ویزای تحصیلی

تحصیل در بحرین

تحصیل در بحرین

تحصیل در بحرین به دلیل میراث غنی و فرهنگ منحصر به فرد این کشور بدون شک یکی از جالب ترین انتخاب های مهاجران برای ادامه تحصیل می باشد. بحرین که در نزدیکی سواحل عربستان سعودی واقع شده است هرساله از هزاران دانشجوی بین المللی از سرار جهان پذیرایی می کند. این کشور یکی از امن ترین مناطق جهان و میزبان برخی از برجسته ترین دانشگاه های جهان می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در زمینه های مختلف می باشد. دانشجویان بین المللی با تحصیل در بحرین می توانند مروارید خلیج فارس را کشف کنند و با فرهنگ های گوناگون در این کشور آشنا شوند.

به طور کلی اتباع خارجی با تحصیل خود را در جمعیتی متنوع غوطه ور می کنند. نکته قابل توجه در خصوص بحرین این است که جمعیت این کشور را عمدتا مهاجران از کشورهای مختلف جهان تشکیل می دهند. از سوی دیگر، دانشجویان با تحصیل در این کشور می توانند اماکن تاریخی و مناظر دیدنی بحرین را کاوش کنند. در نهایت اینکه، دانشجویان هرگز نمی توانند گزینه های تحصیل را خالی کنند، زیرا موسسات آموزش عالی بی شمای در این کشور وجود دارند که اغلب این موسسات در بین بهترین دانشگاه های جهان رتبه بندی شده اند.

معتبرترین مدارس برای تحصیل در بحرین

بخش عمده ای از افرادی که برای آموزش در بحرین به این کشور مهاجرت می کنند را دانش آموزان تشکیل می دهند. به همین دلیل تلاش دولتمردان بحرینی جذب رضایت والدین دانش آموزان برای اعزام فرزندان خود به مدارس بحرینی می باشد. بحرین بر خلاف اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس که به آموزش پایه اهمیتی نمی دهند، سالانه بیش از صدها دانش آموز بین المللی از سراسر جهان در مدارس خود پذیرش می کند. علاوه بر این، اغلب مدارس بحرین در بین بهترین مدارس جهان قرار گرفته اند.

برای آشنایی بیشتر با معتبرترین مدارس جهت تحصیل به جدول زیر مراجعه فرمایید:

معتبرترین مدارس بحرینشهریه سالانه به (دینار بحرین)خصوصیات
مدرسه بریتانیایی بحرین7500BHDمدرسه بریتانیایی بحرین مکانی شاد و هیجان انگیز برای یادگیری و کار است. این مدرسه در سال 1996 در شهر منامه بحرین تاسیس شد.
مدرسه کانادایی بحرین4900BHDهدف مربیان در مدرسه کانادایی بحرین، هر روز در هر تجربه ای امکان یادگیری با کیفیت را برای دانش آموزان خارجی فراهم کنند.
مدرسه النور5600BHDدبستان النور توسط گروهی از علاقه مندان به آموزش با انگیزه بالا در منامه بحرین تاسیس شد.
مدرسه الحکمه2900BHDمدرسه الحکمه به طور کامل توسط وزارت آموزش بحرین در سال 1986 تاسیس شد. مدرسه الحکمه یک موسسه آموزشی دولتی است.

"معتبرترین

بهترین شهرها برای تحصیل در بحرین

یکی از اصلی ترین مواردی که دانشجویان بین المللی قبل از تحصیل در بحرین باید مورد بررسی قرار دهند، بهترین شهرهای این کشور جهت تحصیل می باشد. زیرا بحرین دارای شهرهای فوق پیشرفته ای می باشد که از دانشگاه های مدرنی بهره مند هستند، که این امر انتخاب دانشجویان را برای تحصیل در این کشور دشوار می کند. به طور کلی، با وجود گزینه های بسیار عالی برای تحصیل، یافتن دانشگاه در این کشور می تواند برای هر دانشجویی به یک چالش اساسی تبدیل شود. بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از ورود به بحرین، با شهرهای تحصیلی این کشور آشنا شوید.

در جدول زیر می توانید برترین شهرهای بحرین را جهت تحصیل دانشجویان مشاهده فرمایید:

برترین شهرهای بحرینجمعیتخصوصیات
منامه167000 نفرشهر منامه به مساحت 31 کیلومتر مربع به عنوان پایتخت بحرین شناخته می شود. همچنین طیف وسیعی از دانشگاه های خصوصی و دولتی را در خود جای داده است.
ریفا95000 نفرریفا دومین شهر بزرگ بحرین است، اگر قصد دارید در یک شهر آرام و بدون سر و صدا به تحصیل خود ادامه دهید، ریفا بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
محرق82000 نفرشهر محرق به لاس وگاس بحرین مشهور است که دانشجویان می توانند یک زندگی شبانه پر زرق و برق را در طول تحصیل در محرق تجربه کنند.
عالی41000 نفرعالی در شمال بحرین واقع شده است و به دلیل تپه های دفینه اش به یکی از جاذبه های گردشگری این کشور تبدیل شده است.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شهر بحرین از دیدگاه دانشجویان بین المللی را مشاهده فرمایید:

محبوب ترین شهر بحرین از دیدگاه دانشجویان بین المللی

فرآیند اخذ ویزا جهت تحصیل در بحرین

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل در بحرین هستند باید برای دریافت ویزای دانشجویی این کشور اقدام کنند. زیرا بدون اخذ ویزای تحصیلی بحرین اجازه ورود به این کشور را نخواهید داشت. به طور کلی به عنوان یک دانشجوی مستاق در بحرین به ویزای تحصیلی این کشور نیاز خواهید داشت. ویزای تحصیلی بحرین به دانشجویان کمک می کند تا بدون هیچ مشکلی وارد این کشور شده و به تحصیل خود بپردازند.

الزامات اساسی در روند درخواست ویزای تحصیلی بحرین به شرح زیر می باشد:

  • ارائه نامه پذیرش: این نامه نشان می دهد که متقاضی در یک موسسه آموزشی معتبر در بحرین پذیرش شده است.
  • اثبات تمکن مالی: متقاضیان باید بتوانند شواهدی مبنی بر وجود بودجه کافی را نشان دهند.
  • بیمه درمانی: ارائه بیمه درمانی معتبر جهت پوشش هزینه های پزشکی در طول تحصیل در این کشورپ
  • تعهد بازگشت: این تعهدی است که نشان می دهد دانشجو پس از فارغ التحصیلی به کشور خود باز می گردد.

البته لازم به ذکر است که روند پردازش ویزا جهت تحصیل، بسته به ملیت متقاضی و سایر عوامل ممکن است تا 2 ماه طول بکشد. چنانچه تصمیم خود را برای تحصیل در بحرین گرفته اید، می توانید برای اطمینان خاطر بیشتر در این خصوص با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

متداول ترین سوالات تحصیل در بحرین

در این بخش به متداول ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • معتبرترین مدارس برای تحصیل در بحرین کدام اند؟ مدرسه بریتانیایی بحرین، مدرسه کانادایی بحرین، مدرسه النور و مدرسه الحکمه
  • بهترین شهرها برای تحصیل در بحرین کدام اند؟ منامه، ریفا، محرق و عالی
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *