مهاجرت کاری دومینیکا

کار در دومینیکا

دومینیکا از دیرباز صادرکننده پیشرو شکر، تنباکو و قهوه بوده است. به همین سبب کار در دومینیکا به یکی از جذاب ترین اهداف شغلی برای متقاضیان با پیشنهاد کاری تبدیل شده است. بر اساس نظر سنجی های مختلف صورت گرفته در سال 2023 نیروی کار دومینیکا با بیش از 4 میلیون نفر بزرگترین دارایی اقتصادی این کشور محسوب می شود. به طور کلی کارمندان در این کشور سخت کوش، آموزش پذیر و بسیار ماهر هستند.

همچنین ممکن است در ابتدا پیدا کردن شغل برای شما دشوار به نظر برسد. اما نکته قابل توجه این است که کارفرمایان در دومینیکا معمولا انعطاف پذیر هستند و حتی ممکن است از استخدام مهاجران خوشحال شوند. مانند اغلب کشورهای جهان کار در جمهوری دومینیکا نیاز به عزم و اراده دارد. ارائه این مطالب توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب کار در دومینیکا کمک های شایانی را به شما عزیزان در این مسیر خواهد کرد.

اینفوگرافیک کار در دومینیکا

اخذ ویزای کار دومینیکا

برای کار در دومینیکا هر فردی که برای اولین بار فرم درخواست اجازه اقامت را درخواست می کند، ابتدا باید پاسپورت خود را ارائه دهد. گذرنامه معتبر (گذرنامه باید حداقل 6 ماه قبل از تاریخ انقضا معتبر باشد). اگر 6 ماه اعتبار لازم را نداشته باشد، متقاضی باید پاسپورت خود را تمدید کند و فرمی به متقاضی داده نخواهد شد. تمدید اقامت باید از اداره مهاجرت درخواست شود و در گذرنامه ثبت شود. مگر اینکه وضعیت مهاجرت متقاضی به اجازه کار یا اقامت تغییر کند، وضعیت متقاضی به عنوان بازدید کننده باقی می ماند و درخواست باید دارای تمدید اقامت باشد. اگر متقاضی برای تمدید اقامت درخواست نکند، به طور غیرقانونی در جزیره است و تا زمانی که وضعیت بازدیدکننده او تنظیم نشود، فرم درخواستی به او داده نخواهد شد.

بررسی مهاجرت به دومینیکا از طریق کار

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد دارند مهاجرت کاری به دومینیکا را تجربه کنند باید موفق شوند از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت کنند. دولت کشور دومینیکا هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز در این کشور منتشر می کند، افرادی که در مشاغل معرفی شده دارای تخصص و مهارت باشند می توانند وارد بازار کار این کشور شوند. اگر فردی علاوه بر مهارت و تخصص دارای مدرک دانشگاهی مرتبط با شغل و مدرک زبان انگلیسی باشد شانس بیشتری برای پذیرفته شدن درخواستش وجود دارد. کاریابی در دومینیکا از طریق آگهی های شغلی منتشر شده، وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی معتبر امکان پذیر است. پس از یافتن شغل مورد نظر متقاضی باید برای بررسی درخواست مدارک تحصیلی، رزومه و سوابق کاری، انگیزه نامه، اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی، مدرک معتبر زبان و تکمیل فرم مربوطه را به کارفرما یا موسسه مورد نظر ارسال کند.

مزایا کار در دومینکا

اتباع کشورهای خارجی که قصد کار در دومینیکا را دارند، می توانند از مزایای بی شمار این کشور در حوزه کسب و کار استفاده کنند. در جدول زیر می توانید مزایا بی شمار کار در دومینیکا را به صورت کلی بررسی نمایید:

مزایا کار در دومینیکاتوضیحات
طرح بازنشستگیطرح تامین اجتماعی دومینیکا برای تمامی کارفرمایان و کارمندانی که در این کشور مشغول به کار هستند اجباری است.
بیمه بیکاریتمامی کارمندانی که حداقل 18 ساعت در هفته کار می کنند واجد شرایط بیمه بیکاری در این کشور هستند. همچنین کارمندانی که حداقل یک سال از دو سال کذشته شاغل بوده اند از اولین روز اخراج از کار مزایا را به طور کامل دریافت می کنند.
بیمه سلامتقانون دومینیکا همه افراد شاغل یا ساکن این کشور را ملزم به داشتن بیمه درمانی می کند و بیشتر این افراد در برنامه های بیمه سلامت عمومی هستند. شرکت هایی که علاقه مند به استخدام کارمندان در دومینیکا هستند، باید در حق بیمه سلامت خود مشارکت کنند.
مرخصی سالانهکارفرمایان دومینیکایی باید 20 روز مرخصی با حقوق برای کارمندان در سال بر اساس هفته کاری 5 روزه ارائه کنند. همچنین کارفرمایان در دومینیکا، معمولا برای تعطیلات رسمی ملی به کارکنان خود مرخص با حقوق می دهند.

مدارک لازم ویزای کار در دومینیکا

اگر متقاضی واجد شرایط فوق باشد، فرم درخواست داده می شود. درخواست شامل 2 فرم درخواست، یک فرم پزشکی و یک چک لیست است. فرم های درخواست باید تکمیل و توسط متقاضی امضا شود. به تمام سوالات موجود در فرم ها باید پاسخ داده شود. پزشک پس از معاینه متقاضی باید فرم پزشکی را پر کند. اچ آی وی و آزمایش اشعه ایکس قفسه سینه باید همراه باشد و نتایج باید در فرم های پزشکی ثبت شود. تمامی مدارک مورد نیاز باید همراه با درخواست ارائه شود، در غیر این صورت درخواست پذیرفته نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز اقامت دومینیکا عبارت است از:

  • فرم های درخواست
  • گواهی پزشکی مبنی بر اینکه متقاضی در سلامت کامل بوده و در سه سال گذشته به هیچ گونه بیماری واگیر مبتلا نشده است.
  • دو گواهینامه که یکی از آنها باید از آخرین کارفرمای متقاضی باشد.
  • صورت وضعیت مالی از بانکدار معتبر از متقاضی یا شخص پذیرنده مسئولیت متقاضی.
  • سوابق اخیر پلیس
  • مدرکی مبنی بر اینکه متقاضی بلیط رفت و برگشت به محل اقامت خود را دارد یا مبلغی را برای پرداخت هزینه این بلیط واریز کرده است.
  • دو قطعه عکس در اندازه پاسپورت
  • پاسپورت معتبر (باید تا شش ماه اعتبار داشته باشد).
  • هزینه درخواست – باید در وزارت خزانه داری پرداخت شود.
  • فتوکپی رسید خزانه به عنوان گواهی پرداخت هزینه درخواست.
  • نامه ای از دوست/خانواده متقاضی که مسئولیت متقاضی را در زمان اقامت در دومینیکا می پذیرد.
  • گواهی ازدواج.
  • نامه پوششی از متقاضی درخواست مجوز.

شرایط استخدام جهت کار در دومینیکا

همانطور که می دانید شرایط استخدام جهت کار در دومینیکا به نسب اغلب کشورهای اروپایی بسیار آسان تر به نظر می رسد. از سوی دیگر زمانی که برای کار در دومینیکا برنامه ریزی می کنید باید فوق العاده انعطاف پذیر باشید. به طور مثال هنگام کار ممکن است خود را در حال انجام کاری بیابید که هرگز تصور نمی کردید انجام دهید. البته لازم به ذکر است که هزینه زندگی در دومینیکا ممکن است کمتر از چیزی باشد که به آن در کشور خود عادت کرده اید. اما زمانی که مشغول به کار هستید احتمالا حقوق شما منعکس کننده این موضوع خواهد بود.

در نمودار زیر می توانید شرایط سختی استخدام در دومینیکا را با کشورهای دیگر مقایسه فرمایید:

شرایط سختی استخدام در دومینیکا را با کشورهای دیگر

همچنین فرآیند دیگری که برای استخدام باید انجام دهید این است که تا حد امکان تحقیق کنید. به عنوان مثال در مورد زبان در دومینیکا تحقیقات فشرده ای را قبل از استخدام در این کشور انجام دهید. زیرا مردم دومینیکا تنوع منحصر به فردی از زبان اسپانیایی را صحبت می کنند و از اصطلاحات خاصی در حین کار نیز استفاده می کنند. به همین دلیل است که اگر قصد دارید برای یک موقعیت اسپانیایی زبان در دومینیکا درخواست دهید باید رزومه خود را به زبان مادری بررسی کنید.

طرق جستجوی شغل جهت کار در دومینیکا

افرادی که به دنبال شغلی مناسب جهت کار در دومینیکا هستند باید دارای عزم و اراده قوی در این مسیر باشند. طرق مختلفی برای جستجوی شغل مناسب در دومینیکا وجود دارد که راه را برای متقاضیان هموار تر می سازد. بهترین و ساده ترین راه برای جستجوی شغل مطالعه بخش آگهی های شغلی در روزنامه های محلی این کشور می باشد. به شدت توصیه می شود که کل روزنامه را مطالعه فرمایید تا یک پست جالب را از دست ندهید. البته لازم به ذکر است که اگر در روزنامه به تبلیغاتی برخورد کردید که به طور خاص بیان نمی کنند که کار در مورد چیست باید مشکوک شوید.

علاوه بر این سفارت یا کنسولگری شما و اتاق بازرگانی کشور شما، ممکن است فهرستی از مشاغل و شرکت های را داشته باشند که به دنبال کارمند خارجی هستند. از دیگر راه های جستجوی شغل جهت کار در آژانس های کاریابی هستند که نقش پر رنگی را در این خصوص ایفا می کنند. همچنین هنگام بازدید از آژانس های کاریابی در دومینیکا رزومه و عکس های خود را به همراه داشته باشید. تا اطمینان حاصل کنید که قرار ملاقات تا جد امکان کارآمد و موثر بوده است.

کار در دومینیکا در منطقه آزاد تجاری

کار در دومینیکا در منطقه آزاد تجاری

در سال های اخیر کار در دومینیکا به ویژه در مناطق آزاد تجاری مورد توجه بسیاری از کارمندان بین المللی از سراسرر جهان قرار گرفته است. زیرا بیش 45 منطقه آزاد صنعتی در این کشور وجود دارد که اغلب آنها در حال توسعه هستند. علاوه بر این بیش از 600 شرکت در مناطق آزاد تجاری فعالیت می کنند که این شرکت ها برای حدو 300000 نفر اشتغال ایجاد کرده است. به طور کلی مناطق آزاد تجاری نقش مهمی را در اقتصاد ایفا کرده است. در اصل 80% از کل صادرات دومینیکا از صنایع و مشاغل داخل مناطق آزاد تجاری این کشور بوده است.

علاوه بر این درحالی که پوشاک و صنعت در دومینیکا پیشرو هستند، تمرکز بر سایر زمینه های تولیدی از جمله صنایع زیر نیز در حال پیشرفت است:

زمینه های تولیدی در دومینیکا

مشاغل پولساز در دومینیکا

مشاغل پولساز در دومینیکا در سال 2023 عبارتند از:

ردیفمشاغلمیانگین درآمد به دلار کارائیب شرقی
1جراحان/ پزشکاناز 2720XCDالی 8670XCD
2قاضیاز 2290XCDالی 7980XCD
3وکلااز 1850XCDالی 5890XCD
4مدیران بانکاز 1740XCDالی 5550XCD
5مدیران ارشد اجراییاز 1630XCDالی 5200XCD
6مدیران ارشد مالیاز 1520XCDالی 4850XCD
7ارتودنتیست هااز 1470XCDالی 4680XCD
8اساتید کالجاز 1310XCDالی 4160XCD
9خلبان هااز 1090XCDالی 3470XCD
10مدیران بازاریابیاز 980XCDالی 3120XCD

حقوق و دستمز کار در دومینیکا

به طور کلی حقوق و دستمز کار در دومینیکا به نسب سایر کشورهای اروپایی از میزان قابل قبولی برخوردار است. حقوق ها به طور معمول هر 15 روز یکبار به کارمندان پرداخت می شود. که معمولا از حقوق دریافتی کارمندان در دومینیکا 10% به عنوان مالیات کسر می شود. حقوق و دستمزد کار در دومینیکا برای کارمندان با احتساب 10% مالیات 7500XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد.

اگر درآمدی کمتر از حد مجاز دارید که در حال حاضر 7500XCD (دلار کارائیب شرقی) در ماه است میتوانید آن را در اداره مالیات مطالبه کنید. علاوه بر این طبق قانون کار شما باید 2 هفته مرخصی با حقوق در سال و یک ماه حقوق اضافی قبل از تعطیلات کریسمس دریافت کنید.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق و دستمزد در دومینیکا را با کشورهای مختلف جهان مقایسه فرمایید:

نمودار میزان حقوق و دستمزد در کشورهای مختلف جهان به (دلار کارئیب شرقی)

علاوه بر این طبق قانون اگر کارفرما، شما را اخراج کند باید مبلقی را که در دومینیکا به عنوان انحلال شناخته می شود پرداخت کند. که شامل یک ماه حقوق برای هر سال کار در این کشور، به اضافه درصدی از حقوق مرخصی می شود. اقدام برای مهاجرت به دومینیکا از طریق کار اگر بدون تحقیقات و مشاوره دقیق صورت پذیرد، موجب سالها پشیمانی برای آینده شغلی شما خواهد بود.

آداب تجارت و کار در دومینیکا

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار در دومینیکا هستند، باید قبل از اعزام به این کشور با آداب تجارت و کار در این کشور به خوبی آشنا شوند. به طور کلی در آداب تجارت و کار در دومینیکا مهم است که برای ایجاد روابط قابل اعتماد در این کشور تلاش کنید. علاوه بر این در دومینیکا باید به شرکای تجاری خود احترام بگذارید و به سلسله مراتب کار در این کشور توجه زیادی داشته باشید. البته لازم به ذکر است که اولین جلسه کار در دومینیکا معمولا کاملا رسمی است و صحبت های کوچک رایج است. همچنین در آداب تجارت و کار در دومینیکا ممکن است صحبت شما را قطع کنند و همچنین چند نفر همزمان شروع به صحبت کردن کنند. علاوه بر این مردم دومینیکا از نظر مذاکره بسیار مستقیم و ماهر هستند و آنها معمولا معامله های سختی را انجام می دهند.

حداقل حقوق کار در دومینیکا

حداقل حقوق کار در دومینیکا آخرین بار در سپتامبر 2021 افزایش یافته است. این حداقل دستمزد بر اساس طبقه کارگر متفاوت است، به طوری که کمترین حداقل دستمزد در حدود $1.33 (دلار) در ساعت و حداکثر در حدود 2.03$ (دلار) در ساعت تعیین شده است. استاندارد کاری هفته 40 ساعت برای پنج روز کار است. این قانون برای کار بیش از هفته کاری استاندارد، دستمزد اضافه کاری در نظر گرفته است. دومینیکا حدود بیش از 35000 نفر نیروی کار دارد که نرخ باسوادی 95% است. نیازهای فنی و آموزشی کشور عمدتاً توسط دانشگاه های دولتی و محلی برآورده می شود.

همچنین مجموعه‌ای از متخصصان در زمینه ‌هایی مانند قانون، پزشکی، فناوری اطلاعات تجاری و حسابداری وجود دارد. بسیاری از متخصصان در دومینیکا در کارائیب، ایالات متحده، کانادا یا بریتانیا آموزش دیده اند، جایی که بسیاری از آنها قبل از بازگشت به دومینیکا تجربه کاری کسب کرده اند.

کار در دومینیکا در مناطق آزاد تجاری

کار در دومینیکا در مناطق آزاد تجاری

یکی از اصلی ترین مشاغلی که اتباع کشورهای خارجی برای کار در دومینیکا انتخاب می کنند، کار در مناطق تجاری این کشور است. زیرا این مناطق بر خلاف اغلب نقاط تجاری این کشور، با روند توسعه چشم گییری رو به رو بوده است. به طور کلی بیش از 45 منطقه آزاد صنعتی در دومینیکا وجود دارد، که تعداد بیشتری از آنها در حال توسعه هستند. علاوه بر این حدود 400 شرکت در مناطق آزاد تجاری دومینیکا فعالیت می کنند که برای حدود 150000 نفر در این مناطق اشتغال زایی کرده اند. البته لازم به ذکر است که مناطق آزاد تجاری در دومینیکا نقش مهمی را در اقتصاد این کشور ایفا می کند. همچنین در حال حاظر 65% از کل صادرات دومینیکا از صنایع و مشاغل داخل مناطق آزاد تجاری صورت می پذیرد.

در نمودار زیر می توایند روند درخواست اتباع خارجی برای کار در دومینیکا به ویژه در مناطق آطاد تجاری را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع خارجی برای کار در دومینیکابه همین جهت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت آماده ارائه مشاوره های دقیق در خصوص کار و نوآفرینی در دومینیکا به شما عزیزان می باشد.

سوالات پرتکرار در باب کار در دومینیکا در سال 2023

سوالات کلیدی و بسیار مهم در خصوص کار در دومینیکا به شرح زیر می باشد:

  • آیا در دومینیکا کار از راه دور تحت پوشش سیستم مراقبت بهداشتی قرار می گیرد؟ خیر، بعید است فردی بتواند حین کار از راه دور در سیستم مراقبت بهداشتی دومینیکا ثبت نام کند. مگر اینکه کارمند شخصا کمک کند.
  • ساعات کار در دومینیکا چگونه است؟ طبق قانون کار در این کشور یک هفته کاری استاندارد 45 ساعت می باشد. همچنین یک شیفت معمولی کار 8 ساعت طول می کشد. از سوی دیگر روزانه 1 ساعت را نیز به وقت نهار اختصاص می دهند.
  • حداقل دستمزد کار در دومینیکا چقدر است؟ طبق مصوبه تصویب شده توسط وزارت کار حداقل دستمزد خالص یک کارمند در این کشور 15000XCD (دلار کارائیب شرقی) در ماه است. البته این مقدار دستمزد با احتساب مالیات تصویب شده در این کشور برای کارگران می باشد.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار در دومینیکا

  1. پورمحمد گفت:

    سلام تشکر می کنم از مطالب خوب شما که درباره کار در دومینیکا عالی بود. فقط اگر ممکنه درباره ویزای کار یه کم توضیح بدید. یا اینکه با مشاوران شما تماس بگیرم که بهم بگن ویزای کاری دومینیکا رو چجوری بگیرم و شرایطش چیه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص ویزای کاری دومینیکا می توانید به لینک مذکور در سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *