مهاجرت تحصیلی ایرلند

بورسیه تحصیلی ایرلند

بورسیه تحصیلی ایرلند

دولت ایرلند برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی به سمت دانشگاه های خود، بورسیه تحصیلی ایرلند را در انواع مختلفی در نظر گرفته است. هر یک از آنها با مبالغ تعیین شده و در مقاطع مورد نظر در اختیار دانشجو قرار می گیرد. ایرلند کشوری است که در فهرست کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارد اما در عضو منطقه شنگن نیست. با این حال شرایط تحصیل در ایرلند بسیار ایده آلی بر نظام آموزش و پروش این کشور حاکم است که آن را همانند سایر کشورهای قدرتمند اروپایی می سازد.

بخش های مختلفی در این مقاله وجود دارند که به شرح انواع بورسیه های تحصیلی اختصاص یافته اند. اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید اما با هزینه های تحصیلی مشکل دارید، می توانید با اطلاع از انواع بورسیه ها، شرایط خود را به دریافت بورسیه تحصیلی برسانید. از این رو موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می نماید مقاله ذیل را حتما بخوانید.

انواع بورسیه های تحصیلی در ایرلند

به طور یقین تامین هزینه های تحصیل و زندگی در ایرلند برای دانشجویان بین المللی در این کشور کمی دشوار خواهد بود. اما دولت ایرلند برای حل این مشکل چاره اندیشیده و بورسیه تحصیلی ایرلند را در انواع مختلف در کلیه مقاطع در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار داده است تا با اطمینان خاطر و خیال راحت به تحصیل بپردازند. در اینجا به طور کلی به اسامی بورسیه های تحصیلی ایرلند اشاره می نماییم:

  • بورس تحصیلی DIT که به عنوان بورس 100 ساله تحصیلی در ایرلند شناخته می شود.
  • بورس تحصیلی موسسه گالوی مایو
  • بورس تحصیلی CLADDAGH برای دانشجویان چینی
  • بورس تحصیلی برای دانشجویان کالج انتاریو
  • بروس تحصیلی فولبرایت
  • بورس تحصیلی دانشجویان DCU
  • بورس تحصیلی میونوت
  • بورس تحصیلی UCC
  • بورس تحصیلی UCD
  • بورس تحصیلی SMURFIT
  • بورس تحصیلی ماریا هلنا کپسچیت
  • بورس تحصیلی لیمریک
  • بورس تحصیلی تریتی کالج دوبل

بورسیه تحصیلی ایرلند در مقطع کارشناسی

در بورسیه تحصیلی ایرلند در مقطع کارشناسی، محدودیت وجود دارد و به همین دلیل شانس دریافت بورسیه در این مقطع کم است. مگر این که دانشجو دارای معدل و نمرات بالا و مدرک زبان معتبر داشته باشد. مقطع کارشناسی به صورت 3 الی 4 ساله ارائه می گردد و زبان تحصیلی آن به صورت انگلیسی است. بنابراین ارائه مدرک آیلتس نمره 6 الزامی می باشد. دانشجویان برای پشت سر گذاشتن دوره کارشناسی باید بین 10000€ الی 52000€ (یورو) به صورت سالیانه پرداخت نمایند که البته بستگی به نوع دانشگاه و رشته انتخابی دانشجو دارد. ناگفته نماند که شرایط تحصیل در ایرلند در رشته های پزشکی هزینه بالاتری را در بر دارند. اغلب بورسیه هایی که در این مقطع اعطاء می شوند از سوی مراکز خصوصی آموزشی و دولت می باشد.

بورس تحصیلی کالج ترینیتی دوبلین ایرلند

بورس تحصیلی کالج ترینیتی دوبلین علاوه بر مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا، در مقطع کارشناسی نیز قابل دسترسی و استفاده است. بورسیه ای که توسط این کالج اعطاء می شود مختص دانشجویانی است که مدرک زبان آیلتس خود را با نمره بالا اخذ نموده اند و شرایط تحصیلی عالی دارند. دانشجویان رشته های حقوق و علوم قضایی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و PHD می توانند از بورسیه دانشگاه علوم وحقوق استفاده کنند. این بورسیه از ابتکار عملی موسسه amp & affidavit شکل گرفته و در اختیار دانشجویان خارجی و بومی واجد شرایط قرار داده می شود.

کمک هزینه تحصیلی کالج 2000$ (دلار) در کلیه مقاطع اعطا می شود که صرفا شامل دانشجویانی می گردد که موفق به ارائه مقالاتی در مورد عصر دیجیتال و حفظ حریم خصوصی در این زمینه شده اند. این مقالات باید بین 500 الی 1000 کلمه باشند. مبلغ تعیین شده در این بورسیه، 2000$ (دلار) بوده که تنها دو بار در سال برای دانشجویان ارائه و در نظر گرفته می شود.

بورسیه مقطع کارشناسی ارشد در ایرلند

مهاجرت به ایرلند از طریق تحصیل کارشناسی ارشد در ایرلند در مدت زمان یک الی 2 سال انجام می گیرد و دانشجویانی که در این مقطع مشغول تحصیل هستند، از شانس بیشتری جهت دریافت بورسیه تحصیلی ایرلند برخوردار می باشند. از الزامات زبان جهت تحصیل در این مقطع، داشتن نمره 6.5 آیلتس است. همچنین ارائه مقالات پژوهشی، رزومه تحصیلی قوی و معدل بالا از دیگر موارد ضروری تحصیل در این دوره به شمار می رود. ارائه بورسیه های کارشناسی ارشد از سوی مراکز عالی آموزشی صورت می گیرد.

بورسیه مقطع کارشناسی ارشد در ایرلند

بورس تحصیلی جرالد فرانک براون ایرلند

بورس تحصیلی جرالد فرانک براون مختص دانشجویان اروپایی بوده و صرفا در مقطع فوق لیسانس به دانشجویان اعطا می شود. ارزش بورسیه به مبلغ 2000$ (دلار) بوده و بخشی از هزینه های زندگی و تحصیلی دانشجو را تحت پوشش قرار می دهد. دانشجویان مقاطع فوق لیسانس و دکترا مجاز به استفاده از Edward & Isabel kidson هستند که ارزش آن به میزان 6000$ (دلار) در هر سال تحصیلی است. این بورسیه کلیه هزینه های تحصیلی و تقریبا 40% از هزینه های یک زندگی دانشجویی را تامین می نماید.

بورسیه تحصیلی Trendhim Talent ایرلند

دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های زیر امکان اخذ بورسیه را خواهند داشت:

  • فناوری اطلاعات (IT)
  • تجارت
  • فروش
  • مد و بازاریابی

در اعطای این بورسیه محدودیت وجود دارد و به همین دلیل رقابت تنگاتنگی در بین دانشجویان متقاضی حاکم است. چراکه اسپانسرهای این بورسیه صرفا یک یا چند دانشجو را تحت حمایت خود قرار می دهند. ارزش این بورسیه نیز معادل 2300 $ (دلار) در نظر گرفته شده است.

بورسیه تحصیلی PHD (دکترا) در ایرلند

از گزینه های مهم تحصیل در مقطع دکترا، دریافت بورسیه تحصیلی ایرلند می باشد. دانشجویان این مقطع با تایید استاد راهنما به عنوان سوپروایزر، امکان استفاده از بورسیه های مورد نظر را خواهند داشت. تحصیل در مقطع دکترا به مدت 3 الی 4 سال به طول می انجامد و حداقل نمره زبان آیلتس نمره 6.5 می باشد. شانس دریافت بورسیه در دوره های دکترا بسیار زیاد است. زبان تحصیلی به زبان انگلیسی بوده و دانشجویان این مقطع در هنگام تحصیل می توانند حقوق و دستمزد دریافت کنند. چراکه تحصیل در مقطع دکترا، نوعی فعالیت شغلی محسوب می گردد.

بورسیه های دکترا در ایرلند

بورسیه های دکترا در کشور ایرلند در 3 دسته بندی قرار دارد که عبارتند از:

  • بورسیه تحصیلات تکمیلی دکتری در DCU:دانشجویانی که مشغول تحصیل 4 ساله در دانشکده حقوق و دولت دانشگاه ایالتی دوبلین و البته در مقطع PHD هستند، می توانند از این بورسیه استفاده کنند. کمک هزینه های تحصیلی بسیار مناسبی در این بورسیه وجود دارد.
  • بورسیه دکتری مهندسی برق دانشگاه ماینوث ایرلند: هزینه تحصیل و زندگی دانشجو در این نوع بورسیه به طور کامل پوشش داده می شود و مختص دانشجویان مقطع دکترا است. ارزش این بورسیه معادل 9000€ (یورو) در هر ماه است که در طول سال تحصیلی انجام می گیرد.
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه دوبلین سیتی: این بورسیه از بورسیه تحصیلی ایرلند در شرایط خاص است که تنها به تعداد 5 بورسیه در هر سال تحصیلی وجود دارد. اعطای آن در کلیه رشته ها امکان پذیر بوده و ارزش آن معادل 14000£ (پوند) و بدون کسر مالیات در نظر گرفته شده است. این بورسیه کلیه هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجوی مقطع دکترا را تامین می نماید.

بورسیه تحصیلی دولت ایرلند

اکنون برنامه های کاربردی برای برنامه های بورسیه دولت ایرلند باز شده است. این برنامه یک ابتکار ملی است که توسط وزارت آموزش و مهارت ها تامین می شود و توسط شورا مدیریت می شود. هدف از این برنامه های بورسیه حمایت از داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری تحقیقاتی واجد شرایط است که در هر رشته ای به دنبال تحقیق تمام وقت هستند یا قصد دارند به دنبال آن باشند. این برنامه به طور کامل تامین می شود و به دانشجویان برجسته این فرصت را می دهد تا پروژه تحقیقاتی خود را در مرحله اولیه شغلی، با کار با یک سرپرست، در حوزه مورد علاقه خود هدایت کنند.

این فراخوان بورسیه تحصیلی دولت ایرلند دارای 2 برنامه اصلی است:

  • برنامه بورسیه تحصیلی دولت ایرلند
  • برنامه فلوشیپ فوق دکترا

برنامه بورسیه تحصیلات تکمیلی دولت ایرلند از داوطلبان کارشناسی ارشد و دکتری تحقیقاتی واجد شرایطی که به دنبال تحقیق تمام وقت در هر رشته ای هستند یا قصد پیگیری آن را دارند، حمایت می کند. طول مدت بورسیه تحصیلی دولت ایرلند بسته به نوع مدرک تحصیلی و تاریخ اولین ثبت نام از یک تا 4 سال متغیر است. برنامه بورسیه تحصیلی پسا دکتری دولت ایرلند از کاندیداهای فوق دکتری واجد شرایطی که به طور تمام وقت در هر رشته ای تحقیق می کنند حمایت می کند. مدت این جوایز می تواند یک یا 2 سال باشد. بدین صورت پس از گذشت چندین سال و در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند اقامت ایرلند را به دست آورند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند راهنمای مناسبی در این زمینه باشد.

سوالات مهم در زمینه بورسیه تحصیلی ایرلند

در این قسمت از مقاله در خصوص بورسیه تحصیلی ایرلند به چند سوال و جواب مهم و پرتکرار شما خواهیم پرداخت:

  • آیا می توان برای تحصیل در ایرلند بورسیه گرفت؟ بله. در ایرلند بورسیه های مختلفی وجود دارد تا بتوانید از ان ها بهره مند شوید.
  • کمک هزینه تحصیلی بورس تحصیلی کالج ترینیتی دوبلین ایرلند چند دلار است؟ حدودا می توان گفت کمک هزینه تحصیلی در این کالج $2000 (دلار) است.
  • بورسیه مقطع ارشد و دکترا چند دلار است؟ دانشجویان مقاطع فوق لیسانس و دکترا مجاز به استفاده از Edward & Isabel kidson هستند که ارزش آن به میزان 6000$ (دلار) در هر سال تحصیلی است.
  • بورسیه های تحصیلی بیشتر در چه مقطعی ارائه می شود؟ بورسیه های تحصیلی در مقاطع ارشد و دکترا بیتشر ارائه می شوند و مبالغ بالاتری هم دارند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “بورسیه تحصیلی ایرلند

  1. Hosein گفت:

    سلام ، من 32 سالمه، مدرک دکتری عمومی دامپزشکی دارم بامدرک آیلتس 6.5. میخواستم بدونم شانس دریافت بورسیه در مقطع ارشد ایرلند رو دارم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام . بله در صورتی که در این کشور استاد راهنما داشته باشید این امکان برای شما وجود داره. در خصوص مشاروه تحصیلی می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *