ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی بحرین

ویزای تحصیلی بحرین

تمام اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل بحرین هستند، باید قبل از ورود به این کشور برای ویزای تحصیلی بحرین درخواست دهند. زیرا ویزای تحصیلی بحرین به دانشجویان مشتاق کمک می کند بدون هیچ مشکلی وارد این کشور شده و به ادامه تحصیل در بحرین بپردازند. البته لازم به ذکر است که ویزای تحصیلی بحرین باید در زمانی که متقاضیان در کشور مبدا خود حضور دارند دریافت شود.

طی سال های اخیر به دلیل رشد قابل توجه بحرین در زمینه های مختلف آموزشی این کشور، بحرین را به یکی از اصلی ترین مقاصد تحصیلی در خاورمیانه تبدیل کرده است. در واقع این جزیره کوچک در خلیج فارس همان جذابیتی که در ابتدا برای اتباع خارجی جذاب کرده بود را حفظ کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت به بحرین، آماده ارائه مشاوره دقیق در خصوص شرایط اخذ ویزای دانشجویی بحرین می باشد.

دلایل اخذ ویزای تحصیلی بحرین

هر ساله دانشجویان بسیاری از سراسر جهان، به دلایل مختلفی جهت اخذ ویزای تحصیلی به سفارتخانه های این کشور مراجعه می کنند. زیرا بحرین بر خلاف اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس، به دانشجویان بین المللی که وارد این کشور می شوند، امکانات ویژه ای را در اختیار آنها قرار می دهد. به طور مثال، دانشجویان در بحرین، این انعطاف پذیری را دارند که از بین برنامه های آموزشی تمام وقت یا پاره وقت یکی را انتخاب کنند. به طور کلی اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در بحرین چیزهای زیادی را برای دانشجویان مشتاقی که قصد تحصیل در این کشور را دارند ارائه می دهد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای دانشجویی بحرین را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای دانشجویی بحرین

مهمترین دلایلی که دانشجویان بین المللی به دنبال اعزام دانشجو به بحرین هستند، به شرح زیر می باشد:

دلایلتوضیحات
دانشگاه های معتبر بین المللیبحرین دارای چندین دانشگاه بین المللی است که بسیاری از آنها با موسسات بین المللی در کشورهای دیگر جهان ارتباط دارند.
رشته های مختلف تحصیلیبه دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور، طیف وسیعی از رشته ها برای انتخاب برنامه تحصیلی خود ارائه می شود.
روند درخواست ویزاروند درخواست یوزای تحصیلی بحرین بر خلاف اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار ساده است و از بوروکراسی های پیچیده اداری در این نوع از ویزا خبری نیست.
فرصت های شغلیبا اخذ ویزای تحصیلی و تحصیل در این کشور فرصت های شغلی گسترده ای حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرد.
هزینه تحصیلهزینه تحصیل در بحرین به نسب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است.

روند درخواست ویزای تحصیلی بحرین

تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال دریافت ویزای دانشجویی بحرین هستند، باید به خوبی با روند درخواست ویزای دانشجویی بحرین آشنا شوند. بر خلاف اغلب کشورهای اروپایی مدرن، روند درخواست ویزا بسیار ساده است و دانشجویان می توانند به راحتی برای ویزای تحصیلی این کشور درخواست دهند. البته لازم به ذکر است که درخواست ویزای تحصیلی به صورت آنلان صورت می گیرد، با این حال متقاضیان باید درخواست خود را به سفارت بحرین در کشور مبدا ارسال نمایند.

به طور کلی متقاضیان برای درخواست ویزای تحصیل بحرین می توانند از مراحل زیر استفاده کنند:

روند درخواست ویزاتوضیحات
تماس با کنسولگری بحرینمتقاضیان برای اطلاع از شرایط ویزای تحصیلی باید با کنسولگری بحرین تماس بگیرند.
جمع آوری مدارک مورد نیازدانشجویان در قدم بعدی باید تمامی مدارک مورد نیاز برای ویزا را جمع آوری کنند.
فرم درخواستمتقاضیان اکنون می توانند فرم درخواست ویزای تحصیلی را تکمیل کنند، دانشجویان باید اطلاعات دقیق را در هر فضای برنامه ارائه دهند.
ارسال مدارک و فرم درخواستپس از تکمیل درخواست می توانید آن را به همراه سایر مدارک به سفارت بحرین در نزدیکی خود ارسال نمایید.
هزینه درخواستمتقاضیان می توانند هزینه درخواست ویزای خود را به صورت آنلاین پرداخت کنند.
روند پردازشمدت زمان پردازش ویزای تحصیلی معمولا بین 14 تا 30 روز کار می باشد.

روند درخواست ویزای تحصیلی بحرین

الزامات اساسی جهت درخواست ویزای تحصیلی بحرین

به غیر از معیارهای واجد شرایط بودن، دانشجویان باید اسناد و الزاماتی را به کنسولگری جهت درخواست ویزای دانشجویی بحرین ارائه دهند. این الزامات عبارت اند از:

الزامات اساسیتوضیحات
گذرنامهبرای دریافت ویزای تحصیلی به گذرنامه معتبر ملی نیاز دارید.
فرم درخواستفرم درخواست را تکمیل و در آخر امضا کنید.
عکسارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت
اثبات وجوه کافیاین مدرک می تواند یک صورت حساب بانکی یا هر مدرک رسمی دیگر باشد.
مدرک اقامت در بحریناین مدرک می تواند شامل رزرو هتل، هاستل یا هر مدرک رسمی دال بر اقامت در بحرین باشد.
نامه پذیرشیکی از اصلی ترین الزامات در روند درخواست ویزای تحصیلی ارائه نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی در بحرین می باشد.

کار با ویزای تحصیلی بحرین

یکی از اصلی ترین مزیت های دریافت ویزای دانشجویی بحرین، امکان کار دانشجویی با ویزای تحصیلی این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد. ویزا دانشجویی به دارندگان این امکان را می دهد، که تا زمانی که برای کمک به حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود دوره خود را تکمیل کنند در بحرین زندگی و کار کنند. به طور کلی دانشجویان بین المللی که با ویزای دانشجویی بحرین وارد این کشور شده اند، و قصد دارند در طول تحصیل بودجه ای را برای پس انداز جمع آوری کنند، می توانند حین تحصیل در بحرین مشغول به کار شوند. البته کار حین تحصیل در بحرین دارای قوانینی می باشد که دانشجویان بین المللی باید رعایت کنند. تمامی دانشجویان در بحرین اجازه دارند 20 ساعت در هفته حین تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند.

علاوه بر این کار حین تحصیل با ویزای دانشجویی بحرین، نباید به روند تحصیلی دانشجویان در این کشور لطمه ای وارد کند. اغلب دانشجویان بین المللی که قصد کار ضمن تحصیل در بحرین را دارند، در محوطه دانشگاه های این کشور مشغول به کار می شوند. البته دانشجویان می توانند بیرون از دانشگاه نیز کار کنند و به کسب درآمد در این کشور حین تحصیل فکر کنند. البته لازم به ذکر است که بدانید برای کار ضمن تحصیل در بحرین باید در یک موسسه آموزشی تمام وقت پذیرفته شده باشید. برای اینکه بیشتر با شرایط اخذ ویزای دانشجویی بحرین آشنا شوید، با مشاوران مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات مهم ویزای تحصیلی بحرین

در این بخش توجه شما را به پرتکرارترین سوالات در خصوص ویزای دانشجویی بحرین جلب می داریم:

  • الزامات اساسی جهت درخواست ویزای تحصیلی بحرین ملزم به ارائه چه مدارکی می باشد؟ گذرنامه، فرم درخواست، عکس، اثبات وجوه کافی، مدرک اقامت در بحرین و نامه پذیرش
  • مراحل درخواست ویزای تحصیل بحرین شامل چه مواردی می باشد؟ تماس با کنسولگری بحرین، جمع آوری مدارک مورد نیاز، فرم درخواست، ارسال مدارک و فرم درخواست، هزینه درخواست و روند پردازش
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *