مهاجرت تحصیلی دومینیکا

شرایط تحصیل پزشکی در دومینیکا در سال 2023

تحصیل پزشکی در دومینیکا

با افزایش هزینه های آموزش پزشکی در کشورهای توسعه یافته، دانشجویان بین المللی تحصیل پزشکی در دومینیکا را برای آینده تحصیلی خود انتخاب می کنند. در سال های اخیر تحصیل پزشکی در این کشور به عنوان جایگزین تحصیلی مناسبی قلمداد می شود. بدون شک تحصیل پزشکی در دومینیکا امری جذاب و مفید برای دانشجویان تلقی می شود. تحصیل پزشکی برای حرفه و نحوه زندگی شما در خارج از کشور نیز بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر این شما سالانه پول کمتری را برای تحصیل در دومینیکا نسبت به سایر دانشگاه های کارائیب خرج می کنید. از سوی دیگر، دانشگاه های پزشکی دومینیکا برنامه های تحصیلی متعددی از جمله، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند.

ارائه این مطالب توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب تحصیل پزشکی، کمک های شایانی را به شما عزیزان ارائه خواهد کرد. به طور خلاصه سفر به این کشور برای تحصیل یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی بدون توجه به ملیت آنها می باشد. علاوه بر این مردم دومینیکا با اتباع خارجی صرف نظر از ملیت آنها رفتار دوستانه ای را ارائه می دهند. در آخر اینکه، دانشجویان پزشکی در صورتی می توانند در دومینیکا کار کنند که برنامه تحصیلی خود را در موسسه آموزشی تکمیل کرده باشند.

اینفوگرافیک تحصیل پزشکی در دومینیکا

مزایا تحصیل پزشکی در دومینیکا

دانشجویان بین المللی به پذیرش در دانشگاه های کشور برای برنامه های آموزشی پیشرفته تشویق می شوند. دکترای پزشکی یا MD برجسته ترین مدرکی است که یک پزشک می تواند دریافت کند. یک MD نشان می دهد که فارغ التحصیل آمادگی و آموزش پزشکی مناسبی دارد و می تواند به عنوان یک متخصص پزشکی توانمند عمل کند. کالج های علوم پزشکی در دومینیکا توسط MCI/WHO تایید شده اند. حدود 8 سال تحصیل طول می کشد تا مدرک MD تحت این برنامه کسب شود. دانش ‌آموزان معمولاً باید در ابتدا 4 تا 5 ترم را در دانشکده پزشکی کارائیب برای تکمیل دوره ‌های علوم پایه قبل از ارائه آن به مرحله اول USMLE اختصاص دهند. برنامه‌ های علوم پایه در کارائیب مشابه برنامه‌های درسی ایالات متحده است.

برخی از مدارس ترم پنجم را، چه در کارائیب یا در ایالات متحده، برای کمک به دانش آموزان در آماده شدن برای مرحله 1 USMLE و انتقال به ترم های بالینی ارائه می دهند. پس از موفقیت آمیز بودن دانشجویان به مطالعات بالینی خود ادامه می دهند. هنگام ارزیابی دانش آموزان مدارس، انتخاب دانش آموزانی که مرحله 1 USMLE را گذرانده اند ضروری است تا تعیین موثر دانش آموزان واجد شرایط برای مطالعات بالینی انجام شود. تحصیل MBBS از دانشکده های پزشکی دومینیکن مزایای بسیاری را ارائه می دهد و برای دانش آموزانی که آماده رویارویی با واقعیت مسئولیت یک پزشک هستند، یک تجربه عالی است. دریافت آموزش در سطح جهانی در ساختمان ‌های زیرساختی عالی، آب و هوای عالی، سواحل زیبایی ‌شناختی و عوامل محیطی منحصربه ‌فرد یک نکته مثبت واقعی است که دانشکده‌ های پزشکی دومینیکن به دانشجویان ارائه می ‌دهند.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش در دانشگاه های پزشکی دومینیکا می باشید:

نرخ پذیرش در دانشگاه های پزشکی دومینیکا

معتبرترین دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در دومینیکا

کشور دومینیکا همواره برای دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در دومینیکا را دارند، دانشگاه های پزشکی بسیاری را ارائه کرده است. به طور کلی اغلب دانشگاه های پزشکی دومینیکا دارای رتبه جهانی در بین دانشگاه های برتر دنیا می باشند. از جمله مهمترین این دانشگاه های می توان به دانشگاه پزشکی ایبر آمریکانا اشاره کرد. که این دانشگاه یکی از موسسات خصوصی پیشرو در دومینیکا محسوب می شود. این موسسه در حال حاضر بهترین دانشکده پزشکی در کشور دومینیکا است. این دانشگاه دارای 295 متخصص پزشکی از سراسر جهان می باشد، تا شما را در زمینه پزشکی آموزش دهند. علاوه بر این دانشگاه ایبر آمریکانا دارای بیش از 5 مرکز تحقیقاتی کاربردی و تعداد بالایی از فارغ التحصیلان بین المللی است.

برای اینکه با دیگر دانشگاه های معتبر این کشور آشنا شوید به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع دانشکده پزشکی در دومینیکارتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه پزشکی نوردستانا285دانشگاه نودستانا از زمان تاسیس بیش از 45000 دانشجو فراغ التحصیل کرده است. همچنین این دانشگاه حدود 35 برنامه دانشگاهی معتبر دارد که پزشکی یکی از آنها است.
دانشگاه پزشکی کاتولیک418اولین دانشگاه کاتولیک رومی در دومینیکا در میان دانشگاه های پزشکی با رتبه بالا می باشد. این دانشگاه حدود 20000 دانشجو در 3 پردیس خود دارد.
دانشگاه پزشکی O&M212این دانشگاه در سال 1967 توسط گروهی از اساتید در پایتخت دومینیکا تاسیس شد. این موسسه بزرگترین دانشگاه خصوصو در دومینیکا است، که بیش از 60000 دانشجو در 7 پردیس خود دارد.
دانشگاه پزشکی UCE514این دانشگاه ممکن است محبوب نباشد، اما از زمان تاسیس خود بیش از 12000 فارغ التحصیل پزشکی داشته است.

معتبرترین دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در دومینیکا

شرایط تحصیل پزشکی در دومینیکا

شرایط تحصیل پزشکی در دومینیکا همانند اغلب کشورهای پیشرفته اراوپایی می باشد. تحصیل پزشکی در دومینیکا به طور متوسط 6 سال به طول می انجامد. با این حال اضافه کردن دوره اجباری یک سال کار آموزی پزشکی، تحصیل پزشکی را 7 سال می کند. به طور کلی، از 6 سال سپری شده در دانشکده پزشکی در دومینیکا، 2 سال برای پیش پزشکی، 2 سال برای علوم پایه و 2 سال باقی مانده برای آموزش بالینی است.

علاوه بر این شما باید پس از 6 سال تحصیل در دانشکده پزشکی دوره کارآموزی پزشکی خود را در دومینیکا به پایان برسانید. در نهایت هنگامی که مدرک پزشکی خود را به دست آوردید 2 گزینه برای شما باقی می ماند. یا در دومینیکا تمرین می کنید یا در خارج از کشور به حرفه پزشکی می پردازید.

در نمودار زیر می توانید رشد درخواست تحصیل پزشکی در این کشور را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

رشد درخواست تحصیل پزشکی در دومینیکا را طی سال های اخیر

از دیگر شرایط تحصیل این است که اگر قصد دارید در کشور دومینیکا تمرین پزشکی کنید. باید حدود یک سال برای دولت در بیمارستان های دولتی دومینیکا کار کنید تا مجوز پزشکی خود را دریافت کنید. در حالی که اگر قصد دارید در خارج از کشور تمرین کنید به طور مثال، ایالات متحده آمریکا، ممکن است سخت تر باشد. زیرا قبل از اینکه بتوانید کار در دومینیکا پیدا کنید باید تمام مراحل امتحانات مجوز پزشکی ایالات متحده را بگذرانید.

کار ضمن تحصیل پزشکی در دومینیکا

تمامی متقاضیان از کشورهای مختلف جهان، که به دنبال تحصیل پزشکی در دومینیکا هستند. اما بضاعت مالی کافی برای پوشش هزینه های تحصیل در دومینیکا را ندارند، می توانند به کار ضمن تحصیل پزشکی در این کشور مشغول شوند. به طور کلی کار پاره وقت در دومینیکا برای درآمد کافی برای پرداختن به هزینه های روزانه در این کشور بسیار مفید است. هزینه تحصیل پزشکی در این کشور برای دانشجویان بین المللی و همچنین دانشجویان بومی گران باشد. کار ضمن تحصیل پزشکی در دومینیکا می تواند برای کاهش هزینه تحصیل دانشجویان مفید باشد همچنین تجربه کاری قابل اجرا در اختیار دانشجویان پزشکی قرار دهد.

به طور کلی دانشجویان پزشکی که ویزای تحصیلی دومینیکا را دارند مجاز به کار در محوطه دانشگاه و بیرون از دانشگاه هستند. البته لازم به ذکر است که دانشجویان پزشکی در اولین سال تحصیلی خود مجاز به کار خارج از دانشگاه خود نیستند. مشاغل درون دانشگاهی در حین تحصیل پزشکی در دومینیکا معمولا دانشجو محور هستند، که شامل کار در کتابخانه، کافه تریا یا مرکز دانشجویی می شوند. همچنین اکثر دانشگاه های پزشکی در دومینیکا می توانند به دانشجویان بین المللی در یافتن شغل در دانشگاه و خارج از دانشگاه کمک کنند. دانشجویان پزشکی می توانند پس از اتمام اولیت سال تحصیلی خود از طریق برنامه هایی که به طور خاص برای آنها طراحی شده است، تا 30 ساعت در هفته در محیط بیرون از دانشگاه مشغول به کار شوند. به طور کلی زمانی که مشغول به تحصیل پزشکی در این کشور هستید، اجازه کار دانشجویی با حداقل محدودیت ها را خواهید داشت.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین مشاغل دانشجویی برای دانشجویان پزشکی را با دستمزد آنها با یکدیگر مقایسه کنید:

محبوب ترین مشاغل دانشجویی برای دانشجویان پزشکی در دومینیکا

چالش های تحصیل پزشکی در دومینیکا

تحصیل پزشکی در دومینیکا در کنار مزایای بی شماری که برای دانشجویان بین المللی به همراه دارد، دارای چالش هایی نییر در این حوزه می باشد. از مهمترین چالش های تحصیل پزشکی در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چالش های اساسی تحصیل پزشکی در دومینیکاتوضیحات
موانع زباناز اصلی ترین چالش های تحصیل پزشکی در دومینیکا موانع زبان در این کشور است. زیرا برای تحصیل در این کشور باید به زبان فرانسوی و انگلیسی مسلط باشید.
شرایط پذیرششرایط پذیرش در دانشگاه های پزشکی دومینیکا بسیار سختگیرانه می باشد.
هزینه تحصیل و زندگی بالاحتی اگر دانشجویان بین المللی با حمایت های مالی و تخفیف های فراوان در این کشور به تحصیل خود ادامه دهند، باز هم با کمبود بودجه مواجه خواهند شد.
ارتباط محدود با مراکز بهداشتیدانشجویان پزشکی برای گذراندن دوره های عملی خود در رشته پزشکی برای حضور در موسسات درمانی دومینیکا با مشکل مواجه هستند.

چالش های تحصیل پزشکی در دومینیکا

ورود به رشته پزشکی در دومینیکا

فرد باید 18 سال در زمان پذیرش داشته باشد. فرد باید دوره متوسطه بالاتر را با فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی به عنوان دروس اصلی خود با موفقیت گذرانده باشد. آزمون NEET برای برنامه اجباری است. برگه علامت و گواهی استانداردهای 10 و 12 نیز لازم است. عکس‌های اخیر در اندازه پاسپورت و گواهی احراز هویت پزشکی برای  ورود به رشته پزشکی در دومینیکا مورد نیاز هستند.

دانشگاه ها در دومینیکا بر ارائه آموزش عالی متمرکز هستند تا مدرک دکترای پزشکی (MD) با هزینه های متوسط با موفقیت به دست آید. دانشگاه ها تلاش می کنند تا دستورالعمل های جامع و پیشرفته ای را به فارغ التحصیلانی ارائه دهند. همچنین دانشگاه های پزشکی دومینیکا استانداردهای تحصیلی مشابه دانشکده های پزشکی در ایالات متحده را حفظ می کنند. پذیرش و ورود به رشته پزشکی در دومینیکا بر اساس صلاحیت و توانایی دانشجو انجام می شود. هزینه کل برنامه تقریباً 85000$ تا $95000 (دلار) است. هزینه تحصیل از دانشگاه به دانشگاه متفاوت است.

اخذ بورسیه برای تحصیل پزشکی در دومینیکا

اتباع کشورهای خارجی که قصد تحصیل پزشکی در دومینیکا را دارند، اما بضاعت مالی کافی برای تحصیل در این کشور را ندارند، می توانند برای بورسیه های پزشکی دومینیکا درخواست دهند. به طور کلی دولت دومینیکا با همکاری دانشگاه های پزشکی این کشور برای افراد کم بضاعت کمک های مالی و بورسیه های دانشجویی متنوعی را در نظر گرفته است. البته برای واجد شرایط بودن دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی پزشکی، باید در یک موسسه آموزشی تایید شده توسط دولت دومینیکا پذیرفته شده باشید. از سوی دیگر متقاضیان باید یک رشته مرتبط با مراقبت های بداشتی را در درومینیکا مطالعه کنند و هیچ درآمدی را کسب نکنند. در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان پزشکی برای دریافت بورسیه دانشجویی دومینیکا را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

درخواست دانشجویان پزشکی برای دریافت بورسیه دانشجویی دومینیکابه طور کلی لیست بی پایانی از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان پزشکی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پزشکی در دومینیکا وجود دارد. علاوه بر این وزارت آموزش دومینیکا بورسیه های پزشکی را برای ایجاد امید به دانشجویان بین المللی ارائه کرده است. در نهایت اینکه، انشجویان پزشکی که به دنبال بورسیه تحصیلی دومینیکا هستند، می توانند با درخواست مستقیم به دانشگاه مورد نظر خود از طریق وب سایت آن برای بورسیه تحصیلی اقدام کنند.

اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل پزشکی در دومینیکا

ویزای دانشجویی نوعی ویزا است که به دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل پزشکی در دومینیکا را دارند اعطا می شود. دارندگان ویزا دانشجویی دومینیکا این اجازه را دارند تا در هر یک از دانشگاه های پزشکی در دومینیکا ثبت نام کنند. اداره مهاجرت دومینیکا مسئولیت اعطای ویزای دانشجویی را بر عهده دارد. افرادی که به دنبال دریافت ویزای دانشجویی برای تحصیل در دومینیکا هستند باید از طریق سفارت دومینیکا در کشور خود درخواست دهند.

دارندگان ویزای دانشجویی می توانند برای اخذ اقامت دومینیکا از طریق تحصیل نیز اقدام کنند. اداره مهاجرت دومینیکا 10 تا 15 روز طول می کشد تا درخواست ویزای دانشجویی متقاضیان را بررسی کند. البته به شدت توصیه می شود که حداقل 3 ماه قبل از شروع تحصیل در موسسه آموزشی مربوطه اقدام نمایید. دلیل این امر این است که ممکن است در رسیدگی به درخواست ویزای دانشجویی شما کمی تاخیر ایجاد شود.

دانشجویانی که به دنبال اخذ ویزای دانشجویی جهت تحصیل پزشکی هستند باید اسناد و الزاماتی را به کنسولگری دومینیکا ارائه دهند. این اسناد عبارت اند از:

  • ارائه پاسپورت معتبر یا سند مسافرتی
  • ارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که باید حداقل در6 ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی پزشکی معتبر در کشور دومینیکا
  • ارائه نتایج آزمون آیلتس یا تافل
  • برگه های نمره و گواهی های تحصیلی قبلی شما
  • گواهی تولد که حتما باید به زبان انگلیسی باشد.
  • بلیط رفت و برگشت به جمهوری دومینیکا

در آخر اینکه باید مدارکی را دال بر پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجویی به مبلغ 450XCD (دلار کارائیب شرقی) را ارائه دهید. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط تحصیل پزشکی و آشنایی با دانشگاه های دومینیکا بوده است.

سوالات متداول در باب تحصیل پزشکی در دومینیکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل پزشکی در دومینیکا می باشیم:

  • معتبرترین دانشگاه ها جهت تحصیل پزشکی در دومینیکا کدام اند؟ دانشگاه پزشکی نوردستانا، دانشگاه پزشکی کاتولیک، دانشگاه پزشکی O&M و دانشگاه پزشکی UCE
  • شرایط تحصیل پزشکی در دومینیکا چیست؟ شرایط تحصیل پزشکی در دومینیکا همانند اغلب کشورهای پیشرفته اراوپایی می باشد. تحصیل پزشکی در دومینیکا به طور متوسط 6 سال به طول می انجامد. با این حال اضافه کردن دوره اجباری یک سال کار آموزی پزشکی، تحصیل پزشکی را 7 سال می کند. به طور کلی، از 6 سال سپری شده در دانشکده پزشکی در دومینیکا، 2 سال برای پیش پزشکی، 2 سال برای علوم پایه و 2 سال باقی مانده برای آموزش بالینی است. علاوه بر این شما باید پس از 6 سال تحصیل در دانشکده پزشکی دوره کارآموزی پزشکی خود را در دومینیکا به پایان برسانید. در نهایت هنگامی که مدرک پزشکی خود را به دست آوردید 2 گزینه برای شما باقی می ماند. یا در دومینیکا تمرین می کنید یا در خارج از کشور به حرفه پزشکی می پردازید.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط تحصیل پزشکی در دومینیکا در سال 2023

  1. سارا گفت:

    سلام با توجه به چیزی که گفتید که ملیت خیلی مهم نیست میشه یعنی راحت مهاجرت کرد؟ میشه بپرسم که دومینیکا مدارکش تو انگلستان پذیرفته میشه یا نه؟ با مدرک پزشکی دومینیکا تو کدوم کشورها میشه راحت مشغول به کار شد؟ درباره دانشگاه های پزشکی دومینیکا هم توضیح داده بودید تشکر می کنم ازتون.

    1. صادقی گفت:

      سلام شرایط تحصیل پزشکی در دومینیکا نسبت به سایر کشورهای اروپایی ایده آل تر است. پس از اتمام تحصیل امکان اشتغال را دارید. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *