مهاجرت تحصیلی مالت

رشته هنر در مالتا

رشته هنر در مالتا

تحصیل رشته هنر در مالتا در تنها دانشگاه این کشور یعنی دانشگاه مالتا با استقبال دانشجویان بومی و بین المللی روبه رو شده است. اشغال رومی ها در 216 سال قبل از میلاد هنر این کشور را به شکل نقاشی دیواری و موزاییک، پرتره و مجسمه، هر 2 تندیس و نقش برجسته برجسته کرد. نمونه های زیادی را می توان در روم دوموس در رباط مشاهده کرد که در آن کف ها با طرح های پیچیده موزاییکی تزئین شده اند. مجسمه های مرمر زیبا، از جمله چهره های بزرگ ریخته شده و همچنین مجسمه های خدایان رومی از این دوره باقی مانده است.

با گسترش مسیحیت در این کشور، مقبره های پونیک-رومی در منطقه رباط بزرگتر شدند تا مراسم دفن مسیحیان در آن برگزار شود. نقاشی ها و کنده کاری های مربوط به قرن چهارم یا بعد از آن در برخی از این منجنیق ها نشان می دهد که از نظر فرهنگی، جزیره نشینان به مسیحیت شرقی یا بیزانس نزدیکتر بودند. این جامعه و سنت های آن با از بین رفتن مسلمانان تونس در این کشور در سال 869 بعد از میلاد نابود شد.

به نظر می رسد که بخش هایی از این منجنیق در قرون وسطای بعدی با استفاده از برخی بهتر حفظ شده و تعریف شده، دوباره در قرون وسطی نقاشی های دیواری از اواخر قرن سیزدهم تا اوایل قرن شانزدهم میلادی مورد استفاده قرار گرفته است. در کنار نقاشی های دیواری در کلیسای هال ملییری، این نقاشی های دیواری آشنایی آشکاری با سبک گوتیک جنوبی نقاشی مذهبی را نشان می دهد. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش درباره رشته هنر در مالتا و برنامه ها و دوره هایی که دانشگاه این کشور ارائه می دهد، توضیح داده است.

درباره رشته هنر در مالتا

علاوه بر ویرانه های منحصر به فرد نوسنگی، رشته هنر در مالتا حاوی نمونه های مهمی از شکوفایی مکتب معماری قرن هفدهم و هجدهم است که در اصل کلاسیک بود و دارای یک پوشش متعادل از تزئینات باروک بود. کاراواجو و ماتیا پرتی هنرمندان ایتالیایی چندین سال را در این کشور گذراندند، مهم ترین نقاشی دوم بسیاری از کلیساهای این کشور را زینت داد.

در قرن بیستم بسیاری از هنرمندان و دانشمندان مالتایی میراث فرهنگی کشور را در زمینه های زیر غنی کردند:

  • معماری
  • موسیقی
  • نقاشی
  • مجسمه سازی
  • ادبیات
  • تئاتر

معماری بومی توسط ریچارد انگلیس و دیگران ساخته شد. آهنگساز چارلز کامیلری مضامین محلی را در آثار خود وارد کرد، در حالی که ادبیات این کشور با شعر بارد ملی، دان کارم غنی شد. یک طغیان جالب تئاتری به رهبری جان شرانز موازی ظهور فرانسیس ابجر به عنوان یک نمایشنامه نویس درخشان بود. آلفرد چیرکوپ و لوسیانو میکالف با نقاشی های انتزاعی خود برجسته شده اند. گابریل کاروانا در زمینه سرامیک سرآمد بوده و آنتون آگیوس یک مجسمه ساز مشهور است.

میریام گاوسی، سوپرانوی این کشور و جوزف کالج، تنور مشهور در سطح بین المللی هستند. این کشور یکی از کوچکترین و پرجمعیت ترین کشورهای جهان، گلدان تاریخ فرهنگی از رومی گرفته تا نورمن تا فرانسه و انگلیس است. از زمان استقلال در سال 1974، این کشور نه تنها به دلیل معماری باستانی بلکه به دلیل صحنه هنر معاصر و در عین حال درحال ظهور، به مقصد جالب علاقه مندان به هنر تبدیل شده است.

درباره رشته هنر در مالتا

تحصیل در مالتا

باوجود منزوی بودن این کشور، رشته هنر در مالتا، غنی می باشد. از تزئینات معابد نوسنگی آن که به آیین باروری اختصاص یافته است. سفال های یافت شده در غار دلم اولین نوع در دریای مدیترانه است. هنر ماقبل تاریخ این کشور از نقاشی های دیواری حیوانات به محراب گل پیچیده در هاجر قیم می رود. اما در این دوره، مجسمه های سبک یا نقش برجسته های پیچیده مارپیچی (کنده کاری) از نظر طراحی پیچیده و از نظر نمادین غنی هستند.

با ورود فنیقی ها به این کشور، قطعات هنری با تراشکاری ظریف در عاج و حتی مجسمه سنگ آهک از مردی با لباس خسته بسیار متفاوت شد. قطعات جواهراتی که در مقبره های مربوط به حدود 900 سال قبل از میلاد یافت می شود شامل مهره های طلا، انگشترها، دستبندها و تعویذ هایی است که با تصاویر گریفون های بالدار، درختان و خورشیدها کار شده است. از قرن ششم قبل از میلاد جوامع فنیقی مالت تحت تأثیر کارتاژ قرار گرفتند و هنر آن از لحاظ شرقی بیشتر در مجسمه ها و سنت های تدفین خود مانند تابوت های سارکوفاژی که در مقبره ها یافت می شود، تأثیر بیشتری می گذارد.

علاقه مندان به رشته هنر می توانند در دانشگاه ها و موسسات زیر تحصیل کنند:

  • دانشگاه مالتا
  • دانشگاه آمریکایی AUM مالتا
  • کالج جهانی مالتا

تحصیل رشته هنر در دانشگاه مالتا

تحصیل در مقاطع مختلف مالتا امکان پذیر بوده و رشته هنر در مالتا در این دانشگاه در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود. طول دوره ها در نمودار زیر نشان داده شده است:

طول دوره رشته هنر در دانشگاه مالتا

برنامه کارشناسی ارشد هنرهای زیبا یک برنامه تحقیقاتی در هنرهای زیبا است که مبتنی بر تجزیه و تحلیل انتقادی، مشارکت فعال، تحقیق و تولید منظم آثار و وظایف و یک پروژه و پایان نامه نهایی است. این برنامه تحقیقاتی شامل تمرینات مبتنی بر استودیو در رسانه های اصلی هنرهای زیبا است. به هر دانشجو فضای مربوط به استودیو اختصاص داده خواهد شد. این کار به گونه ای انجام می شود که امکان انعطاف پذیری خلاق و تشویق روابط مدبرانه و تولیدی بین دانش آموزان را فراهم کند.

در جدول زیر اطلاعات کامل درباره این دوره را مشاهده می کنید:

پارامترتوضیحات
نام دورهکارشناسی ارشد هنرهای زیبا
زبان تحصیلانگلیسی
طول دوره2 سال
نوع دورهتمام وقت

جلسات نقد گروهی، آموزش های فردی و جمعی در امکانات و پارامترهای موجود سازمان یافته است. بازدیدکنندگان از جمله دانشگاهیان، هنرمندان، نقاشان و دست اندرکاران حوزه های مختلف به جلسات برنامه دعوت می شوند. چرخه ای از سمینارها با مشارکت فعال دانشجویی برای بحث در مورد تحقیقات در حال انجام برگزار خواهد شد.

موضوعات مورد بحث عبارتند از:

  • برنامه ریزی و عملكرد تحقیق
  • اصالت
  • جمع آوری و كنترل كتابشناسی
  • جمع آوری تحقیقات
  • تولید مجموعه ای از كارهای تحقیق شده
  • زمینه سازی آثار هنری شخص به لحاظ نظری

تحصیل در این کشور برای کسانی که زبان انگلیسی آن ها عالی است بهترین انتخاب می باشد. دانشجویان جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره ویزای تحصیلی مالتا و نحوه پذیرش تحصیلی دانشگاه های این کشور می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *