مهاجرت تحصیلی موناکو

اعزام دانشجو به موناکو

اعزام دانشجو به موناکو

برای افراد و دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در کشورهای خاص هستند در این نوشتار به بررسی اعزام دانشجو به موناکو بر اساس آخرین قوانین تحصیل در این کشور پرداخته ایم. یکی از سوالاتی که در مورد این کشور می شود این است که فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و همچنین دریافت ویزای تحصیلی به چه صورت است. در این زمان نقش یک مرجع قانونی برای ارائه اطلاعات واقعی و درست بسیار حائز اهمیت است.

  • شرایط پذیرش در دانشگاه های موناکو برای دانشجویان ایرانی به چه صورت است؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های موناکو سالیانه چه مقدار است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در این کشور اقامت را تمدید کرد و اقامت دائم گرفت؟

با توجه به مساحت این کشور و موقعیت گردشگری و توریستی موناکو عموما رشته های خاصی در این کشور مورد توجه متقاضیان است. موناکو در سواحل مدیترانه نزدیک به فرانسه با جمعیتی کمتر از 40000 نفر واقع شده است. موناکو بیشتر به خاطر گردشگری، مناطق توریستی و مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک شناخته می شود. همچنین به دلیل تراکم جمعیت و هزینه ها عموما دانشجویان خاصی به فکر تحصیل در این کشور هستند.

اعزام دانشجو به موناکو از ایران

فرآیند اعزام دانشجو از ایران به هر کشوری در قدم اول با تحقیقات دانشجویان بایستی شروع شود. دانشجو باید در مورد کشور مورد نظر خود و برنامه تحصیلی مدنظر و شرایط دریافت پذیرش و ویزای آن مطلع گردد. موناکو تنها یک دانشگاه دارد که در آن چندین برنامه آموزشی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) به 2 زبان انگلیسی و محلی Monegasque ارائه می شود، سیستم آموزشی این کشور بسیار شبیه فرانسه است. دانشگاه بین المللی موناکو (IUM) در زمینه های تجارت تخصص دارد، اما چندین برنامه کارشناسی ارشد دیگر را در سطح جهانی ارائه می دهد که از اعتبار جهانی نیز برخوردار است. در ادامه رشته هایی که در دانشگاه موناکو ارائه می شود را بررسی می نمائیم.

شرایط اعزام دانشجو به موناکو

قوانین ویزا برای موناکو مانند قوانین فرانسه و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. برای ساکنان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و EEA که می خواهند در موناکو زندگی و تحصیل کنند نیاز به ویزا و اجازه اقامت دارند. دانشجویان می توانند برای دریافت ویزای دانشجویی در نزدیکترین کنسولگری فرانسه درخواست ویزا نمایند. دانشجویان در بدو ورود برای تهیه کارت اقامت از یک مرکز اداره پلیس مهاجرت آن کشور اقدام می نمایند. جهت اطلاع از شرایط و قواعد تحصیل در این کشور مطالعه مقاله تحصیل در موناکو خالی از لطف نخواهد بود.

در نمودار زیر به بررسی رشد دانشجویان در این کشور خواهیم پرداخت:

میانگین تعداد دانشجویان در کشور موناکو

اعزام دانشجو به موناکو در مقطع کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد مدیریت بین الملل در دانشگاه موناکو متمرکز بر توسعه قابلیت های مدیریت برای مقابله با چالش های تجارت بین المللی است. برنامه های درسی آن شامل مهارت های اساسی مدیریت، سیاست های جهانی، کارآفرینی، عملیات پایدار و نوسازی است. جهت تحصیل در این کشور متقاضیان بین المللی در وهله اول نیاز به اخذ ویزای تحصیلی موناکو خواهند داشت.

اعزام دانشجو به موناکو در مقطع کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد بازاریابی در دانشگاه موناکو

این دانشگاه رشته بازاریابی را در 2 گرایش ارائه می دهد که به شرح زیر است:

پارامترشرح
بازاریابی بین المللیدر این برنامه مدیران برای درک استراتژی های بازاریابی جهانی و جذابیت چند فرهنگی که تصمیمات تجاری را هدایت می کنند آموزش می بینند.
بازاریابی دیجیتالبازاریابی با استفاده از فناوری های جدید دیجیتال و اینترنت

کارشناسی ارشد در امور مالی هم به 2 روش ارائه می شود:

  • صندوق های تامینی و سهام خصوصی با تمرکز بر سرمایه گذاری ها و محصولات مالی
  • بانکداری خصوصی و مدیریت ثروت، افزایش مدیریت نمونه کارها و راه حل های سرمایه گذاری ساختار

کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی: چند تخصص در مدیریت ورزشی مشتاقان را قادر می سازد برای استفاده موثر از اصول مدیریت، بازاریابی، مالی و مهارت های ارتباطی در صنعت ورزش رشته مدیریت ورزشی نیز با 2 گرایش در دسترس است:

  • مدیریت تجارت ورزشی
  • صلح پایدار از طریق ورزش

کارشناسی ارشد لوکس: این تخصص منحصر به فرد متقاضیانی است که به دنبال شغل مدیریتی یا کارآفرینی در پیشنهادات لوکس، از جمله خرده فروشی، کالاها و خدمات، صنایع رویداد و مهمان نوازی هستند. نحوه برگزاری این دوره ها، برنامه های 10 ماهه همچنین شامل توسعه شخصی و مهارت های مدیریتی، سمینارها و کنفرانس های تجاری است. برنامه های آنلاین MBA (24 ماهه) نیمه وقت و بصورت تمام وقت (10 ماه) در رشته های AMBA در IMU نیز در دسترس هستند.

هزینه تحصیل و زندگی در موناکو

هزینه های تحصیل برای همه برنامه های کارشناسی ارشد علوم یکسان است. به جزء مورد مدیریت لوکس که این مبلغ برای کل برنامه 18000€ (یورو) است. هزینه کارشناسی ارشد در لوکس 19570€ (یورو) است. هزینه های رشته مدیریت به صورت تمام وقت 29600€ (یورو) است. دانشجویان با داشتن یک رزومه تحصیلی مناسب نیز می توانند برای انواع بورسیه های تحصیلی در این دانشگاه اقدام نمایند.

هزینه های اساسی ماهیانه به طور متوسط ​​برای یک دانشجو می تواند 2000€ الی 3000€ (یورو) در ماه باشد. قسمت عمده آن مربوط به اجاره محل اقامت و تهیه غذا است. هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی ممکن است. حداکثر برای یک دانشجو 40€ (یورو) در ماه باشد. با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از زیر هزینه زندگی در موناکو مطلع شوید.

مدارک لازم برای اعزام دانشجو به موناکو

چنانچه قصد اعزام دانشجو را دارید بایستی مدارک و مستندات زیر را آماده نمائید:

  • اثبات جایی برای اقامت
  • ارائه منابع مالی
  • ارائه نامه ای مبتنی بر عدم سوابق کیفری
  • بیمه
  • گواهی های آموزشی
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه، گواهی تولد
  • در صورت متعهل بودن ارائه گواهی ازدواج
  • گذرنامه معتبر

برای اخذ ویزای موناکو بایستی در یک کدام از این برنامه های تحصیلی پذیرش داشت. با مراجعه به سفارت فرانسه در ایران برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمود. در مورد شرایط اعزام دانشجو به فرانسه و سایر کشورهای دنیا نیز می توانید با مراجعه به وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و انجام مشاوره با کارشناسان ما اطلاعات خود را به روز نمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *