مهاجرت به کشور جمهوری چک

شرایط ویزای همراه چک

شرایط ویزای همراه چک

اگر قصد مهاجرت خانوادگی به چک را دارید و یا می خواهید به خانواده خود در چک ملحق شوید در این نوشتار شرایط ویزای همراه چک را مطالعه نمائید. برای ویزای پیوستن به خانواده برای جمهوری چک باید در ابتدا دید که چه افرادی به این ویزا نیاز دارند و همچنین چه اسنادی لازم است، کجا و چگونه برای اخذ ویزا ارائه شود. شما باید در ابتدا ماهیت این برنامه را بشناسید.

  • چه افرادی می توانند برای ویزای همراه چک اقدام نمایند؟
  • شرایط ویزای همراه چک برای ایرانیان به چه صورت است و چه مدارکی نیاز دارد؟
  • آیا دانشجویان می توانند همراه خانواده خود به چک مهاجرت نمایند؟

این سوال ها زمانی پیش می آید که شما متاهل هستید و قصد مهاجرت به چک را دارید و بایستی بدانید بنا به نوع ویزایی که اقدام می کنید و نوع اقامتی که برای خود در چک می گیرید آیا می توانید برای خانواده خود هم درخواست ویزا و اقامت نمائید یا خیر؟ برای همین پیشنهاد می شود با دقت کامل این نوشتار را بخوانید و در انتها سوالات خود را با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

بررسی ویزای همراه چک

افرادی که برای سفر توریستی یا بازدید اقوام، تحصیل، کار، ازدواج و یا سرمایه گذاری به چک قصد مهاجرت و سفر دارند برای خانواده خود تحت شرایط و قوانینی می توانند درخواست ویزا نمایند. در این بین افرادی که قصد مهاجرت و ملحق شدن به همسر چکی خود را دارند فرآیند دیگر و سریعتری را می توانند پیش بگیرند. اما اگر همسر شما ایرانی باشد و در چک برای یکی از این اهداف بلند مدت حضور داشته باشد می تواند تحت شرایطی برای خانواده خود نیز درخواست اقامت نماید.

در اصل همراه به چه افرادی اطلاق می شود:

  • همسر
  • فرزندان زیر 18 سال

برخی سوال می نمایند که آیا پدر و مادر هم به عنوان همراه معرفی می شود؟ خیر، اگر در صورت خاصی که اثبات گردد که مسئولیت نگهداری پدر و مادر شما که سالخورده هستند با شماست و مدارک قوی برای اثبات این موضوع از لحاظ نامه های پزشک و تائیدات مورد نیاز شاید بپذیرند که به عنوان همراه شما اقدام نمایند.

شرایط ویزای همراه چک برای ایرانیان

یکی از معزلات ما ایرانی ها این است که در حال حاضر برای ورود به اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه شنگن نیاز به اخذ ویزا داریم. بنا به نوع ویزا هم شخص بایستی برای همراهان خود به نحو مشخصی اقدام نماید. در حالی که هدف سفر کوتاه مدت باشد در صورتی که دعوتنامه معتبر وجود داشته باشد مخصوصا از اقوام درجه یک شما شاید شانس دریافت ویزا را به همراه خانواده داشته باشید. اما در حالت هایی که برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری و اهداف بلند مدت اقدام می نمائید شرایط دریافت ویزا متفاوت است.

زمان درخواست ویزا وابسته در چک

پس از تأیید درخواست متقاضی اصلی، اعضای خانواده می توانند تقاضای پیوستن به خانواده را درخواست دهند. پیش بینی بهترین موقع برای انجام این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد مثل: (ملیت، میزان مشغول بودن سفارت در آن کشوری که درخواست می دهید، میزان آمادگی برنامه اصلی، میزان حقوق متقاضی اصلی و غیره). اما به طور کلی توصیه می کنیم صبر کنید تا ویزا/ اجازه اقامت متقاضی اصلی تأیید شود سپس برای الحاق اقدام نمائید. ویزای پیوستن به خانواده باید از طریق سفارت چک در کشور مبدا شما ارائه شود. (یعنی ایرانی ها باید درخواست خود را در سفارت چک در ایران ارسال کنند) یا اگر در کشوری که اجازه اقامت طولانی مدت یا دائمی دارند.

زمان درخواست ویزا وابسته در چک

ویزا همراه پزشکی چک

ویزا برای اقامت پزشکی ویزایی است که برای بیماران خارجی که مایل به سفر به ژاپن برای مقاصد پزشکی (شامل معاینه کامل پزشکی) هستند صادر می شود. در صورت لزوم و در صورت نیاز، ویزا برای شخص یا افراد همراه آنها نیز صادر می شود. خدمات پزشکی قابل اجرا نه تنها شامل درمان پزشکی در یک موسسه پزشکی می شود، بلکه خدمات متنوعی از معاینات کامل پزشکی و معاینات پزشکی تا بهبودی مانند بهبودی در چشمه های آب گرم را شامل می شود. خدمات پزشکی قابل اجرا شامل هر اقدامی است که توسط مؤسسات پزشکی در ژاپن دستور داده شده است (شامل معاینات کامل پزشکی، معاینات پزشکی، معاینات پزشکی، مراقبت های دندانی و بهبودی [از جمله بهبودی 90 روزه یا کمتر از چشمه های آب گرم]).

در نمودار زیر شاهد تعداد متقاضیان اخذ ویزای همراه چک هستید:

تعداد متقاضیان اخذ ویزای همراه چک

در صورت لزوم و در صورت نیاز ممکن است ویزاهای متعدد برای بیماران خارجی صادر شود. با این حال، ویزای چندگانه ممکن است تنها زمانی صادر شود که هر بازدید از ژاپن برای یک دوره 90 روزه یا کمتر باشد. برای درخواست ویزای مولتیپل، بیماران خارجی ملزم به ارائه یک برنامه درمانی پزشکی از یک پزشک در ژاپن هستند که ممکن است از طریق یک ضامن دریافت شود. در صورت لزوم و در صورت نیاز، نه تنها اعضای خانواده، بلکه اعضای غیر خانواده بیماران خارجی نیز مجاز به همراهی آنها هستند. در صورت لزوم و در صورت نیاز، ممکن است برای شخص یا افراد همراه، ویزا مشابه بیماران خارجی صادر شود. افراد همراه باید برای مراقبت شخصی از بیماران خارجی از ژاپن بازدید کنند و مجاز به شرکت در مشاغل یا فعالیت های درآمدزا برای دریافت پاداش نیستند.

در جدول زیر شاهد میزان افزایش مهاجران در چک می باشید:

سالمیزان افزایش مهاجران
202112%
202220%
202325%

شرایط و مدارک ویزای همراه چک

زمانی که شرایط اقامت نفر اصلی در آن کشور فراهم شود سپس خانواده متقاضی می توانند با فراهم نمودن مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزا به سفارت مراجعه نمایند، مدارک مورد نیاز اخذ ویزای همراه بدین ترتیب است:

  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه که افراد بالاتر از 10 سال حداقل 2 صفحه خالی
  • 2 عدد عکس پاسپورت
  • اثبات محل اقامت، باید همان محل اقامت متقاضی اصلی باشد برای 1 سال باشد.
  • اثبات تمکن مالی از حساب بانکی خود برای اعضای خانواده
  • ارائه سند ازدواج برای همسران و شناسنامه برای فرزندان
  • عدم سوء پیشینه
  • بیمه پزشکی که پس از تأیید ویزا، باید یک بیمه درمانی معتبر با زمان ویزا تهیه شود.
  • رضایت والدین دیگر، اگر به عنوان مثال فقط یکی از والدین و یک کودک در حال مهاجرت به جمهوری چک هستند و والدین دیگر در خارج از کشور اقامت دارند، ممکن است به رضایت والدین دیگر با کودک منتقل شده در اینجا نیاز باشد.

کلیه اسناد فوق الذکر باید به صورت اصل یا کپی محضری (بدون کپی ساده یا اسکن و غیره) ارائه شود، تاریخ آنها باید کمتر از 180 روز قبل اشد (به استثنای برخی موارد مانند گواهی ازدواج و غیره) که رسماً به چکی ترجمه شده است. همچنین بیشتر سفارتخانه ها مبلغ درخواست 200€ (یورو) (نصف مبلغ برای بچه ها) هزینه ویزا دارند.

شرایط و مدارک ویزای همراه چک

فرآیند ویزای الحاق چک

اداره مهاجرت چک به طور رسمی 60 الی 90 روز فرصت دارد تا ویزای پیوستن به خانواده را تأیید کند اما اگر مدت زمان بیشتری برای شما طول کشید نگران نشوید، گاهی فرآیند ممکن است طولانی شود. پس از تأیید ویزا، باید به همان سفارت محل درخواست خود بروید، بیمه پزشکی را نشان دهید و سفارت ویزا را در گذرنامه شما صادر خواهد کرد. سپس می توانید به جمهوری چک بیایید. پس از ورود ، باید ظرف 3 روز پس از ورود به اداره پلیس رفته و فرآیند اخذ اقامت خود را انجام دهید.

تحصیل در چک

در انواع اقامتی که دانشجو به راحتی می تواند همراهان خود را به آن کشور بیاورد زمانی است که نفر اصلی دارای حقوق و درآمد باشد. در مواردی از قبیل ویزای تحصیلی بعضا افرادی که پذیرش در مقاطع همچون دکترا با بورسیه تحصیلی دارند نیز ویزای همراه صادر می شود. البته در برخی موارد نیز ورود نفر اصلی دانشجو باید به آن کشور انجام شود و سپس برای اعضای خانواده درخواست ویزای همراه نمود. در کشور چک عموم مهاجرانی که از ایران اقدام می نمانید، برای ویزای تحصیلی چک اقدام می نمایند. شما عزیزان می توانید در مورد تحصیل در چک و همچنین سایر کشورهای اروپایی با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

متدوال ترین سوالات شرایط ویزای همراه چک

در این بخش از مقاله توجه شما را به پاسخ دهی متداول ترین سوالات شرایط ویزای همراه چک جلب می کنیم:

  • ویزای همراه چک به چه افرادی تعلق می گیرد؟ ویزای همراه چک به همسر و فرزندان زیر 18 سال تعلق می گیرد.
  • مدارک و شرایط ویزای همراه چک شامل چه مواردی می باشد؟ فرم درخواست ویزا، گذرنامه، اثبات محل اقامت، اثبات تمکن مالی، ارائه سند ازدواج و گواهی عدم سوء پیشینه
  • فرآیند ویزای همراه چک چه مدت طول می کشد؟ اداره مهاجرت چک به طور رسمی 60 الی 90 روز فرصت دارد تا ویزای پیوستن به خانواده را تأیید کند اما اگر مدت زمان بیشتری برای شما طول کشید نگران نشوید، گاهی فرآیند ممکن است طولانی شود.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه چک

  1. مطیعی گفت:

    مرسی که انقد خوب و مفید مختصر درباره ویزای همراه چک و خصوصا مدارک رو خیلی کامل گفته بودید. من ویزای تحصیلی چک رو هم مطالعه کردم و این سوال برام پیش اومده که من میخوام از طریق تحصیل اقدام کنم و همسرم هم اگر با ویزای همراه ببرم میتونه تحصیل کنه و ویزای تحصیلی بگیرم براش؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص شرایط ویزای تحصیلی چک با شماره 02191003232 تماس بگیرید و محتوا تحصیل در چک را نیز مطالعه بفرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *