مهاجرت تحصیلی لیتوانی

ویزای دانشجویی لیتوانی

ویزای دانشجویی لیتوانی

برای کسب ویزای دانشجویی لیتوانی دانشجویان بایستی مدارک و اسناد خاصی را ارائه دهند تا بتوانند صلاحیت خود را به سفارت اثبات کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به طور کامل به بررسی شرایط تحصیل، شرایط کسب ویزای دانشجویی لیتوانی، دلایل تحصیل در این کشور و سایر موارد مرتبط می پردازند. هزینه های تحصیل در لیتوانی بسیار مقرون به صرفه می باشند. به همین دلیل لیتوانی به یک مقصد تحصیلی محبوب تبدیل شده است. پس با ما همراه باشید تا علاوه بر شرایط کسب ویزای دانشجویی لیتوانی، از شرایط تحصیل در این کشور نیز اطلاعات کافی کسب کنید.

  • تحصیل در این چگونه می باشد؟
  • مزایای تحصیل در این کشور چه مواردی خواهد بود؟
  • شرایط اخذ ویزای دانشجویی این کشور چه خواهد بود؟

تحصیل در لیتوانی

برنامه های مطالعاتی در لیتوانی مطابق سیستم انتقال اعتبار اروپا ارزیابی می شود. از نظر چرخه هایی که از سیستم بولونیا پیروی می کنند ارائه می شود. چرخه اول مربوط به مقاطع کارشناسی، چرخه دوم مربوط به مقاطع کارشناسی ارشد و دوره سوم برای دکتری و دانشجویان می توانند در این مقاطع تحصیلی در برنامه های مختلف شرکت کنند. اگر به فکر ادامه تحصیل در دانشگاه های لیتوانی هستید باید در نظر داشته باشید که امکان تحصیل به صورت پیوسته (کارشناسی و کارشناسی ارشد) در موسسات آموزش عالی در این کشور وجود دارد که موجب اخذ مدرک کارشناسی ارشد می شود. این دوره های تحصیلی بیشتر در زمینه های خاص مانند قانون و پزشکی یافت می شود.

در سایر مقالات موسسه نیز ذکر شده است که 2 نوع موسسه آموزش عالی در لیتوانی وجود دارد:

  • کالج ها (کلگیج)
  • دانشگاه ها

در کالج های کشور لیتوانی برنامه های آموزش عملی به صورت حرفه ای به دانشجویان ارائه می شوند. 14 دانشگاه دولتی، هشت دانشگاه خصوصی و یک دانشگاه لهستانی در لیتوانی وجود دارد. به یاد داشته باشید که دانشگاه های لیتوانی از یک سیستم درجه بندی 10 امتیازی استفاده می کنند که در آن 10 بالاترین امتیاز و 5 نمره حداقل برای تصویب است.

4 دانشگاه برتر با بالاترین رتبه در لیتوانی عبارتند از:

نام دانشگاهسال تاسیسرتبه در QS
دانشگاه ویلنیوس1579481
دانشگاه فنی ویلنیوس گیدیمیناس1956600
دانشگاه صنعتی کاوناس1922699
دانشگاه ویتاوتاس مگنوس1922801

مزایای ویزای دانشجویی لیتوانی

در کشور لیتوانی، دانشگاه های بین المللی مختلفی وجود دارند که آماده پذیرش دانشجویان بین المللی واجد شرایط می باشند. این دانشگاه ها که ارائه دهنده برنامه های تحصیلی با کیفیت بسیار بالا می باشند. از شهرت بین المللی برخوردار هستند که موجب جذب دانشجویان انگلیسی زبان، روس، اوکراین، اسرائیلی و سایر دانشجویان با ملیت ها مختلف می شود. علاوه بر این، کلیه دانشجویان می توانند با شروع سال دوم تحصیل در لیتوانی، حداکثر 20 ساعت در لیتوانی مشغول به کار شوند، اما دانشجویان غیر اتحادیه اروپا به مجوز کار نیاز دارند. (مگر اینکه در طی یک دوره آموزشی استخدام شده یا قصد کار در زمینه تحقیقات علمی یا اجتماعی را داشته باشند.) همچنین پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا می توانند برای اقامت در کشور و یافتن شغل مناسب، درخواست اقامت موقت 6 ماهه دهند.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی لیتوانی

همانطور که می دانید، تحصیل در کشورهای اروپایی در صورتی برای دانشجویان ایرانی امکانپذیر است. متقاضیان موفق به کسب ویزای تحصیلی کشور مورد نظر خود شوند. برای تحصیل در دانشگاه های لیتوانی نیز دانشجویان ایرانی بایستی ویزای دانشجویی لیتوانی را کسب کنند. البته لازم به ذکر است که دانشجویان اتحادیه اروپا از دریافت ویزای دانشجویی لیتوانی برای کسب پذیرش تحصیلی در دانشگاه های این کشور معاف هستند. علاوه بر این، دانشجویان کشورهایی چون نیوزلند، استرالیا، آمریکا، کانادا و غیره برای ورود به خاک لیتوانی نیاز به دریافت ویزا ندارند. اما باید پس از مهاجرت به لیتوانی مجوز اقامت در این کشور را کسب کنند و هویت خود را ثبت کنند. با داشتن تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، دانشجویان نیازی به کسب مجوز اقامت لیتوانی برای تحصیل در این کشور ندارند. اما این افراد بایستی تا 7 روز محل اقامت خود در لیتوانی را مشخص کنند.

مدارک ویزای دانشجویی لیتوانی

مدارک ویزای دانشجویی لیتوانی

کسب ویزای دانشجویی لیتوانی با مراجعه به سفارت این کشور و همچنین رعایت شرایط و ارائه مدارک زیر امکان پذیر می باشد:

  • گذرنامه معتبر (حداقل 6 ماه اعتبار)
  • 1 قطعه عکس رنگی جدید
  • فرم درخواست تکمیل شده ویزای دانشجویی لیتوانی
  • سندی که ثابت می کند دانشجو در طول مدت اقامت خود بودجه کافی برای حمایت از خود و همچنین پرداخت هزینه های برگشت را دارد.
  • مدارکی برای اثبات نداشتن سابقه جرم
  • نامه کسب پذیرش از دانشگاه مورد نظر در لیتوانی
  • سندی برای اثبات داشتن بیمه درمانی
  • سندی برای اثبات نداشتن بیماری خاص

مدارک مورد نیاز برای کسب اجازه اقامت لیتوانی مشابه هستند. علاوه بر این، دانشجویان برای کسب اقامت لیتوانی به مدرکی مبنی بر پذیرش در یک موسسه آموزش عالی در لیتوانی و همچنین به سندی که محل زندگی دانشجو را در طی تحصیلات خود تأیید کند، نیاز خواهد داشت. لازم به ذکر است که ویزای دانشجویی لیتوانیایی به طور معمول طی 15 روز صادر می شود.

شرایط پذیرش تحصیلی در لیتوانی

برای کسب پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای دانشجویی لیتوانی، دانشجویان بین المللی باید در نظر داشته باشند که مدرک تحصیلی آنها بایستی توسط CQAHE بررسی و ارزیابی و سپس تایید شود تا موفق به کسب پذیرش تحصیلی در لیتوانی شوند. علاوه بر این، دانشجویانی که زبان مادری آنها زبان روسی، لیتوانیایی یا انگلیسی نمی باشد. برای تحصیل در دانشگاه های کشور لیتوانی نیاز به ارائه مدرک زبان معتبر دارند. اکثر دانشجویان بین المللی به فکر شرکت در برنامه های تحصیلی می باشند که به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

اما دانشجویان مختلفی از روسیه، اوکراین و سایر کشورهای مشابه اقدام به ورود و کسب پذیرش در دوره هایی می کنند که به زبان روسی آموزش داده می شوند. به طور کلی، ارائه مدارک زیر برای کسب پذیرش تحصیلی در لیتوانی الزامی می باشد:

  • کپی گذرنامه به همراه 1 قطعه عکس جدید
  • درخواست آنلاین تکمیل شده
  • کپی پاسپورت و چند قطعه عکس پرسنلی
  • پرونده سوابق تحصیلی و تاییدیه مدارک تحصیلی توسط CQAHE
  • CV
  • اسناد و مدارک کسب شده از یک بانک معتبر که توان مالی دانشجو را برای پرداخت هزینه های تحصیل، اقامت و زندگی در لیتوانی را ثابت کند.
  • انگیزه نامه و توصیه نامه
  • مدارک زبان (آیلتس 5.5 یا تافل 65)
  • پرداخت هزینه ها و رسیدی مبنی بر پرداخت هزینه برنامه و شهریه

شایان ذکر می باشد که الزامات و شرایط کسب پذیرش در دانشگاه های کشور لیتوانی ممکن است برای هر برنامه متفاوت باشد. لطفاً برای مطلع شدن از شرایط و مدارک مورد نیاز برنامه مورد نظر خود با دانشگاه مربوطه تماس بگیرید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده همراهی شما عزیزان در تمامی مراحل مهاجرت به کشورهای خارجی مانند کشورهای آلمان، انگلیس، لیتوانی، استرالیا، نیوزلند، آمریکا، سوئد، سوئیس و سایر مقاصد برتر و مجبوب در دنیا می باشند.

سوالات متداول در خصوص ویزای دانشجویی لیتوانی

در این بخش از مطلب مفتخریم تا سوالات متداول شما را در خصوص ویزای دانشجویی لیتوانی پاسخ دهیم:

  • مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی لیتوانی چیست؟ کپی گذرنامه به همراه 1 قطعه عکس جدید-درخواست آنلاین تکمیل شده-کپی پاسپورت و چند قطعه عکس پرسنلی-پرونده سوابق تحصیلی و تاییدیه مدارک تحصیلی- رزومه-اسناد و مدارک کسب شده از یک بانک معتبر که توان مالی دانشجو را برای پرداخت هزینه های تحصیل، اقامت و زندگی در لیتوانی را ثابت کند.-انگیزه نامه و توصیه نامه-مدارک زبان (آیلتس 5.5 یا تافل 65)- پرداخت هزینه ها و رسیدی مبنی بر پرداخت هزینه برنامه و شهریه
  • مدت زمان صدور ویزای دانشجویی لیتوانی چند روز است؟ ممکن است از 1 هفته تا 1 ماه متغیر باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *