مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

ویزای تحصیلی در چک

ویزای تحصیلی در چک

اولین قدم برای ادامه تحصیل در قلب اتحادیه اروپا اخذ ویزای تحصیلی جمهوری چک بر اساس آخرین قوانین مهاجرتی در سال 2023 می باشد. اما جمهوری چک در واقع مکانی با تاریخ منحصر به فرد، جالب، پر از شگفتی ها و سنن فرهنگی است. دانش آموزان و دانشجویان از تمام نقاط جهان به جمهوری چک می آیند. گردشگران می خواهند از زادگاه فرانتس کافکا و همه آن معماری شگفت انگیز گوتیک و رومانیایی دیدن می کنند. چنین مکان فوق العاده ای بهترین جا برای پیگیری مدرک کارشناسی ارشد یا لیسانس شما است. اگر به دنبال یک کشور کاملاً جدید اروپایی هستید، چک بهترین کشور است. البته ناگفته نماند دریافت دعوتنامه تحصیلی از دانشگاه ‌های این کشور همانند سایر کشورهای اروپایی لازم و ضروری است. البته شاید ابهامات بسیاری در زمینه ویزای تحصیلی در چک وجود داشته باشد. سوالاتی نظیر:

  • مراحل اقدام برای ویزای تحصیلی در جمهوری چک چیست؟
  • چگونه می توان از دانشگاه های جمهوری چک پذیرش گرفت؟
  • شرایط اعزام به دانشجو و تحصیل در چک چگونه است؟

در حال حاضر 39000 دانشجو در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل می ­باشند. جهت آگاهی از شرایط پذیرش در دانشگاه های چک می­توانید با کارشناسان موفق ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید. با گرفتن مشاوره می توانید از تمامی جزئیات تحصیل در این کشور مطلع گردید.

اینفوگرافی ویزای تحصیلی جمهوری چک

شرایط ویزای تحصیلی در چک 2023

دانشگاه های چک با ارائه با کیفیت ترین متدهای آموزشی به دانشجویان موجب جذب دانشجویان بین المللی از سایر کشور های جهان شده است. تنوع در رشته های آموزشی و نو ظهور در دانشگاه های چک جذابیت تحصیل در این کشور را دو چندان نموده است. تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان های انگلیسی، آلمانی، چکی و فرانسوی ارائه داده می­ شود. با توجه به قدمت و تجربه ای که دانشگاه های چک در امر آموزشی دارند، ارائه آموزش ها بسیار با کیفیت است.

تحصیل اعزام و دانشجو به چک به گونه ای است که دانشجویان ابتدا درخواست پذیرش شان را به یکی از دانشگاه های کشور چک ارسال می ­نمایند. دانشگاه های مورد نظر پس از بررسی و ارزیابی مدارک دانشجو موافقت و یا عدم موافقت با تحصیل وی در این کشور را اعلام می­ نماید. پس از دانشجویان موافقتنامه تحصیلی از دانشگاه های این کشور دریافت نمایند، باید جهت اخذ ویزای تحصیلی در چک اقدام نمایند. اخذ ویزای تحصیلی با ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت این کشور امکان پذیر می باشد. لذا متقاضیان بایستی مدارک خود را آماده نمایند. آماده سازی مدارک بایستی با دقت صورت پذیرد تا مشکلی در اخذ پیش نیاید.

ویزای تحصیلی در چک برای مقطع کارشناسی

زبان تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان چکی ارائه داده می­ شود. از همین رو دانشجویان باید از تسلط کامل این زبان برخوردار باشند. طول دوره تحصیل در این مقطع 3 الی 4 سال است. دانشجویان در پایان تحصیلات خود ملزم به ارائه پایان نامه می­ باشند. دانشگاه های چک در نهایت به دانشجویان رشته های هنر مدرک BCE و به دانشجویان دیگر رشته ها مدرک BC اعطا می­ نماید. شرایط پذیرش در دانشگاه های چک شبیه به اغلب کشورهای اروپایی ست.

شرایط گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی به شرح زیر است:

  • برخورداری از مدارک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
  • مهارت زبان چکی
  • شرکت در آزمون ورودی دانشگاه ها

بدین منظور دانشگاه های این کشور آزمون های زبان چکی را برگزار می کنند. دانشجویانی که در این آزمون نمره قبولی را کسب نمایند، می­ توانند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی بپردارند. ناگفته نماند برخی از دانشگاه های این کشور علاوه بر آزمون های زبان، آزمون های ورودی جهت پذیرش دانشجو اخذ می­ نمایند.

ویزای تحصیلی در چک برای مقطع کارشناسی ارشد

طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به صورت ناپیوسته 2 الی 3 سال و به صورت پیوسته 4 الی 6 سال می ­باشد. در این دوره تدریس به زبان های انگلیسی و چکی ارائه داده می­ شود. بیشترین تمرکز دانشجویان در این دوره بر روی مباحث علمی و کاربردی بصورت تخصصی می­ باشد. در نهایت دانشجویان با اخذ نمره قبولی در آزمون های این مقطع و ارائه پایان نامه ای مناسب که مورد تأیید اساتید دانشگاه مورد نظر قرار بگیرد. مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت خواهند نمود. شهریه های تحصیلی در این مقطع czk12950 الی czk440328 (کرون) در سال تخمین زده شده است.

مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های مختلف و رشته های گوناگونی ارائه می گردد. در جدول زیر اطلاعاتی در مورد این مقطع در جمهوری چک آورده شده است.

تحصیل کارشناسی ارشد در جمهوری چکجزییات
دانشگاه های ارائه دهنده کارشناسی ارشد 69 عدد
قدیمی ترین دانشگاه ارائه دهندهدانشگاه چارلز در پراگ
تعداد دانشجویان این مقطع44291
 طول دوره1 الی 3 سال
میزان شهریهبسته به رشته زبان مورد تحصیل متفاوت است.
سال تحصیلیسپتامبر تا ژوئن

ویزای تحصیلی در چک برای مقطع دکترا

طول دوره­ تحصیل در مقطع دکترا در کشور چک 3 است. در این مقطع نیز تدریس به زبان های چکی و انگلیسی ارائه داده می ­شود. دانشجویان در مقطع دکتری به تحقیق بر روی پروژه های علمی خواهند پرداخت. دانشجویان جهت پذیرش درمقطع دکترا در این کشور باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 7 باشند. همچنین در پایان تحصیلات ملزم به ارائه پایان نامه و دفاع از تحقیقات خود در مقابل اساتید آموزشی دانشگاه مورد نظر خود در چک هستند. هزینه تحصیل در مقطع دکترا در این کشور czk462345 الی czk103606 (کرون) به ازای هر سال تحصیلی می ­باشد.

جزئیات تحصیل دکترا در چک:

جزئیات تحصیل دکترا در چک

هزینه ویزای تحصیلی در چک

تحصیل به زبان چکی برای تمامی دانشجویان ملی و بین المللی در این کشور به صورت رایگان است. اما دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را در این کشور دارند، بسته به دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی شهریه های متفاوتی را پرداخت می­ نمایند. ما در بخش های قبل شهریه برخی از مقاطع را بطور متوسط بیان نمودیم. اما بطور کلی متقاضیان تحصیل در چک بایستی هزینه ای برابر با czk129508 الی czk414426 (کرون) در سال بابت تحصیل در این کشور در نظر داشته باشند. حدود شهریه برخی دانشگاه ها در جمهوری چک ذیلا بیان شده است:

حدود شهریه برخی دانشگاه ها در جمهوری چک

قوانین ویزای تحصیلی در جمهوری چک 2023

همان گونه که در بخش های قبل ذکر نمودیم، شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا نیازی به اخذ ویزای تحصیلی در چک ندارند. اما دانشجویان سایر کشور ها بایستی با ارائه دعوت نامه تحصیلی، ویزای تحصیلی در چک را اخذ نمایند. این دانشجویان سپس اجازه سفر به این کشور را خواهند داشت.

دانشجویان باید برای درخواست ویزای چک مراحل زیر را انجام دهند:

  • وقتی را در سفارت این کشور رزرو نمایند.
  • معمولاً زمان هایی که سفارت این کشور تعیین می ­نماید، پس از 10 الی 12 ماه از زمان درخواست است.
  • دانشجویان باید متناسب با زمان خود در سفارت این کشور تایمی را رزرو بنمایند.

اگر تبعه برخی کشور ها باشید، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در جمهوری چک به ویزا نیاز نخواهید داشت. این کشورها عبارتند از:

  • نروژ
  • ایسلند
  • لیختن اشتاین
  • سوئیس
  • هر کشور عضو اتحادیه اروپا

سایر دانشجویان بین المللی باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنند. صدور ویزای چک ممکن است تا 60 روز طول بکشد. شما باید قبل از شروع درخواست خود، محل تحصیل خود را از پیش تعیین کنید.

هزینه ویزای تحصیلی در چک

معیارهای تایید دانشجو برای اخذ ویزای تحصیلی چک

تایید دانشجویان برای ارائه ویزا به آن ها دارای معیار های مختص به خود می باشد.ویزای تحصیلی چک به منظور تحصیل به متقاضیان اعطا می گردد. از این رو اقامت متقاضیان در این کشور مشروط به تحصیل خواهد بود. معیارهای مهمی برای اخذ ویزای تصحیلی وضع شده، اما متقاضیان میتوانند با بررسی آن ها خود را آماده کنند. این معیارها به دانشجویان نشان می دهند که تحصیل در چک مستلزم تلاشی مستمر می باشد. برخی از معیارهای اخذ ویزای تحصیلی چک عبارتند از:

معیارهای اخذ ویزای تحصیلی چک

ویزای تحصیلی چک و آینده پس از تحصیل

متقاضیان تحصیلی اغلب برای تحصیل در ایبن کشور برنامه های بلند مدت دارند. به عبارتی متقاضیان خواهان اقامت در این کشور بوده و کار در این کشور را مقرون به صرفه می دانند. لذا آینده تحصیل در این کشور برای بسیاری از متقاضیان حائز اهمیت می باشد. متقاضیان می توانند بر اساس شاخص های مختلفی، آینده تحصیل در چک را بسنجند. کار پس از تحصیل در این کشور را می توان با نرخ بیکاری و رفاه زندگی در آن را با بررسی میزان تولید ناخالص داخلی چک قیاس کرد.

آینده تحصیل در چک به دلیل امکان کار در کشورهای اروپایی روشن می باشد. لذا متقاضیانی که موفق به کار پش از تصحیل در اروپا می شوند، می توانند به اخذ اقامت دائم اروپا بیاندیشند. کار پس از تصحیل در چک امکان بهره مندی از مزایای شهروندی، درآمد مطلوب و رفاه اجتماعی این کشور را به متقاضیان ارائه می دهد.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی جمهوری چک

اولین محل مراجعه درخواست ویزا باید سفارت جمهوری چک در کشور شما باشد. اما دانشگاه شما نیز ممکن است در این فرآیند به شما توصیه کند. سرویس مهاجرت چک به دانشجویان اطلاعات مناسبی می دهد. در بیشتر موارد، درخواست ویزای دانشجویی چک شما را ملزم به ارائه موارد زیر می کند:

  • عکس های پاسپورت و پاسپورت معتبر
  • ارائه گواهی پذیرش نهایی
  • ارائه گواهی دال بر میزان تمکن مالی
  • تأیید محل اقامت شما در کشور
  • تأیید بیمه درمانی
  • مدارک عدم سوء پیشینه

در طی 3 روز از ورود به جمهوری چک باید حضور خود را در دفتر پلیس خارجه چک ثبت کنید.

سایر مدارک ویزای تحصیلی در جمهوری چک

دانشجویان باید زمانی را برای اخذ ویزای تحصیلی چک و فرا رسیدن موعد مقرر معین نمایند. متقاضی تحصیل در دانشگاه های چک باید مدارک خود را جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور ارائه بنمایند. این مدارک عبارتند از:

  • عکس
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه بلیط هواپیما
  • رسید پرداخت شهریه 1 سال تحصیلی در چک
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت دانشجو
  • ارائه مدارکی که تمکن مالی دانشجو را برای تأمین هزینه های زندگی در چک بیان می­ نماید.

متقاضیان تحصیل در چک می­ توانند سوالات خود را با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان گذاشته و از راهکار ها و تجربیات آنان در این زمینه بهره­ مند گردند.

سوالات متداول در باب ویزای تحصیلی کشور چک

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ویزای تحصیلی کشور چک می باشیم:

  • آیا در حال حاضر مهاجرت تحصیلی به کشور چک امکان پذیر است؟ پاسخ این سوال بلی است. کشور چک در واقع جزء 10 کشور برتر در حوضه اروپا می باشد که به دلیل هزینه های مناسب زندگی و همچنین وجود دانشگاه های معتبر، هر ساله مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار می گیرد.
  • چگونه می توان ویزای تحصیلی کشور چک را دریافت کرد؟ برای اخذ ویزای تحصیلی در این کشور لازم است در ابتدا از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید. بدین منظور بایستی مدارک زبان و ریز نمرات آخرین سال تحصیلی خود را برای دانشگاه ارسال کرده تا بتوان بعد از پرداخت شهریه پذیرش را کسب کرد.
  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی در کشور چک کدام است؟ مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا از این کشور بدین ترتیب می باشد: اصل پذیرش دانشگاه، گذرنامه، بلیط هواپیما، پرداخت شهریه 1 سال، گواهی سلامت، چند قطعه عکس و در آخر تمکن مالی.
  • هزینه های تحصیل در کشور چک به چه صورت است؟ هزینه های تحصیل در این کشور بسته به نوع دانشگاه و مقطع متفاوت می باشد، اما بطور میانگین دانشگاه های هزینه های سالانه ای به مبلغ czk207213 تا czk310820 (کرون) را در بر خواهند داشت.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *