مهاجرت تحصیلی استرالیا

اقامت بعد از تحصیل در استرالیا

اقامت بعد از تحصیل در استرالیا

اخذ اقامت بعد از تحصیل در استرالیا موضوعی می باشد که هر ساله ذهن دانشجویان زیادی را در خصوص اخذ اقامت دائم به سمت خود سوق می دهد. در این مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب موارد زیر می باشم:

  • شریط اخذ اقامت پس از تحصیل در این کشور چیست؟
  • شرایط ویزای تحصیلی استرالیا چیست؟
  • مزیت اقامت دائم در این کشور چیست؟

بدین جهت اگر شما هم متمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه اقامت بعد از تحصیل در استرالیا هستید با خواندن این مقاله و همچنین با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که با استفاده نمودن از وکلا و مشاورین مجرب در زمینه گرفتن اقامت کشورهای مختلف و کلیه امور مهاجرتی دارای تخصص می باشند. می توانید این فرصت را داشته باشید تا با مشاوره حضوری و غیر حضوری با مشاورین این موسسه از اطلاعات زیادی در زمینه این امور بهره مند شوید.

بررسی اقامت بعد از تحصیل در استرالیا

تعداد زیادی از اشخاص متقاضی اقامت بعد از تحصیل در این کشور همواره این نگرانی را دارند که بعد از از فارغ التحصیلی، از چه راهی فرصت این را دارند که مسیر خود را به سوی گرفتن اقامت دایم این کشور هموار نمایند. در حالتی که اشخاص متقاضی اقامت بعد از تحصیل در این کشور برای ادامه تحصیل به همراه ویزای تحصیلی وارد این کشور شوند و بعد از موفق شدن در به پایان رساندن تصمیم به اقامت در این کشور داشته باشد،‌ این امکان را دارد که با محرز شدن شرایط مورد نیاز، اقامت دایم این کشور را بدست آورند.

در اولین گام بعد از به پایان رساندن درس توسط دانشجویان بین المللی قادر به این هستند که از طریق گرفتن ویزای کار بعد از دوران تحصیل از ویزای 485 روزه استفاده نمایند. لازم به ذکر است که این نوع ویزا مختص افرادی می باشد که موفق شوند تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده باشند و بتوانند با موفقیت مدرک خود را بگیرند.

شرایط اخذ اقامت بعد از تحصیل در استرالیا

اشخاص متقاضی دریافت ویزای 485 این کشور، ملزم به داشتن شرایط زیر می باشند:

شروطشرح
شرط اولتکمیل نمودن تحصیلات در مدت 6 ماهه قبل از اقدام
شرط دومحداقل 16 ماه مشغول به تحصیل
شرط سومتحصیل در رشته های مرتبط در مقاطع
شرط چهارمانتخاب شغلی که مرتبط با رشته تحصیلی باشد.

لازم به ذکر است که در حالتی که شخص شرایط بالا را به همراه داشته باشد قادر به گرفتن ویزای 485 این کشور می باشد. نکته مهم و قابل ذکر در رابطه با این نوع ویزا مدت زمان طولانی این نوع ویزا می باشد.

اقامت بعد از تحصیل در استرالیا و ویزای تحصیلی

طریق درخواست نمودن برای این نوع ویزا هم به شکل کاغذی و هم به صورت آنلاین امکان پذیر می باشد که بنا به مورد این امکان وجود دارد که اداره مهاجرت کشور استرالیا از اشخاص متقاضی اقدام به درخواست تست های پزشکی و یا گواهی مبتنی بر عدم سوء پیشینه می کند که در این صورت اشخاص متقاضی ملزم به این می باشند که در زمان مشخص شده به اداره مربوطه تحویل دهد.

در صورتی که اشخاص متقاضی اقامت بعد از تحصیل در استرالیا در مقطعی که از کمتر لیسانس موفق شوند درس خود را به پایان رسانند. مدت زمان لازم برای گرفتن این گونه ویزا 18 ماه می باشد. در حالتی که این اشخاص فارغ التحصیل از مقطع لیسانس و یا بالاتر باشد این امکان را دارد که بر طبق مقطع فارغ التحصیلی موفق به اخذ ویزای تحصیلی برای مدت زمان 2، 3 یا 4 ساله شود. حداکثر زمان رسیدگی به این ویزا 4 ماه می باشد و اشخاص متقاضی اقامت بعد از تحصیل در استرالیا و همچنین همراهان این شخص ملزم به این باشند که در مدت زمان اقدام نمودن برای این نوع ویزا و همچنین بیان نتیجه رسیدگی نمودن در این کشور حضور داشته.

بررسی اقامت بعد از تحصیل در استرالیا از طریق ویزا 485

بعد از آنکه اشخاص متقاضی موفق به گرفتن ویزای 485 این کشور شدند. برای زندگی نمودن در این مدت زمان مشخص شده ویزای این کشور معتبر می باشد. در مرحله بعد اشخاص متقاضی اقامت بعد از تحصیل در استرالیا می توانند به فرآیند گرفتن اقامت دائم این کشور ورود به عمل آورند. اشخاص متقاضی با اقدام به تکمیل نمودن تحصیلات خود در این کشور و همچنین داشتن سابقه کاری که می بایست دارای ارتباط با مدرک تحصیلیشان باشد این امکان را دارند که امتیاز بالاتری را در سیستم رتبه بتدی و امتیاز بندی که از جانب سازمان اسکیل سلکت صادر شده باشد کسب نمایند.

گرفتن اقامت طولانی مدت و دائم در این کشور از روش گرفتن ویزای 189 و ویزای 190 و یا ویزای 489 ممکن می باشد. در حالتی که فرد بتواند به امتیاز مورد قبول برای گرفتن ویزای 189 برسد نیازی به اسپانسر ایالتی ندارد. اما در حالت کمبود امتیاز، این امکان را دارد که با گرفتن امتیاز از جانب ایالت ها در راستای ویزای 190 و یا ویزای 489 اقدام نماید.

بررسی اقامت بعد از تحصیل در استرالیا از طریق ویزا 485

مزایای اقامت دائم استرالیا

بعد از آنکه اشخاص متقاضی اقامت بعد از تحصیل در استرالیا این امکان را داشت تا با موفقیت در پشت سر گذاشتن مراحل بالا اقامت دائم استرالیا را اخذ نماید، به عنوان مقیم دایم این کشور معرفی خواهد شد. نا گفته نماند که این مرحله یک مرحله قبل از گرفتن حق شهروندی ا این کشور می باشد اما دارای مزیت های زیادی می باشد. در حالتی که وی موفق به گرفتن اقامت دایم استرالیا شود، به غیر از خودش، همسر و همچنین فرزندان از اقامت دائم برخوردار خواهند بود. شخص متقاضی به انضمام اعضای خانواده قادر به این هستند که بدون محدودیت در این کشور به تحصیل بپردازند. لازم به ذکر است که شهریه دانشگاه برای افراد مقیم این کشور بسیار پایین تر از شهریه دانشجویان بین المللی می باشد.

متقاضیان اقامت بعد از تحصیل در استرالیا

اشخاص متقاضی به انضمام همراهان قادر به این می باشند که به طور نامحدود به خارج استرالیا سفر نمایند. مزیت دیگر گرفتن اقامت دائم این کشور، بهره مند شدن از سیستم خدمات درمانی این کشور که به صورت رایگان باشد. با استفاده از سیستم خدمات درمانی این کشور اشخاصی که دارای اقامت این کشور باشند در راستای استفاده نمودن از خدمات درمانی به صورت دولتی، هزینه ای در بر نخواهد داشت. پس از ذکر مطالب بالا و نتیجه گیری می توان به این مطلب اشاره نمود که بعد از سپری نمودن 4 سال و با رسیدن به شرایط مورد نیاز شهروندی این کشور، این شخص قادر به این می باشد که برای حق شهروندی این کشور اقدام نماید.

این شرایط که عبارتند از:

  • اثبات حداقل 4 سال زندگی در این کشور
  • اخذ نمره آیلتس 6 در هر چهار مهارت
  • ارائه مدارکی دال بر تست های مربوط به شهروندی

شرایط اقامت در استرالیا یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. افراد متأهل نیز شرایط ویزای همراه استرالیا را جویا می شوند. چنانچه علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به استرالیا و یا سایر کشور ها هستید می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به صورت تخصصی مشورت نمایید.

4.9/5 - (14 امتیاز)

12 دیدگاه برای “اقامت بعد از تحصیل در استرالیا

  1. طلایی پور گفت:

    امکان پیدا کردن کار چقدر است؟

  2. قاسم علی زاده گفت:

    چقدر فرصت کار پس از تحصیل در استرالیا هست؟

  3. ترانه گفت:

    ممنونم از اطلاعات خوبتون؟

  4. نظریان گفت:

    سلام خیلی مفید بود ممنون

  5. لیدا بهرامی گفت:

    بعد از تحصیل شما برای ما کار پیدا می کنید؟

  6. هیراد حدادی گفت:

    اقامت بعد از تحصیل در استرالیا شامل والدین هم می شود؟

  7. محمدهادی گفت:

    مدرک تحصیلی دانشگاه های استرالیا توی اروپا اعتبار داره برای کار؟

  8. قراری گفت:

    سلام. آیا برای شهروندان ایرانی ویزای کار صادر میشود؟ و مدت اعتبار آن به چه صورت است؟

  9. ادریس گفت:

    برای ویزای تحصیلی بعضیا میگن نباید همزمان اقدام کنید و برخی وکلا میگن مییشه شما چی پیشنهاد می کنید؟

  10. سحر گفت:

    سلام

    لطفا در مورد ویزای کاری توضیح دهید. این امکان وجود داره در هنگام درس خوندن کار هم انجام بدیم؟
    ممنون از مطالب به روزتون

  11. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خیلی خوبی بود.
    با تشکر

  12. leila گفت:

    سلام.ممنون از اطلاعاتی که در اختیار بازدیدکننده ها قرار میدین. کلی ازش استفاده می‌کنیم. متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *