مهاجرت به کشور ایتالیا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایتالیا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایتالیا

پاسپورت ایتالیا پنجمین پاسپورت ارزشمند در جهان می باشد. چرا که کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایتالیا، به 190 کشور می رسد. در واقع ایتالیا پس از کشورهای ژاپن، سنگاپور، کره جنوبی و آلمان ارزشمند ترین پاسپورت جهان را در اختیار دارد. چنانچه بتوانید از طریق راه های قانونی که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما شرح می دهند تابعیت این کشور را اخذ کنید می توانید از اعتبار آن استفاده کنید. ایتالیا همچنین جزو اتحادیه اروپاست که حق کار، تحصیل و زندگی در این کشورها را به دارندگان پاسپورت ایتالیا می دهد. در ادامه این مقاله همراه با ما باشید تا کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایتالیا را بررسی کنیم.

معرفی ایتالیا

جمهوری ایتالیا از 20 منطقه تشکیل شده و بخشی از اتحادیه اروپا است. کشورهای همسایه آن فرانسه، سوئیس، اتریش و اسلوونی هستند. مهم ترین استان ها لومباردی، لاتزیو، کامپانیا و سیسیل هستند. مساحت ایتالیا 301340 کیلومتر مربع است. این باعث می شود دهمین کشور بزرگ اروپا باشد. زمین های این کشور بیشتر زمین های پست و ساحلی ناهموار و کوهستانی و برخی دشت ها است. آب و هوای آن به طور کلی مدیترانه ای است، اما در شمال آلپی است. جمعیت کلی بیش از 60 میلیون نفر است. پایتخت این کشور رم است که همچنین پرجمعیت ترین شهر با 2.8 میلیون سکنه است و پس از آن میلان و ناپل قرار دارند.

بزرگترین فرودگاه، فرودگاه لئوناردو داوینچی-فیومیچینو (FCO) با 43 میلیون مسافر و پس از آن فرودگاه میلان مالپنسا با 28 میلیون مسافر سالانه است. فرودگاه FCO یازدهمین فرودگاه بزرگ اروپا است و امکان دسترسی به تمام نقاط جهان را فراهم می کند. فرهنگ ایتالیا غنی از تاریخ و میراث روم است، دین اصلی کاتولیک روم است. زبان رسمی در این کشور ایتالیایی است. سیستم حقوقی قانون مدنی است که با بررسی قضایی هر قانونی توسط دادگاه قانون اساسی بررسی می شود. نوع دولت جمهوری پارلمانی است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت ایتالیا

پاسپورت ایتالیا در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 4 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 189 کشور را فراهم می کند. با نمره بسیار بالایی که ایتالیا برای جابجایی آزاد شهروندان خود بدست آورده منجر به افزایش اعتبار پاسپورت خود در جهان محسوب می شود. دارندگان گذرنامه ایتالیا برای ورود به کشورهایی مانند انگلستان، ژاپن، کره جنوبی، امارات متحده عربی، کانادا و ترکیه نیازی به ویزا ندارند و این یکی از امتیازات ویژه این کشور است. دارندگان گذرنامه و مجوز اقامت در ایتالیا همچنین به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا از آزادی جابجایی در این کشورهای برخوردارند. البته دارندگان گذرنامه ایتالیا برای ورود به حدود 29 کشور به کسب ویزا قبل از سفر نیاز دارند.

در شکل زیر با استفاده از پاسپورت ایتالیا می توانید به کشورهای سبز رنگ بدون ارائه ویزا سفر کنید:

کشورهای مجاز به سفر با گذرنامه ایتالیا

ایتالیا در شکل بالا به رنگ سرمه ای نشان داده شده است. کشورهای آبی رنگ مانند روسیه برای ورود شهروندان ایتالیایی ویزا هنگام ورود را درخواست می کنند و کشورهای مشخص شده به رنگ قرمز برای شهروندان ایتالیایی ویزا درخواست می کنند. 2 کشور آفریقای جنوبی و عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت موقت اجازه ورود شهروندان ایتالیایی را صادر نمی کند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت ایتالیا

اگر ایتالیایی هستید و یا گذرنامه ایتالیا را دارید شما می توانید بدون درخواست ویزا به 190 کشور بروید. از این تعداد کشور حدود 145 کشور وجود دارد که هیچ گونه ویزایی دریافت نمی کند. مابقی ویزای هنگام ورود دریافت می کنند. ایتالیا خود یکی از توریستی ترین کشورهای جهان است. ایتالیا خصوصاً به دلیل فرهنگ غنی و شهرهای تاریخی زیبا که در زمستان و تابستان گردشگران را به خود جلب می کند، مشهور است. ایتالیا دارای 55 ثبت جهانی یونسکو است. برخی از مقاصد اصلی شامل کولوسئوم، کانال های ونیز، پمپئی، برج پیزا، دریاچه کومو و ساحل آمالفی است. این کشور در سال تقریباً 94 میلیون گردشگر دارد که سالانه 4 مکان را بازدید می کنند. بیشتر گردشگران از آلمان، ایالات متحده و فرانسه هستند.

جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت ایتالیا آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاکشورهای اتحادیه اروپا + مونته نگرو، مولداوی، بلاروس، واتیکان، موناکو، سوئیس، آلبانی، انگلستان، بوسنی، ترکیه، گرجستان، سان مارینو، آندورا، گرینلند، گیبرالتار، کوزوو، جزایر فارو، مقدونیه شمالی
آسیاازبکستان، ویتنام، قرقیزستان، سنگاپور، ژاپن، ویتنام، اندونزی، ماکائو، قزاقستان، قطر، ارمنستان، امارات، عمان، مالزی، کره جنوبی، فیلیپین، تایلند، هنگ کنگ، برونئی و تایوان
اقیانوسیهجزیره ماریانا شمالی، تونگا، ساموآ، جزیره ماریانا شمالی، تووالو، جزایر سلیمان، کیریباتی، میکرونزیا، جزایر کوک، فیجی، جزایر پالائو، پلنزیای فرانسوی، جزایر مارشال، کالدونیای جدید، نیئو و وانوتو
کارائیبتمامی کشورهای حوزه کارائیب به جز کوبا
آمریکابرزیل، شیلی، گویان، کلمبیا، گواتمالا، هندوراس، جزیر فالکلند، برمودا، اکوادور، پاناما، السالوادور، آرژانتین، پرو، کاستاریکا، پاراگوئه، گینه، کانادا، اروگوئه، مکزیک، نیکاراگوئه، بولیوی، بلیز و ونزوئلا
آفریقامراکش، موریتس، لسوتو، آفریقای جنوبی، تونس، زامبیا، جزایر کیپ ورد، سنگال، رینوین، سائو توم، اسواتنی، گامبیا، بوتسوانا، مایوت و نامیبیا

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت ایتالیا

رتبه پاسپورت ایتالیا

رتبه گذرنامه ایتالیا نسبت به سایر گذرنامه های جهان دارای ارزش بسیار بالایی است. در حال حاضر رتبه پاسپورت ایتالیا در کنار کشورهای فنلاند، اسپانیا و لوکزامبورگ در رده 4 جهان است. با استفاده از پاسپورت ایتالیا می توانید به 68% کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید. یکی از مهم ترین مزایای پاسپورت ایتالیا توانایی سفر، کار و زندگی در هر یک از 27 کشور اتحادیه اروپا است. دیگر نیازی به گرفتن ویزا ندارید و می توانید در ایتالیا یا هر کشور دیگر اتحادیه اروپا برای مدت زمانی که دوست دارید زندگی کنید. بدون نیاز به درخواست ویزای کاری که با محدودیت زمانی همراه است، می توانید آزادانه در هر زمان و مکانی که می خواهید کار کنید.

بعلاوه، شهروندان اتحادیه اروپا اغلب با اولویت بسیاری از فرصت های شغلی و آموزشی قبل از افراد غیر شهروند در اولویت قرار دارند. این بدان معناست که می توانید شانس خود را برای کار در هر جای اتحادیه اروپا افزایش دهید. از سال 2008، اکثریت اتحادیه اروپا به عضویت پیمان شنگن درآمدند که به موجب آن سفر رایگان در کشور و همچنین سایر مزایا مجاز است. افرادی که دارای تابعیت ایتالیا هستند هنگام مسافرت با محدودیت های جدی روبرو نیستند و می توانند از حمایت های کنسولگری و دیپلمات های کشورهای عضو استفاده کنند به گونه ای که گویی ملیت آن کشور را دارند.

تعداد کشورهای مجاز به سفر با گذرنامه ایتالیا

جهت اخذ ویزای توریستی ایتالیا این مطلب را از دست ندهید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت ایتالیا

مجوز ویزای سفر الکترونیکی برای ایتالیایی ها به شهروندان ایتالیایی اجازه می دهد تا درخواست معافیت ویزای الکترونیکی را ارسال کنند یا برای ویزای الکترونیکی (eVisa) برای کشور مقصد خود اقدام کنند. سیستم های مجوز ویزای سفر الکترونیکی به مسافران ایتالیا اجازه می دهد بدون نیاز به مراجعه حضوری قبل از عزیمت ویزا یا لغو روادید را دریافت کنند. کشورهای که ایتالیای ها برای سفر می توانند از مجوز الکترونیکی ETA یا ویزای آنلاین استفاده کنند شامل:

ویزا با پاسپورت ایتالیاکشورها
مجوز سفر الکترونیکی eTAپورتوریکو، پاکستان، آمریکا، ساموا، استرالیا، نیوزلند، کانادا، گوام، جزیره نورفولک، ماریانا شمالی، جزایر ویرجین و سریلانکا
ویزای آنلاینآذربایجان، بنین، جیبوتی، هند، غنا، لائوس و سورینام

مزایای تابعیت ایتالیا

ایتالیا تابعیت مضاعف را می پذیرد. هنگامی که تابعیت مضاعف کشور خود و ایتالیا را دارید، می توانید از تمام مزایایی که یک شهروند طبیعی ایتالیایی در هر دو کشور دریافت می کند بهره مند شوید و می توانید از هر مزیتی که به آنها پیشنهاد می شود استفاده کنید. هزینه اخذ تابعیت مضاعف می تواند کمی متفاوت باشد زیرا به نیازهای خاص هر فرد و سابقه خانوادگی آن بستگی دارد. به سرعت متوجه خواهید شد که مزایای دریافت تابعیت مضاعف ایتالیا می تواند بسیار بیشتر از هزینه ها باشد. بعلاوه، هنگامی که تابعیت ایتالیا را با موفقیت به دست آوردید، می توانید آن را برای همیشه نگه دارید و آن را به طور خودکار از نسلی به نسل دیگر منتقل کنید تا همه نسل های آینده شما این فرصت را داشته باشند که از مزایای آن استفاده کنند.

اگر درخواست شما برای اخذ تابعیت کشور ایتالیا تأیید شود، به هر کودک زیر 18 سال شما به طور خودکار تابعیت داده می شود. برای به دست آوردن آن تابعیت نیازی به درخواست دیگری برای آنها نیست. این تابعیت تمام مزایایی را که اکنون مجاز به استفاده از آنها هستید به آنها می دهد. تحصیلات، کار، مسافرت، مراقبت های درمانی و غیره. شاید از همه مهم تر، اخذ تابعیت ایتالیا میراث خانواده شما را برای همه نسل های آینده بازگرداند. به این معنی که اگر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در گرفتن تابعیت ایتالیا به شما کمک می کند و سپس در آینده فرزند یا نوه داشته باشید، آنها به طور خودکار با تابعیت ایتالیا متولد می شوند. دیگر لازم نیست مراحل را طی کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *