مهاجرت سرمایه گذاری در مالزی

ویزای بازنشستگی مالزی

مهاجرت به مالزی روش های مختلفی دارد که یکی از راه های آن اخذ ویزای بازنشستگی مالزی بوده که برای افراد میان سال بهترین روش می باشد. این کشور از سواحل شنی گرفته تا جنگل های بارانی گسترده تا پایتخت خیره کننده کوالالامپور، بازنشستگان زیادی دارد. علاوه بر همه این ها، هزینه های زندگی نسبتا ارزان نیز دارد. بنابراین، جای تعجب نیست که بازنشستگان به این کشور می روند. اگر می خواهید در این کشور جنوب شرقی آسیا بازنشسته شوید، باید مواردی مانند فرهنگ، قوانین ویزا، مالیات و موارد دیگر را درک کنید. در اینجا موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خلاصه ای از آنچه باید درباره ویزای بازنشستگی مالزی بدانید آورده است.

بررسی ویزای بازنشستگی مالزی

جهان در حال کوچکتر شدن است و بازنشستگی در خارج از کشور دیگر غیرمعمول نیست. اگر بتوانید سبک زندگی بهتری ایجاد کنید، هزینه زندگی خود را پایین بیاورید، یک ماجراجویی باورنکردنی را شروع کنید یا برف بیل را به گذشته تبدیل کنید، چرا در جای دیگر بازنشسته نمی شوید؟ دلایل شما هرچه باشد، این کشور ممکن است مکان مناسب شما باشد.

انتقال به این کشور مزایای بسیاری دارد. آب و هوا گرمسیری است. در فصول خشک کمتر رطوبت و در فصول مرطوب کمی مرطوب است و هر سال 2 فصل مرطوب و خشک وجود دارد. تقریبا همه انگلیسی صحبت می کنند. در واقع این اولین زبان تجاری کشور است. بنابراین، برقراری ارتباط و رفت و آمد آسان است. همه علائم راه نیز به انگلیسی و مالایی وجود دارد. بنابراین، استخدام ماشین به محض ورود و رانندگی نباید مسئله ای باشد. فقط به یاد داشته باشید که در اینجا، مانند انگلستان، آن ها از سمت چپ رانندگی می کنند. اگر بیرون از خانه قدم می زنید، همیشه به راست و چپ و دوباره راست نگاه کنید. در اینجا تعداد زیادی اسکوتر در جاده ها وجود دارد و بهتر است از اینکه متاسفم در امان باشید.

شما همچنین می توانید شهرهای پر هرج و مرج (کوالالامپور)، شهرهای کوچک و ساحلی آرام (کوتا کینابالو) و شهرهایی در مابین این دو (پنانگ، ایپوه و کوچینگ) را انتخاب کنید.

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی مالزی

یکی از شرایط اخذ ویزای بازنشستگی مالزی، شرایط سنی می باشد.

اگر کمتر از 50 سال دارید باید شرایط زیر را داشته باشید

شرایطتوضیحات
ارائه گواهی سرمایه گذاری و خریداری یک موسسه مالی در این کشورمبلغ سرمایه گذاری 75000$ (دلار)
برداشت پس از 1 سال به مبلغ 37500$ (دلار)برای مواردی مانند مسکن، شهریه کودکان و اهداف پزشکی

اگر حداکثر نیمی از ودیعه برای خرید خانه استفاده نشده باشد و خرید بعدی انجام شود، به شرط آنکه ارزش آن بیش از 1000000RM (رینگیت) باشد، می توانید تقاضای بازپرداخت 150000RM (رینگیت) را پرداخت کنید.

اگر بیش از 50 سال دارید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • این گواهی برای 150000RM (رینگیت) است. برداشت مجاز 50000RM (رینگیت) است و تعادل برای حفظ 10000RM (رینگیت) باقیمانده است. در صورت بازنشستگی ممکن است از این امر صرف نظر شود.
  • برای بازنشستگان بالای 50 سال با حقوق بازنشستگی ایالتی حداقل 10000RM (رینگیت) در ماه، ممکن است شرط سپرده ثابت حذف شود.
  • مجددا، خرید ملک به شرکت کننده این حق را می دهد که در صورت عدم استفاده از گواهی، آن را به 100000RM (رینگیت) کاهش دهد.

مزایای ویزای بازنشستگی مالزی

ویزای بازنشستگی مالزی مزایای بسیاری دارد. در نمودار زیر مهم ترین مزایای این ویزا را مشاهده می کنید:

مزایا ویزای بازنشستگی مالزی

این کشور فقط از درآمد کسب شده در این کشور مالیات می گیرد. یعنی اگر شما کار در مالزی انجام می دهید، باید مالیات پرداخت نمایید. بنابراین، اگر فقط از طریق حقوق بازنشستگی یا تأمین اجتماعی درآمد بازنشستگی کسب می کنید، مجبور به پرداخت مالیات بر درآمد خود نخواهید بود. اگر در این کشور کار کنید، بسته به درآمد شما تا 30% از شما مالیات می گیرد.

هزینه زندگی در مالزی

یکی از عوامل کلیدی هنگام برنامه ریزی برای بازنشستگی، ارزیابی هزینه زندگی در مالزی در طول سال های طلایی است. شما باید هزینه های مسکن، آب و برق، سفر و هزینه های مربوط به سبک زندگی خود را در نظر بگیرید. بنابراین، قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا رفتن به این کشور منطقی است، باید تجزیه و تحلیل هزینه را انجام دهید تا تصمیم بگیرید که زندگی در بودجه شما متناسب است یا خیر. متوسط ​​هزینه زندگی در این کشور 47.19% کمتر از ایالات متحده است. مهم است که توجه داشته باشیم که این اجاره را شامل نمی شود.

اجاره در این کشور به طور متوسط 73.73% ​​ارزان تر از اجاره در ایالات متحده است. مطمئنا هزینه زندگی و اجاره شما به سبک زندگی و همچنین شهری که برای زندگی انتخاب می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، یک آپارتمان یک خوابه در پایتخت کوالالامپور ماهیانه حدود 527.55$ (دلار) در مرکز شهر هزینه می کند. یک آپارتمان یک خوابه در حومه شهر به طور متوسط 297.71$​​ (دلار) هزینه خواهد داشت. در حالی که هزینه یک آپارتمان یک خوابه در جامعه کوچکتر به طور متوسط 254$​​ (دلار) در ماه در مرکز شهر و 166$ (دلار) در ماه در خارج از شهر است.

نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در این کشور را نشان می دهد:

توزیع هزینه زندگی در مالزی

بیمه درمانی در مالزی

این کشور در منطقه به دلیل خدمات بهداشتی ارزان قیمت و با کیفیت شناخته شده است. سازمان بهداشت جهانی سیستم مراقبت های بهداشتی کشور را در رتبه 49 از سال 191 قرار داده است. این کشور زمانی توسط انگلیس مستعمره شد. بنابراین، بسیاری از پزشکان انگلیسی صحبت می کنند. علاوه بر این، سیستم پزشکی از استانداردهای پزشکی غربی پیروی می کند. برای دریافت مراقبت های بهداشتی از یک متخصص، شما به سادگی به مطب دکتر می روید، ثبت نام می کنید و منتظر می شوید تا دیده شوید.

بیماران مجبور نیستند برای قرارهای ملاقات از ماه ها قبل برنامه ریزی کنند و نسخه های آن ها معمولا حدود 1 سوم آنچه در ایالات متحده انجام می دهند هزینه دارند. هزینه مراقبت های بهداشتی نیز ناچیز است. ویزیت پزشک برای اولین بار، بسته به نیاز بیمار، معمولا حدود 15$ تا 65$ (دلار) است و ویزیت های بعدی حدود 11$ تا 20$ دلار است. اگر به یک شب اقامت در بیمارستان نیاز دارید، هزینه اتاق خصوصی حدود 200$ (دلار) است. هزینه تست های خاص معمولا کمتر از 100$ (دلار) است. چنانچه با مطالعه این مقاله علاقه مند به مهاجرت به مالزی شدید، برای اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *