مهاجرت تحصیلی برزیل

رشته مدیریت در برزیل

رشته مدیریت در برزیل

رشته مدیریت در برزیل با توجه به روند رشد اقتصادی و بیشتر شدن سرمایه گذاری های خارجی در این کشور، بازار کار خوبی دارد. در واقع مدیریت پس از جراحی، قضاوت، خلبانی، تدریس در دانشگاه و دندانپزشکی حوزه ارتودنسی، جزو پردرآمدترین مشاغل در برزیل می باشد. البته میزان دقیق درآمد هر مدیری را در برزیل عوامل مختلفی از جمله جنسیت، سطح تحصیلات، دانشگاه محل تحصیل، سابقه کار، مهارت ها و غیره وی تعیین می کند. در نتیجه کسی که به تازگی از یکی از دانشگاه های برزیل در رشته مدیریت فارغ التحصیل شده است ابتدائا درآمدی معمولی دارد. لازم به ذکر است برزیل کشوری بسیار پرجمعیت است که بیش از 211 میلیون نفر جمعیت دارد در نتیجه برای استخدام شدن فضای بازار کار رقابتی می باشد.

به منظور رقابت با متقاضیان کار جوان برزیلی، دانشجویان خارجی باید هم سعی کنند از دانشگاه های خوب این کشور پذیرش بگیرند و هم رزومه خود را قوی تر کنند. از جمله راه های قوی تر کردن رزومه مشغول شدن به کار ضمن تحصیل در برزیل به عنوان کارآموز در شرکت ها بزرگ و کوچکی است که در این کشور وجود دارند. همچنین باید توجه داشت علاوه بر زبان انگلیسی حتما افراد باید اگر بخواهد پس از فارغ التحصیلی اقامت خود در برزیل را با کاریابی تمدید نمایند، به زبان پرتغالی که زبان رسمی این کشور است، هم تسلط کامل داشته باشند. البته اگرچه شرایط کاریابی در برزیل خیلی ساده نخواهد بود، در مجموع می توان بازار کار برزیل را بهتر از سایر کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی ارزیابی کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل رشته مدیریت در برزیل چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل رشته مدیریت کدام اند؟
  • درآمد مدیران در برزیل در سال 2023 چقدر است؟

هزینه های تحصیل رشته مدیریت در برزیل

دانشگاه های دولتی برزیل خیلی ارزان قیمت هستند حتی برای رشته ای مثل مدیریت که در تمام کشورها در گروه رشته های تحصیلی گران قیمت قرار داده می شود. اما موسسات آموزش عالی خصوصی برزیل از آن جایی که کمک و بودجه ای از دولت این کشور اخذ نمی نمایند، طبیعتا شهریه های بالاتری هم دارند. البته همین دانشگاه های خصوصی در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کشورهایی مثل دانمارک، آلمان و غیره، بسیار ارزان قیمت محسوب می شوند. برای تحصیل در دانشگاه های برزیل باید با توجه به رشته و مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) شهریه پرداخت نمود. مثلا در مقاطع مختلف تحصیلی رشته مدیریت شهریه سالانه دانشگاه های خصوصی برزیل معمولا سالانه 40000R$ تا 43000R$ (رئال برزیل) می باشد.

لازم به ذکر است برای بالاتر بردن شانس اخذ ویزای تحصیلی برزیل بهتر است پس از اخذ پذیرش قطعی از دانشگاه مورد نظر، حداقل شهریه سال اول دانشگاه های این کشور پرداخت گردد و رسید آن تقدیم سفارت یا کنسولگری برزیل شود. علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان رشته مدیریت و سایر رشته ها باید هزینه های زندگی در برزیل را نیز تامین نمایند. البته برزیل جزو کشورهای ارزان قیمت دنیا محسوب می شود که هزینه های زندگی در آن برای 1 نفر معمولا ماهانه 550$ تا 900$ (دلار آمریکا) است و با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت هر فردی ممکن است که 1100$ (دلار آمریکا) هم برسد. لازم به ذکر است دانشجویانی که تمکن مالی خوبی دارند حتی اگر خارجی باشند برای خرید ملک غیر منقول در برزیل، جز در نواحی مرزی و روستایی، محدودیتی ندارند و به این ترتیب می توانند از اجاره ماهانه خود بکاهند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت در برزیل

بهترین دانشگاه ها برای رشته مدیریت در برزیل

اگرچه در مقایسه با کشورهایی مثل آلمان، آمریکا، کانادا، انگلیس، ایتالیا، هلند، اتریش، فرانسه و غیره تعداد دانشگاه های مطرح برزیل کم تر است، در مقایسه با سایر کشورهای آمریکا لاتین و آمریکای جنوبی، دانشگاه های بهتری در کشور برزیل قرار دارند. در جدول ذیل تعدادی از بهترین دانشگاه های برزیل برای علاقمندان به تحصیل در رشته مدیریت در سال 2023 معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه های برزیل برای تحصیل رشته مدیریتTimes Higher Education Ranking 2023Shanghai Jiao Tong University Ranking 2023QS Ranking 2023U.S. News & World Report Ranking 2023
University of Sao Paulo201101115120
UNICAMP – University of Campinas401301210294
Federal University of Santa Catarina (UFSC)601401751432
Federal University of Minas Gerais801401701468
Federal University of Rio Grande do Sul801
The Federal University of Rio de Janeiro401333413
The Universidade Estadual Paulista (Unesp)401477497

برای اخذ پذیرش رشته مدیریت از یکی از دانشگاه های مزبور یا سایر دانشگاه های این کشور مدارکی باید ارائه گردد. از جمله مشترکات اصلی تمامی دانشگاه های این کشور برای پذیرش دانشجویان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • رزومه/CV
  • مدرک زبان معتبر با توجه به زبان دوره تحصیلی که پرتغالی ای انگلیسی است هرچند معمولا رشته مدیریت به زبان انگلیسی تدریس می گردد.
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات
  • توصیه نامه از 2 تن از اساتید
  • سابقه کار مدیریتی حداقل 3 ماه
  • انگیزه نامه یا همان motivational letter
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یعنی application fee
  • تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در برزیل به شرح مزبور در همین مقاله

کار پس از تحصیل در برزیل

نرخ بیکاری در برزیل به شرح نمودار ذیل است:

نرخ بیکاری در برزیل

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های برزیل افراد این امکان را خواهند داشت تا با ازدواج با شهروند برزیلی یا با پیدا کردن کار، اقامت خود در برزیل را تمدید نمایند. در برزیل مدیران به طور معمول ماهانه درآمدی حدود 11600R$ (رئال برزیل) دارند. البته فارغ التحصیلان رشته مدیریت که هنوز هیچ سابقه کاری ندارند معمولا درآمدشان در برزیل از 3820R$ (رئال برزیل) در ماه شروع می شود. بالاترین میزان درآمد ماهانه در برزیل نیز 19100R$ (رئال برزیل) است که برای مدیران باتجربه شرکت های بزرگ و کمپانی ها معروف برزیل می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، راجع به رشته مدیریت در برزیل، دانشگاه های معروف برزیلی، مدارک لازم برای اخذ پذیرش رشته مدیریت از این دانشگاه ها و غیره، توضیحاتی ارائه گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *