مهاجرت تحصیلی ایرلند

دانشگاه های رایگان ایرلند

دانشگاه های رایگان ایرلند

تحصیل در کشورهای اروپایی از هزینه بالایی برخوردار خواهد بود. پروسه تحصیل در دانشگاه های رایگان ایرلند مزیت مناسبی برای متقاضیان دارد. با توجه به ابتکار عمل این کشور در مقوله هزینه های رایگان، سازمان آموزش عالی این کشور شهریه متقاضیان را به طور مستقیم به دانشگاه مورد نظر پرداخت خواهد نمود. در خصوص معیارهای واجدین شرایط بودن، متقاضی می باید از 5 سال گذشته حداقل در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقامت داشته باشد. نویسندگان ماهر ما در مقاله فوق شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان این کشور را از طریق تحقیقات گسترده در سایت های علمی مربوطه در اختیار شما قرار خواهند داد.

مباحث مرتبط با مقاله فوق عبارت است از:

  • آیا تحصیل در دانشگاه های این کشور به صورت رایگان امکان پذیر می باشد؟
  • آیا شرایط خاص برای تحصیل رایگان در دانشگاه های رایگان این کشور وجود دارد؟

بررسی دانشگاه های رایگان در ایرلند

دانشگاه رایگان این کشور، دانشگاهی مستقل واقع در پایتخت این کشور در منطقه Prussia Street می باشد. این دانشگاه در سال 1986 میلادی توسط گروه محقق کوچکی به نام های Daragh Smyth، Paul John Cannon، Kevin O’Byrne، Padraig O’Flannchta و Mairead Ni Chiosoig به رسمیت شناخته شد. یکی از دانشگاه های مستقل و رایگان در این کشور می باشد و برای تحصیل هیچ گونه بودجه دولتی دریافت نخواهد کرد. این دانشگاه توسط رئیس هیئت مدیره اداره می شود و همانند امانت خیریه در این کشور خواهد بود. تنها هزینه ای که از دانشجویان دریافت خواهد شد برای تامین هزینه های اداری است.

جزئیات دقیق این دانشگاه در جدول زیر بیان شده است:

پارامترشرح
نام دانشگاهfree university of Ireland
سال تاسیس1986
رشته های تحصیلی مورد پذیرشعلوم انسانی و علوم اجتماعی

بررسی دانشگاه های رایگان در ایرلند

مدارک مورد نیاز تحصیل دانشگاه های رایگان ایرلند

برای تحصیل در دانشگاه های این کشور، چه دانشگاه های دارای شهریه و چه دانشگاه های بدون شهریه نیازمند ارائه مدارک معتبر می باشند. در وهله اول متقاضیان می باید سن بالای 18 سال داشته باشند. بررسی مدارک در پذیرش دانشگاه های این کشور به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهند گرفت. مدرک بعدی که در پذیرش مورد اهمیت می باشد، ارائه دانش زبان انگلیس است. ارائه نمره مناسب از آزمون Ielts یا Tofel الزامی می باشد. سایر مدارک مربوط به سوابق تحصیلی متقاضی، مدارک هویتی اعم از گذرنامه و شناسنامه معتبر، تمکن مالی کافی، در صورتی که دانشگاه مورد نظر نیاز به پرداخت شهریه داشته باشد ارائه رسید پرداخت دانشگاه مربوطه نیز نیاز خواهد بود.

ارزان ترین دانشگاه ها در ایرلند

تعدادی دانشگاه در این کشور از هزینه تحصیل کم تری برخوردار می باشند و بدین ترتیب در گروه دانشگاه های رایگان قرار خواهند گرفت. هزینه تحصیل در این دانشگاه مقرون به صرفه تر خواهد بود. اولین دانشگاه ای که در این گروه قرار می گیرد، دانشگاه ترینتی کالج دوبلین است که در سال 1592 میلادی تاسیس شده و حدود 3 دانشکده اصلی را در خود جای داده است. در رشته های فناوری و اطلاعات، نانو تکنولوژی، روانشناسی، علوم انسانی و سیاسی پذیرش متقاضی دارد. دانشگاه بعدی، دانشگاه لیمریک است که در سال 1972 میلادی تاسیس شده است و سالیانه حدود 24000 متقاضی از 100 کشور جهان در این کشور به تحصیل می پردازند.

در نمودار زیر ارزان ترین دانشگاه های این کشور بیان شده است:

ارزان ترین دانشگاه های ایرلند

هزینه زندگی دانشجویی در ایرلند

همان طور که در مطالب فوق ذکر شده است، هزینه تحصیل و زندگی در این کشور در مقایسه با کشورهای واقع در آمریکای کم تر خواهد بود. هزینه زندگی دانشجویی در این کشور حدود 600€ تا 1000€ (یورو) ماهیانه می باشد. هزینه زندگی و تحصیل در این کشور به منطقه و شهری که مشغول به تحصیل خواهید بود، بستگی دارد. برای متقاضیان بین المللی هزینه های بیشتری در نظر گرفته خواهد شد، به همین دلیل تحصیل در دانشگاه های رایگان در این کشور یک نوع مزیت به شمار می آید‌.

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف این کشور در نمودار بیان شده است:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف ایرلند

مهم ترین بخش هزینه زندگی در این کشور مربوط به خرید و اجاره آپارتمان در این کشور خواهد بود. بدین ترتیب متقاضیان پس از فارغ التحصیلی در این کشور به دنبال شغلی با بازار کار مناسب خواهند بود. در این خصوص مقاله حقوق ماهیانه کار در ایرلند را مطالعه فرمائید. در جدول زیر هزینه های مربوط به مسکن در این کشور شرح داده خواهد شد:

پارامترهزینه به یورو
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1491€
اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از شهر1247€
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر2461€
اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از شهر1947€
خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر4689€
خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از شهر3230€

شرایط پذیرش تحصیلی در ایرلند

در خصوص شرایط تحصیل در دانشگاه های رایگان در این کشور متقاضیان می باید از شرایط خاصی برخوردار باشند. در نظر داشته باشید که به جز هزینه تحصیل در این کشور هزینه های دیگری می باید پرداخت گردد از جمله هزینه محل اقامت یا خوابگاه دانشجویی، اقلام غذایی و سایر. در این بخش با مطالعه مقاله هزینه تحصیل و زندگی در ایرلند اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در بررسی شرایط پذیرش در دانشگاه های رایگان این کشور متقاضی می باید از شرایط زیر برخوردار باشد:

شرایط پذیرش در دانشگاه های رایگان ایرلند

تحصیل در کشور های اروپایی به دلیل سطح بالای علمی در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است. همان طور که در مطالب فوق ذکر شده است، آموزش و تحصیلات عالی در کشورهای اروپایی با هزینه های بالایی برخوردار خواهد بود و این امر موجب گردیده است، دانشگاه های رایگان ایرلند جهت پذیرش متقاضیان بسیاری را مجذوب خود سازد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی تلاش خود را بر این داشته اند که اطلاعات کافی در این زمینه در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید از طریق اطلاعات کسب شده هدف تحصیلی خود را برگزینید. هم چنین در این باب امکان بهره گیری از بورسیه تحصیلی نیز موجب کاهش هزینه تحصیل خواهد شد، به همین دلیل مطالعه مقاله بورسیه تحصیلی ایرلند نیز پیشنهاد داده می شود.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *