مهاجرت تحصیلی دومینیکا

تحصیل در دومینیکا

تحصیل در دومینیکا

تحصیل در دومینیکا در 2 دهه اخیر به یکی از مهمترین انتخاب های دانشجویان در سراسر جهان تبدیل شده است. مدارک معتیر دانشگاهی دومینیکا کانون توجهات جهانی را به خود معطوف کرده است. در حال حاضر با اجرای آموزش با کیفیت بالا، کادر علمی حرفه ای و شایسته و هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه دومینیکا را به مکانی عالی برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. به طور کلی بهبود و توسیه نظام آموزشی همواره در اولویت دولت دومینیکا بوده است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت بهترین راهنما برای شما عزیزان در مسیر تحصیل در دومینیکا خواهد بود. در نهایت اینکه، شهریه دانشگاه ها در این کشور یکی از پایین ترین هزینه در قاره آمریکا به ویژه در دومینیکا می باشد. همچنین برنامه های متعددی به هزینه های فراوان دانشجویان شایسته کمک می کند.

اینفورگرافیک تحصیل در دومینیکا

معرفی کشور دومینیکا

دومینیکا کشوری جزیره ای در دریای کارائیب است. پایتخت این کشور روسو می باشد. کشور دومینیکا در سال 1978 از بریتانیا جدا شد. واحد پول این کشور دلار کارائیب شرقی با علامت اختصاری XCD است.  زبان رسمی این کشور انگلیسی است.

سیستم آموزشی در دومینیکا

دانشجویانی که قصد تحصیل در دومینیکا را دارند در ابتدا بایستی از سیستم آموزشی این کشور مطلع باشند. سیستم آموزشی در دومینیکا در 4 مقطع و پایه است که به شرح زیر است:

مقاطع تحصیلیشرح
آموزش ابتداییمراکز مهدکودک یا پیش دبستانی کاتولیک رومی تا سن 5 سالگی آغاز می شود. پس از آن، کودکان برای 8 کلاس به مدرسه ابتدایی می روند.
آموزش متوسطه2 سال آخر سیستم آموزشی مدرسه در مدارس متوسطه دولتی تکمیل می شود. دانش آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل در دانشگاه هستند (و والدین آنها می توانند هزینه آن را بپردازند) می توانند تا کلاس دوازدهم در مدارس خصوصی ادامه دهند و گواهی سطح پیشرفته دریافت کنند.
آموزش حرفه ایتعدادی کالج فنی با بودجه دولتی وجود دارد که در آن جوانان می توانند آموزش های تجاری را در تمام رشته های سنتی تکمیل کنند.
آموزش دانشگاهیتحصیل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان امکان پذیر است.

کالج دولتی دومینیکا

کالج دولتی دومینیکا (DSC) کالج ملی هنرهای لیبرال در دومینیکا است که در دریای کارائیب واقع شده است. این تنها موسسه ملی آموزش عالی دولتی در کشور است. کالج به ارائه آموزش با کیفیت در محیطی دانشجو محور افتخار می کند. این کالج 31 رشته در رشته های هنر، علوم و آموزش فنی ارائه می دهد و برای ارائه مدارک کاردانی و لیسانس است. در آینده، کالج قصد دارد مدارک لیسانس را افزایش دهد و آموزش فنی خود را تقویت کند تا نیروی کار ملی آماده و آموزش دیده برای مشارکت در ساختن اولین کشور مقاوم در برابر آب و هوا در جهان را فراهم کند. کالج دولتی دومینیکا در سال 2002 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون 6962 دانشجو از سراسر دومینیکا و منطقه فارغ التحصیل شده است. جمعیت دانشجویی تقریباً 2000 دانشجو است.

شرایط تحصیل در دومینیکا در سال 2023

امکان تحصیل در دومینیکا در طیف گسترده ای از رشته های پر مخاطب از مزایی تحصیل در دومینیکا محسوب می شود. تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دومینیکا برای دانشجویان امکان پذیر است. از شرایط تحصیل در دومینیکا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی است. کار ضمن تحصیل در خصوص پوشش هزینه زندگی دانشجویی در این کشور از سایر مزایا است. آگاهی از مشکلات زندگی در دومینیکا در خصوص تحصیل و زندگی در این کشور خالی از لطف نیست که در محتوا ذکر شده بررسی می گردد.

از سایر رشته های تحصیلی در این کشور عبارتست از:

  • رشته بینایی سنجی
  • رشته ارتودنسی
  • رشته جراحی مغز و اعصاب
  • رشته مهندسی کامپیوتر

هزینه تحصیل در دومینیکا

هزینه تحصیل در دومینیکا

هزینه تحصیل و زندگی در این کشور مبحثی است که دانشجویان در خصوص تحصیل در دومینیکا باید به آن دقت کنند. هزینه تحصیل در دومینیکا در دانشگاه های دولتی کاملا توسط دولت تامین می شوند. لذا تحصیل در دومینیکا برای دانشجویان محلی کاملا رایگان است. هزینه تحصیل در دومینیکن برای دانشجویان بین المللی یا خارجی هزینه بردار است. میزان هزینه بسته به رشته تحصیلی و نوع دانشگاه نیز متغیر است. هزینه تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی و خصوصی معمولا بین 1500$ الی 5000$ (دلار) است.

اخذ بورسیه دانشجویی جهت تحصیل در دومینیکا

دولت دومینیکا با همکاری دانشگاه های این کشور برای دانشجویان مستعد که قصد تحصیل در دومینیکا را دارند بورسیه های متنوعی را در نظر گرفته است. بورسیه تحصیلی دومینیکا در قالب فرصت ها، کمک هزینه های تحصیلی و جوایز برای دانشجویان خارجی ارائه می شود. تا از طریق حمایت مالی مناسب به آنها کمک کند تا به رویای تحصیل در دومینیکا دست یابند.

از سوی دیگر بورسیه دانشجویی برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. البته لازم به ذکر است که اغلب بورسیه های تحصیلی در این کشور بر اساس شایستگی به دانشجویان مستعد خارجی اعطاء می شود. متقاضیان درخواست بورسیه دانشجویی دومینیکا می توانند با درخواست مستقیم به دانشگاه مورد نظر خود از طریق وب سایت آن بورسیه خود را دریافت کنند.

از جمله مهمترین بورسیه های دانشجویی در دومینیکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهمترین بورسیه های دانشجویی در دومینیکا

اخذ ویزای دانشجویی دومینیکا

افرادی که قصد تحصیل در دومینیکا را دارند باید قبل از اعزام به این به این کشور جهت اخذ ویزای دانشجویی اقدام نمایند. زیرا برای تحصیل در هر یک از دانشگاه های دومینیکا دانشجویان بین المللی باید بسته به کشور مبدا خود ویزای دانشجویی این کشور دریافت کنند. ویزای دانشجویی جمهوری دومینیکا تنها توسط اداره مهاجرت دومینیکا در کشور محل اقامت متقاضیان صادر می شود. مرحله اول جهت اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل در دومینیکا این است که باید فرم درخواست را حداقل 3 ماه قبل از تاریخ شروع تکمیل کنید.

تا از تاخیر و عجله لحظه آخری جلوگیری کنید و سپس آن را از طریق کنسولگری منطقه خود به اداره مهاجرت ارسال کنید. به این نکته نیز توجه فرمایید که ویزای دانشجویی دومینیکا را باید در زمانی که در کشور مبدا خود هستید دریافت کنید. البته لازم به ذکر است که هنگام درخواست ویزای دانشجویی جهت تحصیل در دومینیکا باید اسناد و مدارکی را به کنسولگری این کشور ارائه دهید.

مدازک ویزای تحصیلی این کشور عبارتند از:

  • ارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • گواهی تولد متقاضی به زبان انگلیسی
  • گواهی نمرات تافل و آیلتس هر کدام که در موسسه آموزشی مورد نظر قابل اجرا باشد.
  • درخواست ویزای خود را برای مجوز تحصیل با دقت تکمیل نمایید.
  • به تمام سوالات افسر کنسولگری با دقت کامل و صادقانه پاسخ دهید.
  • ارائه اطلاعات پزشکی: برای دریافت مجوز پزشکی باید تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید.
  • پرداهت هزینه درخواست ویزای دانشجویی به مبلغ 450XCD (دلار کارائیب شرقی)

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای دانشجویی در کشورهای مختلف جهان را با یکدیگر مقایسه فرمایید:هزینه درخواست ویزای دانشجویی در کشورهای مختلف جهان

کار حین تحصیل در دومینیکا

افرادی که به دنبال کار حین تحصیل در دومینیکا هستند می توانند بخش عظیمی از هزینه های تحصیل در دومینیکا را پوشش دهند. زیرا تحصیل بدون داشتن منبع درآمدی می تواند استرس زا باشد. شما با تحصیل می توانید شغل پاره وقتی را در این کشور برای خود محیا سازید.

به طور مثال اگر در طول تعطیلات تابستانی در محوطه دانشگاه بمانید انتخاب کار تمام وقت شانس شما را برای کسب درآمد بیشتر در این کشور افزایش می دهد. این امر می تواند به هزینه های ترم بعدی شما در دانشگاه کمک کند. علاوه بر این، از آنجایی که هیچ کلاسی در تعطیلات آخر هفته برگزار نمی شود، می تواند به دنبال مشاغلی باشید که برای کسب درآمد شما مفید باشد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین مشاغل دانشجویی در دومینیکا را مشاهده فرمایید:

محبوب ترین مشاغل دانشجویی در دومینیکا

دانشگاه های دومینیکا

ارائه دهندگان آموزش عالی در دومینیکا را می توان به سه دسته دولتی، خصوصی و خارجی تقسیم کرد. ایالت شامل کالج ایالتی دومینیکا یک موسسه با بودجه عمومی است که سطوح A، گواهینامه ها و مدارک کاردانی را ارائه می دهد. خارجی شامل دانشگاه هند وست، دانشگاه منطقه ای پیشرو در کارائیب است که برخی از مطالعات سال اول و برنامه های تحصیلی کامل را از طریق مرکز خود در دومینیکا ارائه می دهد. دانشجویانی که تحصیلات سال اول خود را در دومینیکا به پایان می‌رسانند می‌توانند بقیه تحصیلات خود را در سایر مراکز دانشگاه در منطقه هند غربی به پایان برسانند. شامل خصوصی، مدرسه دانشگاه راس یک موسسه خصوصی است که دوره های آموزشی را برای شهروندان ایالات متحده ارائه می دهد. حداکثر پنج دومینیکن مجاز به ثبت نام در راس هستند.

دو مؤسسه خصوصی دیگر که در اوایل هزاره تأسیس شدند، مرکز آموزش کسب و کار و Cimpex ISIS یک برنامه درسی ارائه می دهند که عمدتاً بر تجارت و فناوری اطلاعات متمرکز است. این دو موسسه در برخی از برنامه های دانشگاهی خود با موسسات منطقه ای خارجی همکاری می کنند. نسبت زن به مرد برای ثبت نام ناخالص در آموزش عالی 2:1  است. 3 دانشگاه دومینیکا به طرق مختلف به دومینیکا خدمت می‌ کنند، ابتدا سطح تحصیلات و امکانات و یا فرصت ‌های این جزیره را افزایش می ‌دهند و همچنین شکل عمده‌ای از رشد اقتصادی و محرک برای دومینیکا هستند.

تحصیل در دومینیکا به زبان انگلیسی

یکی از اصلی ترین دلایل تحصیل در دومینیکا برای دانشجویان بین المللی امکان تحصیل در برخی از موسسات آموزشی این کشور به زبان انگلیسی می باشد. دومینیکا بر خلاف اغلب کشورهای حوزه کارائیب انواع دوره های آموزشی را به زبان انگلیسی به اتباع خارجی ارائه می دهد. همچنین تحصیل به زبان انگلیسی در دومینیکا اگرچه رایج ترین چیزی نیست که می شنوید، اما در واقع بسیار گسترده می باشد. به طور کلی دانشگاه های خصوصی در دومینیکا برخی از مقرون به صرفه ترین موسسات، برای تحصیل به زبان انگلیسی در بین کشورهای حوزه دریای کارائیب هستند. برخی از آنها همچنین برنامه هایی را شامل یادگیری زبان فرانسوی در حین تحصیل به زبان انگلیسی آموزش می دهند. در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع خارجی برای تحصیل در دومیینکا به زبان انگلیسی را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

درخواست دانشجویان پزشکی برای دریافت بورسیه دانشجویی دومینیکاالبته لازم به ذکر است روند پذیرش برای تحصیل در دومینیکا به زبان انگلیسی بسیار دشوارتر خواهد بود. زیرا دانشگاه های انگلیسی زبان دومینیکا از بوروکراسی های پیچیده ای برای ثبت نام دانشجویان استفاده می کنند. همچنین علاوه بر زمان بر بودن روند پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان دومینیکا هزینه تحصیل در این دانشگاه ها نیز نسبتا بالاتر است.

دلایل تحصیل در دومینیکا

دلایل بی شماری سالانه هزاران دانشجوی مشتاق را از سراسر جهان برای تحصیل در دومینیکا تشویق می کند. از اصلی ترین دلایل تحصیل در دومینیکا می توان به آموزش با کیفیت بالا در این کشور اشاره کرد. زیرا اکثر این موسسات آموزشی از برنامه درسی مستقر در ایالات متحده پیروی می کنند. که به شما این اطمینان را می دهد که بهترین ها را در این کشور مطالعه کنید.

همچنین از آنجایی که دومینیکا یک کشور کارائیب است فرصت های زیادی برای انجام دوره های کارآموزی در کشورهای سراسر کارائیب را به شما اعطاء می کند. از سوی دیگر درخواست ویزا جهت مهاجرت تحصیلی به دومینیکا بسیار آسان است. علاوه بر این تحصیل در دومینیکا به سابقه تحصیلی شما در خارج از کشور جهت نوآفرینی در دومینیکا کمک های بسزایی ارائه می دهد.

همانطور به آن اشاره شد دلایل بسیاری برای تحصیل در دومینیکا وجود دارد، از دیگر دلایل تحصیل در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

توضیحاتدلایل
دانشجویان بین المللی در طول تحصیل این امکان را دارند که از سازمان های مختلف بورسیه تحصیلی دریافت کنند. تا با این کار به راحتی در خارج از کشور تحصیل کنند.ارائه بورسیه تحصیلی
جمهوری دومینیکا یک کشور عالی برای تحقیق و پژوهش است. زیرا دومینیکا کشوری است که دارای میراث بسیار قدیمی و مناظر زیبا است. به طور کلی جمهوری دومینیکا یکی از مواردی است که حتما باید از آن بازدید کرد.کشوری عالی جهت پژوهش

چالش های اساسی تحصیل در دومینیکا

چالش های اساسی تحصیل در دومینیکا

همانند اغلب کشورهای اروپایی مدرن که سالانه میزبان هزاران دانشجوی بین المللی از سراسر جهان هستند. تحصیل در دومینیکا نیز در کنار مزایای بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای چالش های محدودی نیز در این زمینه می باشد. یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل در دومینیکا، روند اخذ ویزای تحصیلی این کشور برای تحصیل در دومینیکا است. زیرا روند درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا برای اتباع کشورهای غیر اروپایی بسیار دشوار است. در فرآیند درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا برای تحصیل در دومینیکا، از بوروکراسی های اداری پیچیده ای پیروی می کنند.

برای آشنایی بیشتر با دیگر چالش های تحصیل در دومینیکا می توانید به جدولی که در این بخش از مقاله برای شکا ارائه شده مراجعه فرمایید:

انواع چالش های تحصیل در دومینیکاتوضیحات
هزینه تحصیلاغلب این اتفاق رخ می دهد که، دانشجویان بین المللی به دلیل هزینه های تحصیل بالا در دومینیکا از تحصیل در دومینیکا منصرف شده اند. علاوه بر این دانشجویان بین المللی در دومینیکا حق دریافت وام های دانشجویی در این کشور را ندارند.
موانع زبانیتحصیل در دومینیکا برای افرادی که به زبان انگلیسی آشنایی ندارند، بسیار دشوار خواهد بود. موانع زبان یکی از اصلی ترین چالش های تحصیل در دومینیکا است.
مسافت طولانیدومینیکا به طور کلی به همه کشورهای جهان دور است، مسافت طولانی این کشور همواره به یکی از چالش های اساسی برای داوطلبات تبدیل می شود. علاوه بر این زیر ساخت های فرودگاهی نیز در دومینیکا برای حمل و نقل دانشجویان بسیار ضعیف است.

تحصیل دوره کارشناسی در کشور دومینیکا

زبان آموزش در دانشگاه های این کشور در دوره دومینیکا اسپانیایی می باشد اما به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می باشد. بیشتر دانشگاه های خصوصی به این زبان آموزش می دهند. دانشجویان می تواند تقریبا 10 ساعت در هفته کار کنند. بدین ترتیب درآمدی که به دست آمده می توانند به هزینه های زندگی و تحصیلی خود کمک کنید. بابت ورود به این دوره تحصیلی در بیشتر دانشگاه ها مدرک زبان اسپانیایی در سطح B2 مورد نیاز می باشد. مدرک زبان انگلیسی در سطح 6 مورد نیاز می باشد.

کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه بین المللی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به دومینیکا، مهاجرت تحصیلی به دومینیکا، مهاجرت کاری به دومینیکا، مهاجرت سرمایه گذاری به دومینیکا، مهاجرت ثبت شرکت به دومینیکا، مهاجرت از طریق ازدواج به دومینیکا، مهاجرت از طریق تولد به دومینیکا و غیره به صورت تخصصی و حرفه ای به شما سروران عالی قدر مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری ارائه داده می شود.

تحصیل در دومینیکا در مقطع کارشناسی ارشد

سالانه صدها دانشجوی بین المللی از سراسر جهان، تحصیل در دومینیکا را در مقطع کارشناسی ارشد برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند. علاوه بر این مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا یک از محبوب ترین دوره های تحصیلی نزد دانشجویان بین المللی می باشد. به طور کلی دانشجویان بین المللی برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکا باید الزامات زیر را برآورده کنند:

الزامات ورود جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دومینیکاتوضیحات
رعایت شرایط عمومیبرای ورود به برنامه کارشناسی ارشد در دومینیکا حداقل نیاز مدرک تحصیلی مربوط به کارشناسی است.
الزامات انگلیسیمتقاضیان باید نشان دهند که الزامات زبان انگلیسی را از طریق برخی از مطالعات دانشگاهی برآورده کرده اند.
الزامات عمومی سندالزامات عمومی سند شامل مدرک تحصیلی، ریز نمرات دروس تکمیل شده، اثبات تسلط به زبان انگلیسی و کپی صفحه گذرنامه می شود.
تایید دانشگاهپذیرش دانشگاه در دومینیکا اصالت مدارک شما را با موسسه صادر کننده بررسی می کند.

در آخر اینکه این کشور کشوری انگلیسی زبان محسوب می شود که اغلب مردم آن به زبان انگلیسی با لهجه دومینیکایی صحبت می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل و اعزام دانشجو به دومینیکا با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در باب تحصیل در دومینیکا در سال 2023

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در دومینیکا در سال 2023 می باشیم:

  • چرا تحصیل در دومینیکا تا این حد پر طرفدار می باشد؟ جمهوری دومینیکا به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر بین المللی هر ساله دانشجویان مختلفی را از سراسر جهان جهت تحصیل در این کشور جذب می کند. همچنین این کشور مدارک تحصیلی معتبری را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.
  • سیستم آموزشی دومینیکا چگونه است؟ سیستم آموزشی این کشور رایگان و اجباری را در مقاطع تحصیلی ابتدایی تا متوسطه به دانش آموزان ارائه می دهد. به همین دلیل 90% مردم دومینیکا با سواد هستند.
  • آیا برای تحصیل در دومینیکا باید برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنم؟ تمامی اتباع خارجی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید قبل از اعزام برای ویزای تحصیلی دومینیکا اقدام نمایند. روند درخواست ویزای تحصیلی دومینیکا نیز به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار ساده است.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در دومینیکا

  1. مهدیه گفت:

    سلام چه مقاله خوبی من امتیازم دادم بهتون فقط درباره دانشگاه ها چیزی نگفته بودید. ولی باقی مسائل هم جدید هم به روز بود و واقعا هم کامل بود حرفی برای گفتن نزاشته بود. اصلا فکر نمیکردم که دومینیکاهم جای خوبی برای تحصیل باشه.

    1. صادقی گفت:

      با تشکر از شما در خصوص مطالعه مقاله تحصیل در دومینیکا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *