مهاجرت کاری لیتوانی

لیست مشاغل مورد نیاز لیتوانی

درباره لیست مشاغل مورد نیاز لیتوانی

این مقاله شامل لیست مشاغل مورد نیاز لیتوانی می باشد که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده و به بررسی فرصت های شغلی مختلفی می پردازد. در این کشور میزان بیکاری سالانه کاهش می یابد و کارفرمایان بیش از پیش در مورد فقدان خاص برخی متخصصان صحبت می کنند. خدمات استخدام عمومی این کشور لیستی از بیشترین تقاضای شغلی در این کشور را معرفی و تأیید می کند. این لیست شامل مشاغل مختلفی در بخش های گوناگون اقتصاد کشور لیتوانی مانند صنعت، خدمات، ساخت و ساز، مهندسی و غیره می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

درباره لیست مشاغل مورد نیاز لیتوانی

دولت این کشور لیستی از آن حرفه ها را تصویب کرد که به مهارت های بالایی و کارگرانی نیاز دارند که در حال حاضر این کشور فاقد آن است. این لیست حرفه ها همچنین باعث افزایش اشتغال مهاجران کشورهای ثالث در لیتوانی می شود. معمولا از لیست مشاغل مورد نیاز این کشور برای اعطاء اجازه اقامت موقت به یک متقاضی خارجی که قصد کار در یک زمینه حرفه ای با مهارت بالا را دارد، هنگامی که کارفرما قصد دارد او را برای کمتر از 1 سال استخدام کند، استفاده می شود. همچنین در نظر داشته باشید که در این کشور حداقل و حداکثر دریافتی به شکل زیر می باشد:

حداقل و حداکثر حقوق در لیتوانی

با توجه به لیست زیر می توانید با برخی از مورد تقاضاترین مشاغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور قرار می گیرند آشنا شوید:

  • مکانیک ماشین آلات صنعتی
  • مهندس سازمان تولید
  • مشاوره فناوری اطلاعات
  • مدیر شبکه
  • طراح گرافیک

مکانیک ماشین آلات صنعتی در لیتوانی

كاركنان نگهداری و به طور کلی مکانیک های ماشين آلات صنعتي تجهيزات كارخانه و ساير دستگاه های صنعتی از قبيل انتقال سيستم ها، ماشين آلات توليد و تجهيزات بسته بندی را نگهداری و ترميم می کند. این افراد در کارخانه ها، نیروگاه ها و اماکن ساختمانی ماشین آلات را نصب، پیاده سازی، تعمیر، بررسی و جابجایی می کند. مکانیک ماشین آلات صنعتی، کارگران تعمیر و نگهداری ماشین آلات معمولاً موارد زیر را انجام می دهند:

  • خواندن کتابچه های راهنمای فنی برای درک تجهیزات و کنترل ها
  • جداسازی ماشین آلات و تجهیزات در صورت بروز مشکل
  • تعمیر یا جایگزین کردن اجزای شکسته یا خراب
  • تشخیص دادن مشکلات جزئی با انجام تست های تشخیصی اساسی
  • آزمایش ماشین آلات خراب برای مشخص کردن نیاز به تعمیرات اساسی
  • تنظیم تجهیزات و ماشین آلات را مطابق با مشخصات
  • تمیز کردن و روغن کاری تجهیزات یا ماشین آلات
  • جابجایی ماشین آلات و تجهیزات

جهت اطلاع از میزان درآمد در این کشود مقاله حقوق ماهیانه کار در لیتوانی را مطالعه بفرمائید. در نمودار زیر به میزان درآمد یک مکانیک ماشین آلات صنعتی در کشور لیتوانی اشاره شده است:

مهندسی سازمان تولید در لیست مشاغل مورد نیاز لیتوانی

مهندسان تولید در حوزه تولید کار می کنند و بر تولید کالاها در بسیاری از صنایع در کارخانه ها یا کارخانه ها نظارت دارند. کار اصلی آنها این است که مطابق پروتکل های برنامه ریزی شده با استفاده از فناوری مناسب، اطمینان حاصل شود که همه محصولات با بالاترین راندمان و کیفیت تولید می شوند. مهندسان تولید مسئولیت هر 2 تصویر بزرگ و جزئیات کوچک مربوط به همه جنبه های تولید را بر عهده دارند. مهندس تولید می باید کارگران را در خط تولید اداره می کند و اطمینان حاصل کند که همه آنها به عنوان یک تیم با هم همکاری می کنند و از پروتکل ها پیروی می کنند. وظایف نظارت مهندس شامل آموزش تیم کارگران در خصوص پروتکل های ایمنی و تضمین کیفیت می باشد.

برای تهیه آموزش مناسب به کارگران، یک مهندس تولید نیز معمولاً باید تحت آموزش و مدیریت خود و عملیات نیز قرار بگیرد. مهندس همچنین باید بر کارکنان خود نظارت کند تا از مهلت مهلت مهم تولید اطمینان حاصل کند. یكی از اصلی ترین وظایف آنها عیب یابی در همه مراحل در فرآیند تولید و بهبود روند تولید است. مهندسان تولید باید بتوانند مشخص کنند که در کجا خط تولید مشکلی وجود دارد، از جمله مواردی که در مورد ماشین آلات نیاز به رفع، تمیز کردن یا طراحی مجدد است. کار در لیتوانی در سال های اخیر رو به پیشرفت بوده است، که در مقاله مذکور اطلاعات کافی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در جدول زیر به میزان درآمد مهندسان سازمان تولید در سال 2023 اشاره شده است:

تجربه کاریمیزان حقوق به یورو
کم (تا 2 سال)470€
متوسط (بیش از 5 سال)880€
زیاد (بیش از 10 سال)1345€

مشاوره فناوری اطلاعات در لیست مشاغل مورد نیاز لیتوانی

مشاوران فن آوری اطلاعات با مشتریان همکاری می کنند تا به ادغام سیستم های فناوری اطلاعات در تجارت خود کمک کنند. مشاوران فناوری اطلاعات با نشان دادن چگونگی استفاده بهتر از فناوری، به مشتریان کمک می کنند تا حاشیه سود را بهبود بخشند و بازدهی بالاتری در سرمایه گذاری های فناوری خود کسب کنند. مشاوران فناوری اطلاعات به عنوان پلی بین تیم فنی مشتری و کارمندان که از این فناوری استفاده می کنند، خدمت می کنند. شرایط تحصیلی برای مشاوران فناوری اطلاعات متفاوت است، اگرچه بیشتر کارفرمایان مشاوران دارای حداقل مدرک کارشناسی کامپیوتر یا علوم اطلاعات را ترجیح می دهند. بسیاری از مشاوران فناوری اطلاعات نیز با تمرکز بر مدیریت فناوری اطلاعات، مدرک کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار را دنبال می کنند. دوره های MBA در این زمینه به طور معمول شامل مدیریت پایگاه داده، مدیریت جهانی فناوری اطلاعات، رفتار سازمانی و مدیریت فناوری و نوآوری است.

یک مشاور فناوری اطلاعات باید درک کاملی از نیازهای تجاری و فناوری مشتری داشته باشد. این امر نیاز به ملاقات با مشتری قبل از شروع پروژه دارد تا دقیقاً آنچه را که او از نظر خدمات و نتایج می خواهد بیاموزد. هنگامی که مشاور نیازهای مشتری را درک کرد، باید یک استراتژی برای رفع آن نیازها تدوین کند. یک مشاور فناوری اطلاعات باید بتواند هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی با مشتریان ارتباط برقرار کند تا بتواند کارهایی را که باید انجام شود درک کند. از آنجا که مشاور فناوری اطلاعات غالباً بدون نظارت کار می کند، او باید مهارتهای عالی در مدیریت زمان داشته باشد و بتواند مستقل کار کند. او باید مهارت های خوبی برای برقراری ارتباط با افراد داشته باشد تا بتواند مشتریان بیشتری داشته باشد.

مشاوره فناوری اطلاعات در لیست مشاغل مورد نیاز لیتوانی

شرایط کار به عنوان مدیر شبکه در لیتوانی

مدیر شبکه شخصی است که بر کل سیستم شبکه کامپیوتری یک شرکت نظارت دارد. هدف از شبکه این است که به کارکنان یک شرکت اجازه دسترسی سریع به سوابق، اسناد و پرونده ها و به اشتراک گذاشتن آنها را می دهد که در غیر این صورت باعث می شود بازیابی این پرونده ها زمان بر باشد. شبکه همچنین دسترسی کاربر به سیستم های کامپیوتری، برنامه های ایمیل یا اینترنت و همچنین چاپ اسناد از هر بخش را قادر می سازد. مدیران شبکه شبکه های محلی یا شبکه های بین المللی را از طریق ارتباط ماهواره ای راه اندازی می کنند. مدیران شبکه شبکه را طراحی می کنند و سیستمهای شبکه را نصب می کنند و در صورت بروز هر گونه اشکال، آنها را عیب یابی می کنند. یک مدیر شبکه همچنین یک برنامه بازیابی برای سناریوهای بدترین حالت مانند نفوذ ویروس و تخریب فیزیکی سیستم ایجاد می کند.

آنها با تنظیم فایروال ها، رمزهای عبور و سازوکارهای ایمن در برابر هکرها و کاربران غیرمجاز، امنیت این سیستم ها را حفظ می کنند. مدیران شبکه سوابق سیستم را تدوین می کنند و متخصصان فنی را که در شبکه کار می کنند آموزش و مشاوره می دهند. آنها مسئول توسعه یا تحلیل هزینه های بودجه هستند. بیشتر کارفرمایان در کشور لیتوانی مدیران شبکه را استخدام می کنند که دارای مدرک کارشناسی در علوم کامپیوتر هستند. غیر از مهارت های قوی فناوری اطلاعات، مدیران شبکه باید مهارت های ارتباطی و خوبی را به دست آورند. آنها باید توانایی کار در گروه های مختلف را داشته باشند اما همچنین قادر به کار مستقل، رهبری گروه ها، مدیریت مالی و توانایی مدیریت پروژه ها را داشته باشند.

طراحی گرافیک در لیست مشاغل مورد نیاز لیتوانی

طراحان گرافیک از کامپیوتر یا ابزار دستی برای ایجاد پوستر، وب سایت، آرم، بروشور، مجله و بسیاری از مواد دیگر برای ارتباط ایده ها و اطلاعات بصری استفاده می کنند. آنها گاهی اوقات به عنوان گرافیست خوانده می شوند. مسئولیت های اصلی یک طراح گرافیک عبارتند از:

  • برنامه ریزی مفاهیم با مطالعه اطلاعات و مطالب مربوطه
  • توصیف مفاهیم با طراحی نمونه هایی از آرایش هنری، اندازه، اندازه و نوع سبک و ارائه آنها برای تأیید
  • تهیه اثر هنری نهایی با بهره برداری از تجهیزات و نرم افزارهای لازم
  • در صورت لزوم ارتباط و هماهنگی با آژانسهای خارجی، خدمات هنری، طراح وب، بازاریاب، چاپگرها و همکاران خود
  • کمک به تلاش تیم با انجام وظایف در صورت لزوم
  • ارتباط با مشتری در مورد چیدمان و طراحی
  • ایجاد طیف گسترده ای از گرافیک و طرح بندی برای تصاویر محصول، آرم های شرکت و وب سایت هایی با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ
  • بررسی طرح بندی نهایی و پیشنهاد در صورت لزوم بهبود

طراحان گرافیک، همچنین به عنوان هنرمندان گرافیک یا طراحان ارتباطات، از هنر و فناوری برای برقراری ارتباط ایده ها از طریق تصاویر و چیدمان وب سایت ها و صفحات چاپ شده، استفاده می کنند. آنها ممکن است از عناصر طراحی متنوعی برای دستیابی به جلوه های هنری یا تزئینی استفاده کنند. طراحی گرافیک برای بازاریابی و فروش محصولات از اهمیت بسیاری برخوردار است و یک جزء اساسی از بروشور و آرم است. بنابراین، طراحان گرافیک اغلب در تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی از نزدیک با افراد همکاری می کنند. در این مقاله به برخی از برجسته ترین مشاغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز لیتوانی قرار گرفته اند اشاره شد. برای کسب اطلاعات درباره شرایط مهاجرت به لیتوانی و کسب اقامت لیتوانی از روش های مختلف می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *