مهاجرت کاری فرانسه

ویزای کار فرانسه

ویزای کار فرانسه

با توجه به رشد اقتصادی بسیار مناسب کشور فرانسه افراد زیادی از طریق ویزای کار فرانسه تمایل به مهاجرت به این کشور دارند که بررسی می شود. شرایط اخذ ویزای کار این کشور برای متقاضیان خارجی متفاوت می باشد. در وهله اول با ارائه پیشنهادکاری قانونی صورت می گیرد. مشاورین و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره علاقمند به راهنمایی عزیزان در زمینه مهاجرت به دیگر کشورها می ­باشد.

با توجه به شرایط بسیار مناسب اقتصادی این کشور فرصت های شغلی بسیاری برای افراد با تخصص های متفاوت در بازارهای کاری این کشور وجود دارد. از جمله مشاغلی که کشور فرانسه در بازارهای کاری خود به آنها نیاز دارد عبارتند از:

  • تجارت الکترونیک
  • مهندسی برق و مخابرات
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی IT
  • تأسیس آتلیه های هنری
  • سهام بورس و ارز
  • خدمات مسافربری و گردشگری
  • پزشکی
  • حوزه بهداشت

در صورتی که افراد در یکی از تخصص های فوق مهارت کافی داشته باشد به راحتی می­ تواند برای اخذ ویزای کار اقدام نماید. کارکنان در این کشور از حقوق و دستمزدهای بسیار مناسبی برخوردار هستند. میزان حقوقی که دولت برای کارکنان خود در این کشور در نظر گرفته است نسبت به دیگر کشورها بسیار بالاتر است. افراد از راه های مختلفی برای اخذ اقامت این کشور اقدام می­ نمایند. ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای سرمایه گذاری نمونه هایی از ویزاهای کشور فرانسه است.

اینفوگرافیک ویزای کار فرانسه

مراحل قانونی برای اخذ ویزای کار فرانسه

افرادی که تصمیم به اخذ ویزای کار این کشور را دارند ابتدا بایستی دعوتنامه ای مبنی بر پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایی در فرانسه دریافت نماید. افراد برای دریافت این پیشنهادکاری می توانند از راه های مختلفی همچون مراجعه به موسسات کاریابی یا روزنامه های محلی از فرصت های شغلی در شرکت های این کشور مطلع گردند. پس از آن می ­توانند رزومه تحصیلی و سوابق کاری خود را برای درخواست کار به کارفرمای مربوطه ارسال نمایند. در صورتی که افراد از رزومه های قوی برخوردار باشند. کارفرما برای متقاضی دعوتنامه کاری ارسال خواهد نمود. فرد توسط همین دعوتنامه کاری می­ تواند به راحتی ویزای کار را اخذ نماید.

شرایط ویزای کار فرانسه برای شهروندان اروپایی

شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا برای انجام کار نیازی به اخذ ویزای کار فرانسه ندارند. تنها با امضاء قراردادکاری که با کارفرمای مربوطه منعقد می ­گردد. از این رو می ­تواند به انجام کار در این کشور بپردازد. اما شهروندان سایر کشورها ملزم به اخذ ویزای کار می باشند. به تازگی این کشور برای کسانی که قصد اخذ ویزای کار را دارند مجوز گذرنامه استعداد را قرار داده است. این مجوز برای افرادی است که دارای مهارت و یا تخصص ویژه ای هستند. همچنین می توانند توسط این مجوز براحتی برای انجام کار سفر نمایند. هنرمندان، سرمایه گذاران، ورزشکاران و مخترعان با استفاده از مجوز گذرنامه استعداد می ­توانند به راحتی وارد خاک این کشور شوند.

شرایط ویزای کار فرانسه برای شهروندان خارجی

افراد زیادی با دریافت دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایان فرانسوی به این کشور مهاجرت می نمایند. از فرصت ­های شغلی بسیار مناسب این کشور استفاده می­ نمایند. همانطور که گفته شد دانشجویان نمی ­توانند بطور همزمان هم ویزای تحصیلی و ویزای کاری این کشور را اخذ نمایند. اما دولت اجازه کار دانشجویی را به دانشجویان بین المللی در این کشور داده است. به طوری که دانشجویانی که در مقطع کارشناسی اجازه 20 ساعت کار در هفته و دانشجویان در مقطع دکترا اجازه 30 ساعت کار درهفته را خواهند داشت. حقوق دریافتی برای دانشجویان 8€ الی 10€ (یورو) در ساعت در نظر گرفته شده است. جهت اطلاع از هزینه‌ زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در فرانسه را مطالعه بفرمائید.

اخذ ویزای کار فرانسه از طریق کارت آبی

یکی دیگر از طرقی که افراد می­ توانند ویزای کار را اخذ نمایند کارت آبی می­ باشد. این کارت توسط اتحادیه اروپا تنها برای افرادی که تخصص و مهارت خاصی دارند صادر می ­گردد. افرادی که دارای کارت آبی اتحادیه اروپا هستند نیازی به اخذ اقامت فرانسه ندارند. در واقع کارت آبی مجوز اقامت فرد در این کشور محسوب می ­شود. افراد با داشتن کارت آبی می ­توانند بدون اخذ مجوز اقامت به مدت 1 الی 3 سال در این کشور اقامت گزینند. از این رو به انجام کار در این کشور بپردازند.

اخذ ویزای کار فرانسه از طریق کارت آبی

تبدیل ویزای تحصیلی فرانسه به ویزای کاری

دانشجویان برای تحصیل در فرانسه باید ویزای تحصیلی را اخذ نمایند. همچنین امکان اخذ 2 نوع ویزا برای یک فرد وجود ندارد. اما دانشجویان اجازه انجام کار در ضمن تحصیل را دارند. همچنین می ­توانند به انجام کارهای دانشجویی به صورت نیمه وقت در این کشور مشغول شوند.

همچنین دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور فرانسه اجازه دارند، به مدت 6 ماه در این کشور به جستجوی شغل مورد نظر خود در این کشور بپردازند. در صورتیکه فرد بتواند شغل مورد نظر خود را بیابد امکان تبدیل ویزای تحصیلی فرد به ویزای کاری این کشور وجود خواهد داشت. افراد با برقراری ارتباط با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می ­توانند آگاهی های لازم را در زمینه تبدیل ویزای تحصیلی به دیگر ویزاهای فرانسه را کسب نمایند.

سرمایه گذاری در کشور فرانسه

با توجه به شرایط اقتصادی بسیار مناسب، سرمایه گذاران زیادی این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب می ­نمایند. همچنین دولت فرانسه شرایطی همچون اعطاء اقامت دائم به سرمایه گذار و اعضاء خانواده اش را ایجاد نموده است. از این رو بتواند سرمایه گذاران خارجی را به این کشور جذب نماید. دولت در ابتدا به سرمایه گذاران اقامت 1 ساله این کشور را اعطاء می­ نماید. امکان تمدید این اقامت تا 5 سال وجود دارد.

سرمایه گذاران در صورتی که در مدت 5 سال فعالیت خود موفق عمل نموده باشند. این کشور اقامت دائم برای شخص سرمایه گذار و اعضاء خانواده ایشان صادر خواهد نمود. ناگفته نماند سرمایه گذارن ابتدا با ویزای کاری وارد این کشور شده است. پس از آن به انجام فعالیت های تجاری می ­پردازند.

سرمایه گذاران ابتدا با ویزای کوتاه مدت وارد خاک این کشور شده و پس از آن واحد صنفی را خریداری می ­نماید. پس از اتمام اعتبار اقامت کوتاه مدت، فرد به کشور مبدأ خویش باز می­ گردد. در خواست اقامت بلند مدت که دارای اعتبار 6 ماهه می ­باشد را از سفارت این کشور می­ نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به مقاله سرمایه گذاری در فرانسه مراجعه نمائید.

ثبت شرکت در فرانسه

برخی افراد برای ثبت شرکت و انجام فعالیت های تجاری در کشور فرانسه سعی در اخذ ویزای کاری این کشور می­ نمایند. از مهمترین امتیازات اخذ ویزای کاری از طریق ثبت شرکت دریافت اقامت دائم این کشور برای فرد و خانواده می باشد.

پس از اینکه فرد در مرحله دوم به این کشور مراجعت می نماید. بایستی سرمایه خود را برای سرمایه گذاری در حساب بانکی خود در این کشور واریز نماید. پس از آن باید برای انجام فعالیت های تجاری خود در این کشور مراحل اداری و اخذ مجوز و ثبت شرکت در این کشور را انجام دهد. سرمایه گذار پس از پایان اعتبار اقامت خود از دولت درخواست اقامت 1 ساله این کشور را می نماید. در نهایت در صورتیکه فرد در فعالیت های اقتصادی خود در این کشور موفق عمل نموده باشد. اقامت دائم به متقاضی و خانواده متقاضی اعطاء خواهد گردید.

افراد با سوالات متعددی در زمینه ویزای کار روبرو خواهند شد از جمله:

  • آیا با دریافت ویزای کاری افراد می توانند به همراه اعضاء خانواده خود سفر نمایند؟
  • آیا سرمایه گذارن با اخذ اقامت دائم از تمامی حقوق شهروندی این کشور برخوردار خواهند بود؟
  • آیا اعضاء خانواده سرمایه گذار اجازه انجام کار در این کشور را خواهند داشت؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگو و راهنما همه عزیزان در این زمینه می ­باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به فرانسه را مطالعه بفرمائید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *