مهاجرت به کشور مالزی

تبدیل اقامت به تابعیت در مالزی

تبدیل اقامت به تابعیت در مالزی

مبحث تبدیل اقامت به تابعیت در مالزی موضوعی حائز اهمیت در خصوص زندگی در این کشور زیبا می باشد که مورد توجه مهاجرین قرار گرفته است. این مسئله منجر به سهولت در امور زندگی پس از اخذ تابعیت این کشور خواهد شد. لذا به واسطه آشنایی متقاضی با کشور مالزی و فرهنگ و قوانین مربوطه و همچنین زندگی در این کشور، تجربه لازم کسب خواهد شد. متقاضیانی که خواهان تبدیل اقامت کشور مالزی به تابعیت این کشور هستند، شانس بیشتری برای موفقیت در امور زندگی در این کشور خواهند داشت. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این خصوص می باشد.

دارندگان یک اقامت مالزی از اکثر حقوقی برخوردارند که یک شهروند مالزیایی از آن برخوردار است:

  • اقامت به طور نامحدود در کشور
  • ورود و خروج آزادانه
  • جستجوی کار
  • همچنین داشتن یک تجارت

مزایا اخذ تابعیت کشور مالزی

کشور مالزی یکی از کشورهای مسلمان نشین است که مزایا زندگی فراوانی را به متقاضیان ارائه می نماید. این مزایا با مهاجرت به کشور مالزی و اخذ اقامت و یا تابعیت این کشور در دسترس متقاضیان قرار می گیرد و آن ها می توانند از تمامی مزایا موجود در این کشور استفاده نمایند. شایان ذکر است که این مزایا گاها ممکن است که هدف اصلی متقاضیان نباشد اما در هر صورت می توانند در زمان دیگری مورد استفاده قرار گیرند. نا گفته نماند که برخورداری از این مزایا بهای مختص به خود را دارد. این مزایا تنها به واسطه اخذ تابعیت یا اقامت در کشور مالزی در دسترس متقاضی قرار خواهد گرفت.

زندگی در کشور مالزی و داشتن تابعیت آن دارای مزایای فراوانی است که عبارت اند از:

  • بهره مندی از سطح رفاه مطلوب
  • وجود جمعیت مسلمان
  • دسترسی به فرصت های سرمایه گذاری در چارچوب قوانین
  • زندگی در کشوری با اقتصاد پایدار که همواره در حال توسعه است.
  • زندگی در مناطق استوایی

انواع تابعیت کشور مالزی

اخذ تابعیت کشور مالزی موضوعی کلی است. در واقع متقاضیان باید که با توجه به شرایط خود اقدام به اخذ تابعیت مورد نظر نمایند، تا بتوانند به اهداف مهاجرتی دست یافته و از مزایای مورد هدف استفاده کنند. به عبارتی می توان گفت کشور مالزی به متقاضیان تابعیت این کشور در قالب کلی 3 روش یا نوع اخذ تابعیت را ارائه می نماید تا متقاضیان بسته به شرایط خود بتوانند بهترین متد را انتخاب کرده و برای اخذ تابعیت اقدام نمایند.

انواع متدهای اخذ تابعیت و اقامت در کشور مالزی عبارت اند از:

  • ثبت تابعیت
  • تقاضا
  • تابعیت مضاعف

طبق قوانین حاکم بر کشور مالزی اشخاصی که والدینی با تابعیت خارجی دارند ملزم به ثبت درخواست خود مبتنی بر تقاضای تابعیت این کشور می باشند. متقاضیان این متد ملزم به داشتن آشنایی اولیه از زبان مالزیایی هستند. همچنین ممکن است متقاضیان بتوانند تابعیت کشور مالزی را با تقاضا از دولت این کشور به دست بیاورند. در این متد فرد تقاضای خود را به دولت مالزی ارسال می کند. در صورت پذیرفته شدن، می توانند با از دست دادن تابعیت قبلی خود به تابعیت و شهروندی کشور مالزی دست یابند. متقاضیان قادر به اخذ تابعیت مضاعف در کشور مالزی نخواهند بود. به عبارتی قوانین مالزی در این خصوص به متقاضیان اجازه اخذ تابعیت مضاعف را نخواهند داد و آنان باید تابعیت قبلی را از خود سلب نمایند.

نحوه تبدیل اقامت به تابعیت در مالزی

نحوه تبدیل اقامت به تابعیت در مالزی

تبدیل اقامت به تابعیت در کشور مالزی به صورت تقاضا امکان پذیر می باشد. لذا متقاضیان باید شرایط مرتبط با آن را رعایت نمایند تا بتوانند واجد شرایط اخذ تابعیت این کشور شوند. برای تقاضای تابعیت کشور مالزی متقاضیان ملزم سلب تابعیت قبلی خود هستند، چرا که قوانین مالزی تابعیت مضاعف را نپذیرفته و سرپیچی از این امر زحمات متقاضیان را از بین خواهد برد. لذا متقاضیان باید در امور مرتبط با شرایط اخذ تابعیت کشور مالزی کاملا با احتیاط برخورد نمایند. شایان ذکر است که متقاضیان روند حساسی را تجربه خواهند کرد لذا همکاری با وکلای مجرب بهترین روش موجود می باشد.

متقاضیان برای تبدیل اقامت خود به تابعیت مالزی باید واجد شرایط خاصی باشند که برخی از آنها عبارت اند از:

  • متقاضیان باید برای تقاضای تابعیت مالزی حتما آشنایی و تسلط کافی به زبان مالائی را داشته باشند. این امر یکی از مهم ترین شرایط اخذ تابعیت زندگی در مالزی می باشد. اهمیت زبان در برقراری ارتباط و تعامل با مردم مالزی می باشد که به لطف سابقه اقامت در این کشور متقاضیان از این لحاظ آماده خواهند بود. گاها امتحان زبان کتبی و گاها فقط به صورت مکالمه خواهد بود.
  • متقاضیان برای تبدیل اقامت به تابعیت مالزی باید حداقل به مدت 10 سال در این کشور سابقه اقامت داشته باشند. این مسئله منجر به آشنایی متقاضیان با فرهنگ و قوانین اجتماعی در مالزی می شود، علاوه بر آن می توان این شرط را به عنوان یک فرصت برای متقاضیان در نظر گرفت.

در حال حاضر پاسپورت مالزی از نظر ارزش در رده نهم جهان قرار دارد. در زیر می توانید نمره پاسپورت مالزی را در سال های اخیر ببینید:

نمره پاسپورت مالزی

مدارک مورد نیاز تبدیل اقامت به تابعیت در مالزی

اخذ تابعیت مالزی و یا به عبارتی تبدیل اقامت به تابعیت در کشور مالزی مستلزم وجود برخی مدارک جهت طی شدن مراحل اداری است. به عبارتی در صورت وجود نقص در مدارک امکان صورت گرفتن مراحل اداری امکان پذیر نبوده و در نتیجه آن نیز اخذ تابعیت امکان پذیر نخواهد بود. برخی از این مدارک عبارت اند از:

  • پاسپورت و مدارک هویتی فرد متقاضی
  • رزومه کاری و علمی
  • ویزای فرد متقاضی
  • تقاضانامه مبتنی بر تقاضای تابعیت کشور مالزی

توصیه می شود متقاضیان همواره با کارشناسان حقوقی مجرب در زمینه مهاجرت در ارتباط باشند و از آنها مشاوره بگیرند. همچنین همکاری با وکلا و موسسات حقوقی مجرب در این زمینه می تواند به تصحیح روند کمک کند. به عبارتی همکاری با وکلای مجرب موجب تسریع و سهولت در انجام امور شود و شامل منافع دو سویه برای متقاضی و وکلا می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از موسسات برجسته در امور مهاجرت است که توانسته سابقه درخشانی برای خود و همچنین رضایت و سهولت در مهاجرت را برای متقاضیان به ارمغان آورد.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *