مهاجرت تحصیلی مالزی

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش مالزی

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش مالزی در کارشناسی

این متن که درباره مدارک و شرایط لازم برای پذیرش مالزی نگارش شده است به بررسی و راهنمایی متقاضیان علاقه مند به تحصیل در این کشور می پردازد. در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب نمودن اطلاعاتی در این باب هستید با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به اطلاعات جامعی دست یابید.

در سالهای اخیر تعداد متقاضیان مهاجرت تحصیلی به مالزی افزایش یافته است و لزوم اطلاع داشتن از آخرین اطلاعات در مورد مدارک و شرایط لازم برای پذیرش مالزی یش از پیش احساس می شود. متقاضیان پذیرش در مالزی با انتخاب مالزی به عنوان مقصد تحصیلی خود در یک سیستم آموزشی بین المللی جدید می توانند به اطلاعات جدیدی در یک محیط تحصیلی دست یابند که می تواند منجر به ایجاد فرصت های بی شماری برای تجارب منحصر به فرد در اختیاراین اشخاص قرار گیرد اما مرحله اول از پذیرش تحصیل در مالزی و مهاجرت به این کشور می توانند به آگاهی زیادی از فرآیند پذیرش و مدارک و شرایط لازم برای پذیرش مالزی به دست آورند.

مزایای تحصیل در مالزی

از آن جا که در سال های اخیر سیستم آموزشی کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله مالزی و سنگاپور دچار تحول شگرفی شده است و باعث خلق محیطی آکادمیک و جذاب برای دانشجویان خارجی شده است. اما دلایل متعددی برای انتخاب مالزی به عنوان مقصد تحصیلی در بین دانشجویان خارجی وجود دارد. که برخی از آنها عبارتند از:

  • مزیت اول: ارائه کیفیت آموزشی بالا در این کشور که توسط UNESCO به عنوان یازدهیمن مقصد تحصیلی برتر در دنیا قرار گرفته است.
  •  مزیت دوم: میزان کم و مناسب شهریه های مالزی که برای دانشجویانی که دارای تابعیت خارجی می باشند مقصد جذابی به شمار می رود.
  • مزیت سوم: میزان هزینه زندگی مناسب و معقول زندگی در کشور مالزی که توسط سازمان QS، دارای جایگاه مناسبی در میان شهرهای ارزان برای دانشجویان می باشد.
  • مزیت چهارم: وجود محیطی ایمن و سالم در کشور مالزی که منجر به این شده که مالزی به یک کشور بسیار ایمن و با ثبات در دنیا شود.

دانشگاه و کالج های کشور مالزی

کشور مالزی در بر گیرنده دانشگاه ها و کالج های دولتی و خصوصی و هم چنین دوره ها و برنامه های آموزشی برتری می باشد موسسات آموزش عالی (HEI) در کشور مالزی را می توان به 2 دسته اصلی تقسیم نمود که عبارتند از:

موسسات آموزش عالی خصوصی: کلیه این موسسات که متکی بر موضوع سرمایه گذاری شرکتی، اعتبارات صندوق دانشجویی و فارغ التحصیلی تحت قانون موسسات آموزش عالی 1996 جهت تداوم فعالیت های آموزشی مختص به خود می باشند. برخی از این موسسات با دانشگاه های خارجی دارای اعتبار جهت برگزاری دوره های تحصیلی و اعطای مدرک همکاری می کنند.

موسسات آموزش عالی دولتی: تمامی دانشگاه ها و کالج های دولتی و هم چنین موسسات آموزشی عالی با سرمایه گذاری دولتی تحت نظر وزارت آموزش این کشور هستند. این موسسات آموزشی کیفیت بالا را برای دانشجویان در مالزی تهیه کرده و به 3 گروه اصلی تقسیم می شوند؛ دانشگاه های تحقیقاتی، دانشگاه های متمرکز و دانشگاه های جامع می باشد.

بررسی فرآیند و مراحل پذیرش مالزی

همواره رمز موفقیت در زمینه پذیرش در خارج از کشور متکی بر داشتن درک صحیح برای فرآیند پذیرش می باشد. در مورد پذیرش مالزی، آماده سازی مدارک و شرایط لازم برای پذیرش مالزی جزو اهم کارهای متقاضیان تحصیل در این کشور است. کلیه مراحل فرآیند پذیرش مالزی، شامل 3 مرحله اصلی است که هر دانشجوی خارجی بایستی آنرا به دقت و زیر نظر کارشناس خبره مهاجرتی طی کند تا پذیرش نهایی از دانشگاه مورد علاقه اخذ نماید. این مراحل 3 گانه به تفصیل در مطالب زیر توضیح داده شده است.

انتخاب دوره و دانشگاه در مالزی

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مالزی که طیف گسترده ای از گزینه های تحصیلی با دامنه وسیعی از تخصص ها به دانشجویان می باشد . متقاضیان پذیرش در مالزی در ابتدا باید درباره دوره تحصیلی و هم چنین دانشگاه یا کالجی که مایل به دریافت فرم تحصیلی در آن می باشند اقدام به تصمیم گیری نمایید. پس از انتخاب دانشگاه و دوره تحصیلی این اشخاص در مرحله بعد اقدام به تکمیل نمودن فرم درخواست و آماده سازی مدارک موردنیاز برای موفقیت در زمینه پذیرش در مالزی می باشند.

 درخواست پذیرش تحصیلی مالزی

شما جهت درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مالزی نیازمند تکمیل فرم های درخواست آنلاین و ارسال مدارک پشتیبان اتان می باشید که ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت آشنایی هر چه بهتر متقاضیان تحصیل در مالزی، مدارک و شرایط لازم برای پذیرش مالزی را به تفکیک مقاطع تحصیلی در این قسمت از مقاله ارائه می دهیم:

بررسی مدارک و شرایط لازم برای پذیرش مالزی

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش مالزی در مقطع کالج

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای کالج های زبان عبارتند از:

  • ارائه کپی مدرک دیپلم
  • ارائه کلیه ریزنمرات دوره متوسطه
  • ارائه کلیه صفحات پاسپورت فرد متقاضی
  • ارائه 1 قطعه عکس با شرایط پاسپورتی 4.5*3.5 و با زمینه سفید
  • ارائه فرم های درخواست تکمیل شده
  • ارائه گواهی آزمایشات پزشکی

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش مالزی در کارشناسی

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای پذیرش در این مقطع تحصیلی عبارتند از:

  • ارائه کپی مدرک دیپلم و ریزنمرات مربوطه
  • ارائه کپی کلیه صفحات پاسپورت
  • ارائه 1 قطعه عکس پاسپورتی 4.5*3.5 با شرایط پاسپورتی و زمینه سفید
  • ارائه مدرکی که بیان گر تسلط بر زبان باشد البته در صورت نیاز
  • ارائه فرم درخواست تکمیل شده.

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش مالزی در کارشناسی ارشد

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای پذیرش در این مقطع تحصیلی عبارتند از:

  • ارائه کپی کلیه مدارک تحصیلی دیپلم و کارشناسی و ریز نمرات مربوطه
  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد به انضمام ریز نمرات این شخص
  • ارائه کپی از صفحه اول پاسپورت این اشخاص
  • ارائه 1 قطعه عکس با شرایط پاسپورتی 4.5*3.5 با زمینه سفید
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی که بیان گر تسط این اشخاص بر این زبان باشد.
  • ارائه کلیه فرم های درخواست تکمیل شده
  • ارایه پروپوزال یا طرح درسی برای دانشجویان دکتری
  • ارائه مدرکی که بیان گر تمکن مالی این اشخاص برای داشتن توانایی زندگی در این کشور باشد.
  • ارائه مدرکی که بیان گر داشتن سابقه کاری (درصورت امکان)

درخواست ویزای تحصیلی مالزی

زمانی که متقاضیان پذیرش در مالزی موفق به دریافت نامه پذیرش تحصیلی خود از جانب موسسه آموزشی مختص به خود باشند در مرحله بعدی باید از پذیرش مالزی درخواست ویزای تحصیلی مالزی را بنمایند هم چنین این اشخاص ملزم می باشند که مطمئن شوند که کلیه مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشوررا در اختیار دارند.

با توجه به اتمام مقاله مدارک و شرایط لازم برای پذیرش مالزی در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع می باشید با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *