مهاجرت تحصیلی انگلستان

بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس

بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس

فرصت تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس توانسته این رویا را در ذهن دانشجویان بپروانند که بتوانند ان را به واقعیت تبدیل کنند. به همین دلیل فضای رقابتی فشرده در میان دانشجویان متقاضی این رشته وجود خواهد داشت. اگر از دانشجویان واجد شرایط باشید و در دوره های تحصیلی قبلی با معدل و نمرات بالایی فارغ التحصیل شده باشید، هیچ نگرانی برای پذیرش تحصیلی در مقاطع عالی در این دانشگاه ها نخواهید داشت. به جهت جویا شدن از سایر شرایط و قوانینی که در این راستا وجود دارد از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک و راهنمایی بگیرید. مشاوران ما با به روزترین اطلاعاتی که در اختیار دارند، مناسب ترین شرایط مهاجرتی را برای شما در نظر گرفته و پیشنهاد می نمایند.

فهرست بهترین مدارس و دانشگاه های پزشکی انگلیس

کشور انگلستان در مجموع دانشگاه های پزشکی بسیاری دارد که هر یک از آنها رشته های پزشکی و گرایش های مربوط به آن را در سطح بالایی برای دانشجویان ارائه می دهند. فهرستی از اسامی دانشگاه های پزشکی به منظور تحصیل پزشکی در انگلستان در ذیل آورده شده است:

  • Barts and The London School of Medicine and Dentistry, Queen Mary, UoL
  • righton and Sussex Medical School
  • University of Bristol, Faculty of Medicine
  • University of Cambridge, School of Clinical Medicine
  • University of Dundee, Faculty of Medicine, Dentistry and Nursing
  • University of Edinburgh, College of Medicine and Veterinary Medicine
  • University of Glasgow, College of Medical, Veterinary and Life Sciences
  • Imperial College School of Medicine, London
  • Keele University, School of Medicine
  • King’s College London School of Medicine
  • University of Liverpool, Faculty of Health and Life Sciences
  • (London School of Hygiene and Tropical Medicine (Postgraduate Medical School
  • University of Manchester, Faculty of Medical and Human Sciences
  • Newcastle University Medical School
  • University of Nottingham, Faculty of Medicine and Health Sciences
  • University of Oxford, Medical Sciences Division
  • Queen’s University Belfast, Faculty of Medicine and Health Sciences
  • University of Southampton, School of Medicine
  • St George’s, University of London
  • University College London, University College Medical School

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس

اکثر دانشجویان می ‌دانند که برای ورود به رشته پزشکی رقابت شدیدی دارد. تا حد زیادی تعداد زیادی از رد شدن افراد در هنگام تلاش برای تضمین مکانی برای تحصیل پزشکی می ‌تواند به دلیل آمادگی ضعیف و ندانستن این روند باشد. در حالت ایده آل آماده سازی شما باید حداقل 2 سال قبل از ارسال درخواست خود شروع شود.  GCSE و A-Levels 2 اصل مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس است. هر دانشکده پزشکی دارای شرایط ورودی کمی متفاوت است، اما برخی از موضوعات وجود دارد که به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته می شود.

رقابتی که برای ورود به دانشکده های پزشکی با آن روبرو خواهید شد بسیار زیاد است، بنابراین، کسب بهترین نمرات ممکن حتی برای GCSE بسیار مهم است. در حالی که در نهایت نمراتی که در A Level کسب می کنید ابتدا در نظر گرفته می شوند، این به این معنی نیست که GCSE های شما مهم نیستند.

  • برای تحصیل پزشکی در اکثر دانشگاه‌ های انگلیس، به ‌عنوان استاندارد، باید حداقل 5 نمره A در GCSE در موضوعاتی از جمله ریاضیات و انگلیسی داشته باشید.
  • شما همچنین باید حداقل یک درجه B در یک موضوع علوم داشته باشید.
  • مدارک پزشکی همیشه به حداقل AAA در Level A نیاز دارند و نمرات باید در دروس علوم سخت مانند زیست شناسی و شیمی به دست آیند و فیزیک یا ریاضیات در مرحله بعدی باشند.

همچنین آزمون UCAT (آزمون استعداد بالینی دانشگاه) و BMAT (آزمون پذیرش پزشکی زیستی) 2 آزمون استاندارد شده هستند که الزامات رایج برای معیارهای ورود مؤسسات بریتانیا برای تحصیل پزشکی هستند.

شرایط تحصیل پزشکی در دانشگاه های انگلیس

معرفی بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس

به طور کلی 31 دانشگاه پزشکی در بریتانیا وجود دارد که همگی آنها از رتبه و درجه بالایی برخوردار هستند. برخی از این دانشگاه از سطح علمی و آموزشی و همچنین کیفیت آموزشی و پرورشی بالاتری بهره مند هستند که در ادامه مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

آکسفورد یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس

قدیمی ترین دانشگاه کشور انگلیس، دانشگاه آکسفورد است که در زمینه ارائه رشته های پزشکی از سطح علمی بالایی برخوردار می باشد. این دانشگاه انگلیسی زبان بوده و در گروه راسل دانشگاه های زیر نظر مدیریت تحقیقاتی در کشور انگلستان عضویت دارد. دانشجویانی که به منظور تحصیل در انگلستان،‌ این دانشگاه را مد نظر قرار داده و از این دانشگاه پذیرش تحصیلی می گیرند، با شرایط تحصیلی خاصی روبرو هستند که بسیار عالی است. روش تحصیلی در این دانشگاه به شکل فرد فرد هفتگی صورت می گیرد. بدین صورت که هر یک از دانشجویان مقطع کارشناسی، 1 ساعت در هفته را با متخصص در رشته خود می گذرانند و آموزش می بینند.

تعداد پذیرش متقاضیان بین المللی در این دانشگاه در سال های اخیر در نمودار زیر شرح داده شده است:

 

تعداد متقاضیان بین المللی دانشگاه آکسفورد

کمبریج یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس

از دیگر دانشگاه هایی که در لیست بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس قرار دارد، دانشگاه کمبریج است که در سال 1209 تاسیس شد. بدین ترتیب لقب دومین دانشگاه قدیمی و انگلیسی زبان را دارد. دانشگاه مذکور دارای 31 دانشکده است که ارائه دهنده رشته پزشکی و گرایش های مربوطه می باشند. بیشترین تعداد جایزه های نوبل به این دانشگاه اختصاص دارد.

کالج لندن (UCL) یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس

از دیگر دانشگاه های بریتانیا که عالی رتبه است، دانشگاه کالج لندن UCL می باشد که جزء بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس به شمار می رود. لقب مشهوری این دانشگاه دانشگاه جهانی لندن است. دانشگاه مذکور نخستین دانشگاه انگلیس بوده که در شهر لندن به تاسیس رسیده است. بالغ بر 12000 دانشجو در مقطع کارشناسی، 8000 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند که کلیه آنان جزء دانشجویان بین المللی می باشند. UCL در گروه نخبگان رائول عضویت داشته و در سال 2009 نخستین موفق به کسب نخستین جایزه نوبل شد.

کالج امپریال و کینگ لندن

در سال 1907،‌ این کالج با عنوان کالج فناوری، پزشکی و علوم به تاسیس رسیده و فعالیت خود را آغاز نمود. نام این دانشگاه در لیست اعضای گروه راسل قرار دارد. تعداد 4 دانشکده کسب و کار، مهندسی، پزشکی و علوم برای این دانشگاه فعالیت دارند. دانشگاه مذکور همواره جزء بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس قرار داشته و کلیه رشته های پزشکی را در بالاترین سطح برای دانشجویان تدریس می نماید.

سومین دانشگاه قدیمی انگلیس، کالج کینگ لندن می باشد که سال تاسیس آن به 1829 میلادی باز می گردد. تا به امروز 12 جایزه نوبل از آن این دانشگاه گردیده که توسط اساتید و دانشجویان برتر دانشگاه کسب شده است. کشف ساختار DNA، از دستاوردهای بسیار مهمی است که در جامعه بشری مورد استفاده قرار گرفته است. دانشگاه مذکور متشکل از 6 مرکز تحقیقات پزشکی می باشد که این تعداد برای سایر دانشگاه ها وجود ندارد.

ادینبورگ یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس

ادینبورگ یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس

یکی دیگر از بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس، دانشگاه ادینبورگ انگلستان است که از سال 1582 فعالیت خود را آغاز نموده است. کشفیات مهمی نظیر پنی سیلین و بیهوشی توسط این دانشگاه صورت گرفته است. هر ساله حدود 50000 دانشجو برای تحصیل در این دانشگاه درخواست داده و پذیرفته می شوند. این میزان ثبت نام دانشجویان، دانشگاه مذکور را به 4 دانشگاه پرطرفدار انگلستان مبدل کرده است.

دانشگاه منچستر و ملکه مری لندن

بالغ بر 40000 دانشجو در یکی دیگر از بهترین دانشگاه های پزشکی انگلستان در حال تحصیل هستند. دانشگاه منچستر در شمال کشور اروپایی انگلستان واقع است و در گروه راسل نیز عضویت دارد. تعداد کتب موجود در کتابخانه این دانشگاه به 4000000 نسخه می رسد که شامل نسخه های چاپی و خطی می گردد. 41000 مجله الکترونیکی و 500000 کتب الکترونیکی نیز در این دانشگاه وجود دارند. با این تفاسیر، لقب پنجمین کتابخانه ملی پژوهشی به کتابخانه این دانشگاه تعلق دارد.

سال تاسیس دانشگاه ملکه مری لندن در سال 1785 بوده است و بزرگترین مرکز علوم درمانی به این دانشگاه اختصاص دارد. دانشگاه ملکه مری لندن دارای 3 دانشکده های زیر می باشد:

  • دانشکده علوم و مهندسی و بارتس
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده پزشکی و دندانپزشکی

دانشگاه ناتینگهام و بهداشت و درمان تروپیکال

از آنجا که دانشگاه ناتینگهام جزء بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس محسوب می شود، لذا در سطح دنیا شهرت داشته و لقب جهانی برای این دانشگاه شناخته شده است. چرا که شعب مختلفی در کشورهایی مانند چین و مالزی دارد. آغاز به کار این دانشگاه از سال 1881 بوده است. تقریبا 44000 دانشجو در دانشگاه ناتینگهام مشغول تحصیل هستند.

دانشکده بهداشت و درمان تروپیکال لندن یکی از معتبرترین موسسات جهانی در زمینه سلامت عمومی و طبیعت گرمسیری، دانشکده بهداشت و درمان لندن است که در سال 1899 به تاسیس رسیده و جزء بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس محسوب می شود. برای اطلاع از چگونگی مهاجرت به انگلستان و نحوه تحصیل در هر یک از دانشگاه های پزشکی یا سایر دانشگاه ها با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نموده و کسب راهنمایی نمایید.

سوالات مهم در باب بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس

در این بخش از مقاله مفتخریم تا سوالات مهم و پرتکرار را در زمینه بهترین دانشگاه های پزشکی انگلیس پاسخ دهیم:

  • آیا تعداد زیادی دانشگاه خوب برای تحصیل پزشکی در انگلستان وجود دارد؟ بله تعداد زیادی از دانشگاه ها و مدارس تخصصی در این کشور وجود دارد.
  • چند دانشگاه و مدرسه پزشکی عالی در انگلستان برای تحصیل وجود دارد؟ حدود 20 دانشگاه و مدرسه عالی برای تحصیل در رشته های پزشکی در انگلستان وجود دارد.
  • برای اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی انگلستان رقابت زیادی وجود دارد؟ بله با توجه به رتبه های خوب این دانشگاه ها رقابت شدیدی وجود دارد.
  • چگونه می توان شانس خود را برای اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی افزایش داد؟ کسب بهترین نمرات ممکن حتی برای GCSE بسیار مهم است.
  • الزامات تحصیل در بهترین دانشگاه های انگلستان چیست؟ داشتن حداقل 5 نمره A در GCSE در ریاضیات و انگلیسی- حداقل AAA در Level A –
  • چه آزمون هایی در انگلستان برای ورود به رشته پزشکی وجود دارد؟ آزمون  UCAT)آزمون استعداد بالینی دانشگاه) و BMAT (آزمون پذیرش پزشکی زیستی)
  • بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل پزشکی کدامند؟ آکسفورد-کمبریج-کالج لندن-کالج امپریال-دانشگاه ادینبورگ-دانشگاه منپستر-دانشگاه ناتینگهام.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *