شرایط ایتالیا

مشکلات زندگی در ایتالیا

علیرغم اینکه ایتالیا از کشورهای پیشرفته است، اما مهاجران با برخی از مشکلات زندگی در ایتالیا مانند موانع زبان و نرخ بیکاری بالا مواجه میشوند. این کشور، کشوری است که از شبه جزیره ای محدود شده توسط رشته کوه های آلپ و چند جزیره اطراف آن تشکیل شده است. این کشور در مرکز دریای مدیترانه، در جنوب اروپا واقع شده است و همچنین اغلب بخشی از اروپای غربی محسوب می شود.

جمهوری پارلمانی واحد با رم به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر، این کشور مساحت کل 301340 کیلومتر مربع را پوشش می دهد و دارای مرزهای زمینی با فرانسه، سوئیس، اتریش، اسلوونی، و استان های کوچک محصور شده در شهر واتیکان و سان مارینو است. به این کشور دارای یک منطقه مستقل در سوئیس (کامپیون) و یک منطقه دریایی در آب های تونس (لامپدوسا) است. این کشور با حدود 60 میلیون نفر جمعیت، بعد از آلمان و فرانسه سومین کشور پرجمعیت در اتحادیه اروپا است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای کسانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، مشکلات زندگی در ایتالیا را در این نگارش بازگو کرده است.

زندگی در ایتالیا

بسیاری از گردشگران این تصور را دارند که این کشور گران است. بنابراین، چشم انداز زندگی در این کشور غیر واقعی به نظر می رسد. در این مناطق، هزینه یک وعده غذا در یک رستوران زیبا کمتر از 20$ (دلار) است. بدیهی است که هزینه زندگی در این کشور تا حد زیادی بستگی به شیوه زندگی شما و محل اقامت شما دارد. زندگی محلی مانند خوردن محصولات محلی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی زندگی در این کشور را بسیار مقرون به صرفه می کند. بدیهی است که هزینه زندگی در این کشور بستگی به شیوه زندگی شما و محل اقامت شما دارد. درآمد سالانه مجردها و متاهل ها در نمودار زیر نشان داده شده است:

درآمد سالانه مجردها و متاهل ها در ایتالیا

از نظر عملی این بدان معناست که اگر به عنوان مثال معلم زبان انگلیسی در فلورانس هستید، می توانید انتظار داشته باشید که ماهانه حدود 1360$ (دلار) پس از مالیات درآمد داشته باشید. با اجاره ماهانه مثلا 680$ (دلار)، درآمد قابل استفاده حدود 680$ (دلار) در ماه یا 8160$ (دلار) در سال است. اگر شما در موقعیتی برای اشتراک آپارتمان قرار دارید، اجاره ماهانه شما کمتر و درآمد قابل تصرف شما بر این اساس بیشتر خواهد بود.

معایب زندگی در ایتالیا

مزایا و معایب زندگی در این کشور بستگی به آن دارد که شما امیدوار هستید از این تجربه چه به دست آورید. اگر هدف شما این است که روزی در اینجا بازنشسته شوید و از تاریخ منطقه لذت ببرید، می توانید تقریبا در هر مکانی با هر بودجه ای زندگی کنید. وقتی رویای شما یافتن شغل و اتخاذ شیوه زندگی ایتالیایی است، ممکن است موانعی در مسیر شما وجود داشته باشد.

نرخ بیکاری در این کشور زیاد است و اگر در رم، ونیز یا میلان زندگی می کنید، هزینه اقامت در ایتالیا می تواند نگران کننده باشد. شما می توانید با انتخاب یک خانه در یک روستای کوچک روستایی در هزینه خود صرفه جویی کنید. اما پس از آن گزینه های شغلی شما محدود می شود.

 

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید، باید برای ویزای خود اشتغالی اقدام کنید. هیچ الزامات ثابتی برای واجد شرایط بودن وجود ندارد. بنابراین، این بدان معناست که با وجود صرف زمان و تلاش برای این پروسه طولانی، ممکن است تأییدیه دریافت نکنید. این کشور زیباست و زندگی در اینجا خوب است. بنابراین، نکات مثبت تقریبا همیشه بر موارد منفی بیشتر است.

دیگر مشکلات زندگی در ایتالیا عبارتند از:

  • شما باید تا حدی ایتالیایی بلد باشید.
  • هنگام زندگی در این کشور مشکلی مشروع در مورد آلودگی وجود دارد.
  • زندگی در این کشور می تواند گران باشد.
  • این کشور به منابع محدود دسترسی دارد.
  • دبیرستان های این کشور برنامه درسی جامع ارائه نمی دهند.
  • جاده های این کشور می توانند به طرز شگفت آوری خطرناک باشند.
  • پیدا کردن کار هنگام زندگی در این کشور می تواند یک چالش باشد.
  • اکثر اجاره ها هنگام زندگی در این کشور نیاز به اجاره بلند مدت دارند.

نرخ بیکاری بالا از مشکلات زندگی در ایتالیا

نرخ بیکاری بالا از مشکلات زندگی در ایتالیا

این کشور، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است. با این حال، این کشور با یک بحران اقتصادی سخت روبرو است. به طوری که، هنوز برای حل شدن فاصله دارد. این بدان معناست که بازار کار در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا دارای اهمیت کمتری است و نرخ بیکاری بالاتری دارد. بنابراین، به دلیل نرخ بالای بیکاری، یافتن کار از مشکلات زندگی در ایتالیا است.

قوانین کار در ایتالیا برای همه افراد در بازار کار حقوق مساوی قائل هستند. انواع مختلفی از قراردادها وجود دارد که کارفرما می تواند به شما پیشنهاد دهد. در جدول زیر قوانینی که بیشتر استفاده می شود آورده شده است:

نوع قراردادتوضیح
قرارداد دائمیقراردادی بدون تاریخ انقضاء که می تواند پاره وقت یا تمام وقت باشد.
قرارداد با مدت زمان معینقراردادی با تاریخ انقضاء، که پس از آن می توان آن را تمدید کرد یا خیر. طبق خواست کارفرما و کارمند. می تواند پاره وقت یا تمام وقت باشد.
قرارداد تامین موقتقراردادی است که بین کارگر و آژانس که کارگران را برای مدت کوتاهی به شرکت ها عرضه می کند، منعقد شده است.
قرارداد حین تماسقراردادی بدون تعداد ساعت ثابت است. کارفرما می تواند با اطلاع کوتاهی از کارمند بخواهد که مطابق نیاز شرکت کار کند.
قرارداد کارآموزیاگر کمتر از 29 سال سن دارید، می توانید برای یادگیری شغل به عنوان کارآموز استخدام شوید. این نوع قرارداد معمولا بین 6 ماه تا 3 سال به طول می انجامد.

موانع زبان از مشکلات زندگی در ایتالیا

یکی از سخت ترین قسمت های تحصیل و کار در ایتالیا تا کنون، موانع بسیار واضح زبان است. مواقعی وجود دارد که احساس می کنید یک گونه کاملا متفاوت از فردی است که سعی می کنید با او صحبت کنید. با این حال، مواقعی وجود دارد که با وجود اینکه شما به زبانی کاملا متفاوت صحبت می کنید، دقیقا می دانید که آن ها چه می گویند. یادگیری زبان جدید بخشی از فرآیند مهاجرت است. دانستن زبان ایتالیایی به شما در ارتباط با افراد محلی و یافتن شغل بهتر کمک می کند. اما به دلیل گویش های مختلف می تواند به یکی از مشکلات زندگی در ایتالیا تبدیل شود.

زبان ایتالیایی این است که گویش های مختلفی وجود دارد. نسل های جوان تر ایتالیایی استاندارد را در مدرسه می آموزند. اما با افزایش سن، زبان آنها منطقه ای را که در آن بزرگ شده اند به خود می گیرد. گویش ناپل، به دلیل موقعیت نزدیک آن، اغلب در سورنتو یافت می شود. درک این گویش ها برای افرادی که فقط ایتالیایی ابتدایی می دانند بسیار دشوار است. علاقه مندان به مهاجرت می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته تا با گزینه های مختلفی که کارشناسان این مجموعه در اختیارشان قرار می دهد، آشنا شوند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *