مهاجرت کاری مالتا

تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا

تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا

برای دانشجویان علاقه مند به تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا در 2023، دانشگاه مالتا بهترین رشته و مقاطع را برای متقاضیان تحصیل در مالتا تدارک دیده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، این مقاله را برای علاقه مندان به تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا نگارش کرده است. مالتا، کشوری واقع در اروپای جنوبی و دریای مدیترانه در 80 کیلومتری جنوب سیسیل و 333 کیلومتری در شمال لیبی است. موقعیت این کشور از اهمیت استراتژیک زیادی در طول تاریخ برخوردار بوده و جانشینی قدرت بر جزایر حاکم است. این کشور در سال 1964 از پادشاهی انگلستان استقلال یافت و در سال 1974 به جمهوری تبدیل شد. این کشور یک مکان توریستی با مناطق تفریحی و آثار تاریخی متعدد از جمله 9 مکان میراث جهانی یونسکو است.

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا برای ایرانیان وجود دارد؟
  • چرا تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا؟
  • آیا دوره زبان انگلیسی در مالتا ارائه می شود؟

این کشور متشکل از گروهی از جزایر در مرکز مدیترانه است. از ضلع جنوبی با سیسیل، از طرف شرق تونس، از شمال با لیبی و از شمال با لیبلطار و از غرب با جبل الطارق و اسکندریه هم مرز است. ضلع شرقی پایتخت این کشور، شهر والتا می باشد. این کشور عموما بومی این کشور هستند اما با این حال جمعیت کوچکی از انگلیس به این کشور مهاجرت کرده اند. رئیس جمهور فعلی جورج ابلا و نخست وزیر لارنس گونزی است. دولت به عنوان جمهوری پارلمانی فعالیت می کند. این کشور دارای ذخایر غنی سنگ آهک، یک صنعت گردشگری غنی، تولید فیلم و تولید لوازم الکترونیکی است. آن ها ماهیتی مترقی دارند و برای افزایش سطح استفاده از فناوری در چندین صنعت گام برداشته اند.

اینفوگرافیک تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا

بررسی تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا

تحصیلات عالیه در این کشور آغاز شد و تحت تأثیر سیستم آموزشی انگلیس قرار گرفت که زمانی بخشی از آن بودند. در سال 1996، کامپیوترها معرفی شدند، که تحول بزرگی در محیط دانشگاه ایجاد کردند و درهای زیادی را برای مشاغل در زمینه هایی مانند سیستم های اطلاعات کامپیوتری، فناوری و برنامه نویسی پیشرفته باز کردند. بالاترین موسسه آموزشی در این کشور که مدرک کارشناسی علوم را ارائه می دهد، دانشگاه مالتا است. این عضو انجمن دانشگاه های مشترک المنافع است و تنها موسسه آموزش عالی در این منطقه است. پذیرش در دانشگاه با توجه به نتایج آزمون پیمایش دانش آموزانی که می خواهند در بیشتر رشته ها مسیرهای شغلی را دنبال کنند تعیین می شود. اما می تواند براساس سطح بلوغ و تجربه در زمینه هایی مانند هنر و علوم باشد.

دانشگاه های کشور مالتا

سیستم دانشگاه به 14 دانشکده و حوزه تحصیلی مختلف از جمله رشته های زیر می باشد:

  • هنر
  • آموزش
  • مهندسی
  • حقوق
  • پزشکی
  • رسانه و فناوری

2 دانشگاه بزرگ در این کشور به نام دانشگاه مالتا و علم و فناوری مالت (MCAST) وجود دارد. به طوری که، هر 2 دانشگاه طیف وسیعی از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. این کشور، کشوری نسبتا صلح آمیز است که با زیبایی احاطه شده است.

طیف گسترده ای از انتخاب های شغلی دانشجویان برای تمرکز بر روی آن ها وجود دارد که عبارتند از:

  • رشته الکترونیک
  • فناوری اطلاعات
  • مهندسی
  • پزشکی

درباره تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا

درباره تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا

همان طور که قبلا گفته شد، تنها دانشگاه این کشور دانشگاه مالتا (UM) تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا را فراهم کرده است. دوره های آموزشی در UM در هر 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برای تولید متخصصان بسیار واجد شرایط در چندین رشته طراحی شده است. برای ادامه تحصیل در این دانشگاه، دانشجویان محلی نیاز به گواهی Matriculation دارند که توسط هیئت MATSEC اعطاء می شود. توجه داشته باشید که دانشجویان بین المللی به مدارک معادل نیاز دارند.

همان طور که قبلا اشاره شد، زبان تدریس در UM انگلیسی است. متقاضیانی که تحصیلات متوسطه خود را در خارج از کشور به پایان رسانده اند، باید با ارائه یک نتیجه آزمون امن زبان انگلیسی (SELT)، الزامات زبان انگلیسی UM را برآورده کنند. یک دوره مقدماتی بنیاد، دانش آموزان دبیرستان بین المللی را که تحصیلات متوسطه یا دبیرستان خود را در خارج از کشور به پایان رسانده اند، اما شرایط لازم برای ورود را ندارند، مجاز به پذیرش در دوره کارشناسی در UM می کند.

آنچه درباره هزینه تحصیل و زندگی در مالتا مهم است این است که برای تحصیل در این دانشگاه، چه شهروند اتحادیه اروپا یا EEA باشید چه نباشید، باید شهریه پرداخت نمایید. اما دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا و EEA هستند نسبت به دانشجویان غیر عضو باید شهریه کمتری پرداخت نمایند.

در نمودار زیر شهریه این دانشگاه آمده است:

هزینه تحصیل در دانشگاه مالتا به یورو

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، شهریه برای دانشجویان اتحادیه اروپا و 600€ (یورو) و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و 11000€ (یورو) می باشد.

مزایا تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا

فرآیند واقعی جابجایی نسبتاً آسان است به خصوص اگر ساکن یکی از کشورهای شینگن باشید. در این شرایط شما نیازی به ویزا ندارید. مالت نیز بخشی از اتحادیه اروپا است. اگر در خارج از این منطقه زندگی می کنید و در مورد شرایط ویزا سؤالی دارید، نزدیکترین سفارت یا کنسولگری مالتی شما می تواند تمام اطلاعات و مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهد. زندگی در جزیره مزایای زیادی دارد. از جشنواره‌های پر جنب و جوش در فضای باز گرفته تا نمایش ‌ها و کنسرت ‌های معمولی در فضای باز، آب و هوای زیبای مدیترانه ‌ای زمینه ‌ای اساسی را برای دوستداران طبیعت فراهم می ‌کند.

در تفریحات شبانه در Paceville و St Julian که در آن کلوب ‌های مختلف رقص و سرگرمی ارائه می ‌کنند، غرق شوید. فراموش نکنید که طعم غذاخوری های محلی را که غذاهای سنتی مانند پاستیزی و نان فطری می فروشند، بچشید. دانشجویانی که در مالتا تحصیل می کنند نیز متوجه می شوند که زمان زیادی را در ساحل می گذرانند، به سفرهای قایق می پردازند و به دنبال شگفتی های پنهان می گردند. اقتصاد مالت با سریعترین رشد در اروپا آنها اولین کشور اتحادیه اروپا هستند که صنعت بازی های آنلاین و بلاک چین را تنظیم می کند. این خانه برای بسیاری از شرکت های نوآور و مکانی ایده آل برای متخصصان جوان با روحیه کارآفرینی است. با دو زبان ملی، مالتی و انگلیسی، شنیدن زبان انگلیسی در خیابان از مردم محلی شنیده می شود.

ویزای تحصیلی مالتا

واجد شرایط بودن ویزای تحصیلی مالتا نسبتا ساده است. اما یک لیست طولانی از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا وجود دارد. برخی از موارد که در تمام موسسات و دانشکده ها یکسان می باشند، در جدول زیر آمده است:

مدارکتوضیحات
گذرنامهبه طوری که توسط دولت این کشور شناخته شده باشد.
کپی گذرنامهاز صفحه اول که شامل اطلاعات فرد است.
عکس1 قطعه، به سبک عکس گذرنامه
فرم درخواست ویزای دانشجوییتکمیل و امضاء شده
نامه پذیرشکه توسط دانشگاه این کشور صادر شده است.
اثبات پرداخت شهریه
اعلامیه رسمیاز طرف دانشکده یا مدرسه
تایید آدرس فعلی

به دلیل اسناد و مدارک دقیق مورد نیاز اداره مهاجرت در این کشور، مهم است که دانشجویان چندین هفته یا چند ماه قبل از برنامه ریزی برای حضور، تمام این اطلاعات را جمع کنند. تا زمانی که مدارک درسی مرتب باشد، ویزای دانشجویی معمولا بدون تأخیر بیشتر اعطاء می شود. این کشور را «گوهر پنهان مدیترانه» می نامند. زیرا در آن مکان های جغرافیایی جالبی مانند سیسیل و اسکندریه احاطه شده است.

علاوه بر این، مکانی عالی برای مطالعه است که به دلیل چشم انداز طبیعی، دریاچه های زیبا و چشم اندازهای جلوی اقیانوس، از بقیه جهان جدا شده است. لازم به ذکر است که بیمه درمانی برای ساکنان این کشور کاملا رایگان است. اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا یا کشورهای دیگری دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت اطلاع از اقامت این کشور از طریق تحصیل تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب تحصیل در مالتا به زبان انگلیسی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در مالتا به زبان انگلیسی می باشیم:

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا وجود دارد؟ بله اساسا زبان اصلی تحصیل در کشور مالتا انگلیسی است و تمامی دوره های آموزشی در مالتا به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
  • چه مدارکی برای تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا نیاز است؟ برای تحصیل در مالتا به زبان انگلیسی، دانشجویان بایستی مدرک زبان IELTS یا TOEFL به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.
  • شرایط تحصیل کارشناسی در دانشگاه مالتا به زبان انگلیسی چیست؟ متقاضیانی که تحصیلات متوسطه خود را در خارج از کشور به پایان رسانده اند، باید با ارائه یک نتیجه آزمون امن زبان انگلیسی (SELT)، الزامات زبان انگلیسی دانشگاه مالتا را برآورده کنند.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل به زبان انگلیسی در مالتا

  1. قراری گفت:

    دانشگاه های مالتا تعداد و فرصت های کمی داره و بین این فرصت محدود گرفتن پذیرش تحصیلی یا خیلی سخته یا خیلی راحت نمیدونم کدومش واقعی تره. ولی هم رشته هایی که ارائه میشه کمه و هم دانشگاه های مالتا خیلی برجسته نیستن و تعداد زیادی هم دانشجوی بین المللی نمی گیرن. ولی خوبیش اینه که تو مالتا همه انگلیسی و مالتایی حرف میزنن. شرایط قبولی هم خیلی سخت و طولانی به نظر نمیاد. هزینه تحصیل هم کم نیست اگر بشه با بورسیه و کار دانشجویی مدیریت کرد میشه گفت فرصت خوبیه برای رشته های پزشکی و مهندسی با توجه به اینکه مالتا کشور خیلی شلوغ و پرجمعیتی هم نیست اگر به عنوان پزشک و مهندس بشه مشغول به کار شد در اون صورت ارزش داره. باید موقعیت شغلی پزشکی هم در نظر بگیریم. بابت ذکر مدارک لازم سپاس کامل و و مفصل بود.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما ممنون از مطالعه شما. تحصیل پزشکی در مالتا فرصتی خوبی برای تحصیل به زبان انگلیسی در اروپا است. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *