مهاجرت تحصیلی مالت

تحصیل در مقاطع مختلف مالتا از ابتدایی تا دانشگاه در سال 2023

تحصیل در مقاطع مختلف مالتا

علاقه مندان به تحصیل در مقاطع مختلف مالتا می توانند بهترین رشته ها و مقاطع را در دانشگاه مالتا، که بهترین دانشگاه این کشور است، بیابند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات جمع آوری شده درباره تحصیل در مقاطع مختلف این کشور را در این مقاله، نگارش کرده اند. این کشور یک مجمع الجزایر است که در جنوب اروپا واقع شده است. این کشور از 3 جزیره تشکیل شده که یکی از کوچکترین و پرجمعیت ترین کشورهای جهان محسوب می شود. مطالعه مقاله تحصیل در مالتا برای شما خالی از لطف نیست.

  • آیا مقاطع مختلف تحصیلی در مالتا به زبان انگلیسی تدریس می شود؟
  • شرایط پذیرش مقاطع مختلف تحصیلی در مالتا چیست؟

سکونت بشر در این کشور با مهاجران از جزیره سیسیل آغاز شد. در سال 1798، فرانسوی ها جزایر این کشور را به دست گرفتند. اما 2 سال بعد توسط انگلیس حذف شدند. این کشور در سال 1964 مستقل شد. اما در ابتدا ملکه الیزابت دوم را به عنوان حاکم خود حفظ کرد. قبل از انتخاب رئیس جمهور در 1974 این کشور خود را یک کشور خنثی و غیر متعهد در سال 1979 اعلام کرد.

اینفوگرافیک تحصیل در مقاطع مختلف در مالتا

تحصیل در مقاطع مختلف مالتا در سال 2023

این کشور یکی از آفتابی ترین کشورها در جهان است و بیش از 300 روز آفتاب در سال از آن بهره می برد. بنابراین، هنگامی که دانشجو برای تحصیل در مقاطع مختلف مالتا می آید، در کنار گذراندن دوره خود، می تواند از هر 3 جزیره این کشور دیدن کند. این کشور از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا است و از روابط نزدیک با دیگر کشورهای اروپایی برخوردار است. موسساتی که در این کشور وجود دارد که خصوصی و دولتی را شامل می شوند. این موسسات برخی دوره های سنتی را ارائه می دهند. و برخی دیگر تخصصی هستند و دوره هایی مانند گردشگری را ارائه می دهند.

برخی از معتبرترین دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه مالتا
  • دانشکده هنر
  • علوم و فناوری مالتا (MCAST)

سیستم دانشگاه مانند سال تحصیلی مشابه سیستم سایر کشور های اروپایی است. بزرگترین دانشگاه این کشور، دانشگاه مالتا است. دانشگاهی با بودجه عمومی که حدود 11000 دانشجو از جمله حدود 700 دانشجوی بین المللی دارد. پردیس اصلی دانشگاه در منطقه بندر مسیدا، درست در غرب والتا است. همچنین یک محوطه دانشگاه کوچکتر در والتا و دیگری در گزو، دومین جزیره بزرگ این کشور وجود دارد.

همراه با این دانشگاه، موسسات و دانشکده های دیگر، در برنامه تبادل اراسموس اتحادیه اروپا و روند بولونیا برای سازگاری آموزش عالی در سراسر اروپا شرکت می کنند. زبان رسمی تدریس انگلیسی است. اگرچه دانشجویان بین المللی نیز به یادگیری مالتی تشویق می شوند.

تحصیل در مقاطع مختلف مالتا و کارشناسی

دوره های زبان انگلیسی در مالتا

یادگیری زبان انگلیسی برای تحصیل در مالتا ضروری است. از این جهت موسسات و کالج های مختلفی در جزیره مالتا وجود دارند که دوره های زبان در مالتا را ارائه می کنند. این دوره ها برای اقشار مختلف و در سطوح متفاوت ارائه می شود. شهروندان خارجی نیز با ثبت نام در این دوره ها می توانند برای یادگیری زبان و همچنین ورود به دوره های دانشگاهی آماده شوند. البته اخذ ویزا برای دوره های زبان در مالتا امری دشوار است و سفارت مالتا در این خصوص تصمیم گیری می کند. مدرسه GSE یکی از مدارس در مالتاست که دوره هایی را برای همه سنین ارائه می دهد: بزرگسالان، نوجوانان، والدین و کودکان. هزینه دوره انگلیسی عمومی فقط از €85 (یورو) در هفته آغاز می شود که برای 24 هفته یا بیشتر برگزار می شوند.

از موسسات ارائه کننده دوره زبان در مالتا:

  • مدرسه GSE
  • Easy School of Languages
  • موسسه inlingua Malta
  • آکادمی زبان انگلیسی مالتا
  • موسسه ACE
  • کالج چمبر
  • موسسه BELS

دلایل تحصیل در مقاطع مختلف در مالتا

مجمع الجزایر مالت تا سال 1974 مستعمره بریتانیا بود و نفوذ امپراتوری بریتانیا باعث شد تا این کشور انگلیسی را به عنوان یکی از زبان های رسمی خود معرفی کند. 400000 نفر جمعیت آن دو زبانه و در میان بزرگترین جوامع خارجی هستند. ساکنان این جزیره انگلیسی و ایتالیایی هستند. مالتا در حال حاضر یکی از برجسته ترین مکان ها برای تحصیل زبان انگلیسی و دنبال کردن یک برنامه آموزش عالی است. از سال 2004، مالت بخشی از اتحادیه اروپا بوده و بیشترین تعداد انگلیسی زبانان را در خارج از بریتانیا و ایرلند دارد. موقعیت استراتژیک آن در وسط دریای مدیترانه، این جزیره را تنها چند ساعت از شهرهای مهم اروپایی مانند رم، میلان، پاریس، مادرید، بارسلون، استانبول و آتن فاصله می‌دهد. هنگام تحصیل در مالتا می توانید آزادانه از طریق 28 کشور اتحادیه اروپا با قیمت بسیار پایین سفر کنید.

مالت یکی از امن ترین کشورهای جهان است. ساکنان و ساکنان آن در اکثر موارد مردمی بسیار دوستانه، محترم و تحصیلکرده هستند. میزان جرم و جنایت در این جزیره یکی از پایین ترین نرخ ها در اروپا است و علاوه بر آن به عنوان یکی از مکان هایی که احتمال وقوع بلایای طبیعی در آن کمتر است نیز ثبت شده است. بر خلاف سایر کشورهای انگلیسی زبان، مالتا یکی از ارزان ترین کشورها برای زندگی و تحصیل است. قیمت اقامت و غذا مقرون به صرفه است و دانشجویان از تخفیفات ویژه در رستوران ها، سالن های ورزشی برخوردار می شوند و می توانند در فعالیت های مختلف شرکت کنند. حمل و نقل عمومی همچنین نرخ های ویژه ای را برای افرادی که در برنامه های تحصیلی حداقل 3 ماه ثبت نام کرده اند ارائه می دهد.

دلایل تحصیل در مقاطع مختلف در مالتا

تحصیل در مقاطع مختلف مالتا و کارشناسی

تحصیل در مقاطع مختلف مالتا به خصوص برنامه کارشناسی، با هدف فراهم آوردن فرصت های بیشتر برای انتخاب بیشتر مقاطع کارشناسی و صلاحیت های حرفه ای، طبقه بندی شده در سطح 6 یا معادل آن تحت چارچوب صلاحیت این کشور (MQF) است. از طریق این طرح، دولت پشتیبانی مالی موجود را برای دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه مالتا، MCAST و دانشگاه آمریکایی مالتا (AUM)، به دانشجویان دیگر که تحصیلات معادل را در سایر موسسات انجام می دهند، گسترش می دهد. به طوری که، منجر به رسمیت یافتن رسمی داخلی و خارجی در سطح 6 می شود.

دانشجویانی که در یک موسسه خارجی یا خصوصی در هر سطح دیگری تحصیل می کنند، می توانند از طریق نامه یا ایمیل از هیئت کمک هزینه های نگهداری دانشجویان درخواست کنند و درخواست آنلاین پر شده را در زمان مقرر ارسال کنند تا پرونده خود را برای صلاحیت بررسی کنند.

اهداف کلیدی دوره های کارشناسی عبارتند از:

  • تشویق به مشارکت بیشتر دانشجویان در مقطع کارشناسی در این کشور و خارج از کشور
  • ارتقاء سطح علمی و شغلی در بخش تحصیل خصوصی
  • افزایش انتخاب دانشجو در مقاطع و موسسات

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مالتا

تحصیل در این کشور امکان پذیر بوده و به طور فرآینده ای در بین دانشجویان محبوب می شود. دانشگاه مالتا، یکی از 3 نهاد دولتی در این کشور، ادعا می کند که سالانه از 800 دانشجوی بین المللی استقبال می کند. همکاری و برنامه های تحصیلات مشترک با سایر دانشگاه ها، جوانان بیشتری را به شهر شگفت انگیز مسیدا، خانه موسسه می آورد. چندین دوره کارشناسی ارشد در هر 2 رشته سنتی و مدرن از جمله مهندسی، فناوری اطلاعات و علوم انسانی وجود دارد که کاملا به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نمودار زیر آمده است:

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در مالتا

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید، هزینه تحصیل در این مقطع بین 1000€ تا 5000€ (یورو) می باشد. اگر واقعا به این کشور علاقه مند هستید، می توانید برنامه ای را با زبان، ادبیات و تاریخ مالتی در نظر بگیرید. جهت تحصیل در مقاطع مختلف مالتا باید از شرایط پذیرش آگاهی داشته باشید. مدارک جهت پذیرش تحصیل کارشناسی ارشد این کشور در جدول زیر آمده است:

مدارکتوضیحات
مدرک کارشناسییا یک مدرک معادل آن
اثبات مهارت زبان انگلیسیارائه مدارک زبان آیلتس یا تافل
توصیه نامه
شناسنامه و سایر گواهینامه هاکپی
فرم درخواستپر و امضاء شده

دانشجو جهت پذیرش تحصیلی باید مدارک گفته شده در جدول بالا را به موسسه و دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.

تحصیل در مقطع دکترا مالتا

تحصیل دکتری در مالتا از معتبرترین مقاطع ارائه شده توسط موسسات آموزش عالی هستند. کسانی که دارای مدرک دکترا هستند حق دارند با عنوان «دکتر» مورد خطاب قرار گیرند و به عنوان متخصص در یک موضوع خاص شناخته می شوند. دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد را دنبال می کنند، ممکن است از فرصت های شغلی پیشرفته و پتانسیل درآمد بهتر برخوردار شوند. مدارک کارشناسی ارشد نسبت به دوره های کارشناسی به تحصیلات پیشرفته تری نیاز دارند و قبل از ورود به دوره دکترا مورد نیاز است. این کشور کوچک، جزیره ای در دریای مدیترانه است. به طوری که، در جنوب جزیره سیسیل ایتالیا قرار دارد. این کشور با موفقیت خود را به عنوان یک کشور کاملا 2 زبانه برای مالتیایی و انگلیسی تبلیغ کرده است.

این برای بسیاری از موسسات آموزشی در سایر نقاط جهان به عنوان کشوری در نظر گرفته می شود که انگلیسی زبان اصلی آن است. بنابراین، آن ها حتی به دانشجویان کمک می کنند تا برای یادگیری آن به آنجا بروند. اکثریت قریب به اتفاق شهروندان این کشور با استاندارد بسیار بالایی انگلیسی صحبت می کنند.

اخذ ویزای تحصیلی دانشگاه های مالتا

شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به درخواست ویزای تحصیلی مالتا ندارند. با این حال، اگر هر برنامه آموزشی که در آن ثبت نام می کنند بیش از 90 روز طول بکشد، برای اقامت طولانی مدت (اجازه تحصیلی طولانی مدت) باید برای اداره امور شهروندی و خارج از کشور درخواست دهی=ند. برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا، اخذ ویزای تحصیلی مالتا ضروری است. دانشجویانی که به ویزای تحصیلی مالتا نیاز دارند باید برای یکی از ویزای شنگن زیر اقدام کنند:

  • ویزای شینگن نوع D: این یک مجوز طولانی مدت است که به دانشجو اجازه می دهد دوره ای را بیش از 3 ماه دنبال کند.
  • ویزای شینگن نوع C: این به عنوان مجوز کوتاه مدت شناخته می شود که به دانشجو اجازه می دهد فقط 3 ماه تحصیل کند یا بماند. اما اگر نیاز به اقامت طولانی تری دارید، می توانید اقامت خود را با درخواست اقامت موقت تمدید کنید.

مالتا یک مرکز درخواست ویزا دارد که دانشجویان می توانند فرم های درخواست ویزا خود را در آنجا ارسال کنند. تحصیل در این کشور، برای کسانی که زبان انگلیسی آن ها عالی است یک تصمیم عالی است. برای تحصیل در این کشور نیاز به ویزای تحصیلی مالتا دارید. اگر درباره تحصیل در مقاطع مختلف مالتا سوالی دارید یا نیاز به مشاوره دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب مقاطع مختلف تحصیلی در مالتا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مقاطع مختلف تحصیلی در مالتا می باشیم:

  • مقاطع مختلف تحصیلی در مالتا به چه صورت هستند؟ ساختار آموزش در کشور مالتا بر اساس آموزش و پرورش در بریتانیا بنا شده است. سیستم آموزشی در این کشور برای رده سنی 4 الی 16 سال رایگان است.
  • هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در مالتا به چه صورت است؟ شهریه های تحصیل مقازع مختلف در مالتا در سال 2023 به میزان 4000€ الی 10000€ (یورو) در سال می باشد.
  • شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در مالتا چیست؟ تحصیل در مالتا برای مقطع کارشناسی همانند اغلب کشورها 4 سال طول می‌ کشد. در این زمینه ارائه مدرک زبان ضروری است.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل در مقاطع مختلف مالتا از ابتدایی تا دانشگاه در سال 2023

  1. فربد فراهانی گفت:

    من متقاضی تحصیل برای ارشد هستم و دنبال کشورهای انگلیسی زبان هستم که هزینه بالایی نداشته باشن. درباره توصیه نامه که باید ارائه شه باید توسط چند استاد نگارش بشه؟ اگر بشه بعد از اتمام ارشد کار کرد طی چند سال میشه اقامت گرفت؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما. بعد از اتمام تحصیل در مالتا می توان برای اقامت مالتا اقدام نمود. بعد از 5 سال می توانید درخواست اقامت بدهید. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *