مهاجرت کاری هلند

کار در هلند برای پناهندگان

کار در هلند برای پناهندگان

کار در هلند برای پناهندگان امکان پذیر اما با شرایط خاصی همراه است. متقاضیان مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی حتما باید در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند. ورود به خاک این کشور از طریق درخواست پناهندگی یکی از روش های خطرناک مهاجرت به این کشور می باشد که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه نمی شود. اما همکاران ما در این نوشتار قصد مطلع سازی هموطنان عزیز از شرایط پناهندگی و کار در هلند برای پناهندگان را دارند. علاوه بر پناهندگی، روش های مختلفی برای مهاجرت به کشور هلند وجود دارند که شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت برای سرمایه گذاری، مهاجرت برای ازدواج و سایر موارد می شوند.

شرایط کار در هلند برای پناهندگان

افزایش هزینه های مهاجرت به کشورهای خارجی باعث شده است افراد زیادی از طریق پناهندگی اقدام به مهاجرت به این کشور یا سایر کشورهای اروپایی کنند. همانند سایر کشورهایی که از پناهندگان حمایت می کنند، در این کشور نیز پناهندگان برای کسب مجوز اقامت می باید در مصاحبه های مختلفی شرکت کنند که دارای شرایط خاصی می باشد. به یاد داشته باشید که درخواست تمام پناهندگانی که به این کشور از طریق پناهندگی مهاجرت می کنند ممکن است پذیرفته نشود. افراد موفق به کار در این کشور نشوند. با وجود این واقعیت که قانون هلند امکان دسترسی به بازار کار را برای پناهندگان فراهم می کند. اما در عمل برای یک پناهجو بسیار سخت است که بتواند شغل پیدا کند. کارفرمایان هلندی به دلیل وجود موانع اداری فرض شده است. عرضه در بازارکار، مشتاق نیستند که با یک پناهجو قرارداد ببندند.

پناهجویان همچنین مجاز به شرکت در دوره های کارآموزی یا کارهای داوطلبانه هستند. برای کار داوطلبانه، کارفرما می باید از آژانس بیمه کارمندان هلند اظهارنامه داوطلب کسب کند. این نوع مشاغل معمولاً باید بدون حقوق، غیرانتفاعی و از ارزش اجتماعی باشند. قانون کار مهاجران قوانینی را در مورد دسترسی به بازار کار برای پناهندگان در این کشور تنظیم می کند. لازم به ذکر است که شرایط کار در این کشور برای پناهندگان قبل از کسب اقامت و بعد از آن بسیار متفاوت می باشد. شرایط کار در این کشور برای پناهندگان به 2 صورت می باشد که در بخش های بعدی به آن اشاره شده است.

شرایط کار در هلند برای پناهندگان قبل از کسب اقامت

در طول 6 ماه نخست حضور در خاک این کشور، پناهندگان مجاز به اشتغال نیستند. علیرغم داشتن حق کار، پناهجویان قبل از کسب اقامت این کشور می توانند فقط مدت زمان محدود کار کنند، یعنی حداکثر 24 هفته از 52 هفته. قبل از اینکه پناهجو بتواند کار خود را شروع کند، کارفرما باید برای پناهجویان پروانه اشتغال به کار بگیرد.

از این رو رشد نرخ اشتغال در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

نرخ اشتغال در هلند

برای به دست آوردن پروانه اشتغال، متقاضی باید دارای شرایط زیر باشد:

  • درخواست پناهندگی حداقل 6 ماه قبل ارائه شده است. متقاضی هنوز تصمیم در انتظار تصمیم نهایی است.
  • متقاضی پناهندگی براساس قانون بیگانگان به طور قانونی در این کشور بماند.
  • پناهجو بیش از 24 هفته در 12 ماه کار نکند.
  • کار مورد نظر تحت شرایط عمومی بازارکار انجام شود.
  • کارفرما کارت شناسایی ارسال کند.
  • متقاضی دارای یک شاسنامه خارجی باشد.
  • کارفرما متقاضی برای اشتغال 24 هفته ای درخواست اجازه کار دهد.

شرایط کار در هلند برای پناهندگان بعد از کسب اقامت

به طور کلی، افرادی که در این کشور درخواست پناهندگی می دهند و موفق به ورود به خاک این کشور می شوند، می توانند اقدام به کسب مجوز اقامت کنند. با توجه به مجوز اقامت پناهندگان، کار در این کشور برای پناهندگان امکان پذیر است. پناهندگانی که دارای شرایط زیر باشند، می توانند مجوز اقامت هلند را کسب کنند و سپس وارد بازارکار این کشور شوند:

  • در کشور مبدا فرد، دلایل واقعی برای ترس از آزار و اذیت به دلیل نژاد، مذهب، ملیت، اعتقادات سیاسی یا به دلیل تعلق داشتن به یک گروه خاص اجتماعی وجود داشته باشد.
  • فرد دلایل واقعی ترس از مجازات یا اعدام، شکنجه یا سایر رفتارهای غیرانسانی یا تحقیرآمیز در کشور مبدأ خود داشته باشد.
  • فرد دلایل واقعی ترس از اینکه قربانی خشونت تصادفی به دلیل درگیری مسلحانه در کشور مبدا خود شود داشته باشد.
  • همسر یا شریک زندگی، پدر، مادر یا فرزند فرد اخیراً اجازه اقامت پناهندگی را در هلند دریافت کرده باشند.

شرایط کار در هلند برای پناهندگان بعد از کسب اقامت

مزایای کسب اقامت هلند برای پناهندگان

بعد از کسب اقامت این کشور، متقاضیان می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز، علاوه بر کار در این کشور برای پناهندگان، از مزایای مختلفی بهره مند شوند که در جدول زیر به آنها اشاره شده است:

ردیفشرح
1تحصیل در هلند
2ازدواج در هلند
3بهره مند شدن از کمک های مالی
4امکان افتتاح حساب بانکی
5بهره مند شدن از مراقبت های بهداشتی
6امکان تبدیل اقامت به تابعیت هلند
7کسب پاسپورت هلند

با کسب اقامت این کشور، افراد می توانند مشغول به تحصیل یا سایر امور ذکر شده شوند. به طور کلی از اکثر حقوق زندگی در این کشور بهره مند شوند. در صورت داشتن اجازه اقامت، افراد از حقوق مسافرت نیز بهره مند می شوند. به عنوان مثال برای تعطیلات یا سفر کاری، اجازه سفر به خارج از کشور را خواهند داشت. متقاضیان همچنین به یک گذرنامه معتبر نیاز دارند. زیرا اجازه اقامت یک سند مسافرتی نیست. در صورت نداشتن گذرنامه، متقاضیان می توانند اقدام به کسب پاسپورت پناهندگی در شهرداری خود کنند و از این مزیت بهره مند شوند. شایان ذکر است که هزینه ای برای درخواست گذرنامه پناهندگی در نظر گرفته شده است. ممکن است برای سفر به برخی از کشورها متقاضیان علاوه بر گذرنامه نیاز به کسب ویزا داشته باشند. در خصوص تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی هلند را مطالعه بفرمائید.

مهاجرت به هلند

همانطور که می دانید، مهاجرت از طریق پناهندگی با خطرات مختلفی مانند خطرات جانی و مالی همراه می باشد. ممکن است همراه با آسیب های جانی و مالی جبران ناپذیری باشد. در کنار خطرات، مهاجرت از طریق پناهندگی ممکن است با موارد مثبتی از جمله کسب اقامت، زندگی و کار در این کشور شود. اما کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای مهاجرت به این کشور راه های امن تری را به شما عزیزان مانند مهاجرت تحصیلی به هلند، مهاجرت کاری به هلند، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به هلند، مهاجرت برای ازدواج به این کشور و سایر روش ها را پیشنهاد می دهند.

این کشور یکی از کشورهای برتر دنیا جهت کسب اقامت و سپس تابعیت می باشد. هر ساله افرادی زیادی برای انجام امور مختلف به این کشور مهاجرت می کنند. علاوه بر هلند، شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات از شرایط، قوانین و همچنین هزینه های مهاجرت به سایر کشورهای دنیا با ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *