تحصیلی رایگان و یا با کمترین میزان شهریه هستند و هر ساله این موضوع دانشجویان بین المللی زیادی را جذب می کند.

آلمان، انگلیس، هلند و فرانسه مقصدهای برتر برای دانشجویان بین المللی برای آموزش در اروپا هستند و در نمودار زیر به طور دقیقتر به این موضوع اشاره شده است:

الزامات و شرایط پذیرش در دانشگاه های اروپا

دانشجویان جهت تحصیل ابتدا باید مدارک تحصیلی را به دانشگاه های اروپایی ارسال نمایند. دانشگاه های اروپا پس از بررسی مدارک تحصیلی دانشجویان در صورت تأیید دعوتنامه تحصیلی به دانشجویان ارسال خواهند نمود. پس از دریافت دعوتنامه تحصیلی دانشجویان با ارائه دیگر مدارک به سفارت کشور مربوطه می توانند اقدام به کسب ویزای تحصیلی کنند. در نظر داشته باشید که مدارک و شرایط مورد نیاز کسب ویزای تحصیلی کشورهای مختلف اروپایی می توان متفاوت باشد؛ اما به طور کلی، مدارک اصلی برای کسب ویزای تحصیلی کشورهای خارجی عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر (حداقل 1 سال اعتبار)
  • ارائه پرونده سوابق تحصیلی و کاری (در صورت نیاز)
  • ارائه مدارک زبان مربوطه
  • اثبات داشتن توان مالی کافی برای تحصیل
  • ارائه نامه پذیرش تحصیلی کسب شده از دانشگاه مربوطه
  • بیمه درمانی و بهداشتی
  • انگیزه نامه و توصیه نامه (در صورت نیاز)

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در سایر کشورها می توانید مقاله تحصیل در لیتوانی را مطالعه بفرمائید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اروپا

بیش از 40% دانشگاه های اروپایی در لیست بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. با وجود فرصت های تحصیلی گسترده در دانشگاه های برتر اتحادیه، تصمیم گیری برای تحصیل همیشه آسان نیست. برای کمک به شما در شروع کار، لیستی از دانشگاه های برتر اروپا را که بر اساس مکان طبقه بندی شده اند، گردآوری کرده ایم:

نام دانشگاهسال تاسیس
دانشگاه آکسفورد1096 میلادی
مؤسسه فناوری فدرال زوریخ1855 میلادی
دانشگاه اوترخت1636 میلادی
دانشگاه آمستردام1632 میلادی
دانشگاه کمبریج1209 میلادی
دانشگاه فنی مونیخ
1868 میلادی
دانشگاه کاتولیک لون
1970 میلادی

کشورهای اروپایی و دانشگاه های آنها از نظر زبان، سبک زندگی و هزینه های زندگی بسیار متفاوت هستند. با این حال، تحت فرایند بولونیا، دانشگاه های اروپایی در حال کار برای استاندارد سازی سیستم های ارائه مدارک تحصیلی هستند. برای دانشجویان اتحادیه اروپا، انتخاب کردن یک دانشگاه را می تواند امری آسان به شمار رود، اما دانشجویان خارجی که قصد تحصیل را دارند حتما باید از هزینه های تحصیل، شرایط کسب پذیرش و دلایل تحصیل در دانشگاه های کشور اروپایی اطلاعات کافی داشته باشند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد. شرایط اخذ مستر کارت اروپا به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

هزینه تحصیل در اروپا

هزینه تحصیل در اروپا

به طور کلی، دانشگاه های فنلاند هیچ شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی کنند (به جز هزینه های اتحادیه دانشجویی که تقریبا 80€ (یورو) در سال است). دانشگاه های کشورهای شناخته شده اروپایی مانند آلمان، نروژ، سوئد، فنلاند و دانمارک شهریه بسیار کمی (تقریبا رایگان) از دانشجویان دریافت می کنن، اما همه برنامه های تحصیلی که در دوره ها و مقاطع تحصیلی در دانشگاه های این کشورها به دانشجویان ارائه می شوند به زبان انگلیسی نیستند. لازم به ذکر است که از سال 2017 دانشجویانی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا و یا منطقه اقتصادی اروپا نیستند برای تحصیل در کشور فنلاند به زبان انگلیسی شهره پرداخت می کنند. جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های اروپایی، دانشجویان بین المللی می توانند از بورسیه ها و کمک هزینه های مختلف بهره مند شوند تا هزینه های تحصیل خود را کاهش دهند.

بورس های تحصیلی برای تحصیل در اروپا

بسیاری از دانشگاه های اروپایی ارائه دهندگان کمک هزینه های تحصیلی از طریق سازمان های خصوصی و آژانس های دولتی هستند و لازم به ذکر است که این کمک هزینه ها و بورس های تحصیلی برای دانشجویان داخلی اروپا و دانشجویان کشورهای خارجی برای تحصیل ارائه می دهند. برخی از بورس های تحصیلی مشهور و شناخته شده برای تصحصیل در اروپا بورس های تحصیلی فولبرایت و بورسیه های گیلمن هستند. دانشجویان می توانند با کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیل در کشورهای مختلف اروپایی به طور متوسط 600€ (یورو) کسب کنند.

البته باید در نظر داشته باشید که مقطع تحصیلی، شرایط تحصیلی و همچنین برنامه تحصیلی در کسب بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیل در کشورهای مختلف اروپایی موثر هستند. به طور کلی بهره مند شدن از بورسیه های تحصیلی در اروپا بسیار رقابتی می باشد. هموطنان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط کسب اقامت اروپا از طریق تحصیل و یا اخذ ویزای تحصیلی در اروپا به سایر مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراحعه کنید.

Rate this post