مهاجرت تحصیلی دومینیکا

شرایط تحصیل رشته داروسازی دومینیکا ⭐ در سال 2023

رشته داروسازی دومینیکا

تحصیل رشته داروسازی دومینیکا از موقعیت های تحصیلی خاص برای دانشجویان و علاقمندان به داروسازی می باشد. دومینیکا رکورد قابل توجهی در قرار دادن دانش آموزان در مدارس برجسته حرفه ای و تحصیلات تکمیلی دارد. شما فارغ التحصیلان دومینیکا را در سراسر طیف کامل حرفه های بهداشتی در کار خواهید یافت: به عنوان پزشک، دندانپزشک، داروساز، دامپزشک، کاردرمانگر، اپتومتریست، دستیار پزشک و غیره. در مقاله پیش رو قصد داریم تا در مورد شرایط تحصیل و دروس رشته داروسازی در دومینیکا صحبت کنیم.

برخی از فارغ التحصیلان دانش علمی خود را در مشاغل روانشناس بالینی یا مددکاران اجتماعی به کار می گیرند. برخی دیگر به دنبال تحقیقات صنعتی یا دانشگاهی هستند. فارغ التحصیلان بسیار آموزش دیده اند، پذیرای ایده های جدید هستند، در آزمایشگاه ماهر هستند و آماده پیشرفت در مشاغل طولانی و معنادار هستند. آنها راه خود را به سمت های رهبری در حرفه بهداشت انتخابی خود به دست آورده اند. مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات متداول شما در خصوص مهاجرت و تحصیل در دومینیکا می باشند.

اینفوگرافیک رشته داروسازی در دومینیکا

تحصیل رشته داروسازی در دومینیکا

به عنوان یک دانشجوی پیش داروسازی در دومینیکا، مهارت هایی را برای ایجاد تأثیر ماندگار در مراقبت های بهداشتی تسلط خواهید داشت. از آزمایشگاه‌ های پیشرفته و مشاوره‌ های تخصصی گرفته تا دوره ‌های کارآموزی برتر و مربیان دلسوز، منابع لازم برای موفقیت در علوم بهداشتی و اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد را خواهید یافت. شما در کنار یک مشاور هیئت علمی کار خواهید کرد که به شما کمک می کند اهداف حرفه ای خود را شناسایی، اصلاح و دنبال کنید.

برای تحصیل در رشته داروسازی شما با اساتید متخصص و بین المللی گفتگو و آموزش خواهید دید. برای تحصیل در این رشته در مقاطع ارشد گرایش های مختلفی وجود دارد که می توانید آن ها را نیز انتخاب کنید. فرصت های شغلی از حین تحصیل برای دانشجویان فراهم است و شما با گرفتن مدرک کارشناسی و ارشد خود می توانید در فرصت های بهتر نیز کار کنید. این رشته طیف وسیعی از فرصت های شغلی را برای شما فراهم می کند و از کار در داروخانه تا کار در آزمایشگاه ها می توانید براساس علایق و تخصص خود انتخاب نمایید.

کالج رشته داروسازی در دومینیکا

دومینیکا یک برنامه پذیرش دوگانه نوآورانه را با کالج داروسازی شیکاگو در دانشگاه میدوسترن ارائه می دهد . این به شما امکان می دهد به جای 8 سال معمول، مدرک دکترای داروسازی (Pharm.D.) را در 5 سال و نیم دریافت کنید. در زمان و هزینه های شهریه صرفه جویی خواهید کرد. شما قبل از سال اول برای هر دو موسسه درخواست خواهید داد. پس از اتمام موفقیت آمیز دو سال دوره آموزشی هنرهای پیش حرفه ای و آزاد در دومینیکا، دانش آموزانی که برای برنامه پذیرش دوگانه انتخاب می شوند، به طور خودکار در برنامه درسی حرفه ای سه و نیم ساله در Midwestern پذیرفته می شوند.

پس از اتمام موفقیت آمیز این برنامه 5 سال و نیم، دانش آموزان فقط مدرک PharmD را کسب می کنند. هیچ مدرک کارشناسی به عنوان بخشی از این برنامه اعطا نمی شود. دانشجویانی که مایل به دریافت مدرک لیسانس هستند می توانند این کار را در دومینیکا انجام دهند و سپس طبق جدول زمانی عادی وارد برنامه فارغ التحصیلی داروسازی شوند. دانشجویانی که برای برنامه پذیرش دوگانه انتخاب می شوند، به دلیل الزامات برنامه درسی Midwestern، ممکن است در برنامه افتخارات دانشگاه دومینیکا شرکت نکنند.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی دانشجویان در رشته داروسازی در دومینیکا هستید:

نرخ فارغ التحصیلی در رشته داروسازی در دومینیکا

کالج بین المللی داروسازی در دومینیکا

کالج داروسازی دانشگاه آیووا دارای پنج مرکز چرخش بین المللی است که به طور منظم در بلیز، دومینیکا، دو مکان در ژاپن و رومانی انجام می شود. هر چرخش یکی از تجربیات تمرینی 5 هفته ‌ای را انجام می ‌دهد. به نام تجربیات تمرین داروسازی پیشرفته (APPEs) که دانش‌آموزان سال چهارم در محیط ‌های مختلف داروخانه تکمیل می ‌کنند. روند درخواست معمولاً در سپتامبر سال سوم دانشکده داروسازی دانشجویان باز می شود. کلینیک شبیه یک تمرین بزرگ تیم سازی بود، زیرا همه حرفه ها از تخصص یکدیگر استفاده می کردند تا بهترین برنامه مراقبت ممکن را برای هر بیمار بر اساس منابعی که ارائه می دادیم ارائه دهند. این چرخش 5 هفته ای تجربه تمرین داروسازی پیشرفته (APPE) شامل دو هفته آموزش قبل از سفر، 2 هفته تجربه در محل در خلیج Jungle، دومینیکا و اطراف آن، و یک هفته تأمل در کالج داروسازی UI است.

دانش‌ آموزان داروساز در معرض طب طبیعی، ناتوانی‌ های پزشکی، طب روستایی و بین‌ المللی، خدمات بهداشت عمومی جامعه و جهانی، و شایستگی فرهنگی هستند. دانش آموزان مراقبت های بهداشتی را در ایالات متحده و هند غربی مقایسه خواهند کرد. اقامت در دومینیکا از طریق هماهنگی با همکاران محلی انجام می شود. پروژه های پس از سفر شامل بحث های مورد بیمار، ارائه تخصص گیاهی، بازتاب روزانه، توسعه منابع و ارائه می باشد.

مزایا تحصیل رشته داروسازی در دومینیکا

برنامه درسی پیشرفته در کالج دومینیکا شامل تمام دوره هایی است که برای موفقیت در مدرسه حرفه ای یا تحصیلات تکمیلی نیاز دارید. خانه جدیدی در، جدیدترین ساختمان پردیس، با 16 آزمایشگاه و تجهیزات تحقیقاتی پیشرفته پیدا خواهید کرد. کالج ارتباطات خود را به ارتباطات شما تبدیل می کند، بنابراین می توانید شغل رویایی خود را در دنیای واقعی آزمایش کنید. شما همچنین می توانید مطالعه آکادمیک را با خدمات دلسوزانه به افراد نیازمند، شروع نمایید.

مقاطع تحصیلی رشته داروسازی در دومینیکا

اگر مقطع تحصیلی شما کارشناسی باشد باید یک دورده 4 ساله را بگذرانید تا مدرک لیسانس را دریافت کنید. سپس فارغ التحصیلان یک دوره کارآموزی شش ماهه را انجام می دهند که توسط هیئت داروسازی ترینیداد و توباگو، که نهاد نظارتی و مرجع صدور مجوز است، تصریح شده است. متقاضیان باید دارای دو موضوع سطح A (یا معادل آن)، از جمله شیمی، و یک انتخاب از زیست شناسی، جانورشناسی، فیزیک یا ریاضیات باشند. برای تحصیل یک فرد متقاضی باید نمرات خوبی در فیزیک و زیست و شیمی و زبان داشته باشد. اگر فردی دوره معدالی گذرانده باشد از این شرط معاف خواهد شد. البته که شرایط هر دانشگاه متفاوت خواهد بود.

برنامه درسی شامل موارد زیر است:

  • یک برنامه یکپارچه از علوم پایه پزشکی – آناتومی، فیزیولوژی، بیوشیمی، سلامت جامعه، میکروبیولوژی، آسیب شناسی و ایمونولوژی – با استفاده از تکنیک های یادگیری مبتنی بر مشکل.
  • علوم دارویی – داروسازی، بیوداروسازی، شیمی دارویی، شیمی دارویی، فارماکولوژی و فارماکوکینتیک.
  • داروسازی و داروسازی بالینی
  • آمار زیستی و روش تحقیق، و مهارت های ارتباطی.
  • دروس انتخابی – اقتصاد فارماکولوژی، مدیریت عمل داروسازی جامعه، مدیریت عمل داروسازی سازمانی، سم شناسی بالینی، و پروژه تحقیقاتی.

مقطع تحصیلات تکمیلی رشته داروسازی در دومینیکا

ارزیابی مستمر 40٪ از کل نمرات را به همراه دارد و امتحان نهایی – 60٪. در علوم پایه یکپارچه، عملکرد در جلسات یادگیری مبتنی بر مسئله نیز به نمره کل کمک می کند. امتحانات شفاهی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و 10٪ از کل نمره ها را شامل می شود. ممتحنین خارجی امتحان شفاهی را انجام می دهند و امتحانات را مرور می کنند. تحصیل رشته دندانپزشکی در دومینیکا هم یکی از رشته های محبوب می باشد.

برنامه داروسازی از سال 1995 در دانشکده وجود داشته است و توسط گروه علوم پاراکلینیکی اداره می شد. پس از خدمات و تجربه قابل توجه، این برنامه اخیراً به یک دانشکده مستقل داروسازی ارتقا یافته است. اگرچه در حال حاضر هیچ برنامه تحصیلات تکمیلی ارائه نمی شود، مدرسه در حال حاضر در حال توسعه M.Phil است. و Ph.D. مدارک در رشته های علوم دارویی و سایر برنامه های تحصیلات تکمیلی. علاوه بر این، کارکنان در نظارت بر دانشجویان ثبت نام شده در M.Phil. و Ph.D. برنامه های فارماکولوژی در زمینه های تحقیقاتی دیگر در دسترس است.

صنعت رشته داروسازی در دومینیکا

صنعت رشته داروسازی در دومینیکا

در دومینیکا فرمولاسیون و ارزیابی داروهای رهش پایدار و کنترل شده (میکروسفرها، میکروسفرهای مغناطیسی، لیپوزوم ها، نیوزوم ها) پلیمرهای زیست تخریب پذیر برای فرمولاسیون های رهش پایدار/کنترل شده. مطالعات فارماکوکینتیک و نظارت بر سطح دارو درمانی و فارماکوکینتیک بالینی و شیمی دارویی از مهم ترین بخش هستند. مطالعات مصنوعی و فارماکولوژیکی بر روی یک سیکلوپلی پپتید طبیعی از ریشه گیاهان و بررسی اثر متیلاسیون N بر روی فعالیت زیستی هم انجام می شود. سنتز، جنبه های ساختاری و فارماکولوژیک الیگوپپتیدهای اسفنج دریایی کارائیب و بررسی اثر تغییر ترکیب بر زیست فعالی و سنتز کلی، خصوصیات و غربالگری بیولوژیکی پپتیدها از گیاهان دارویی چین و مطالعه اثر جایگزینی پرولین بر فعالیت دارویی هم خاص این کشور است. تمرین داروسازی و بررسی مصرف مواد مخدر و مطالعات اپیدمیولوژیک و فارماکونومیک و اداره داروسازی هم بخشی از این حوزه است.

برنامه هایی برای عموم در رشته داروسازی در دومینیکا

اگرچه در حال حاضر هیچ دوره خاصی در دسترس عموم نیست، کارکنان و دانشجویان دانشکده داروسازی به طور مداوم درگیر برنامه های اطلاع رسانی در تلویزیون/رادیو، مقامات بهداشتی منطقه ای (RHAs)، مدارس متوسطه/دبستانی هستند که در آنها دانش عمومی/دانش آموزان در مورد این موضوع ارائه می شود. اقدامات احتیاطی/روش ‌های آزمایش/گزینه ‌های درمان گیاهی جایگزین برای بیماری ‌های مختلف از جمله سرطان، سل، دیابت، ایدز، مالاریا، اثرات مضر تنباکو و غیره. مدرسه همچنین اردوهای بهداشتی را در طول این فعالیت ‌های اطلاع‌ رسانی در روزهای ویژه ‌ای که توسط WHO و سایر نهادهای حرفه ‌ای به رسمیت شناخته شده است، سازماندهی می‌ کند.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص تحصیل رشته داروسازی در دومینیکا هستید:

مکانزبانمدت زماننوع تحصیلهزینه تحصیل به دلارزمان شروع
دومینیکاانگلیسی4 سالتمام وقت26500$سپتامبر

شرایط تحصیل رشته داروسازی در دومینیکا

تحصیلات در داروسازی در مقطع کارشناسی درک کاملی از داروها و انسان و نحوه تاثیر گذاری و خواص و اثرات و کاربردهای آن ها به دانشجو می دهد. در این رشته دانشجو می تواند پس از سال دوم مشغول به کار پاره وقت مرتبط با رشته تحصیلی خود بشود. همچنین در حین تحصیل این رشته شما در خصوص فعل و انفعالات دارویی در افراد مختلف و میزان دقیق انها خواهید اموخت. شما تجربه دست اولی کسب خواهید کرد زیرا استفاده از دانش همزمان با جمع آوری دانش در دانشگاه سنت جوزف کار می کند. در دسترسی، ارزیابی و انتقال اطلاعات پزشکی به بیماران و سایر ارائه دهندگان سلامت، تمرین غیرقابل حلی به دست خواهید آورد.

شرایط پذیرش و دروس رشته داروسازی در دومینیکا

معیارهای پذیرش شامل پنج درجه مهارت عمومی و سه درس اجباری شامل زبان انگلیسی و علم، علم تلفیقی، یا زیست شناسی انسانی و اجتماعی و یا زیست شناسی و ریاضیات، ریاضیات محض ریاضیات کاربردی و حداقل نمره 1170 در آزمون استعداد تحصیلی (SAT I) برای دانش آموزان خارج از زبان انگلیسی کارائیب، که در آن 1، 2، و 3 بالا اعمال نمی شود. حداقل آزمون استعداد تحصیلی (SAT II) 650 برای افراد فردی برای برنامه های علمی مورد نیاز است. این برنامه جنبه هایی مانند توسعه دارو، استفاده از بیمار، و بهینه سازی مراقبت از بیمار داروسازان از طریق تعامل با سایر متخصصان سلامت را در بر می گیرد.

در جدول زیر شاهد برخی از دروس رشته داروسازی در دومینیکا هستید:

سال اولسال دومسال سومسال چهارم
آناتومی و فیزیولوژی انسانآناتومی و فیزیولوژی انسانشیمی آلی داروییمیکروبیولوژی دارویی – عملی
ریاضی متوسطشیمی آلی داروییداروسازی فیزیکیشیمی دارویی
شیمی معدنی داروییتجزیه و تحلیل داروییمیکروبیولوژی داروییفارماکوگنوزی و فیتوشیمی
زیست شناسی سلولی و مولکولیپاتوفیزیولوژیمهندسی داروسازیفقه داروسازی
برنامه های کامپیوتریفارماکولوژیعلوم محیطیداروخانه صنعتی

مهاجرت تحصیلی یکی از راه های مناسب برای متقاضیان می باشد و کشور دومینیکا نیز یک کشور خاص و جالب برای تحصیل و زندگی است. برای مهاجرت تحصیلی به دومینیکا و اخذ ویزای تحصیلی دومینیکا با مشاوران متحبر و تیم متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول در باب تحصیل داروسازی در دومینیکا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل داروسازی در دومینیکا می باشیم:

  • مزایا تحصیل رشته داروسازی در دومینیکا چیست؟ برنامه درسی پیشرفته در کالج دومینیکا شامل تمام دوره هایی است که برای موفقیت در مدرسه حرفه ای یا تحصیلات تکمیلی نیاز دارید. خانه جدیدی در، جدیدترین ساختمان پردیس، با 16 آزمایشگاه و تجهیزات تحقیقاتی پیشرفته پیدا خواهید کرد. کالج ارتباطات خود را به ارتباطات شما تبدیل می کند، بنابراین می توانید شغل رویایی خود را در دنیای واقعی آزمایش کنید. شما همچنین می توانید مطالعه آکادمیک را با خدمات دلسوزانه به افراد نیازمند، شروع نمایید.
  • شرایط پذیرش و دروس رشته داروسازی در دومینیکا چیست؟ معیارهای پذیرش شامل پنج درجه مهارت عمومی و سه درس اجباری شامل زبان انگلیسی و علم، علم تلفیقی، یا زیست شناسی انسانی و اجتماعی و یا زیست شناسی و ریاضیات، ریاضیات محض ریاضیات کاربردی و حداقل نمره 1170 در آزمون استعداد تحصیلی (SAT I) برای دانش آموزان خارج از زبان انگلیسی کارائیب، که در آن 1، 2، و 3 بالا اعمال نمی شود. حداقل آزمون استعداد تحصیلی (SAT II) 650 برای افراد فردی برای برنامه های علمی مورد نیاز است. این برنامه جنبه هایی مانند توسعه دارو، استفاده از بیمار، و بهینه سازی مراقبت از بیمار داروسازان از طریق تعامل با سایر متخصصان سلامت را در بر می گیرد.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط تحصیل رشته داروسازی دومینیکا ⭐ در سال 2023

  1. حسین گفت:

    من از یکی از دوستام شنیدم که دومینیکا شرایط خوبی برای پذیرش دانشجوهای ایرانی داره. این واقعیت داره؟ یعنی میشه تو دومینیکا تو یه دانشگاه خوب راحت تر از انگلیس و امریکا داروسازی خوند؟ بعد چون داروسازی 5 و 6 سال طول میکشه اقامت میده؟ یا بعد از تموم شدن درس باید برگردیم؟ یا میشه مشغول به کار بشیم و مانعی وجود نداره؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص شرایط گرفتن پذیرش می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید. برای اقامت پس از تحصیل هم در صورت پیدا کردن کار این امکان برای شما وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *