مهاجرت تحصیلی دومینیکا

مدارس ایرانی دومینیکا

مدارس ایرانی دومینیکا

با تحصیل در مدارس ایرانی دومینیکا، علاوه بر تجربه کردن اقتصاد مدرن و روبه رشد، با یک سیستم آموزشی رقابتی در این کشور نیز مواجه خواهید شد. تحصیل در خارج از کشور می تواند یک فرصت هیجان انگیز باشد به خصوص در کشور متنوعی مانند دومینیکا. این کشور جزیره ای در آنتیل کوچک در دریای کارائیب واقع شده است. این جزیره کوچک تنها 290 مایل مربع مساحت دارد اما حدود 72300 نفر در آن زندگی می کنند.

بدون شک دانش آموزان هنگام تحصیل در مدارس ایرانی دومینیکا چیز های زیادی را پیدا خواهند کرد. این کشور برای زندگی مقرون به صرفه است و ویزای تحصیلی دومینیکا به راحتی در دسترس کسانی است که دارای سابقه کیفری پاک و پیشینه تحصیلی معتبر هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین و جامع ترین اطلاعات را در مورد کشور دومینیکا برای شما در این مقاله گردآوری کرده است.

دوره کارآفرینی اجتماعی در مدارس ایرانی دومینیکا

این دوره بیشتر سال ها در ترم ماه مه برای دانش آموزان مدارس ایرانی دومینیکا ارائه می شود. در این دوره دانش آموزان را برای استفاده از منابع و سیاست های محلی برای ارتقای کارآفرینی اجتماعی برای حفظ رشد و فعالیت های اقتصادی آشنا می کنند. این یک تجربه ی چند رشته ای برای دانش آموزانی است که بازدید های میدانی را در هم می آمیزند. تا دانش آموزان را با انواع شرکت های محلی با تاکید بر شرکت هایی که دارای مولفه های اجتماعی موفق و نو آور هستند آشنا کند.

بازدید هایی که دانش آموزان در این دوره با آنها روبه رو می شوند را در تصویر زیر بررسی کرده ایم:

بازدید های دانشجویان در دومینیکا

تحصیل در مدارس ایرانی دومینیکا

با در نظر گرفتن اندازه کوچک و موقعیت نسبتا دور کشور دومینیکا از ایران مدارس ایرانی این کشور از سیستم آموزشی چشم گیری بهره می برند. این سیستم که از سیستم آموزشی بریتانیا الگوبرداری شده است. توسط دولت ملی اداره می شود. مقاطع ابتدایی و متوسطه در این مدارس برنامه درسی گسترده ای را ارائه می دهند. که هم موضوعات آکادمیک و هم رشته های حرفه ای را شامل می شود. دانش آموزانی که در این مدارس تحصیلات متوسطه خود را با موفقیت به پایان برسانند و طبق سیستم دومینیکن دیپلم بگیرند. واجد شرایط ثبت نام در دانشگاه های کشور هستند.

سال تحصیلی در مدارس ایرانی دومینیکا از آگوست آغاز می شود و کلاس ها از دوشنبه تا جمعه برگزار می شود. کلاس های این مدارس از ساعت 8 صبح تا 14 بعد از ظهر برگزار می گردد. سال تحصیلی شامل 2 ترم است که با تعطیلات کریسمس در فصل زمستان و یک تعطیلات تابستانی 8 هفته ای از هم جدا می شوند.

هزینه شهریه در مدارس ایرانی دومینیکا

شهریه مدارس ایرانی دومینیکا از 500$ تا 750$ (دلار) در ماه متغیر است. این مدارس که از برنامه درسی متفاوتی پیروی می کنند. این مدارس معمولا با شاگردانی که اغلب مهاجر هستند برگزار می شود. با کلاس هایی که معمولا به زبان انگلیسی تدریس می شوند. اگرچه برخی به هر 2 زبان تدریس می کنند. آنها به مراتب گران هستند و هزینه سالانه آنها بین 5000$ تا 10000$ (دلارر) است. اما با اینکه شهریه مدارس ایرانی دومینیکا مقداری بالا است ولی از کیفیت آموزش بسیار بالایی برخوردار هستند.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی دومینیکا

هر کشوری در جهان مقررات خاص خود را در مورد سیستم های آموزشی و ثبت نام در مدارس دارد. آموزش در مدارس ایرانی دومینیکا به صورت رایگان است و توسط مدارس دولتی و مذهبی ارائه می شود. حضور از سنین 5 تا 15 سال الزامی است و توسط آموزش و پرورش اداره می شود.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی دومینیکا به 3 دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی دومینیکا

آموزش ابتدایی در مدارس ایرانی دومینیکا

تحصیلات ابتدایی در مدارس ایرانی دومینیکا رایگان و اجباری است. تکمیل مدرسه ابتدایی در مدارس ایرانی این کشور 8 سال طول می کشد. کودکان در سن 6 سالگی وارد مدارس ایرانی می شوند. مدارس ابتدایی 2 سیکل دارند. سیکل اول پایه های 1 تا 4 و سیکل دوم کلاس های 5 تا 8 را تشکیل می دهند.

آموزش متوسطه در مدارس ایرانی دومینیکا

آموزش متوسطه در مدارس ایرانی این کشور اجباری نیست. با این حال پس از اتمام 8 سال تحصیلات ابتدایی، کودکان می توانند به دبیرستان بروند. که راه را برای تحصیل در دومینیکا دانشگاه و مشاغل باز می کند. مدت دوره متوسطه 4 سال است که به 2 دوره تقسیم می شود که هر دوره 2 سال طول می کشد. دوره اول شامل آموزش عمومی و اجباری است. چرخه دوم انعظاف پذیری در برنامه درسی را ارائه می دهد. تا بر آموزش فنی حرفه ای یا هنر تمرکز کنند.

آموزش فنی حرفه ای متوسط در مدارس ایرانی دومینیکا

آموزش فنی و حرفه ای متوسطه در مدارس ایرانی این کشور دانش آموزان را در مراحل اولیه بازار کارآمد می کند. برنامه درسی تدریس شده بر صنعت، کشاورزی و سایر خدمات متمرکز است. با این حال آموزش هنر بر توسعه خلاقیت دانش آموزان متمرکز است. دانش آموزان می توانند در موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و هنرهای کاربردی تخصص داشته باشند. دانش آموزان برای دریافت گواهی متوسطه باید در امتحانات تخصصی نمره قبولی کسب کنند. کلاس های خود را بگذرانند و در برنامه خدمات اجتماعی شرکت کنند.

هزینه زندگی و تحصیل در دومینیکا

هزینه زندگی در دومینیکا 791$ (دلار) است که 1.18 برابر کمتر از میانگین جهانی است. جمهوری دومینیکا از نظر هزینه زندگی در بین 197 کشور در رتبه 104 و از لحاظ بهترین کشور برای زندگی در رتبه 109 قرار دارد. متوسط حقوق پس از کسر مالیات در جمهوری دومینیکا 367$ (دلار) است که برای پوشش هزینه های زندگی برای 1 ماه کافی است.

به عنوان مثال و درک بهتر شما از هزینه های زندگی در دومینیکا جدولی را تهیه کردیم که در آن هزینه های مواد غذایی و مسکن به خوبی ترسیم شده است:

هزینه به دلارموضوعات
320$آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر
187$آپارتمان 1 خوابه ارزان
46.5$قبض آب و برق یک نفره
44.8$اینترنت

در این مقاله با کشور دومینیکا و مشکلات زندگی در دومینیکا به خوبی آشنا شدید. اگر قصد جدی برای مهاجرت به دومینیکا و تحصیل در دومینیکا را دارید با مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *