مهاجرت تحصیلی ایرلند

اقامت پس از تحصیل در ایرلند

اقامت پس از تحصیل در ایرلند

اقامت پس از تحصیل در ایرلند یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به این کشور برای متقاضیان بین المللی جهت اخذ اقامت و تابعیت محسوب می گردد. کشور ایرلند جزء ثروتمند ترین کشورها در قاره اروپا می باشد. این کشور هم مرز با کشور بریتانیا است. در سال های اخیر متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل به کشور ایرلند مهاجرت می کنند.

  • کشور ایرلند جزیره ای است که در قاره اروپا واقع شده است.
  • جزیره ایرلند جزء بزرگترین جزایر در اروپا است و در رتبه سوم قرار دارد.
  • این کشور با نام رسمی جمهوری ایرلند شناخته می شود.
  • پایتخت کشور ایرلند دوبلین می باشد.
  • کشور ایرلند جزء اتحادیه اروپا نمی باشد. واحد پول این کشور پوند ایرلندی می باشد.
  • زبان رایج در این کشور زبان انگلیسی است. ولی درصد کمی از شهروندان به زبان ایرلندی صحبت می کنند.

بررسی اقامت پس از تحصیل در ایرلند

در دانشگاه های کشور ایرلند دروس تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شود. این موضوع به این دلیل است که 36% از شهروندان این کشور به زبان ایرلندی صحبت می کنند. بیشتر شهروندان به زبان انگلیسی صحبت می کنند. این خود باعث تقویت زبان افراد خارجی در این کشور می شود. به همین دلیل متقاضیان زیادی برای ادامه تحصیل کشور ایرلند را انتخاب می کنند. متقاضیان خارجی می توانند بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های کشور ایرلند در دوره اخذ گواهی کار شرکت کنند. این دوره ها به صورت پاره وقت بوده و Possession نامیده می شود. بعد از اتمام دوره ها و به شرطی که فرد ویزا دریافت کرده باشد به او کارت GNIB تعلق می گیرد. متقاضیان خارجی می توانند بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های کشور ایرلند در دوره اخذ گواهی کار شرکت کنند. این دوره ها به صورت پاره وقت بوده و Possession نامیده می شود. بعد از اتمام دوره ها و به شرطی که فرد ویزا دریافت کرده باشد به او کارت GNIB تعلق می گیرد.

فرد با اخذ این کارت می تواند می تواند به صورت موقت مشغول به کار شود. زمان در نظر گرفته شده برای کارهای موقت در هفته 20 ساعت می باشد. برای اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور شرایط زیر در نظر گرفته می شود:

  • اجازه انجام کار برای کاوشگرها
  • اجازه کار عمومی برای دانشجویان خواهان کسب اقامت این کشور
  • طرح های در نظر گرفته شده حسابداری
  • اشتغال در تخصص های انتقادی

روش های دریافت اقامت بعد از تحصیل در کشور ایرلند

روش های قانونی جهت اخذ اقامت این کشور بدین شرح می باشد:

  1. اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری
  2. اخذ اقامت از طریق ازدواج
  3. اخذ اقامت از طریق تولد فرزند
  4. اخذ اقامت از طریق ویزا کار

اگر شما عزیزان قصد دارید یکی از روش های بالا را برای اخذ اقامت پس از تحصیل در ایرلند انتخاب کنید. می توانید برای آگاهی از شرایط و قوانین مقاله مهاجرت به ایرلند را مطالعه نمایید. همچنین برای اخذ اقامت از طریق ویزا کار می توانید بخش بعدی را مطالعه بفرمائید.

روش های دریافت اقامت بعد از تحصیل در کشور ایرلند

ویزا کاری کشور ایرلند

طبق قوانین کشور ایرلند شهروندان کشور سوییس، شهروندان اتحادیه اروپا اجازه کار در ایرلند را دارند. این افراد می توانند به عنوان کارمند، کار آفرین و کارگز در این کشور مشغول به کار شوند. این افراد می توانند بدون دریافت ویزای کاری از کشور ایرلند در این کشور مشغول به کار شوند و زندگی کنند. ولی افراد خارجی و بین المللی در صورتی که با ویزای تحصیلی ایرلند شده اند.

متقاضیان می توانند بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه برای اقامت پس از تحصیل اقدام کنند. همچنین با شرایط لازم ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند و مشغول به کار شوند. اگر فردی بخواهد با ویزا کاری به کشور ایرلند مهاجرت کند، باید از شرکت یا کارفرما دعوت نامه کاری دریافت کند.

دعوت نامه کاری به این کشور بایستی از شرایط زیر برخوردار باشد:

  1. ابتدا کارفرما باید آگهی شغل را در کشور ایرلند آگهی کند.
  2. بایستی به مدت 3 ماه آگهی کار در خصوص استخدام نیروی محلی منتشر شود.
  3. کارفرما می تواند برای نیروی کار خارجی دعوت نامه کاری ارسال کند.

شرایط کار قانونی در کشور ایرلند پس از تحصیلات

پس از اتمام تحصیلات و تصمیم به شروع کار در این کشور بلایستی شرایط زیر را دقت در نظر داشته باشید:

  • اگر فرد شهروند کشور سوییس باشد می تواند پس از اتمام دوره تحصیلی وارد بازار کار شود.
  • اگر فردی شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد می تواند بعد از فارغ التحصیل شدن مشغول به کار شود.

ولی اگر شهروندانی به جزء موارد ذکر شده قصد اخذ اقامت پس از تحصیل را دارند، باید از این نکته آگاه باشند که اگر کمبود نیروی کار در ایرلند باشد می توانند در مشاغل استخدام شوند. فرد می تواند بعد از اخذ ویزا کاری به مدت 2 سال مشغول به کار شود. همچنین بعد از 2 سال باید ویزا خود را تمدید کند. به طور کلی ویزای کار برای مشاغلی صادر می شود که حقوق سالیانه متقاضیان 30000€ (یورو) یا بیشتر است. برای بعضی از شغل ها لازم نیست این شرایط رعایت شود. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند، تا مشاوراتی را در زمینه های اقامت پس از تحصیل در ایرلند و بقیه موارد در اختیار شما قرار دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *