مهاجرت تحصیلی انگلستان

دانشگاه کینگز کالج لندن

دانشگاه کینگز کالج لندن

دانشگاه کینگز کالج لندن یکی از دانشگاه های معتبر و درجه 1 پس از دانشگاه کمبریج می­ باشد که در سال 1829 در انگلستان تأسیس گردید. این دانشگاه یکی از دانشگاه های معتبر تحقیقاتی به شمار می­رود که پروژه های علمی بسیاری را به انجام رسانیده است. کشف DNA و توسعه­ رادار از مجموعه دستاوردهای تحقیقاتی این دانشگاه می­ باشد. علاوه بر این دانشجویان و اساتید برجسته­ این دانشگاه در طول فعالیت کالج کینز جوایز بین المللی و نوبل زیادی را از آن خود نموده اند. این دانشگاه یکی از بزرگترین مراکز آموزشی پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت و درمان در اروپا به شمار می­ رود. این دانشگاه در ابتدا محدودیت هایی را برای پذیرش دانشجویان بین المللی تعیین نموده بودند، اما در حال حاضر با هدف توسعه­ این مرکز و لغو محدودیت های قبلی آمار دانشجویان بین المللی در این دانشگاه دو چندان گردیده است. تحصیل در انگلیس در دانشگاه های معتبر نظبر بلربیز، کینگز، اکسفورد و سایر دانشگاه های برتر رویایی دانشجویان زیادی است.

می­ توان گفت این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های شهر لندن است که دارای 5 پردیس پزشکی و غیر پزشکی می­ باشد. این پردیس ها در فاصله های کمی نسبت به یکدیگر قرار دارند و برنامه های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان ارائه می ­نمایند. این دانشگاه میزبان تقریباً 20% از دانشجویان بین المللی و خارج از اتحادیه اروپا تشکیل می باشد، که در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. کارشناسان با تجربه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربه ای که در زمینه اعزام دانشجو به سایر کشورها دارند، مشاوره های مفیدی را به متقاضیان ارائه می ­نمایند.

موقیعت دانشگاه کینگز کالج لندن

دانشگاه کینگز کالج لندن روی نقشه به شرح زیر است:

تحصیل در دانشگاه کینگز کالج لندن

این دانشگاه یکی از معتبرترین مراکز آموزشی تحقیقاتی در انگلستان و جهان است که از 8 دانشکده تشکیل گردیده است. این دانشگاه با ارائه خدمات آموزشی و رفاهی بسیار مناسب و پیشرفته موجب جذب دانشجویان از سراسر جهان شده است. در حال حاضر این دانشگاه پذیرای 31000 دانشجو می ­باشد. برخی از دانشجویان از مدارس سطح متوسط و با درآمد پایین نیز هستند. دانشگاه کینگز کالج لندن دارای برنامه های متعددی همچون جذب دانشجویان ممتاز از مدارس ضعیف می­ باشد که هم اکنون این برنامه برای تحصیل دانشجویان در رشته های دندانپزشکی این دانشگاه در حال اجراست. این دانشجویان از سوی برنامه های حمایتی مضاعف دانشگاه مورد حمایت قرار می ­گیرند.

دانشکده های این دانشگاه شامل موارد زیر می­ باشند:

  • دانشکده هنر و علوم انسانی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده علوم زیست و پزشکی
  • انستیتو روانپزشکی، روانشناسی و علوم عصبی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم طبیعی و ریاضیات
  • دانشکده علوم و پرستاری
  • دانشکده علوم اجتماعی و سیاست عمومی

اخذ پذیرش از دانشگاه کینگز کالج لندن

همان طور که بیان نمودیم دانشگاه کینگز کالج لندن علاقمندان و طرفداران زیادی دارد. دانشجویان جهت پذیرش در این دانشگاه می­ توانند فرم درخواست پذیرش خود را تکمیل نموده و به اداره پذیرش دانشجویی این دانشگاه ارائه نمایند. این اداره پس از 10 روز کاری مدارک متقاضیان را بررسی و نتیجه را اعلام می ­نمایند.

مدارک لازم جهت پذیرش در این دانشگاه عبارتند از:

  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات
  • ارائه برنامه های رضایت بخش برای اهداف تحصیل در این دانشگاه
  • گواهی عدم سوء سابقه قبلی
  • برخورداری از ویزای تحصیلی معتبر
  • رعایت تمامی نکات ثبت نام

تعداد پذیرش متقاضیان این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه های انگلستان در نمودار زیر مشخص شده است:

تعداد متقاضیان دانشگاه انگلستان

رنکینگ دانشگاه کینگز کالج لندن

دانشگاه کینگز صاحب رتبه های برتر در رشته های مختلف در کشور انگلستان و جهان می­ باشد. براساس رتبهه بندی QS این دانشگاه در سال 2016 در لیست 25 دانشگاه برتر در جهان قرار گرفت. همچنین در سال 2018 با رتبه 42 جهانی از شهرتی جهانی برخوردار شد. هم اکنون نیز با رتبه 33 جهانی معروف به یکی از دانشگاه های پیشرو در تحقیقات و آموزش در جهان می­ باشد. علاوه بر موارد فوق دانشگاه کینگز در میان کالج ها و دانشگاه های انگلستان دارای رتبه 7 از لحاظ کیفیت آموزشی و در بخش آموزش های بالینی و پیش بالینی حائز رتبه 8 و رتبه 21 پزشکی در انگلستان تحصیل پزشکی در انگلستانمی­ باشد.

هزینه های تحصیل در دانشگاه کینگز کالج لندن

این کالج یکی از مراکز آموزشی دولتی در انگلیس می ­باشد و از آنجائیکه تحصیل در انگلستان رایگان نیست، دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه تحصیلی می­ باشند. لازم بذکر است مقطع تحصیلی، رشته و نوع برنامه آموزشی ( تمام وقت/ پاره وقت) در این دانشگاه بر میزان شهریه­ تحصیلی دانشجویان موثر می­ باشد. جدول زیر هزینه تحصیلی دانشجویان در این دانشگاه را نشان می­ دهد.

برنامه های تحصیلی (مقطع کارشناسی)هزینه به دلار
شهریه تمام وقت$35668
شهریه کالج عمومی$1558
برنامه های تکنولوژیکی پزشکی$7171
برنامه های مهندسی$1500

شهریه تحصیلات تکمیلی برنامه های تمام وقت بدین صورت می باشد:

عنوانشهریه دلار
تحصیلات تکمیلی$373 به ازای هر واحد درسی
مدیریت مراقبت از سلامتی$773 به ازای هر واحد درسی
توسعه­ حرفه ای ارشد$758 به ازای هر واحد درسی
کالج های عمومی (پاره وقت)$85 به ازای هر واحد درسی

بورسیه تحصیلی دانشگاه کینگز کالج لندن

بورسیه تحصیلی دانشگاه کینگز کالج لندن

همانطور که آشکار است هزینه های تحصیل در دانشگاه های انگلستان نسبت به سایر کشورها بسیار گران است. رقابت شدیدی را می ­توان میان دانشجویان جهت دریافت بورسیه های تحصیلی در انگلستان مشاهده نمود. این دانشگاه بورسیه های متعددی را به دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می­ نماید. اکثر بورسیه های این دانشگاه نیز همانند سایر دانشگاه ها مربوط به تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) می ­باشد.

بورسیه های تحصیلی این دانشگاه به دانشجویان با شرایط زیر تعلق می­ گیرد:

  • برخورداری از معدل و نمرات بالا در دوره های تحصیلی پیشین
  • برخورداری از مدارک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل با نمره های بالا
  • ارئه مقاله و پروپوزال
  • دارا بودن از رزومه های قوی تحصیلی و کاری
  • ارائه انگیزه نامه و توصیه نامه

امکانات دانشگاه کینگز لندن

دانشگاه کینگز علاوه بر ارائه خدمات آموزشی بسیار با کیفیت به امکانات آموزشی مدرن و پیشرفته ای مجهز می­باشد. کتابخانه ها، آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی این دانشگاه امکانات بسیار مناسبی را برای دانشجویان فراهم نموده است. علاوه بر این دانشجویان امکان دسترسی به خوابگاه های مجهز که دارای سالن های ورزشی تیراندازی، استخر شنا و غیره را دارند. همانطور که در بخش های قبل اشاره شد این دانشگاه دارای 10 دانشکده می­ باشد و دانشجویان امکان تحصیل در رشته های متنوع و متعددی را در این دانشگاه دارند.

از مهمترین رشته های تحصیلی در این دانشگاه می­ توان به موارد زیر را نام برد:

  • علوم فیزیک: ریاضیات، آمار، شیمی زمین شناسی، محیط زیست و علوم دریایی
  • روان شناسی: کلیه­ گرایش های این رشته
  • فناوری اطلاعات: مهندسی برق، الکترونیک و مهندسی عمومی
  • هنر و علوم انسانی: انواع زبان ها، ادبیات، تاریخ، فلسفه، الهیات و باستان شناسی
  • علوم زیستی
  • حقوق
  • علوم کامپیوتر

دانشجویان و متقاضیان عزیز که قصد ادامه تحصیل در انگستان را دارند، بهتر است ابتدا با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و از نظرات و پیشنهادات مفید این مجموعه آگاهی یابند.مقاله شرایط تحصیل در انگلستان به طور کامل در باب تحصیل در انگلستان اطلاعاتی جامع در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

سوالات متداول در باب دانشگاه کینگز کالج لندن

در این بخش مفتخر به پاسخگویی در باب دانشگاه کینگز کالج لندن می باشیم:

  • کینگز کالج لندن چه رتبه ای دارد؟ همواره جزو بهترین ها بوده و براساس رتبهه بندی QS این دانشگاه در لیست 25 دانشگاه برتر در جهان قرار گرفت. همچنین در سال 2018 با رتبه 42 جهانی از شهرتی جهانی برخوردار شد.
  • شهریه کیگز کالج لندن چقدر است؟ شهریه کینگز کالج لندن حدود 35000£ (پوند) در سال است.
  • چه رشته هایی در کینگز کالج لندن ارائه می شوند؟ رشته های بسیار متنوعی در دانشکده هنر و علوم انسانی، دندانپزشکی، علوم زیست و پزشکی، انستیتو روانپزشکی، روانشناسی و علوم عصبی، دانشکده حقوق، علوم طبیعی و ریاضیات، علوم و پرستاری و دانشکده علوم اجتماعی و سیاست عمومی ارائه می شوند.
3.7/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “دانشگاه کینگز کالج لندن

  1. بهنوش گفت:

    با سلام و وقت بخیر، من مدرک کارشناسیمو از دانشگاه پیام نور و ارشدم رو غیرانتفاعی بودم رشته روانشناسی عمومی هستم البته با مهر دانشگاه سراسری یعنی مدرک ارشدم زیر نظر دانشگاه سراسری هست میتونم بورسیه بشم؟ نمرات ارشدم خوبه اما دوره کارشناسی با معدل 13.27 صدم هستم لطفا برای بورسیه شدن چیکار کنم امکانش هست راهنماییم کنید.برای مقطع دکترا رشته روانشناسی بالینی یا علوم اعصاب

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب. برای بررسی شرایط بورسیه با شماره 02191003232 تماس حاصل نمایئد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *