مهاجرت تحصیلی هلند

رشته فیزیک در هلند

رشته فیزیک در هلند

رشته فیزیک در هلند به 2 زبان هلندی و انگلیسی ارائه می شود. هلند یکی از کشورهای مطرح اروپا برای تحصیل و زندگی است. هلند با داشتن اقتصادی پویا یک مکان عالی برای کار پس از تحصیل و اقامت بلند مدت برای دانشجویان است. این کشور مشاغل مختلفی را در بازار کار خود می بیند. رشته فیزیک یکی از رشته های مهم در زمینه علوم در هلند است و مشاغل مختلف با توجه به تخصص افراد وجود دارد. از کیهان شناسی گرفته تا فیزیک پزشکی مشاغل متنوع و پر کاربردی برای فارغ التحصیلان این رشته در هلند وجود دارد. متقاضیان کار و تحصیل رشته فیزیک در هلند می توانند در این مقاله اطلاعات خوبی درباره آن بدست آورند. فراموش نکنید برای انجام امور مهاجرتی مطمئن با مشاورین ما موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

کار در رشته فیزیک در هلند

هلند رسماً بخشی از پادشاهی هلند است، کشوری مستقل که 3 کشور سازنده دیگر را نیز شامل می شود:

  • آروبا
  • کوراسائو
  • سنت مارتین

 آروبا، کوراسائو و سنت مارتین بخشی از آنتیل هلند را تا زمان انحلال در سال 2010 تشکیل می دادند. از آن زمان هلند بر سایر جزایر آنتیل هلند به عنوان شهرداری های بونیر، سنت اوستاتیوس و صبا حکومت می کند. این 3 بخش که به آنها جزایر BES نیز گفته می شود، تحت سیستم آموزشی کوراسائو شرح داده شده اند. شکل دولت هلند یک دموکراسی پارلمانی است که یک پادشاه به عنوان رئیس دولت آن و یک دولت به رهبری نخست وزیر تشکیل می شود. پارلمان شامل سنا، با مجموع 75 عضو و مجلس نمایندگان با 150 عضو است. هلند به 12 استان تقسیم شده است. مسئولیت های دولت و استان ها در قانون اساسی آمده است. هلند به عنوان یک کشور اروپای غربی، از سال 1958 عضو اتحادیه اروپا است. آروبا، کوراسائو، سیت مارتین و شهرداری های هلند در کارائیب بخشی از اتحادیه اروپا نیستند.

اقتصاد هلند در حال حاضر یکی از پویاترین اقتصادهای اتحادیه اروپاست. نرخ بیکاری کم است و نرخ اشتغال بالاست. در حال حاضر میزان حقوق در این کشور بالاست. یک فیزیکدان متخصص در کشور هلند به صورت متوسط 9600€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. البته این در حالی است که کم ترین میزان درآمد اعلام شده در رشته فیزیک در هلند حدود 4900€ (یورو) و بیشترین میزان 14800€ (یورو) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور هلند را مشاهده کنید:

حقوق برخی از مشاغل رشته فیزیک در کشور هلند

تحصیل رشته فیزیک در هلند

آموزش عالی هلند حول یک سیستم استوار است که بین آموزش عالی پژوهش محور (wetenschappelijk onderwijs) و آموزش عالی حرفه ای (hoger beroepsonderwijs) تمایز قایل می شود. این تمایز پس از معرفی ساختار کارشناسی، کارشناسی ارشد در سال 2002 همچنان پابرجا بود. دانشگاه های تحقیقاتی عمدتاً آموزش عالی علمی یا پژوهشی ارائه می دهند، در حالی که دانشگاه های علمی کاربردی عمدتا آموزش عالی حرفه ای ارائه می دهند. این 2 نوع آموزش هر کدام شرایط پذیرش، مدت و عناوین رسمی خود را دارند. انواع موسسات 3 نوع دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه تحقیقاتی در هلند وجود دارد:

انواع موسساتشرح
موسسات بودجه دولتی13 دانشگاه تحقیقاتی، دانشگاه آزاد و 36 دانشگاه علمی کاربردی توسط وزارت آموزش ، فرهنگ و علم ، و حق صدور مدارک قانونی را دارند. این موسسات برنامه های تحصیلی را برای شهریه قانونی ارائه می دهند.
موسسات تأیید شدهمانند دانشگاه تجارت Nyenrode، بودجه ای از دولت هلند دریافت نمی كنند اما همچنین می توانند مدرک لیسانس و فوق لیسانس را به رسمیت شناخته شوند. این موسسات تعهد شهریه قانونی ندارند و در تعیین هزینه های تحصیل خود آزاد هستند.
موسسات خصوصیمانند دانشگاه های بین المللی، تابع مقررات دولت هلند نیستند. با این حال، این موسسات ممکن است تحت شرایط خاص برای اعتباربخشی توسط سازمان اعتباربخشی هلند و فلاندر (NVAO) اقدام کنند.

قبل از درخواست پذیرش حتما زبان تحصیل در هلند و برنامه درخواستی را بررسی کنید. در زیر می توانید دانشگاه های معتبر هلند برای تحصیل رشته فیزیک در هلند را مشاهده می کنید:

  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه رادبود
  • دانشگاه فنی دلفت
  • دانشگاه گرونینخن
  • دانشگاه اوترخت
  • دانشگاه VU آمستردام
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه فنی آیندهوون
  • دانشگاه توئنته Twente هلند

تحصیل رشته فیزیک در دانشگاه آمستردام هلند

دانشگاه آمستردام هلند یکی از دانشگاه های برجسته در پایتخت هلند است. برنامه لیسانس فیزیک یک برنامه مدرک مشترک از دانشگاه آمستردام و دانشگاه Vrije است. این برنامه به زبان هلندی تدریس می شود. دانشگاه آمستردام همچنین با دانشگاه VU آمستردام در برنامه کارشناسی ارشد فیزیک و نجوم به هم پیوسته اند. هر دو دانشگاه دارای شهرت بین المللی بسیار عالی هستند، گروه های تحقیقاتی که در زمینه های مختلف علمی نقش اصلی را دارند. به لطف همکاری آنها، دانشجویان می توانند از مدرک 2 دانشگاه برخوردار شوند و همچنین از شبکه های موجود و پروژه های مشترک در هر 2 دانشگاه بهره مند شوند. به عنوان مثال، بخش شتاب دهنده ها در CERN در ژنو، موسسه ملی هلند برای فیزیک زیر اتمی نیکف، موسسه FOM AMOLF، مرکز تحقیقات پیشرفته برای نانومیت شناسی ARCNL و مرکز تحقیقات انرژی هلند از جمله مراکز همکار در این برنامه هستند.

برنامه نجوم و فیزیک این 2 دانشگاه، برنامه 2 ساله است که به طور کامل به زبان انگلیسی و با تخصص های مختلف آموزش داده می شود. این دانشگاه همچنین دارای بخش های تحقیقاتی زیر است:

موسسه تحقیقاتیشرح
موسسه فیزیک با انرژی بالا IHEFموسسه فیزیک انرژی بالا (IHEF) بخشی جدایی ناپذیر از نیکف، موسسه ملی فیزیک زیر اتمی است. این تحقیق بر روی فیزیک ذرات نظری و تجربی و فیزیک ذرات متمرکز است.
موسسه فیزیک نظری ITFAدر انستیتوی فیزیک نظری آمستردام (ITFA) دانشمندان تحقیق پیرامون مضامین تحقیقاتی را از تئوری ماده چگال گرفته تا فیزیک ذرات نجوم انجام می دهند.
موسسه فیزیک تجربی WZIدر موسسه فیزیک تجربی، دانشمندان تحقیقات را در زمینه گازهای کوانتومی و اطلاعات کوانتومی، مواد کوانتومی و مواد نرم انجام می دهند.

تحصیل فیزیک در دانشگاه گرونینخن هلند

فیزیک یک علم سخت است و مربوط به ارقام سخت و اندازه گیری دقیق است. اینها برای تولید مدل و توضیح پدیده های طبیعی استفاده می شوند. دوره کارشناسی در فیزیک 3 سال طول می کشد. در طول سال اول خود، شما دروس اساسی مانند مکانیک، نسبیت خاص و برق و مغناطیس را مطالعه خواهید کرد. همچنین دوره های عملی را خواهید گذراند. در طول این سال، می توانید از بین 4 تخصص زیر انتخاب کنید:

  • بیوفیزیک و فیزیک پزشکی
  • فیزیک انرژی و محیط زیست
  • نانو فیزیک
  • فیزیک ذرات

فارغ التحصیلان فیزیک فرصت های بسیار خوبی در بازار کار در هلند دارند. شما می توانید به عنوان محقق در یک شرکت یا موسسه، یا به عنوان مثال به عنوان مشاور کار کنید، زیرا مهارت تحلیلی خواهید داشت که هم مورد نیاز است و هم می توانید در چنین محیط هایی سوالات پیچیده ای را حل کنید. در دانشگاه گرونینخن زیر نظر محققانی تحصیل خواهید کرد که در رشته خود شهرت جهانی پیدا کرده اند. به عنوان مثال موسسه مرتبط با پیشرفته Zernike، در میان 15 نوع برتر در سراسر جهان قرار دارد. ترم اول این برنامه به شما امکان جهت گیری گسترده را می دهد. شما می توانید بعد از ترم اول به راحتی به برنامه کارشناسی نجوم یا فیزیک کاربردی در سال اول بروید. دانشگاه گرونینخن تنها دانشگاه هلندی است که برنامه لیسانس فیزیک را به زبان انگلیسی ارائه می دهد.

دانشکده برنده جایزه نوبل شیمی 2016، بن فرینگا و برنده جایزه نوبل فیزیک، فریتس زرنیکه است. برنامه های علوم و مهندسی گرونینخن به دلیل برتری علمی خود برجسته هستند. سرعت کار در سال اول به طور کلی بالا است و محتوای دوره ها طاقت فرسا است.

تحصیل فیزیک در دانشگاه رادبود هلند

دانشگاه رادبود از دانشگاه های معتبر کشور هلند برای اعزام دانشجو به هلند در رشته فیزیک است. در جدول زیر برنامه های ارائه شده در رشته فیزیک در این دانشگاه معرفی شده اند:

برنامهشرح
نوروفیزیکدر این تخصص، هدف کشف مکانیسم های عصبی محاسباتی سیستم جذاب و پیچیده ای است که مغز انسان با استفاده از رویکردهای تجربی، نظریه پیشرفته و مدل های محاسباتی است.
ذرات و اخترفیزیکاگرچه فیزیک ذرات و اخترفیزیک در مقیاس های زمانی کاملاً متفاوت عمل می کنند، اما هر دو از قوانین فیزیک برای مطالعه جهان استفاده می کنند. در این تخصص شما به این دنیای عجیب وارد می شوید.
فیزیک مولکول ها و موادوقتی نظریه کافی وجود ندارد و محاسبات بیش از حد پیچیده می شوند، چگونه می توانید با یک مشکل کنار بیایید؟ در این تخصص شما آموزش می بینید که این چالش را در زمینه ای از فیزیک که هنوز هم تا حد زیادی کشف نشده است بپذیرید، رابط بین فیزیک کوانتوم و کلاسیک.
علم در جامعهعلم و فناوری تأثیر عمیقی در جامعه دارند، اما عکس آن نیز صادق است. جامعه به طرز قابل توجهی شیوه های تکامل علم و فناوری را شکل می دهد. این تخصص شما را به ابزاری مجهز می کند تا واسطه ای حرفه ای بین علم و جامعه شوید.
علم، مدیریت و نوآوریهمه سازمان ها با چالش هایی مانند پایداری، سلامت، انرژی و امنیت فناوری اطلاعات دست و پنجه نرم می کنند. راه حل ها به دانشمندان با درک تحلیلی و همچنین اجتماعی از این مسائل نیاز دارند.
علوم و آموزش (به هلندی) به شما این امکان را می دهد که پس از فارغ التحصیلی در دبیرستان تدریس کنید.

با همکاری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در کم ترین زمان ویزای دانشجویی هلند را کسب کنید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *