مهاجرت به کشور آنتیگوا و باربودا

پناهندگی در آنتیگوا و باربودا

پناهندگی در آنتیگوا و باربودا

در این مقاله پناهندگی در آنتیگوا و باربودا را به طور مفصل توضیح می دهیم. با توجه به اینکه این کشور جزیره ای مورد توجه بیشتر افراد نیست. همچنین این کشور از کشورهای همسایه و دیگر جزایر اطراف امکان پناهندگی بسیار پایین است لذا به صورت کلی قوانین و الزامات معینی در این خصوص یافت نشده است و ما تلاش کرده ایم تا براساس آمار و اطلاعات و شرایط درخواست پناهندگی در آنتیگوا و باربودا بیشتر برای شما بگوییم. لذا پیشنهاد می کنیم که در صورتی که شرایط مهاجرت قانونی مانند اخذ ویزای تحصیلی آنتیگوا و باربودا را از سوی مشاورین متبحر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بپرسید این راه بهتر و امن تری برای شما خواهد بود.

ورود خروج و پناهندگی در آنتیگوا و باربودا

آنتیگوا و باربودا یک مجمع الجزایر کارائیب با جمعیتی حدود 100000 نفر است که به شدت به گردشگری متکی است. پس از شناسایی موارد اولیه کووید-19 در مارس 2020، دولت به مدت دو هفته وضعیت اضطراری اعلام کرد، منع آمد و شد شبانه  (8 عصر تا 6 صبح) برقرار کرد و تمام خدمات و مشاغل غیر ضروری را تعطیل کرد. در ژوئن 2020، این کشور مرزهای ملی خود را بازگشایی کرد و مسافران ورودی باید یک گواهی پزشکی معتبر مبنی بر منفی بودن نتیجه آزمایش کووید-19 در 48 ساعت گذشته ارائه دهند. در مارس 2021، دولت شروع به کاهش سایر محدودیت ‌ها از جمله مقررات منع رفت و آمد کرد. تا 9 آوریل 2021، این کشور 1180 مورد کووید-19 و 29 مورد مرگ ناشی از آن را ثبت کرده است. در 8 آوریل 2021، این کشور 24000 دوز واکسن کووید-19 را از طریق تأسیسات COVAX دریافت کرد.

شرایط پناهندگی در آنتیگوا و باربودا

این کشور چندین معاهده حقوق بشر، از جمله کنوانسیون علیه شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات های ظالمانه و غیرانسانی یا تحقیرآمیز و کنوانسیون بین المللی رفع همه اشکال تبعیض نژادی را تصویب کرده است. با این حال، در زمان انتشار این گزارش، این کشور هنوز کنوانسیون بین المللی حمایت از حقوق کارگران مهاجر و اعضای خانواده آنها و پروتکل اختیاری کنوانسیون ضد شکنجه را تصویب نکرده بود. کمیته ضد شکنجه در مشاهدات پایانی خود در سال 2017 نگرانی خود را در مورد عملکرد کشور در بازداشت مهاجران و پناهجویان و کمبود اطلاعات در مورد مهاجران بازداشت شده در مرکز بازداشت و اخراج در ایستگاه پلیس سنت جان ابراز کرد.

استفاده از بازداشت تنها به عنوان آخرین راه حل و تا حد امکان برای مدت کوتاه. و جایگزین ‌های بازداشت را ترویج کنندکمیته حقوق کودک اعلام کرد که در حالی که کشور کمیته ای ویژه برای رسیدگی به پناهندگی ایجاد کرده است، همچنان نگران نبود قانون یا مقررات خاصی در مورد رویه های پناهندگی است که باعث ترک کودکان پناهنده می شود. در برابر قاچاق به منظور استثمار جنسی آسیب پذیر است. این کمیته توصیه کرد که «دولت عضو به کنوانسیون 1961 در مورد کاهش بی تابعیتی ملحق شود و مکانیسم ‌های ارجاعی ایجاد کند تا از شناسایی و حمایت مناسب از قربانیان قاچاق، به ویژه کودکان بدون همراه اطمینان حاصل کند.

شرایط پناهندگی در آنتیگوا و باربودا

معایب پناهندگی در آنتیگوا و باربودا

درباره آنتیگوا و باربودا در جریان بررسی خود برای دومین دوره بررسی دوره ای جهانی سازمان ملل متحد  توصیه های متعددی دریافت کرد، از جمله: «ایجاد رویه رسمی برای شناسایی قربانیان قاچاق، جستجوی جایگزین برای بازداشت قربانیان، و انتقال. آنها به خدمات لازم، از جمله، در صورت لزوم، رویه پناهندگی و الحاق به تمام اسناد اصلی حقوق بشر سازمان ملل متحد، از جمله کنوانسیون بین المللی در مورد حمایت از حقوق همه کارگران مهاجر را در نظر بگیرید. کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان در ارسالی خود برای بررسی آنتیگوا و باربودا برای دوره دوم UPR، دولت را تشویق کرد «به دنبال جایگزینی برای بازداشت برای مدیریت مهاجرت باشد.

شرایط زندان به دلیل شرایط نامناسب بهداشتی و ازدحام جمعیت سخت است. تنها زندان این کشور گنجایش 150 نفر را دارد، اما تا اوت 2020 دارای 269 نفر بود. ازدحام بیش از حد، خطرات جدی عفونت کووید-19 را برای زندانیان و کارکنان ایجاد کرده است و گزارش شده است که دولت اطلاعاتی در مورد تعداد مبتلایان به کووید-19 ارائه نکرده است. در زندان در 22 مارس 2021، افسران اصلاح و تربیت برای برجسته کردن مشکلات اعتراضی برگزار کردند. دو هفته قبل از آن، تست ویروس 34 زندانی دو هفته قبل از اعتراض مثبت شد و کارکنان پایین ‌تر گفتند که مجبور شده ‌اند بیش از 24 ساعت بدون وسایل حفاظتی مورد نیاز کار کنند. همچنین امکان کار در آنتیگوا و باربودا برای پناهندگان وجود ندارد.

درخواست پناهندگی در آنتیگوا و باربودا

درخواست پناهندگی در آنتیگوا و باربودا یک فرآیند نادر و دشوار است. تقریباً در همه موارد، به صلاحدید دولت اعطاء می‌شود و تنها در این صورت می‌توان ثابت کرد که متقاضی در بازگشت به کشور خود با فقر مالی، آزار و اذیت یا خطر فیزیکی مواجه است. درباره آنتیگوا و باربودا اولین بازداشتگاه مهاجرت خود را در سال 2012 افتتاح کرد. در یک بیانیه مطبوعاتی دولت در آن زمان آمده بود: «بازسازی بازداشتگاه تلاشی برای بهبود شیوه فعلی بازداشت افراد است. رئیس اداره مهاجرت می‌گوید که انتظار دارد انتقادهایی در مورد اندازه و ظاهر تسهیلات وجود داشته باشد، اما می‌گوید چیزی بهتر از هیچ است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص تحصیل در آنتیگوا و باربودا همراه شماست.

متداول ترین سوالات پناهندگی در آنتیگوا و باربودا

سوالات مهم در خصوص پناهندگی در انتیگوا و باربودا که از سوی متقاضیان پرسیده می شود را در این بخش برای شما ذکر کرده ایم:

  • آیا پناهندگی به آنتیگوا و باربودا در نهایت منتج به اخذ اقامت قانونی می شود؟ با توجه به تعداد کم پناهندگان و قوانین یخت گیرانه این جزیره برای جذب پناهنده شانس کمی وجود دارد.
  • چه راه های قانونی برای مهاجرت به آنتیگوا و باربودا وجود دارد؟ از طریق تحصیل، کار و سرمایه گذاری می توان به آنتیگوا و باربودا مهاجرت کرد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *