مهاجرت کاری لیتوانی

مهاجرت از طریق کار به لیتوانی

مهاجرت از طریق کار به لیتوانی

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارد به بررسی موضوع مهاجرت از طریق کار به لیتوانی بپردازد. این کشور یکی از جماهیر حوزه بالتیک است که در شمال شرقی قاره اروپا موقعیت دارد. این کشور از اقتصادی با درآمد بالا برخوردار می ­باشد و همین امر موجب شده است که بسیاری از مردم با مهاجرت از طریق کار به این کشور سفر نمایند. کشاورزی و صنعت نقش مهمی بر رشد اقتصادی این کشور داشته است.

همچنین با توجه به نزدیکی این کشور به دریای بالتیک همواره این کشور نقش ترانزیتی بسیار مهمی را میان کشورهای غربی و شرقی قاره­ی اروپا ایفا نموده است. این کشور با ایجاد خطوط راه آهن میان کشورهای اروپایی و دریای بالتیک انجام فعالیت های تجاری را تسهیل نموده است. ناگفته نماند کشور لیتوانی دارای 11 منطقه آزاد و صنعتی برای اجام فعالیتها و معاملات تجاری می ­باشد. افرادی که قصد مهاجرت از طریق کار به این کشور را دارند، می­ توانند در ابتدا مشاوره ها و راهنمائی های لازم در این زمینه را از مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شده و سپس با توجه به شرایط خود به این کشور مراجعت نمایند.

تولیدات کشور لیتوانی عبارتند از:

  • مواد معدنی
  • مواد غذایی
  • شیمیایی و تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی
  • صنایع چوبی
  • پارچه که به کشورهایی همچون انگلستان/ استونی/ لتونی/ روسیه/ آلمان و سوئد صادر می­گردند.

بررسی مهاجرت از طریق کار به لیتوانی

با توجه به مواردی که در مقدمه بیان نمودیم این کشور دارای اقتصاد و درآمد مناسبی می ­باشد. اما نرخ بیکاری در این کشور 8% گزارش شده است. کارکنان در این کشور 40 ساعت در هفته به انجام کار می­ پردازند. مهاجرت از طریق کار به این کشور نیازمند اخذ ویزای کاری این کشور می ­باشد. علاوه بر این افراد باید مجوز انجام کار در کشور لیتوانی را نیز اخذ بنمایند. مجوز کار این کشور تنها برای آن دسته از افرادی صادر می­ گردد که اولا موفق به اخذ دعوتنامه کار از سوی شرکت های لیتونیایی شده باشد. ثانیاً فرد باید در شغل مورد نظر خود حداقل دارای 2 الی 3 سال سابقه کاری باشد. میزان حقوق و دستمزدی که افراد در لیتوانی دریافت می ­نمایند،7837€ (یورو) که با کسر مالیات به 659€ (یورو) می­ رسد.

میانگین دریافتی در این کشور در بسیاری مشاغل متفاوت می باشد، که در این بخش شرح داده شده است:

درآمد مشاغل در لیتوانی

 

ویزای کاری لیتوانی

ارسال دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان در این کشور همانند دیگر کشورهای اروپایی می ­باشد. به گونه ای که کارفرمایان ابتدا باید نیروی مورد نظر خود را در این کشور و سپس کشورهای اتحادیه اروپا جستجو نمایند، در صورتیکه نیروی مورد نظر خود را در کشورهای مورد نظر نیابد، آنگاه اجازه انتشار آگهی به دیگر کشورها را خواهد داشت. سفارت کشور لیتوانی نیز تنها اجازه صدور ویزا کاری این کشور را برای افرادی دارد که دارای پیشنهاد کاری و قراردادکاری با کارفرمایان در این کشور باشند. تحصیل در لیتوانی نیز از جمله راه های مهاجرتی به این کشور است که دانشجویان می ­توانند به انجام کار ضمن تحصیل در این کشور بپردازند.

این دسته از افراد اجازه انجام کارهای دانشجویی و پاره وقت در این کشور را دارند. البته میزان ساعات کاری دانشجویان در این کشور بستگی به مقطع تحصیلی آنان دارد. این مجوز بدین شرح است:

  • مقطع کارشناسی: 10 ساعت
  • مقطع کارشناسی ارشد: 20 ساعت
  • مقطع دکتری: 30 ساعت

مدارک لازم جهت مهاجرت از طریق کار به لیتوانی

افرادی که قصد مهاجرت از طریق کار به کشور لیتوانی را دارند، می باید با ارائه مدارک زیر به سفارت در کشور مبدأ خود درخواست ویزای کاری کشور لیتوانی را نمایند:

  • عکس
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی)
  • رزومه کاری
  • کپی مدارک تحصیلی متقاضی
  • دعوتنامه کاری و قراردادکاری با کارفرمایان در لیتوانی
  • گواهی عدم سوء سابقه پیشینه
  • مدارکی که تمکن مالی فرد را جهت تأمین امورات زندگی در لیتوانی اثبات می ­نماید.
  • مدارکی که نشان دهنده سوابق کاری فرد حداقل به مدت 2 سال را بیان می ­نماید.

متقاضیان مهاجرت از طریق کار به این کشور توجه داشته باشند، زبان رسمی مردم این کشور لیتوانیایی است و مردم این کشور به زبان انگلیسی نیز صحبت می نماید. از همین رو مهارت در زبان های انگلیسی و لیتوانیایی برای انجام کار در این کشور ضروری می ­باشد. همانطور که بیان گردید، متقاضیان انجام کار و مهاجرت به لیتوانی علاوه بر اخذ ویزای کاری نیازمند دریافت مجوز کار این کشور نیز هستند.

مدارک لازم جهت مهاجرت از طریق کار به لیتوانی

ویزای کار لیتوانی برای نیروی متخصص

اگر شغل متقاضی مستلزم صلاحیت های حرفه ای سطح بالا باشد، فرد متقاضی می تواند تصمیمی در مورد انطباق با نیازهای بازار کار بگیرد. این تصمیم توسط اداره مهاجرت زیر نظر وزارت کشور جمهوری لیتوانی به متقاضی ابلاغ می شود. روند به دست آوردن این اسناد مشابه است زیرا توسط کارفرما نیز انجام می شود. با این حال، متقاضیانی که طبق این تصمیم تایید شده اند، باید به جای ویزای ملی نوع (D) اجازه اقامت موقت این کشور را دریافت کنند. این مسئولیت کارفرما است که از طرف نیروی کار خارجی برای مجوز کار درخواست دهد.

متقاضی باید مدارک لازم را در اختیار کارفرما قرار دهد که این مدارک عبارتند از:

  1. مدارک صلاحیت شغلی(مانند تجربه حرفه ای و تحصیلات قبلی)
  2. اطلاعات شناسایی شخصی

کاریابی در لیتوانی

افرادی قصد مهاجرت از طریق کار به کشور لیتوانی را دارند، می­ توانند با مراجعه به سایت های کاریابی در این کشور به دنبال شغل مورد نظر خود در این کشور بپردازند.

از معروف ترین سایت های کاریابی در این کشور عبارتند از:

  • www.ldb.lt
  • www.Cv.lt
  • www.Careerjet.ae

دانشجویان امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور را دارند. به گونه ای که با اتمام تحصیلات در این کشور و یافتن شغل مورد نظر خود در این کشور، امکان تبدیل نمودن اقامت تحصیلی خود به اقامت کاری لیتوانی را داشته و از این طریق می­ توانند اقامت دائم این کشور را اخذ بنمایند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره های مفید به متقاضیان مهاجرت سعی در تسهیل مراحل مهاجرتی را دارند. در حسن ختام این مقاله می توانید مقاله حقوق ماهیانه کار در لیتوانی را مطالعه فرمائید.

سوالات مکرر در خصوص مهاجرت از طریق کار به لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات مکرر در خصوص مهاجرت از طریق کار به لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • مدارک لازم جهت مهاجرت به لیتوانی از طریق کار چیست؟ عکس-پاسپورت معتبر-مدارک هویتی (شناسنامه و کارت ملی)-رزومه کاری-کپی مدارک تحصیلی متقاضی-دعوتنامه کاری و قراردادکاری با کارفرمایان در لیتوانی-گواهی عدم سوء سابقه پیشینه-مدارکی که تمکن مالی فرد را جهت تأمین امورات زندگی در لیتوانی اثبات می نماید.-مدارکی که نشان دهنده سوابق کاری فرد حداقل به مدت 2 سال را بیان می نماید.
  • شرایط مهاجرت کاری به لیتوانی چیست؟ مهاجرت از طریق کار به این کشور نیازمند اخذ ویزای کاری این کشور می ­باشد. علاوه بر این افراد باید مجوز انجام کار در این کشور را نیز اخذ بنمایند. مجوز کار این کشور تنها برای آن دسته از افرادی صادر می­ گردد که اولاً موفق به اخذ دعوتنامه کار از سوی شرکت های لیتونیایی شده باشد. ثانیاً فرد باید در شغل مورد نظر خود حداقل دارای 2 الی 3 سال سابقه کاری باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *