مهاجرت به کشور مالزی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالزی

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالزی
 

کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالزی کشورهایی هستند که در ارتباط با این کشور، شرایط ورود اشخاص مالزیایی را آسان تر می کنند. این ورود به 3 نوع تقسیم می شود. در حال حاضر، شهروندانی که از مالزی به اروپا سفر می کنند برای اقامت کوتاه تا 90 روز نیازی به درخواست ویزا ندارند. زیرا برای منطقه بدون گذرنامه شنگن معاف از ویزا هستند. منطقه شنگن از 22 کشور اتحادیه اروپا مانند اتریش، بلژیک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و همچنین 4 کشور غیر اتحادیه اروپا تشکیل شده است. ایسلند و لیختن اشتاین و نروژ و سوئیس تشکیل می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به مالزی و اخذ ویزای و یا اقامت این کشور راهنمای شما خواهد بود.

درخواست ETIAS برای کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالزی

با این حال، اگرچه شهروندان مالزیایی که قصد سفر به اروپا را دارند نیازی به ویزا ندارند، اما از اواخر سال 2022 برای سفر به منطقه شنگن نیاز به درخواست آنلاین درخواست معافیت ویزای ETIAS دارند. ETIAS مخفف سیستم اطلاعات و مجوز سفر اروپا است. این یک لغو ویزای الکترونیکی است که برای بهبود غربالگری مسافران معاف از ویزا در منطقه، تقویت کنترل مرز در اتحادیه اروپا و بهبود امنیت برای اروپایی های ساکن در منطقه شنگن و بازدیدکنندگانی که به آن سفر می کنند، طراحی شده است. تا پایان سال 2022، کلیه شهروندان از مالزی برای سفر به کشورهای منطقه شنگن برای اقامت کوتاه مدت برای مقاصد گردشگری، تجاری، ترانزیت و پزشکی، لازم است که برای ETIAS ثبت نام کنند. ETIAS از مالزی فقط برای ورود به اروپا از طریق هوایی معتبر است. مسافران برای سوار شدن به هواپیما برای اروپا باید ETIAS مورد تایید خود را نشان دهند.

برای ارائه درخواست ETIAS ، ابتدا لازم است 3 مورد اساسی ETIAS زیر را برای شهروندان مالزیایی برآورده کنید:

  • گذرنامه مالزی معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار از تاریخ ورود به منطقه شنگن باقی مانده است.
  • یک آدرس ایمیل فعلی برای دریافت کپی معافیت ویزای ETIAS مورد نیاز است.
  • کارت اعتباری یا بدهکاری به پرداخت ETIAS از هزینه مالزی.

مشخصات پاسپورت مالزی

پرداخت برای برنامه های آنلاین می تواند از طریق کارت اعتباری یا بدهی مستقیم (FPX) انجام شود. متقاضیان می توانند گذرنامه های تمدید شده خود را از طریق دفتر گیرنده و صدور گذرنامه ذکر شده در سیستم انتخاب کنند. تاریخ و زمان جمع آوری بسته به تاریخ و زمان درخواست ارائه می شود. برنامه های انجام شده قبل از ساعت 3 بعد از ظهر در یک روز کاری برای جمع آوری در همان روز در دسترس خواهد بود. برنامه های انجام شده پس از ساعت 3 بعد از ظهر برای جمع آوری بعد از ساعت 10:00 صبح روز بعد در دسترس خواهد بود. زمینه باید سفید و بدون سایه باشد. پس زمینه های رنگی پذیرفته نمی شوند. متقاضیان باید از لباس های تیره و پوشش شانه ها و سینه استفاده کنند.

عکس بارگذاری شده باید در یک استودیوی عکس حرفه ای گرفته شده باشد. سافت کپی آپلود شده باید در قالبی باشد که توسط استودیوی عکس ارائه می شود. تصاویر پولاروید پذیرفته نمی شوند. برنامه هایی که با مشخصات ذکر شده در بالا مطابقت ندارند در حالت تعلیق قرار می گیرند. متقاضی باید بالای 13 سال داشته باشد. قبلا دارای گذرنامه الکترونیکی (گذرنامه با میکروچیپ) باشد. متقاضیان لازم است اطلاعات صحیح و دقیق را ارائه دهند. اگر اطلاعات ارائه شده نادرست یا گمراه کننده باشد، درخواست رد می شود و متقاضی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. برای متقاضیان زیر 18 سال متقاضیان زیر سن مجاز هستند که فقط با رضایت والدین (مادر) یا سرپرست قانونی خود (آنلاین) اقدام کنند.

اعتبار امتیاز و رتبه پاسپورت یک کشور مهم است. در نمودار زیر شاهد امتیاز تحرک پاسپورت مالزی می باشید:

امتیاز تحرک پاسپورت مالزی

شرایط و ضوابط دریافت گذرنامه مالزی

با استفاده از دستگاه تشخیص چهره در حالت عکاسی صورت، عکسی در بخش گذرنامه گرفته می شود. متقاضیان باید لباس هایی به رنگ تیره و شانه ها و سینه ها بپوشند. در نمای تمام رخ مستقیما رو به دوربین با حالت چهره خنثی گرفته شده باشد. هر 2 چشم باز و دهان بسته است. از کلاه یا پوشش سر استفاده نکنید. موها یا خطوط مو را مبهم می کند. مگر اینکه روزانه برای اهداف مذهبی استفاده کنید. صورت کامل باید دیده شود و پوشش سر نباید هیچ سایه ای روی صورت شما ایجاد کند. هنگام عکسبرداری لنزهای تماسی و عینک مجاز نیستند.

در لیست زیر برخی از مدارک اضافی را برای درخواست گذرنامه مالزی را مشاهده می کنید:

  1. اعلامیه های قانونی (خدمات موجود در بخش کنسولی ، کمیسیون عالی مالزی)
  2. گزارش پلیس ترجمه یا گواهی اضطراری
  3. عکس اندازه گذرنامه رنگی اخیر (پس زمینه سفید، اندازه: 35 میلی متر در 50 میلی متر )
  4. گذرنامه بین المللی
  5. فرم IM.42 را تکمیل کنید
  6. مهلت بررسی: 5 روز کاری پس از تاریخ ارسال

در خصوص مهاجرت به کشور مالزی و کسب اطلاعات جامع مقاله مشخص شده را بررسی بفرمائید.

 دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالزی

شهروندان مالزی می توانند از هرجای خارج از منطقه شنگن درخواست معافیت ویزای اروپا را ارائه دهند. این فرآیند منحصرا آنلاین است. متقاضی قادر است از رایانه رومیزی رایانه لوحی یا تلفن همراه خود برای تکمیل مراحل استفاده کند. شهروندان مالزیایی می توانند از طریق اپلیکیشن ساده ETIAS به صورت آنلاین برای تکمیل ویزای اروپا اقدام کنند. تکمیل آن با اطلاعات شخصی، گذرنامه و سفر فقط چند دقیقه طول می کشد. از جمله:

  • نام و نام خانوادگی
  • جنسیت
  • ملیت
  • تاریخ و محل تولد
  • آدرس فعلی و شماره پاسپورت
  • تاریخ صدور و انقضا گذرنامه
  • شماره تلفن و آدرس ایمیل

. توجه به این نکته ضروری است مطمئن شوید که تمام اطلاعات را در فرم ETIAS ارائه برای شهروندان مالزی درست است. منطبق بر جزئیات پاسپورت مالزی مسافر است.

مسافران دارای هر نوع گذرنامه معتبر مالزی می توانند تا 3 ماه اضافی بدون ویزا به کشورهای زیر اروپا وارد شوند:

  • دانمارک
  • ایتالیا (90 روز)
  • هلند (90 روز)
  • اتریش
  • ایسلند
  • لیختن اشتاین
  • نروژ
  • سوئیس

کشورهای زیر فقط به شهروندان مالزیایی که گذرنامه معمولی دارند اجازه می دهند از توافقنامه 2 جانبه لغو ویزا بهره مند شوند:

  • جمهوری چک (90 روز)
  • یونان (30 روز)
  • اسلواکی (3 ماه)
  • سوئد (3 ماه)

مالزیایی هایی که انواع زیر گذرنامه را دارند می توانند تا 90 روز اضافی بدون ویزا از مجارستان بازدید کنند:

  • معمولی
  • دیپلماتیک
  • سرویس
  • رسمی

 دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالزی

لیست کشورهای لغو روادید با پاسپورت مالزی

در این بخش شاهد کشورهایی در آسیا هستید که هنگام ورود باید ویزا ارائه دهند: ارمنستان، بحرین، بنگلادش، برونئی، کامبوج، مصر، گرجستان، هنگ کنگ، اندونزی ایران، ژاپن، اردن، قزاقستان، قرقیزستان، لائوس، ماکائو، لبنان، مالدیو، مغولستان، نپال، فلسطین، فیلیپین، قطر، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان، تایلند، تیمور-لسته، ترکیه، امارات متحده عربی (امارات متحده عربی)، ازبکستان، ویتنام، یمن. کشورهایی در آسیا که ویزا را در بدو ورود ارائه می دهند: کویت، تاجیکستان. کشورهایی در آمریکا که در هنگام ورود ویزا ارائه می دهند: آنگویلا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، آروبا، باهاما، باربادوس، بلیز، برمودا، بولیوی، برزیل، جزایر ویرجین انگلیس، کارائیب هلند، جزایر کیمن، شیلی، کلمبیا، کوبا، کوراکائو، دومینیکا، اکوادور، السالوادور، گویان فرانسه، گرنادا، گرینلند، گوادلوپ، گواتمالا، گویان، هائیتی، هندوراس، جامائیکا، مارتینیک، مکزیک، مونتسرات، نیکاراگوئه، پاناما، پرو، سنت بارتلیمی، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت مارتین، سنت پیر و میکلون، سنت وینسنت و گرنادین ها، سنت مارتن، سورینام، ترینیداد و توباگو، اروگوئه، ونزوئلا.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تبدیل اقامت به تابعیت در مالزی شما را یاری می کند.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *