مهاجرت کاری برزیل

کار در برزیل

کار در برزیل

متقاضیانی که تمایل به کار در برزیل را دارند بایستی برای اشتغال در این کشور باید دانش تکمیلی در زمینه زبان پرتغالی و انگلیسی داشته باشند. علاوه بر این، مطلع بودن از شرایط و قوانین کار در برزیل از مهم ترین موارد برای مهاجرت به برزیل از طریق کار محسوب می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار متقاضیان و هموطنان گرامی را در زمینه های شرایط اقتصادی کشور برزیل، مشاغل در برزیل، کمبود مهارت در بازار کار در برزیل، ساعات کاری در کشور برزیل، کاریابی در کشور برزیل و سایر موارد مربوطه آگاه خواهند ساخت.

اینفوگرافیک کار در برزیل

اقتصاد برزیل

کشور برزیل دومین اقتصاد بزرگ در قاره آمریکا می باشد و به عنوان یکی از بزرگترین اقتصاد های نوظهور جهان شناخته شده است. علاوه بر کشور های روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی به عنوان ملل بریکس شناخته می شود. کشورهای BRICS به عنوان مکان هایی برای توسعه های خارجی در نظر گرفته می شوند و به معنای سرمایه گذاری های آینده و طیف وسیعی از فرصت های کاری احتمالا در آینده در این کشورها ظاهر می شود.

با این حال، ورود به بازار کار برزیل در حال حاضر دشوار است. زیرا درخواست های ویزای طولانی و اولویت ملی برای استخدام استعدادهای خانگی به جای کارگران بین المللی می باشند. همچنین متقاضیان به مهارت بالایی در زبان پرتغالی که زبان رسمی کشور برزیل می باشد نیاز دارند که نه تنها برای یافتن یک شغل الزامی می باشد. با مجموعه مهارت های عالی و انگیزه برای جستجوی شغل مناسب، فرصت های شغلی زیادی برای کار در برزیل خصوصا در کلانشهرهای سائو پائولو، ریودوژانیرو و پایتخت برزیل وجود دارد.

سبک کار و زندگی در برزیل

کسب‌وکارهای محلی و رویدادهای غیررسمی معمولاً طبق برنامه‌ای آرام اجرا می‌شوند. ممکن است کارها در زمان مشخص شده باز یا شروع نشوند، زیاد به آن فکر نکنید وگرنه اغلب ناامید خواهید شد. به برزیل، خانه ای برای ترکیب فرهنگی و سبک منحصر به فرد خوش آمدید. تحصیل در خارج از کشور می تواند یک تجربه تغییر دهنده زندگی باشد و اگر برزیل را انتخاب کنید. فرهنگ برزیل یکی از متمایزترین و منحصر به فردترین فرهنگ های جهان است. ترکیبی التقاطی از قدیم و جدید با ترکیبی عالی از نژاد و قومیت ‌ها برای ایجاد تنوعی کار می ‌کند که به این کشور جذابیت فوق‌ العاده و فضایی منحصر به فرد می ‌دهد. چه در حال برنامه ریزی برای یک بازدید کوتاه مدت یا یک اقامت دائم باشید، درک فرهنگ برزیل و مردم شگفت انگیز آن مفید است تا بتوانید از همه چیزهایی که این سرزمین برای ارائه دارد قدردانی کنید.

فرهنگ برزیل با دنیای غرب زده بسیار متفاوت است و این در طبیعت و شخصیت مردم برزیل بسیار مشهود است. مردم هنگام احوالپرسی به کسی می گویند  tudo bem تلفظ می شود too-doo behn که به معنای “همه چیز خوب است”. در پاسخ، مردم عموماً به صورت تأیید می‌گویند: «تودو بم». مردم همچنین ممکن است با دادن یک بوسه کوچک روی گونه، فقط روی گونه سلام کنند، زیرا فرهنگ معمولاً بسیار محبت آمیز است. هنگامی که زنان ملاقات می کنند، گونه ها را بوسیدن می کنند و مردان با دست دادن یا دست زدن به پشت یکدیگر سلام می کنند. برزیل تاریخ، ماجراجویی، فرهنگ و غذاهایی را ارائه می دهد که همه به روشی آسان و آرامش بخش ارائه می شود که باعث می شود بازدیدکنندگان احساس کنند که در خانه هستند.

مشاغل در برزیل

برزیل با بیش از یک قرن بزرگترین تولید کننده گوشت گاو، میوه های گرمسیری و نیشکر و یکی تولید کنندگان قهوه برتر جهان می باشد. همچنین صنعت برزیل شامل بخش های کشاورزی، ساخت هواپیما، ساخت اتومبیل، رایانه و سایر موارد می شود. این کشور همچنین دارای یک صنعت بانکی با قدرت اقتصادی و دارای پول ملی قوی رئال برزیل است و یکی از تولید کنندگان برجسته انرژی برق آبی در جهان به شمار می رود. پیدا کردن راهی برای ورود به بازار کار در برزیل دشوار خواهد بود، زیرا اکثر شرکت های برزیلی از اصل تناسب پیروی می کنند و در این کشور دو سوم همه مشاغل خالی را باید شهروندان کشور برزیل پر کنند.

از محبوب ترین مشاغل فارغ التحصیلی در کشور برزیل می توان به مشاغل زیر اشاره کرد:

  • کشاورزی
  • اتومبیل
  • بانکداری
  • نفت و گاز
  • منسوجات

مشاغل مورد نیاز در برزیل

برخی از مهارت‌های مورد نیاز برای یکی از با استعدادترین و مؤثرترین متخصصان بازاریابی دیجیتال اندونزی شامل توجه شدید به جزئیات، توانایی تفسیر انواع داده ‌ها و برقراری ارتباط با داغ ‌ترین روندها برای جمع ‌آوری استراتژی ‌های بازاریابی مؤثر است. بازاریابی دیجیتال یک صنعت به سرعت در حال رشد در برزیل است، بنابراین اگر آنچه را که لازم است داشته باشید، نقش ها به راحتی در دسترس هستند. خواه به دنبال ورود به صنعت مالی، عرصه کسب و کار، یا حتی در جنبه تجارت الکترونیک سریع باشید، توانایی جمع آوری و تجزیه و تحلیل موثر داده های یک شرکت برای به دست آوردن بینش مفید و به اشتراک گذاری با سهامداران در قالب نمودارها و نمودارهای قابل فهم یک فرصت شغلی مناسب و پرتقاضا است. فرصتی که معمولاً با پاداش ‌های کامل همراه است.

تقریباً هر کسب‌ وکاری در هر بخش از نیروی کار حضور آنلاین دارد چه وب و چه موبایل. و آن کسب ‌وکارها به مشتریان خود نیاز دارند تا به ‌طور یکپارچه در سایت‌هایشان پیمایش کنند تا خریدهای بیشتر یا کامل را بیاموزند. اینجاست که یک طراح تجربه کاربری وارد می ‌شود. خیلی بیشتر از یک کارگردان هنری یا طراح گرافیک، این دسته سنگین ‌وزن ‌های صنعت از مهارت ‌های تحقیقاتی زیادی برای تعیین بهترین شیوه‌ ها معمولاً به ساده ‌ترین و سرراست‌ ترین روش ممکن استفاده می‌کنند. کسب و کارها برای درک بهتر مخاطبان خود به افرادی با مهارت های تحقیقات بازار نیاز دارند. بنابراین، یک محقق بازار که می ‌تواند داده ‌های مرتبط را برای توسعه استراتژی ‌های فروش مؤثرتر تفسیر و استفاده کند، همچنان در بسیاری از صنایع مختلف جایگاهی مورد تقاضا خواهد بود.

در جدول زیر شاهد نرخ مشارکت نیروی کار در برزیل هستید:

نرخ مشارکتسال
62%2021
%632022
%642023

کمبود مهارت در بازار کار در برزیل

در سال 2018 میلادی، 34% از کارفرمایان در برزیل در استخدام کارمندان جدید با مشکل روبرو شده اند. در حالی که این کمترین رقمی است که از زمان بررسی در سال 2006 به دست آمده است، بسیاری از صنایع همچنان با کمبود نیروی کار مواجه هستند. کمبود مهارت و نیروی کار در زمینه های کاری زیر در برزیل قابل مشاهده می باشد:

  • نمایندگان فروش
  • حسابداران، حسابرسان و تحلیلگران مالی
  • متخصصان مراقبت های بهداشتی
  • متخصصان فناوری اطلاعات
  • مهندسین (شیمیایی، عمرانی، الکترونیکی و مکانیکی)
فقدان نیروی کار بزرگترین مانع برای پر کردن جای خالی در کمپانی ها و فرصت های شغلی در کشور برزیل می باشد. 
کمبود مهارت در بازار کار در برزیل

مشاغل دانشجویی در برزیل

مشاغل پاره وقت یک گزینه عالی برای دانشجویان و همچنین کسانی است که به دنبال کسب درآمد اضافی در کنار کار تمام وقت هستند. مشاغل پاره وقت آنلاین و مشاغل از راه دور پاره وقت (که اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب شده اند) برای کسانی که به سختی خانه را ترک می کنند اما همچنان نیاز به کار دارند (والدین در خانه بمانند، کسانی که با معلولیت و غیره). هنگامی که یک شغل پاره وقت دارید (مخصوصاً یک کار نیمه وقت آنلاین)، برای شما راحت تر است که برای چیزهایی که در زندگی شما مهم هستند وقت بگذارید. برای مثال، اگر سرگرمی‌ای دارید که از آن لذت می‌برید یا عصرها یک ورزش انجام می‌دهید، کار پاره وقت به شما این امکان را می‌دهد که به انجام کارهایی که دوست دارید و در عین حال درآمد دارید، ادامه دهید.

البته کار مهم است، اما این پایان همه چیز نیست. کار پاره وقت به شما امکان می دهد بهترین های هر دو دنیا را داشته باشید. حتی انعطاف پذیرترین مشاغل پاره وقت هنوز فرصت های زیادی برای کسب تجربه کاری و بهبود مهارت های خود در اختیار شما قرار می دهد. اگر در گذشته زیاد کار نکرده‌اید، یا اگر مدت زیادی از نیروی کار فاصله گرفته‌اید، کار پاره‌ وقت راه خوبی برای بازگشت انگشت پا به دنیای کار است، بدون اینکه خسته شوید. شما همچنین فرصتی برای کسب تجربه و مهارت های مهمی خواهید داشت که می توانید در آینده با خود به مشاغل دیگر (از جمله موقعیت های تمام وقت) ببرید. بسیاری از مشاغل پاره وقت، مانند مشاغل پاره وقت حسابداری به شما این امکان را می دهند که در شرکتی که می خواهید در آینده برای آن به طور تمام وقت کار کنید، قدم بگذارید.

در جدول زیر شاهد نرخ اشتغال دانشجویی در برزیل هستید:

نرخ اشتغالسال
72%2021
74%2022
78%2023

فرصت های کار در برزیل

موقعیت های کاری موقت یا پاره وقت برای فارغ التحصیلان در برزیل به دلیل نگرش این کشور به استخدام کارگران بین المللی بسیار کمیاب می باشد. اگر می خواهید شغل کامل تمام وقت در این کشور بیابید، باید جستجوی خود را از خانه شروع کنید و سپس به تارنماها و موسسه های کاریابی معتبر مراجعه کنید تا شغل مناسبی در کشور برزیل پیدا کنید.

مشاغل تمام وقت در برزیل از طریق سایت های کاریابی زیر امکان پذیر می باشد:

  • سایت com.br
  • سایت Catho
  • سایتcom.br
  • سایت Manager
  • سایت VAGAS برای نقش های غیر تخصصی مانند نمایندگان فروش و نقش خدمات مشتری

برای ورود به بازار کار پنهان در برزیل، جایی که تعدادی از شغل ها تبلیغ نشده اند، مدارک مورد نیاز را برای کارفرمایان، از جمله CV و یک نامه درخواست ارسال کنید. 

مشاغل تابستانی در برزیل

صنعت گردشگری برزیل همیشه به انگلیسی زبانان احتیاج دارد، بنابراین اگر به عنوان کارمند هتل، متصدی بار یا راهنمای تور از شما درخواست می کنند، شانس دارید تا وارد بازار کار در برزیل شوید. به همین ترتیب، معلمان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی در بین متخصصان مشاغل که به دنبال بهبود مهارت های خود برای ورود به بازار جهانی هستند، تقاضای زیادی دارند. اگر تجربه کار با کودکان را دارید، ممکن است بتوانید در این زمینه در کشور برزیل به صورت فصلی در فصل تابستان مشغول به کار شوید. فرصت های شغلی برای مشاغل تابستانی را می توان در Latpro و ExpatJobs77 یافت.

کار در مشاغل آموزشی در برزیل

با توجه به بازار کار رقابتی در زمینه آموزش و تحصیل در برزیل، یکی از ساده ترین راه ها برای متقاضیان خارجی برای یافتن شغل در برزیل، آموزش زبان انگلیسی است. بیشترین تقاضا برای معلمان در ریودوژانیرو و سائوپائولو یافت می شود. درآمد شما بسته به موقعیت مکانی شما و اینکه در مدرسه یا دانشگاه تدریس کنید یا شهریه خصوصی با نرخ ساعتی ارائه می دهید متفاوت خواهد بود. در صورت تدریس یک موضوع خاص، مانند انگلیسی یا قانون به زبان انگلیسی، می توانید درآمد بیشتری داشته باشید.

برای تدریس در برزیل، باید معیارهای زیر را رعایت کنید:

  • 2 سال تجربه تدریس در سطح مناسب
  • مدرک گارشناسی در یک حوزه تمرکز مرتبط
  • در صورت تدریس در یک مدرسه خصوصی، یک گواهی آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی

برای یافتن شغل مناسب در زمینه تدریس در کشور برزیل می توانید به سایت های زیر مراجعه کنید:

  • ESL Employment
  • Britannia Schools Central Development
  • Go Overseas
  • Premier TEFL

شرایط تحصیل در برزیل به صورت کامل در مقاله مشخص شده شرح داده شده است.

کار در مشاغل آموزشی در برزیل

کارآموزی در کشور برزیل

دوره های کارآموزی زیادی در شهرهای پر رونق برزیل وجود دارد و سائو پائولو یک مقصد محبوب است زیرا در این شهر بسیاری از شغل ها مستقر می باشند. این شغل ها در نوع، از موقعیت در بازاریابی و تجارت تا توسعه وب متفاوت می باشند. خوشبختانه بسیاری از منابع آنلاین برای یافتن کارورزی به زبان انگلیسی نوشته شده اند و متقاضیان می توانند به صورت اینترنتی از آن ها با خبر شوند.

جستجو در فرصت های کارآموزی در کشور برزیل سایت های زیر امکان پذیر می باشد:

  • Glassdoor
  • AIESEC Intern Abroad
  • GoOverseas

ویزای کار در کشور برزیل

مشغول به کار شدن در کشور برزیل نیاز به اجازه اقامت و ویزای کاری برزیل دارد. کارفرمای آینده شما با ارسال نسخه های قرارداد کاری،CV ، اسناد کار مورد نیاز و یک نسخه معتبر گذرنامه خود به وزارت کار و اشتغال برزیل برای ویزای کار از طرف شما درخواست می کند. پس از تصویب این امر، از طریق سفارت محلی یا کنسولگری خود درخواست ویزای موقت کار در کشور خود را می دهید. ویزای کار موقت پس از 2 سال منقضی می شود. در این مرحله می توان آن را برای 2 سال دیگر تمدید کرد. پس از آن شرکت شما اگر قصد اقامت طولانی مدت در برزیل را دارید می توانید درخواست ویزای دائمی کنید.

در حالی که ویزای کار موقت دارید، نمی توانید کارفرمایان را بدون اجازه تغییر دهید. شما باید 30 روز پس از ورود به برزیل اسناد مختلفی را برای پلیس فدرال جمع آوری کنید. از جمله کارت شناسایی خارجی و شناسنامه مالیات دهندگان برزیل، که برای باز کردن یک حساب بانکی از آنها استفاده خواهید کرد. درخواست ویزای شما ممکن است 2 تا 3 ماه طول بکشد تا رسیدگی شود. جهت اطلاع از شرایط سرمایه گذاری در برزیل نیز پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

فرهنگ کار در برزیل

فرهنگ تجارت برزیل آرام اما پیچیده است. در بیشتر معاملات تجاری، گشاده رویی و صمیمیت مورد انتظار است. برزیلی ها به صبر و کنترل بودن نیز اهمیت می دهند. برزیل یک ساختار تجاری سلسله مراتبی عمودی دارد، به این معنی که تصمیمات نهایی احتمالاً توسط بالاترین رتبه طرف مقابل گرفته می شود. این ممکن است منجر به دوره های انتظار طولانی تر شود. مرز بین روابط شخصی و حرفه ای نسبتا مبهم است. روابط تجاری برزیل بیشتر به افراد مربوط می شود تا شرکت ها، که بر اهمیت صحبت های کوچک (فوتبال، خانواده، موسیقی)، گفتگوهای چهره به چهره و ارتباط مداوم با همکاران تجاری تأکید می کند. نزدیکی و تماس فیزیکی در طول مکالمات گاه به گاه یا کاری مورد استفاده قرار می گیرد، اگرچه آداب و فرهنگ تجاری هر چه بیشتر به جنوب کشور می رود آرام تر می شود.

اولین تماس ممکن است از طریق ایمیل و سپس یک تماس تلفنی آغاز شود. مدیران تجاری معمولا منشی دارند. یک جلسه اغلب باید چند هفته قبل تشکیل شود و چند روز قبل به صورت کتبی تأیید شود. توصیه می شود در هنگام ملاقات حضوری به زبان پرتغالی صحبت کنید یا با مترجم همراه باشید. اولین تماس ها نیز زمانی که توسط یک آشنای مشترک معرفی شوند موفقیت بیشتری خواهند داشت. اگرچه رویکرد برزیلی ها نسبت به زمان تا حدودی انعطاف پذیر است، اما توصیه می شود که وقت شناس باشید. ساعت پایان ثابتی برای جلسات تعیین نکنید و از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر یا از ساعت 3 بعد از ظهر آنها را برنامه ریزی کنید.

الزامات زبان برای کار در برزیل

از آنجا که پرتغالی زبان رسمی برزیل است، شانس شما برای یافتن شغل بدون داشتن مهارت زبان پرتغالی در کشور برزیل بسیار کم خواهد بود. برای بهبود مهارت های خود می توانید در زمینه زبان پرتغالی می توانید یک بار در برزیل در دوره های آموزش زبان پرتغالی ثبت نام کنید و یا از طریق یک سازمان بین المللی کار پیدا کنید. زیرا این مجموعه ممکن است به عنوان بخشی از بسته های کارمندی به پرتغالی ها کمک کند. شما عزیزان می توانید برای مطلع شدن از شرایط مهاجرت و کسب اقامت و همچنین کار کردن در کشورهای پیشرفته آمریکایی و همچنین سایر کشورهای مدرن دنیا با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متدوال در خصوص کار در برزیل

در این قسمت از مقاله در خصوص کار در برزیل سوالاتی مکررا از سوی شما پرسیده شده است را به همراه پاسخ خلاصه گردآوری کرده ایم:

  • مشاغل محبوب در میان برزیلی ها چه مشاغلی است؟ کشاورزی و اتومبیل و بانکداری و نفت و گاز و منسوجات از مشاغل محبوب هستند.
  • کمبود نیروی کار در برزیل در چه زمینه های شغلی وجود دارد؟ نمایندگان فروش و حسابداران، حسابرسان و تحلیلگران مالی و متخصصان مراقبت های بهداشتی و متخصصان فناوری اطلاعات و مهندسین (شیمیایی، عمرانی، الکترونیکی و مکانیکی)
  • چگونه ویزای کاری برزیل را اخذ نماییم؟ کارفرمای آینده شما با ارسال نسخه های قرارداد کاری،CV ، اسناد کار مورد نیاز و یک نسخه معتبر گذرنامه خود به وزارت کار و اشتغال برزیل برای ویزای کار از طرف شما درخواست می کند.
  • صدور ویزای کار برزیل چند ماه طول می کشد؟ حدودا 2 تا 3 ماه طول می کشد.
4.8/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار در برزیل

  1. حسین زند گفت:

    سلام
    من مدرک تحصیلیم لیسانس ای تی هست و حدود 7 سال سابقه کار دارم. شرایط کار رشته آی تی در خصوص کار در برزیل به چه صورته؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام رشته شما از مشاغل پر درآمد هست. منتها برای کار در برزیل باید از کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *