مهاجرت تحصیلی ایرلند

معرفی دانشگاه های ایرلند

معرفی دانشگاه های ایرلند

این مقاله به معرفی دانشگاه های ایرلند اختصاص داشته است و قصد داریم دانشگاه های این کشور را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم. دانشگاه های کشور ایرلند دارای رتبه های بسیار بالایی در رده بندی جهانی دانشگاه های برتر هستند. به همین دلیل ایرلند مقصد تحصیلی بسیاری از افراد در سراسر جهان است. مناظر طبیعی چشم نواز، گزینه‌های مختلف دانشگاهی، شهرهای سنتی و تاریخی و غیره از جمله دلایل مهاجرت به ایرلند است. چنانچه تحصیل در این کشور ذهن شما را به خود مشغول نموده است، معرفی دانشگاه های ایرلند متناسب با شرایط پذیرش شرح داده شده است. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت تحصیل و کسب اطلاعات از دانشگاه های این کشور راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

کالج ترینیتی دوبلین یکی از دانشگاه های ایرلند

سال تاسیس این کالج 1592 میلادی است. بنابراین از قدیمی ترین مراکز آموزشی عالی ایرلند به شمار می رود. در واقع می توان گفت جزء 7 دانشگاه باستانی بریتانیا محسوب می گردد. ساختار این کالج با الهام از ساختار کالج های معروف آکسفورد و کمبریج تشکیل شده است. از لحاظ رتبه بندی جهانی، کالج ترینیتی دوبلین رتبه 88 جهانی را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر تعداد دانشجویان مشغول تحصیل در این دانشگاه 17000 دانشجو است.

این دانشجویان در دانشکده های به شرح ذیل مورد پذیرش قرار گرفته و به تحصیل می پردازند:

  • دانشکده هنر، علوم انسانی و اجتماعی
  • دانشکده مهندسی، ریاضیات و علوم پایه
  • دانشکده پزشکی

کالج دانشگاه دوبلین در ایرلند

یکی از شاخه های دانشگاه کاتولیک ایرلند، کالج دانشگاه دوبلین است که در سال 1854 به تاسیس رسید. در سطح جهانی دارای رتبه 168 در بین دانشگاه های برتر ایرلند می باشد. تعداد دانشجویان این دانشگاه 46033 دانشجو است. لازم است بدانید تعداد کالج‌های این دانشگاه 5 کالج، تعداد 34مدرسه و همچنین تعداد 18 مرکز آموزشی و پژوهشی است. افراد مشهوری از جمله فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

به طور مثال می توان به شخصیت های ذیل اشاره نمود:

  1. جیمز جویس، نویسنده مشهور ایرلندی
  2. گابریل برن، بازیگر معروف
  3. نیل جوردن، کارگردان و برنده جایزه اسکار

جهت اطلاع از شرایط و الزامات تحصیل در این کشور، مقاله تحصیل در ایرلند را از طریق مقاله لینک شده بررسی بفرمائید.

معرفی دانشگاه‌ ملی ایرلند، گالوی

دانشگاه ملی ایرلند، گالوی در لیست معرفی دانشگاه های ایرلند قرار دارد. این دانشگاه همواره در حال بالا بردن رتبه جهانی خود در بین دانشگاه های معتبر است. اما در حال حاضر در رتبه 243 جهانی قرار گرفته است. در سال های اخیر، درجه 5 ستاره را نیز در سیستم ارزیابی ستاره های QS دریافت نموده است. بالغ بر 17000 دانشجو را پذیرش نموده و در خود جای داده است. جالب است بدانید محوطه دانشگاه ملی ایرلند، گالوی در دست پروژه بازسازی به مبلغ 400€ میلیون (یورو) است. رشته های غیرمعمول مانند کارشناسی امراض پا و یا مهندسی ورزش در این دانشگاه تدریس می گردد. اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به ایرلند از طریق مطالعه مقاله مذکور امکان پذیر خواهد بود.

معرفی دانشگاه‌ ملی ایرلند، گالوی

کالج دانشگاه کورک در کشور ایرلند

دانشگاه کورک در سال 1998 میلادی تاسیس و به نام دانشگاه ملی ایرلند تغییر نام یافت. در رده بندی جهانی نیز در 283 قرار گرفته است. این دانشگاه از سیستم ارزیابی ستاره های QS درجه 5 ستاره را اخذ نموده است. از دیگر افتخارات این دانشگاه دریافت پرچم سبز بین المللی برای پایداری زیست محیطی در سال 2010 میلادی است.

دارای بالغ بر 120 رشته تحصیلی در این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد که به شرح ذیل می باشند:

  • علوم انسانی
  • کسب و کار
  • قانون
  • معماری
  • علوم
  • مواد غذایی و علوم تغذیه
  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروخانه
  • پرستاری
  • درمان بالینی

دانشگاه شهر دوبلین ایرلند

در معرفی دانشگاه های ایرلند، دانشگاه شهر دوبلین را می توان نام برد. این دانشگاه در سال 1975 تاسیس گردیده است. این دانشگاه جزء دانشگاه های جوان این کشور به شمار می رود. در ابتدا تحت عنوان موسسه آموزشی افتتاح شد اما در سال 1989 مجوز دانشگاهی را دریافت نمود. در رتبه بندی جهانی، در جایگاه 391 دانشگاه های برتر این کشور قرار دارد. دارای 1000 دانشجوی مجازی است که مشغول تحصیل در این دانشگاه هستند. همچنین تعداد 16000 دانشجو نیز به صورت حضوری در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند. موقعیت جغرافیایی دانشگاه شهر دوبلین، در شمال این شهر است.

جالب است بدانید هلیکس (The Helix) که محل برگزاری رخدادهای هنری است، ازجمله امکانات مدرن این دانشگاه به شمار می‌رود. از برترین های این دانشگاه، مدرسه بازرگانی DCU و همچنین قسمت مهندسی و حسابداری می باشند. جهت

فهرست دانشگاه های ایرلند

فهرست دانشگاه های این کشور بدین شرح می باشد:

  • کالج ترینیتی دوبلین (Trinity College Dublin)
  • کالج دانشگاه دوبلین (University College Dublin)
  • دانشگاه ملی ایرلند، گالوی (National University of Ireland, Galway)
  • کالج دانشگاه کورک (University College Cork)
  • دانشگاه شهر دوبلین (Dublin City University)
  • دانشگاه لیمریک (University of Limerick) دارای رتبه 750 در نظام رتبه بندی QS
  • موسسه فناوری دوبلین (Dublin Institute of Technology) دارای رتبه 750 در نظام رتبه بندی QS
  • دانشگاه ملی ایرلند، مینوث (National University of Ireland, Maynooth) دارای رتبه 750 در نظام رتبه بندی QS
  • کالج سلطنتی پزشکی جراحان ایرلند (Royal College of Surgeons in Ireland- RCSI) جزء 500 دانشگاه برتر پزشکی در سیستم رتبه بندی QS

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایرلند

دانشجویان جهت تحصیل در دانشگاه های ایرلند ملزم به ارائه مدارک جهت پذیرش می باشند. ویزای تحصیلی از جمله مدارکی است که بایستی دریافت نماید. مدارکی که جهت اخذ این ویزا مورد نیاز است به شرح ذیل می باشد:

  1. پاسپورت دارای اعتبار (حداقل به مدت یک سال)
  2. تعداد یک قطعه عکس پاسپورتی جدید
  3. ارائه نامه یا گواهی پذیرش از سوی دانشگاه مورد نظر
  4. ارائه نامه تمکن مالی و پرینت حساب جهت اثبات بر پرداخت هزینه های تحصیلی و زندگی در ایرلند
  5. ارائه گواهی سلامت پزشکی
  6. ارائه نامه عدم سوء پیشینه یا سابقه کیفری
  7. تکمیل و ارائه مخصوص درخواست ویزا

مقاله ای درخصوص معرفی دانشگاه های ایرلند تقدیم شما عزیزان گردید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعادتمند است تا در انجام کلیه مراحل مهاجرت شما به اروپا همراه شما باشد. جهت کسب مشاوره‌ های حرفه‌ ای از سوی کارشناسان ما می توانید از طریق تماس تلفنی رایگان یا مراجعه حضوری ارتباط بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *