مهاجرت تحصیلی دومینیکا

اعزام دانشجو به دومینیکا

اعزام دانشجو به دومینیکا

اعزام دانشجو به دومینیکا و شرایط اعزام به این کشور برای دانشجویان و اطلاع از هزینه ها برای افراد علاقه مند به تحصیل و اعزام دانشجو به دومینیکا حائز اهمیت است. جهت تحصیل به آنها این امکان را می دهند که در یک فرهنگ بسیار غنی غوطه ور شوند. ترکیبی از سرخپوستان کارائیب، فرانسوی، بریتانیایی، آمریکایی و آفریقایی زندگی دانشجویی در این منطقه را بسیار جذاب کرده است. فرصت های زیادی برای رهایی از تحصیل با پیاده روی در جنگل غواصی و یا غوطه ور شدن در زیبایی جزیره در حین مطالعه دارند.

به طور کلی دومینیکا تجربه نادری برای تحصیل در خارج از کشور محسوب می شود. اعزام دانشجو و تحصیل در دومینیکا می تواند یک فرصت هیجان انگیز باشد به خصوص در کشوری مانند دومینیکا که دو چندان می شود. علاوه بر این مدرک تحصیل دومینیکا مدرک محبوبی است که در سراسر جهان پذیرفته می شود. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله ارتقا سطح آکاهی شما در خصوص شرایط اعزام انشجو به دومینیکا بوده است.

اینفوگرافیک اعزام دانشجو به دومینیکا

اخذ ویزای تحصیلی در دومینیکا

برای تحصیل در یکی از دانشگاه های دومینیکا، دانشجویان بین المللی باید بسته به کشور مبدا خود ویزای دانشجویی دومینیکن دریافت کنند. با این حال، توصیه می شود برای جزئیات بیشتر در مورد شرایط ویزا همیشه با کنسولگری/سفارت تماس بگیرید. اگر دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در دومینیکا را دارند، باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. ویزای دانشجویی در دومینیکا فقط از سوی اداره مهاجرت این کشور صادر خواهد شد. مرحله اولیه این است که فرم درخواست را حداقل سه ماه قبل از تاریخ شروع دوره پر کنید تا از تاخیر یا عجله لحظه آخری جلوگیری کنید و باید ادامه ماجرا را از طریق سفارت در کشور خود به اداره مهاجرت ارسال کنید.

به عنوان یک دانشجوی مشتاق در دومینیکا، به ویزای دانشجویی نیاز دارید که به شما کمک می کند بدون هیچ مشکلی وارد کشور شوید. ویزای دانشجویی باید در زمانی که شما در کشور مبدا خود هستید دریافت کنید. با این حال، همیشه توصیه می شود در صورت وجود هرگونه تغییر، اطلاعات به روز شده در مورد شرایط ویزا را بررسی کنید. دقت کنید در فرم و یا مصاحبه باید به صورت کامل و دقیق و درست جواب بدهید. همچنین در نظر داشته باشید که این درخواست ها اگر ناقص باشند بررسی نمی شوند اما درخواست شما بازگردانده می شود. پس از اینکه دفتر ویزا درخواست شما را دریافت کرد، ممکن است اطلاعات یا اسناد بیشتری درخواست کند.

اعزام دانشجو به دومینیکا با اخذ بورسیه تحصیلی

دانشگاه های دومینیکا با همکاری دولت در سال های اخیر بورسیه های متنوعی را جهت اعزام دانشجو به دومینیکا اعطاء کرده است. این بورسیه های به دانشجویان مستعدی که بضاعت کافی برای برآورده کردن هزینه های تحصیلی در این کشور را ندارند اعطا می شود. البته اغلب بورسیه های دانشجویی دومینیکا بر اساس شایستگی دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

بورسیه تعالی جهانی یکی از مهمترین بورسیه های تحصیلی در دومینیکا محبوب می شود. باید از طریق فعالیت تحصیل خود برتری خود را برای اخذ این بورسیه دانشجویی نشان دهید. برای دریافت این بورسیه همه متقاضیان باید پیشنهادی برای تحصیل در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه ملی دومینیکا داشته باشند. علاوه بر این باید برای یک دوره تمام وقت در پردیس این دانشگاه پیشنهاد داشته باشند. علاوه بر این ارزش این بورسیه دانشجویی 6500XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد.

برای آشنایی بیشتر با انواع بورسیه تحصیلی جهت اعزام دانشجو به دومینیکا به جدول زیر مراجعه فرمایید:

انواع بورسیه تحصیلی دومینیکاارزش بورسیه به دلار کارائیب شرقیتوضیحات
بورسیه دل استه دومینیکا5000XCDکمک های مالی برای دانشجویانی از پیشینه پناهنگی برای اخذ مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در دانشگاه دل استه را فراهم می کند.
بورسیه دانشگاه UNIBE2800XCDاین بورسیه برای دانشجویان بین المللی آزاد است که اغلب به دانشجویان با حرفه ورزشی خاص اعطا می شود.
دانشگاه خصوصی مرکزی دومینیکا4000XCDاولویت با دانشجویانی است که به عنوان دانشجوی جدید وارد برنامه دکترا در دانشگاه خصوصوی مرکزی دومینیکا شده اند.
بورسیه هوش مصنوعی دانشگاه پدرو4500XCDاین یک طرح بورسیه تحصیلی رقابتی است و سه بورسیه تحصیل دکترا با بودجه کامل در دانشگاه پدرو موجود است. همچنین هزینه های تحصیل، هزینه های آموزشی و کنفرانس را پوشش می دهد.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین بورسیه تحصیلی کشور دومینیکا را طبق آمار صورت گرفته در سال 2023 مشاهده فرمایید:

محبوب ترین بورسیه تحصیلی کشور دومینیکا

شرایط پذیرش دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به دومینیکا

اعزام دانشجو به دومینیکا جهت تحصیل در دانشگاه های این کشور دارای شرایط پذیرش گوناگونی می باشد. شرایط پذیرش دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی دانشجویان متفاوت است. برای تحصیل در دانشگاه های دومینیکا باید مدارک مناسبی را جمع آوری کنید تا اثبات کنید که با شرایط دانشگاه مطابقت دارید. به طور کلی اطلاعات شخصی کامل، صلاحیت های قبلی، اطلاعات مالی و بیانیه شخصی را ارائه دهید.

برای درخواست جهت پذیرش در دانشگاه های دومینیکا احتمالا از دانشجویان اعزامی خواسته می شود که برخی از مدارک زیر را ارائه دهند:

  • شناسنامه معتبر ملی
  • 6 قطعه عکس که اخیرا گرفته شده باشد.
  • گذرنامه یا کارت ملی متقاضی
  • ارائه 1 یا چند نامه مرجع از کارفرمایان یا معلمان گذشته
  • کپی مدارک یا گواهی نامه های گذشته از جمله ریز نمرات دبیرستان شما
  • تعهد نامه
  • رزومه
  • ارائه نوعی مدرک که نشان می دهد می توانید از اقامت خود در دومینیکا رد طول تحصیل حمایت کنید.

علاوه بر این بسته به موضوع یا تخصص کارشناسی ارشد انتخابی خود، ممکن است از شما خواسته شود که نمرات آزمون اضافی مانند GRE یا GMAT را ارائه دهید. همچنین به احتمال زیاد مجبور خواهید بود ترجمه رسمی انگلیسی اسناد خود یا ترجمه های را به زبان فرانسوی ارائه دهید. در آخر اینکه مهلت درخواست جهت پذیرش دانشجویان اعزامی در دومینیکا معمولا در تابستان در ماه ژوئن یا ژوئیه و یا در زمستان در ماه ژانویه است.

شرایط پذیرش دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به دومینیکا

معرفی معتبرترین دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به دومینیکا

یکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو به دومینیکا جهت تحصیل در این کشور، وجود دانشگاه های معتبر این کشور در رشته های مختلف تحصیلی می باشد. نکته قابل توجه این است که، اغلب دانشگاه های دومینیکا در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار گرفته اند. علاوه بر این، موسسات عالی خصوصی دومینیکا از نظر آکادمیک فوق العاده هستند. همچنین از آنجایی که تعداد موسسات در دومینیکا محدود است، به برتری و ارائه بهترین ها در هر یک از دانشجویان خود اهمیت بسیاری می دهند. از سوی دیگر، اکثر موسسات آموزشی در دومینیکا وابسته به دانشگاه های اروپا و دیگر کشورهای آمریکایی هستند، یا با آنها همکاری می کنند.

برای اینکه بیشتر با معتبر ترین دانشگاه جهت اعزام دانشجو به دومینیکا آشنا شوید، جدولی را برای شما تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن ها می پردازیم:

معتبرترین دانشگاه های دومینیکارتبه جهانیتوضیحات
دانشگاه پزشکی راس1190دانشگاه پزشکی راس یکی از بهترین موسسات آموزشی در دومینیکا است که یک دانشگاه خصوصی مستقر در روزو است. دانشگاه راس به طور کلی در پزشکی و جراحی تخصص دارد.
دانشگاه آل سنت1450دانشگاه آل سنت که در سال 2055 تاسیس شد، به ارائه آموزش بهداشتی با کیفیت بالا اختصاص یافته است.
کالج ایالتی دومینیکا1990کالج اسالتی دومینیکا یک دانشگاه دولتی است که رد سال 1973 در استاکفارم دومینیکا تاسیس شد. تمامی دوره ها در کالج ایالتی دومینیکا در دو سال تدریس و تکمیل می شود.
دانشگاه دنیای جدید1610همه برنامه ها در دانشگاه دنیای جدید، به ویژه برای دانش آموزان کشورهای فقیر و با درآمد متوسط توسعه یافته است.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دانشگاه دومینیکا را از از دیدگاه دانشجویان اعزامی مشاهده فرمایید:

 

دلایل اعزام دانشجو به دومینیکا

سالانه کشورهای مختلفی از سراسر جهان، با دلایل مختلفی به دنبال اعزام دانشجو به دومینیکا هستند. از مهمترین دلایل اعزام دانشجو به دومینیکا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دلایل اعزام دانشجو به دومینیکاتوضیحات
دوره های ارائه شده به زبان انگلیسیبیش از صد ها دوره ارائه شده توسط سازمان دولتی برای ارتقای آموزش عالی دومینیکا، به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود.
در دسترس بودن بورسیه هادانشگاه های دومینیکا با همکاری دولت این کشور، سالانه بورسیه های تحصیلی گوناگونی را برای دانشجویانی که توان مالی کافی برای تحصیل در دومینیکا را ندارند اعطا می کند.
فرصت های کاری پس از تحصیلفرصت های شغلی فراوانی در دومینیکا به دانشجویان فارغ التحصیل ارائه می شود. دانشجویان پس از پایان دوره کارشناسی ارشد یا دکترا خود می توانند یک مهمان 5 ساله دریافت کنند و در این مدت در دومینیکا مشغول به کار شوند.

الزامات زبان جهت اعزام دانشجو به دومینیکا

اغلب کشورها قبل از اعزام دانشجو به دومینیکا تمامی متقاضیان را باید با الزمات زبانی در این کشور به خوبی آشنا سازند. به طور کلی برای افرادی که مایل تحصیل در دومینیکا هستند صحبت کردن به زبان انگلیسی یا فرانسوی ضروری است. پس بنابراین قبل از اعزام دانشجو به دومینیکا باید با دانش زبان فرانسوی و انگلیسی به خوبی آشنا شوید. زیرا این زبان ها زبان های بومی و رایج مردم دومینیکا و همچنین نوعی زبان کریول هستند.

به طور کلی بسیاری از برنامه های آموزش عالی در دومینیکا به یکی از این زبان ها تدریس می شود. همچنین اکثر آنها به زبان انگلیسی در دسترس هستند. علاوه بر این دانشجویان اعزامی برای ثبت نام در برنامه های دانشگاهی باید بتوانند به این زبان ها ارتباط برقرار کنند. در آخر اینکه یادگیری زبان فرانسوی و انگلیسی به شما کمک می کند که راحت تر با اغلب دانشجویان ارتباط برقرار کنید.

الزامات زبان جهت اعزام دانشجو به دومینیکا

موسسات آموزشی دولتی در دومینیکا

بیشترین آموزش در سطوح ابتدایی و متوسطه در موسسات آموزشی دولتی در دومینیکا ارائه می شود. در سال تحصیلی گذشته 61% از ثبت نام در آموزش ابتدایی و %69 از ثبت نام دانش آموزان در آموزش متوسطه را به خود اختصاص داده است. طبق قانون آموزش و پرورش 1997 (اصلاح شده 2008)، آموزش از سنین 5 تا 16 سال اجباری و رایگان (در مدارس دولتی) است.

قانون آموزش و پرورش 1997 (اصلاح شده 2008) این گزینه را ایجاد کرد که یک مدرسه دولتی توسط افراد غیردولتی مدیریت شود و به مدارس خصوصی کمکی تبدیل شود. قانون آموزش و پرورش دومینیکا اشاره می کند که شهریه نباید در مدارس دولتی اخذ شود. با این حال، وزیر می تواند چنین هزینه هایی را برای همه افرادی که شهروند هیچ یک از کشورهای عضو و کشورهای عضو مرتبط جامعه کارائیب نیستند، اعمال کند. ضمناً وزیر می تواند اعمال سایر عوارض را برای مدارس دولتی و مدارس دولتی کمکی کتباً تأیید کند.

تامین مالی جهت اعزام دانشجو به دومینیکا

یکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو به دومینیکا تامین مالی دولت با همکاری دانشگاه های این کشور برای جذب دانشجویان مستعد بین المللی می باشد. با وجود اینکه دومینیکا یکی از گرانترین کشورهای حوزه کارائیب برای تحصیل و زندگی تلقی می شود، اما تامین مالی گسترده این کشور از دانشجویان بین المللی بخش از این هزینه ها را به صورت کامل پوشش می دهد. به طور کلی قوانین مشابهی برای دانشجویان اعزامی مانند دانشجویان دومینیکایی در مورد بورسیه ها کمک هزینه های تحصیلی اعمال می شود. که اغلب دانشجویان می توانند با توزیع بودجه بسته به وضعیت مالی و شایستگی تحصیلی فرد برای این کمک های مالی درخواست دهند. به طور کلی تامین مالی کشور دومینیکا برای دانشجویان اعزامی که قصد تحصیل در این کشور را دارند به شرح زیر می باشد:

تامین مالی کشور دومینیکااز سوی دیگر انواع مختلفی از بودجه برای اعزام دانشجو به دومینیکا وجود دارد که می توانید برای آنها درخواست دهید. همچنین دفتر بین المللی در دانشگاه انتخابی شما می تواند به شما رد تصمیم گیری گزینه های خود کمک کند. به عنوان مثال دانشگاه آل سنت دومینیکا بورسیه تحصیلی به ارزش 19000XCD (دلار کارائیب شرقی) در سال به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد.

زندگی دانشجویی در دومینیکا

بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا، زندگی دانشجویی در دومینیکا همراه با تفریح و شادی مضاعف می باشد. با داشتن آب و هوای گرم و مرطوب و فرهنگی مدرن دانشجویان در هنگام تحصیل در دانشگاه های دومینیکا چیزهای زیادی را خواهند یافت. علاوه بر این زندگی دانشجویی در دومینیکا بسیار مقرون به صرفه است و ویزای دانشجویی به راحتی در اختیار کسانی است که دارای سابقه کیفری پاک هستند.

علاوه بر این مدارک رشته معماری در دومینیکا برای افرادی که مشتاق تجربه زندگی دانشجویی در دومینیکا هستند بسیار مورد تقاضا می باشد. زیرا این کشور با فناوری مدن به شکوفایی خود ادامه می دهد. چنانچه تصمیم خود را در باب اعزام دانشجو به دومینیکا گرفته اید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید. تا اطلاعات دقیقی در خصوص مهاجرت تحصیلی به دومینیکا کسب نمایید.

سوالات متداول در باب اعزام دانشجو به دومینیکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب اعزام دانشجو به دومینیکا می باشیم:

  • مدارک لازم جهت پذیرش در دانشگاه های دومینیکا چیست؟ شناسنامه معتبر ملی، 6 قطعه عکس که اخیرا گرفته شده باشد.، گذرنامه یا کارت ملی متقاضی، ارائه 1 یا چند نامه مرجع از کارفرمایان یا معلمان گذشته، کپی مدارک یا گواهی نامه های گذشته از جمله ریز نمرات دبیرستان شما، تعهد نامه، رزومه، ارائه نوعی مدرک که نشان می دهد می توانید از اقامت خود در دومینیکا رد طول تحصیل حمایت کنید.
  • زبان تحصیل و اعزام دانشجو به دومینیکا چیست؟ افرادی که مایل تحصیل در دومینیکا هستند صحبت کردن به زبان انگلیسی یا فرانسوی ضروری است. پس بنابراین قبل از اعزام دانشجو به دومینیکا باید با دانش زبان فرانسوی و انگلیسی به خوبی آشنا شوید. زیرا این زبان ها زبان های بومی و رایج مردم دومینیکا و همچنین نوعی زبان کریول هستند.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اعزام دانشجو به دومینیکا

  1. مهسا درودی گفت:

    سلام واقعا که بورسیه گرفتن یکی از مهم ترین ها و بهترین فرصت ها برای تحصیله. یعنی میشه که با پذیرش تحصیلی همون اول بورسیه شد؟ یا بعد از یکی دو ترم امکان بورسیه هست؟ درباره زبان فرانسوی و انگلیسی کدومش بیشتر تو دومنیکا کاربرد داره و کدومش میتونه امتیاز باشه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام اخذ بورسیه تحصیلی مستلزم داشتن استاد راهنما است. به زبان انگلیسی و فرانسوی میشه پذیرش گرفت. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *