متفرقه

مهاجرت غیر تحصیلی

مهاجرت غیر تحصیلی

مهاجرت غیر تحصیلی به کشورهای خارجی به چند بخش اصلی تقسیم می شود. مهاجرت از طریق تحصیل تنها یکی از راه های مهاجرت به کشورهای خارجی می باشد. اما آیا از سایر روش های مهاجرتی به دسترسی به اطلاعات کافی دارید؟ این راهنما توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مطلع سازی هموطنان عزیز از روش ‌های مهاجرت غیر تحصیلی به کشورهای برتر دنیا تهیه شده است. در این نوشتار ما به شما عزیزان اطلاعات دقیقی درباره روش های مختلف مهاجرت به کشورهای خارجی به غیر از روش مهاجرت تحصیلی ارائه می دهیم. به طور کلی، هموطنان عزیز می توانند با در نظر گرفتن شرایط خود، تعداد اعضای خانواده، توان مالی و اهداف شخصی اقدام به مهاجرت به کشورهای خارجی کنند. هر کدام از روشهای مهاجرت غیر تحصیلی با شرایط متفاوتی همراه می باشند که متقاضیان حتماً باید با این موارد آشنا باشند. با ما همراه باشید تا به طور کامل از این موارد آگاه شوید.

سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت غیر تحصیلی

آیا قصد دارید سرمایه خود را در کشورهای خارجی و شرکت های بین المللی گسترش دهید؟ یکی از بهترین و سریعترین روش های کسب اقامت و همچنین مهاجرت به کشورهای خارجی سرمایه گذاری در بخش های مختلف می باشد. افرادی که قصد دارند از طریق سرمایه‌گذاری به کشورهای خارجی مهاجرت کنند باید در نظر داشته باشند که سرمایه گذاری در کشورهای خارجی دارای شرایط مختلف و متفاوتی می باشد. برای مثال قوانین ثبت شرکت و یا حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشورهای خارجی متفاوت است. البته باید در نظر داشته باشید که متقاضیان حتماً باید با تمام گزینه های سرمایه گذاری در کشور مورد نظر خود را آشنا باشند و اطلاعات کافی درباره بازار سرمایه گذاری مانند بازار املاک و مستغلات کشور مقصد کسب کنند.

افرادی که قصد دارند اقدام به تاسیس کمپانی ها یا شرکت های جدید در کشورهای خارجی کننده حتماً باید بیزینس پلن بسیار خوبی داشته باشند و برای سرمایه گذاری آن را به دولت کشور مقصد ارائه دهند. علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که در برخی از کشورها، کسب تابعیت و شهروندی از طریق سرمایه گذاری امکان پذیر نمی باشد. بهترین گزینه های سرمایه گذاری در کشورهای خارجی عبارتند از:

  • پرتغال
  • اسپانیا
  • دانمارک
  • ایرلند
  • چین
  • آلمان
  • آمریکا
  • ژاپن
  • فیلیپین
  • مجارستان

مهاجرت کاری به کشورهای خارجی

مهاجرت کاری دیگر از روش های مهاجرت غیر تحصیلی به کشورهای خارجی می باشد که در دو دهه اخیر به طور چشمگیری در بین هموطنان عزیز افزایش یافته است. همانطور که در سایر مقالات موسسه ذکر شده است، مهاجرت کاری به کشورهای مختلف روش اصلی انجام شود که در جدول زیر به آن اشاره شده است:

روش مهاجرت کاریشرایط
مهاجرت کاری از طریق ویزای جستجو کارکسب ویزای جستجوی کار کشور مقصد
مهاجرت کاری از طریق سیستم امتیازبندیکسب امتیاز کافی در سیستم امتیازبندی
مهاجرت کاری از طریق پیشنهاد شغلیداشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای معتبر خارجی

درباره روش های مهاجرت کاری از ایران در سال 2020

مهاجرت کاری با ویزای جستجوی کار به صورتی می باشد که متقاضیان با رعایت شرایط مورد نیاز اقدام به کسب ویزای جستجوی کار کشور مقصد می کنند. برای مثال متقاضیانی که ویزای جستجوی کار ر آلمان را کسب می‌کنند می‌توانند از 6 تا 12 ماه در این کشور اقامت داشته باشند. در این مدت متقاضیان باید موفق به یافتن شغل مورد نظر خود کند و سپس با ارائه مدارک مورد نیاز اقدام به کسب مجوز کار و مجوز اقامت طولانی مدت آلمان کنند. دومین روش مهاجرت کاری به کشورهای خارجی مهاجرت کاری از طریق سیستم امتیاز بندی می باشد. مهاجرت از طریق سیستم امتیازبندی مبتنی بر امتیازات کسب شده متقاضیان در بخش های مختلف مانند سن، تحصیلات، سابقه کاری بین المللی، سابقه کار در کشور مقصد، تحصیلات در کشور مقصد، مدارک زبان و همسر می باشد. کانادا، استرالیا و انگلستان محبوبترین مقاصد برای مهاجرت کاری از طریق این سیستم هستند.

سومین و یکی از برجسته ترین روش های مهاجرت کاری به کشورهای خارجی مهاجرت از طریق کسب پیشنهاد کاری می باشد. در این روش، افراد باید به موسسات و سایت های کاریابی مراجعه کنند و با رعایت شرایط و ارائه مدارک لازم و همچنین اثبات توانایی های خود، نظر کارفرمایان خارجی را برای کسب دعوت نامه کاری جلب کنند. با کسب دعوت نامه کاری، متقاضیان می توانند ویزای کار کشور مورد نظر را دریافت کرده و پس از ورود به خاک کشور مقصد، مجوز کار و اقامت آن کشور را دریافت کنند. متقاضیان برای مهاجرت کاری به کشورهای خارجی می بایست مواردی چون نرخ بیکاری در کشورها، متوسط درآمد، مشاغل مورد نیاز و سایر موارد را در نظر بگیرند.

در نمودار زیر به نرخ بیکاری در کشورهای مختلف اشاره شده است:

تولد در کشورهای خارجی

تولد فرزند در کشورهای خارجی که براساس اصل خون یا اصلی خاک به مهاجران تابعیت یا اقامت اعطا می کنند نیز یکی از روش های مهاجرت غیر تحصیلی به شما می رود. ارائه تابعیت و اقامت از طریق خون در کشورهای خارجی در صورتی انجام می شود که یکی از والدین فرزند متولد شده شهروند یا تابع آن کشور باشد. هر ساله افراد زیادی از طریق تولد اقامت اروپا، آمریکا، کانادا، استرالیا و سایر کشورهای دنیا را کسب می کنند. لازم به ذکر است که تولد در خاک برخی از کشورها بدون در نظر گرفتن ملیت و تابعیت والدین می تواند موجب کسب اقامت و تابعیت شود.

مهاجرت از طریق پناهندگی به کشورهای خارجی

یکی دیگر از روشهای مهاجرت غیر تحصیلی به خارج از کشور ایران مهاجرت از طریق پناهندگی می باشد. مهاجرت از طریق پناهندگی یکی از پرخطرترین روشهای مهاجرتی به کشورهای خارجی می باشد. هر ساله افراد زیادی به دلیل جنگ و یا مورد آزار و اذیت قرار گرفتن به خاطر عقاید، باورها، دین، ملیت و سایر موارد اقدام به مهاجرت به اروپا، آمریکا، کشورهای نوردیک و حتی ایران از طریق پناهندگی می کنند.

در جدول زیر به تعداد پناهندگان در نقاط مختلف دنیا اشاره شده است:

قارهتعداد پناهندگان
اروپا1.299 میلیون نفر
آفریقا1.293 میلیون نفر
آمریکا350.697 نفر
خاورمیانه و آفریقای شمالی142.371 نفر
آسیا و اقیانوس آرام134.613 نفر

ازدواج در لیست روش های مهاجرت غیر تحصیلی

ازدواج در لیست روش های مهاجرت غیر تحصیلی

در اکثر کشورهای دنیا، قوانینی درباره مهاجرت از طریق ویزای همسر و یا ازدواج وجود دارد. این روش یکی از روش های مهاجرت غیر تحصیلی به کشورهای خارجی می باشد که با شرایط و قوانین بسیار متفاوتی همراه است. به طور کلی، هموطنان عزیزی قصد دارند از طریق ازدواج به کشورهای خارجی مهاجرت کنند، بایستی با ارائه مدارک مورد نیاز ثابت کنند که با یک فرد (تابع کشور مقصد) در ارتباط عاطفی واقعی هستند. همچنین افرادی که قصد دارند از این طریق به کشورهای خارجی مهاجرت کنند، می بایست وضعیت تاهل خود را مشخص کنند.

رعایت شرایط و ارائه مدارک زیر برای مهاجرت از طریق ازدواج به کشورهای خارجی الزامی می باشد:

  • تهیه و ارائه اسناد مورد نیاز برای کسب ویزای همسر یا ازدواج کشور مقصد
  • ارائه پاسپورت معتبر (حداقل 1 سال اعتبار)
  • ارائه اسناد مورد نیاز برای اثبات توان مالی کافی، محل اقامت و همچنین شغل مناسب
  • داشتن حداقل 18 سال سن
  • ارائه مدارک لازم برای اثبات واقعی بودن رابطه زوجین
  • ارائه مدارک بیمه درمانی یا مسافرتی
  • ارائه سند طلاق در صورت نیاز

با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از شرایط و روشهای مهاجرت به کشورهای خارجی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *