مهاجرت تحصیلی مالت

مقطع دکتری در مالتا

شرایط مقطع دکتری در مالتا براساس قوانین مهاجرتی 2023 شاید برای کسانی که قصد تحصیل در این جزیره زیبا را دارند سوال باشد. با مقطع دکتری در مالتا نیز می توان اقامت دائم این کشور را به دست آورد. شاید نام مالتا را به عنوان کشوری اروپایی و عضو شنگن بیش از تحصیل برای دوره های زبان شنیده باشید. این کشور در جنوب ایتالیا واقع است. زبان اصلی مالتایی ها مالتایی ست. البته اغلب به انگلیسی و ایتالیایی نیز تسلط دارند. شاید ابهامات بسیاری در زمینه اخذ پذیرش دکتری برای متقاضیان تحصیل در مالتا وجود داشته باشد.

سوالاتی چون:

  • در دانشگاه های مالتا در چه رشته هایی در مقطع دکتری می توان تحصیل کرد؟
  • شرایط لازم برای تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه های مالتا چیست؟

در صورتی که شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعات بیشتری در زمینه مقطع دکتری در مالتا هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید. هم چنین این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات زیادی دست یابید.

پیش شرط های مقطع دکتری در مالتا

با توجه به وسعت مالتا، فقط یک دانشگاه و یک کالج حرفه ای وجود دارد. همچنین نظام آموزشی آن بیشتر از تعدادی موسسات خصوصی تشکیل شده است. با این حال، هردو دانشگاه شهرت بین المللی خوبی دارند. هر ساله حدود 600 دانشجوی بین المللی تمام وقت و حدود 500 دانشجوی انتقالی از حدود 80 کشور مختلف به مالتا می روند. این کشور همکاری و پیوند خود را با مؤسسات آموزشی در سراسر جهان حفظ کرده است. مالتا در رده یازدهم در جهان از نظر نمرات IQ دانشجویی قرار دارد.

  • دانشجویان مقطع تحصیلی دکتری در این کشور باید پیش از شرکت در آزمون ورودی این کشور موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود شده باشند.
  • همچنین مدرک کارشناسی ارشد باید برپایه پژوهش و ارائه پایان نامه باشد.
  • مدرک دال بر توانایی فرد بر دانش زبان نیاز است.
  • همچنین بهتر است فرد پیشینه پژوهشی خوبی از خود نشان دهد.

رشته های مقطع دکتری در مالتا

معتبرترین رشته های تحصیلی در مقطع دکتری برای تحصیل در مالتا در زیر ذکر شده است. این رشته ها عبارتند از:

  • رشته های مرتبط با هنر
  • رشته های مرتبط با علوم و فناوری
  • رشته های مرتبط با علوم پزشکی
  • رشته های مرتبط با علوم اقتصادی
  • رشته های مرتبط با علوم مدیریتی
  • رشته های مرتبط با علوم آموزشی
  • رشته های مرتبط با علوم مهندسی
  • رشته های مرتبط با قانون

کلیه دانشجویان این کشور این امکان را دارند که در برنامه های تحصیلی تمام وقت و یا نیمه وقت ثبت نام نمایند. با این توضیح که دوره های تحصیلی ارائه شده در این کشور باید مرتبط با سایر نیازهای این کشور باشد. مدت زمان لازم برای تحصیل نمودن در مقطع تحصیلی دکتری در این کشور به میزان ۴ سال است. اغلب دوره های تحصیلی دانشگاهی در مقطع دکتری این کشور به زبان انگلیسی برگزار می شوند.

دوره زبان مالتی در مالتا

لازم به ذکر که تعداد محدود و انگشت شماری از دوره های دکتری وجود دارند که به زبان مالتی برگزار می گردند. البته با این شرط که شخص متقاضی مقطع دکتری در مالتا ملزم به ارتقا مهارت های زبان انگلیسی در طول دوران تحصیل خود است. چرا که دانشگاه های این کشور برخی برنامه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

البته همان گونه که ذکر شد کشور مالتا از نظر آموزش زبان انگلیسی یکی از کشورهای سرآمد دنیاست. این کشور دارای موسسات و کالج های بسیار می باشد. این موسسات اقدام به برگزاری انواع کورس های آموزشی به زبان انگلیسی می کنند. و هم چنین به این علت که زبان رسمی این کشور زبان انگلیسی ست، کورس های تحصیلی در اغلب دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی قابل دسترس است.

شروط اصلی مقطع دکتری در مالتا

اصلی ترین شرط برای موفقیت در زمینه مقطع دکتری در مالتا ارائه ای رزومه ای پربار است. از جمله مواردی که باعث اعتبار بیشتر رزومه این افراد می شود عبارتند از:

  • مرتبط بودن رشته تحصیلی شخص در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با مقطع تحصیلی دکتری مورد درخواست
  • معدل بالا در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • ارائه یک توصیه نامه دارای اعتبار از جانب اساتید دارای اعتبار
  • ارائه مدرک GRE و GMAT که مختص کلیه رشته های تحصیلی مهندسی و رشته های تحصیلی مدیریتی می شود.
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی مبین تسلط شخص بر دانش زبان(هر چه این مدرک از لحاظ نمره بالاتر باشد احتمال پذیرش شدن و ویزای فرد بالاتر است)
  • ارائه مدرکی که بیان گر داشتن تجربه کافی شخص در زمینه انجام پروژه های تحقیقاتی و هم چنین کنفرانس های بین المللی باشد.
  • ارائه مدرک انگیزه نامه قوی شخص متقاضی
  • ارائه مقالات در سطح بین المللی (بهتر از مقالات از نظر کیفی در سطح بالایی باشند.)

آشنایی با بورسیه تحصیل PhD در مالتا

به طور معمول بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های این کشور به اشخاصی تعلق می گیرد که موفق به داشتن رزومه های تحصیلی قوی باشند. در صورتی که فرد موفق به دریافت بورسیه گردد هزینه تحصیل و حتی زندگی او رایگان خواهد شد. لازم به ذکر است معمولا بورسیه های تحصیلی این کشور مختص به تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر است. اخذ بورسیه از دانشگاه های مالتا می تواند منجر به آسان شدن کلیه شرایط تحصیلی در این کشور شود.

به عنوان بخشی از برنامه بین المللی سازی، دانشگاه مالت بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان شایسته کشورهای غیر اتحادیه اروپا و EEA صادر می کند. اغلب این بورسیه ها برای برنامه های دکتری و پژوهش کارشناسی ارشد (عمدتا توسط تحقیق) اختصاص می یابد. علاوه بر این، گاهی نهادهای تحقیقاتی در دانشگاه مالت، فراخوانی برای دریافت بورسیه برای بخشی از برنامه های تحقیقاتی، اختصاص می دهند.

اصلی ترین دانشگاه های دارای مقطع PhD در مالتا

دانشگاه های زیادی در این کشور وجود دارند که در زمینه های رشته های تجارتی و مدیریتی و یا هنری به فعالیت می پردازند اما تعداد دانشگاه های این کشور که دارای محدودیت رشته و مقطع نمی باشند بسیار محدود می باشد و اصلی ترین و تنها دانشگاه این کشور که به تحصیل در مقطع دکتری می پردازد دانشگاه اصلی مالتا می باشد. با این توضیح که در این کشور به صورت کلی 2 دانشگاه اصلی وجود دارد که عبارتند از تحصیلات تکمیلی را ارایه میکنند:

  1. دانشگاه اصلی مالتا
  2. دانشگاه هنری ام کست

با این توضیح که دانشگاه ام کست این کشور در زمینه های هنری به فعالیت می پردازد. اصلی ترین رشته های این دانشگاه مربوط به هنر و هم چنین طراحی می باشد. همگی رشته های موجود در این دانشگاه به فعالیت هنری می پردازند.

اصلی‌ ترین مقاطع تحصیلی این دانشگاه عبارتند از:

  • مقطع تحصیلی کارشناسی
  • مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد

همان طور که ذکر شد این دانشگاه دارای مقطع تحصیلی دکتری نمی باشد.

اگر با مطالعه مقاله مقطع دکتری در مالتا به تحصیل و اخذ اقامت مالتا علاقمند شدید، می توانید با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره دریافت نمایید. همچنین می توانید با مراجعه نمودن به سایر لینک های موجود در این سایت نظیر اخذ بورسیه تحصیلی در مالتا یا مهاجرت تحصیلی به مالتا به اطلاعات کاملی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *