مهاجرت تحصیلی روسیه

مسکن دانشجویی در روسیه

مسکن دانشجویی در روسیه

آگاهی از شرایط مسکن دانشجویی در روسیه از اهم مواردی می باشد که دانشجویان بایستی در خصوص تحصیل و زندگی در این کشور مدنظر قرار داد. از آنجائیکه از طریق تحصیل در روسیه می توان ویزای تحصیلی و مهاجرت به روسیه را به دست آورد دانشجویان متقاضی بسیاری را به خود جذب کرده است. این دانشجویان باید در نظر داشته باشند که هزینه زندگی خود را در روسیه پایین بیاورند. با انتخاب مسکن دانشجویی در روسیه می توانند این صرفه جویی را بکنند.

افراد متقاضی به تحصیل در کشور روسیه با انتخاب مسکن دانشجویی می توانند تحصیل خود را در رشته ی مورد نظر شروع کنند. کشور روسیه با مردمانی روسی زبان و تنوع فرهنگی که دارد بهتر است دوره آموزشی زبان روسی را کامل ببینید. اگر چنانچه مایل به انتخاب مسکن دانشجویی در روسیه هستید. خواهان به دست آوردن کامل اطلاعات در این زمینه هستید می توانید همه روزه با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس فرمایید.

شرایط اجاره مسکن دانشجویی در روسیه

از گزینه هایی که برای یک دانشجوی خارجی برای انتخاب مسکن پیش رویش است می توان به خوابگاه دانشگاهی، اجاره آپارتمان و زندگی با یک خانواده میزبان است. بهتر است که ابتدا به بودجه ای که دارید دقت کنید و سپس به انتخاب بپردازید. قبل از آنکه انتخابی را برای مسکن خود بگیرید تمامی معایب و مزایای آن را در نظر بگیرید و سپس انتخاب کنید. در ادامه مقاله به هزینه ای که در قبال اجاره آپارتمان دانشجویی می دهید اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است که خوابگاه های کشور روسیه برای دانشجویان بین المللی که برای تحصیل به کشور روسیه مهاجرت کرده اند آماده شده است. اکثر این خوابگاه ها در محوطه دانشگاه قرار گرفته اند و به دانشگاه نزدیک می باشند.

اتاق های خوابگاه ها 2 یا 4 نفره است. در اغلب موارد این اتاق ها به 2 یا 4 دانشجو داده می شود. این اتاق ها مجهز به میزی برای مطالعه، صندلی، کمدی برای لباس ها، قفسه ای برای کتاب ها، تخت و تخت خواب می باشد. همچنین این خوابگاه های دانشجویی مجهز به آشپزخانه هایی که به صورت مشترک استفاده می شود. همچنین این خوابگاه های دانشجویی دارای اتاق های ورزشی برای ورزش کردن دانشجویان ، اتاق هایی که برای تفریح ساخته شده است، اتاق هایی که برای ناهارخوری ساخته شده است. اتاق های رختکن، سالن هایی برای دوچرخه سواری و ماشین لباس شویی هایی که به صورت مشترک برای استفاده دانشجویان گذاشته شده است. تمام این محوطه ها دارای امنیت می باشد.

هزینه اجاره مسکن دانشجویی در روسیه

هزینه اقامت دانشجویان به وسیله دانشگاه تعیین می شود. هزینه اقامت با توجه به شهری که انتخاب می کنید. همچنین دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید ماهانه از بین 150RUB تا 5000RUB (روبل روسیه) متغیر است. هزینه اجاره خوابگاه دانشگاهی از اجاره آپارتمان کمتر است. پرداخت این هزینه اجاره می تواند ماهانه یا دوره ای باشد. اگر چنانچه توان پرداخت سالانه را نیز داشته باشید می توانید تمام سال تحصیلی که پیش رو دارید را یک جا پیش پرداخت کنید. این کار مزایا یی نیز به همراه دارد این مزایا شامل تخفیف از سوی دانشگاه می باشد. اگر چنانچه دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب کرده اید خوابگاه دانشجویی نداشته باشد یا آن خوابگاه مورد پسند شما قرار نگرفته باشد باید به فکر اجاره آپارتمان یا اتاق بیفتید.

شاخص هزینه مسکن در مهمترین شهرهای روسیه در نمودار زیر بدین شرح می باشد:

تعداد دانشجویان بین المللی در روسیه

قطعا انتخاب این گزینه گران خواهد بود. اما مزایای آن این است که مورد پسند شما واقع می شود. شما می توانید با ذهنی مملو از آرامش به تحصیل در رشته انتخابیتان بپردازید. اگر بتوانید دانشجویان دیگری نیز برای هم اتاقی با خود پیدا کنید. اجاره آپارتمان برای شما به صرفه تر می شود. همچنین می توانید همسایگانی را انتخاب کنید و با آنها زندگی کنید. اگر دنبال ارزانی هستید بهتر است از شهر های بزرگی چون مسکو و سنپترزبورگ دوری کنید. برای اجاره آپارتمان به شهر های کوچکتر بروید. برای مثال در شهر مسکو اجاره یک تخت خواب در ماه حدود 35000RU (روبل روسیه) و اتاق آن با امکاناتی که دارد 20000RUB (روبل روسیه) تمام می شود.

کمک هزینه دانشگاه ها برای مسکن دانشجویی در روسیه

برخی از دانشگاه های این کشور به دانشجویان برای پیدا کردن مسکن دانشجویی در روسیه برای اجاره کمک می کند. این کمک شامل پیدا کردن خانواده های میزبان می باشد. بنابراین بهتر است در ابتدا از نمایندگان دانشگاه خود سوال کنید. آیا این خدمات توسط آن ها ارائه می شود یا خیر. اگر دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید این خدمات را ارائه دهند پیدا کردن مسکن دانشجویی در روسیه به سرعت و به بهترین شکل برای شما امکان پذیر می شود. در مدت زمانی که این امر به ظول می انجامد می توانید در خوابگاه دانشجویی بمانید.

اگر چنانچه دانشگاه شما این خدمات را ارائه ندهد شما باید خود به دنبال آپارتمان مورد نظرتان در کنار مشورتی که با افراد خبره می کنید باشید. لازم به ذکر است که شما به غیر از هزینه ای که برای اجاره مسکن می کنید باید بدانید که هزینه ای هم برای سپرده و بهره ای که باید به دلال معاملات ملکی بدهید هم شامل می شود. شما می توانید قبل از اقدام به مطالعه مقاله هزینه تحصیل در روسیه بپردازید. تا در کنار هزینه اجاره مسکن دانشجویی در کشور روسیه با هزینه تحصیل هم آشنا شوید همچنین می توانید با مطالعه مقاله اقامت پس از تحصیل در روسیه به فکر اقامت خود بعد از تمام شدن دوره تحصیل خود باشید.

کمک هزینه دانشگاه ها برای مسکن دانشجویی در روسیه

خوابگاه دانشجویی روسیه

دانشگاه فدرال کازان دهکده ای در جوار خود برای اسکان دانشجویان خارجی ساخته است. برخی از دانشگاه ها نظیر دانشگاه میسیس روسیه خوابگاه هایی را برای اسکان دانشجویان خود در بنا های تاریخی که ساختمانی سنتی است. برخی از دانشگاه های روسیه انواع مختلفی از خوابگاه ها از جمله مدل آپارتمانی، بلوکی و راهرویی ارائه می دهد. در مدل راهرویی در مقایسه با بلوکی از حمام و سرویس بهداشتی و آشپزخانه مشترک استفاده می کنند. در مدل بلوکی از حمام وآشپزخانه و سرویس بهداشتی مجزا در هر بلوک استفاده می شود. اگر چنانچه خواهان دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه خوابگاه های دانشگاه روسیه و تحصیل در روسیه و مسکن دانشجویی در روسیه هستید می توانید همه روزه با مشاورین وکارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *