مهاجرت به کشور ایتالیا

تولد در ایتالیا

تولد در ایتالیا

سیستم اعطاء تابعیت در کشور ایتالیا از طریق خون می­ باشد زیرا افراد می­ توانند با تولد در ایتالیا تابعیت این کشور را دریافت نمایند. افراد به طرق مختلف به کشور ایتالیا مهاجرت می­ کنند. از جمله مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق ثبت شرکت و یا مهاجرت از طریق تولد و سایر که در تمامی کشورهای جهان سیستم اعطاء تابعیت به 2 گونه است:

  1. از طریق خون
  2. از طریق خاک

از طریق خون بدین گونه است که نوزاد با به دنیا آمدن تابعیت والدین خود را اخذ می ­نماید. اما تابعیت از طریق خاک، نوزاد در هر خاکی به دنیا بیاید تابعیت آن کشور را دریافت می نماید. در اکثر کشورهایی که سیستم اعطاء تابعیت از طریق خون به عنوان سیستم اصلی در نظر گرفته شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعاد تماس حاصل فرمائید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد فرزند

کشور ایتالیا به فرزندانی که از والدین ایتالیایی تبار به دنیا آمده باشند تابعیت این کشور را اعطاء می­ نماید. همچنین فرزندانی که تنها یکی از والدین آنها ایتالیایی باشند، فرزند تبعیت کشور ایتالیا را دارد. همچنان فرزندانی که خارج از کشور ایتالیا به دنیا می ­آیند. چنانچه پدر و یا مادر ایتالیایی تبار باشد، فرزند نیز تابعیت کشور ایتالیا را خواهد داشت. در قوانین کشور ایتالیا در صورتی که فرزندی در خاک این کشور به دنیا بیاید.

 دولت ایتالیا پس از ژانویه 2000 در رابطه با موضوع تابعیت قانونی را ایجاد نمود. طبق این قانون فرزندانی که در کشور ایتالیا به دنیا می­ آیند در صورتی تبعه ایتالیایی محسوب می­ گردند که والدین متقاضی تابعیت را دریافت نموده باشد. همچنین فرزندانی که والدین آنها به مدت 6 الی 8 سال در کشور ایتالیا اقامت دائم داشته باشند، کودک تابعیت کشور ایتالیا خواهد داشت. والدین با به دنیا آمدن فرزند در این خاک، تابعیت و اقامت را بدست آورند.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد فرزند

 بررسی شرایط تولد در ایتالیا

افراد برای مهاجرت به کشور ایتالیا راه های متفاوتی را انتخاب می­ کنند. برخی از افراد مهاجرت از طریق فرزند در کشور ایتالیا را برمی­ گزینند. نوزادان به محض به دنیا آمدن، تابعیت والدین خود را دریافت می­ کنند، به این سیستم تابعیت از طریق خون گفته می شود. نوع دیگر تابعیت که به تابعیت خودکار معروف است. نوزادان در هر کشوری که به دنیا می ­آیند می ­توانند تابعیت آن کشور را اخذ نمایند. به طور مثال فرزندانی که والدین آنها دارای تابعیت سایر کشورها می باشند. در صورتیکه در کشور ایتالیا زاده شوند، تابعیت این کشور را بعد از 2 سال زندگی در این کشور به متقاضی اعطاء می­ گردد. جهت اطلاع از شرایط اقامت ایتالیا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

 مدت اقامت افراد برای کسب تابعیت ایتالیا

همچنین افرادی که خارجی هستند تولد در ایتالیا داشته اند باید پس از گذشت 3 سال تابعیت این کشور را اخذ خواهند نمود. افرادی که از اتحادیه اروپا به کشور ایتالیا مهاجرت نموده اند، پس از گذشت 4 سال اقامت قانونی، تابعیت این کشور را دریافت خواهند نمود. از این رو پس از گذشت 10 سال تابعیت این کشور را کسب خواهند نمود.

در رابطه با موضوع تولد در ایتالیا افراد با سوالات بسیاری روبرو خواهند شد از جمله:

  • در صورتیکه یکی از والدین نوزاد ایتالیایی باشد، آیا تابعیت به متقاضی اعطاء می گردد؟
  • مدارک لازم جهت دریافت تابعیت کشور ایتالیا چیست؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت افتخار دارد پاسخگوی تمامی سوالات عزیزان در رابطه اخذ اقامت و تابعیت با تولد در ایتالیا باشند. عزیزانی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند می­ توانند جهت مشاوره و راهنمایی با این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

4.9/5 - (14 امتیاز)

12 دیدگاه برای “تولد در ایتالیا

  1. سحر گفت:

    سلام

    ممنون از مطالب مفیدتون

  2. قراری گفت:

    ممنون از سایت خوبتون

  3. هانا گفت:

    اطلاعات خيلى مفيدى بود ممنونم

  4. لیدا بهرامی گفت:

    عالی بود مطالتون ممنون

  5. احسان خواجه کبیری گفت:

    با تولد در ایتالیا میشه تابعیت این کشور رو بدست آورد؟

  6. ستاره گفت:

    ایتالیا به عنوان تابعیت خاک میشه اقامت گرفت؟ بعضی کشورها تابعیت خاک دارند مثل کانادا

  7. فرامرز گفت:

    کانادا برای تولد بهتره ایتالیا فایده نداره بخصوص زبان سخت

  8. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تولد در ایتالیا تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد شرایط تحصیل در ایتالیا هم مطلب بذارید.

  9. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود.
    با تشکر

  10. امید گفت:

    اخذ تابعیت کشور ایتالیا اولویت ابتدا بر اساس خاک است یا بر اساس خون؟

  11. قاسمی گفت:

    تولد در ایتالیا فقط برای کسانی که حداقل یکی از والدینشان ایتالیایی باشه خوبه

  12. diana گفت:

    از مطالب به روزتون ممنونم
    امکانش هست در مورد هزینه های تولد در ایتالیا هم مطالبی ارائه کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *